Реформирай нещо друго

| от |

„Отговаряме на очакванията на служители на МВР да се съобразим с техните искания.“ С тези думи министър Бъчварова оттегли „реформата в МВР“, която предизвика протести на полицаи в последната седмица. Тук е мястото да кажем, че реформа е силно казано за няколко промени, колкото и съществени да са те.

Това действие на управляващите е всичко друго, но не и прецедент. Подобна бе съдбата на всички опити за промени в образованието, здравеопазването, енергетиката, МО, МВР…

Огромно мнозинство от българите смятат, че има спешна нужда от реформи. С едно уточнение: тези реформи да не засягат спокойствието на всеки да върти своята малка далавера, докато се възмущава от ограбването на държавата. Полицаите, митничарите и данъчните да си прибират такса „спокойствие“, катаджиите такса „кръстовище“, учителите да си дават частни уроци, лекарите и фармацевтите да си точат здравната каса, кондукторите в БДЖ да продават „билети“ на половин цена, а парите да прибират в джоба… И още, и още. Имам една лоша новина. Това е истинското статукво. Не е КОЙ, а всеки ТОЙ поотделно.

Възхищението от преди 3 дни, че румънците са излезли на протест срещу корупцията, пропуска факта, че трябва винаги да си срещу корупцията, а не само срещу тази, в която не участваш. А в България ситуацията е „Тука е така!“.

Обществото е срещу привилегиите… до момента, в който се добере до тях. И противно на всички очаквания, че привилегиите във властта започват от горе надолу, това съвсем не е така. Докато погледите са насочени към министрите, техните заместници и съветници назначават роднините на всички по партийна линия. Докато изпращаме поздрави на майките на депутатите, местният кмет разпределя порциите в общината.

Като в стария виц за йерархията в здравеопазването – медицинска сестра, лекар, главен лекар, директор на болницата, министър на здравеопазването, лелка на регистратурата. Не е виц. Реалност е. България е държавата на лелките. Всеки добрал се до печат, който трябва да удари на документ, има неограничена власт. И се носят бонбони, уискита, само и само да се сдобиеш с едно Изх. No …

Тези хора не можеш да ги помръднеш, без да се заговори за политическа метла. Както казваше един служител в РВД, „Тук само се назначава и всяко ново правителство, увеличава щата, за да си намести хората.“ Освен това те сменят партиите по-бързо от датата на календара. Въпреки постоянното оплакване от ниски заплати, държавната администрация (министерства, агенции, общини) е най-големият работодател в страната, а кариера като държавен служител е мечтата поне на всеки втори. В тази структура единствената реформа, която би могла да мине е Microsoft да премахне пасианса от Windows.

Без печат от лелката на регистратурата никоя реформа няма шанс да мине. Всеки опит дори за минимални промени се посреща на нож от обществото, което постоянно се оплаква, че е затънало до шия в оборска тор, но е против махането ѝ, защото топли. И ако някой посмее да посегне към лопатата, протестът му е в кърпа вързан и до няколко дни мнозинството му крещи в лицето „Остави лопатата“. И така до следващия път. „Реформирай нещо друго“, усмихва се лелката с печата. А зад нея един чичко със злорада усмивка размахва палка STOP. А на НС е време да сложим надписа „След нас и потоп“.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

„Бордеят на колела“ в Дания се оказа успешен

| от chronicle.bg, по БТА |

Датският „бордей на колела“ се оказал успешен според нейния инициатор, предприемачът Майкъл Лодберг Олсен, предаде Би Би Си.

Той се състои в това да бъдат използвани стари линейки и те да бъдат предоставени на датските жрици на любовта, за да практикуват най-стария занаят в безопасни условия. Специалните автомобили вече били използвани 45 пъти и местните секс труженички били все по-склонни да прибягват до услугите им. Затова и този вид „бордей“ се смята за успешен.

Линейките са оборудвани с безплатни салфетки, презервативи и лубриканти, като са снабдени и с отопление. Висяща на стената табелка предупреждава, че и при най-малки признаци на насилие ще бъде изпратен сигнал до полицията.

Олсен оправдал преобзавеждането на линейките и превръщането им в „секс-возила“ с проявите на насилие, на които са подложени датските проститутки. Когато те работят по магистралите и на открити места случаите на нападение са 45 на сто, а в публичните домове – само 3 на сто. В „бордеите на колела“ не било регистрирано нито едно оплакване за насилие над жените. Ползването на линейките е безплатно. По датските закони проституцията в страната е разрешена на определените за това места, но проститутките нямат право да наемат стаи, за да практикуват занаята. Именно тук идвали на помощ старите линейки.