Презервативите не са порок

| от |

durex1

Представяме ви авторски текст, получен на електронната ни поща. Ако и вие имате желание да споделите нещо, можете да ни пишете на office(at)chronicle.bg

Фен съм на Durex. По много причини. Най-важната, от които е, че никога не са ме предавали, а се познаваме вече толкова години. Тоест най-важното изискване за такъв деликатен и жизненоважен продукт е спазено – качеството е на ниво.

Фен съм и на разнообразието, което предлагат. А особено важно е, че са шарени и с различни, как се казва, свойства – тънки, оребрени, релефни, за дълги разстояния..

durex3

Но само пъстрите стилажи са достатъчни да загубя поне половин час в избиране на предпазител. И никога не се е случвало да е само една кутийка.

Durex2Освен това съм фен и на рекламите им. Винаги дразнещи въображението и загатващи, че най-доброто предстои.

[youtube id=“Dig2qHgT_iU“ width=“667″ height=“356″]

[youtube id=“t5sTBrs4fhQ“ width=“667″ height=“356″]

А и иновативното мислене винаги ме е възхищавало… особено, когато става дума за секс.

[youtube id=“T6vul95hwOY“ width=“667″ height=“356″]

Но може би най-важното след качеството на продукта е социално отговорната политика на компанията и, някак логичното, й включване в кампанията за борба с ХИВ/СПИН и другите болести предавани по полов път.

durexHivЛятото свърши, летните и плажни свалки – също. Въпреки че последните се случват целогодишно. Но лятото си е клише за случайното забърсване за една нощ. Жега, алкохол, потни тела, хищни устни, преплетени крайници, забързан ритъм .. и беше ми приятно, кой от къде е.

В подобни кризисни ситуации, особено ако всичко става неочаквано, сега и веднага, много рядко мислим за предпазните средства. Изобщо не мислим. То пък и за какво? Тези неща се случват на другите. Никой не си мисли, че може да стане приносител на вируса на СПИН. Изобщо не споменавам другите неприятности като инфекции, гъбички, хламидии и всякакви други забави, на които единият пол е само приносител, а другият – ползвател. Но които могат да ви докарат освен дългогодишно лечение и стерилитет. И за тези неща противозачатъчните хапчета не помагат. Защото след забърсването за една нощ много често чуденето е – ще се прави ли аборт или и този път ми се размина. И много рядко – размина ли ми се или дали не съсипах живота си за винаги. Защото, особено в тази държава, да си HIV позитивен променя целият ти живот.

Ако сте си правили тест за СПИН сигурно си спомняте за неприятното усещане докато чакате резултатите, независимо колко сте сигурни в себе си и партньора си, дали нещо, някога не се е объркало. За краткото време от вземането на кръвта до появата на резултата чертаете всякакви ужасяващи сценарии. Разбивате живота си поне хиляда пъти. Зарязвате мечтите си за кариера, пътувания, семейство. И си представяте живота на обречен. Докато на финала не се окаже, че всичко е наред.

Но това, че сега е наред не означава, че трябва да се насилва късмета. За това ползвайте презервативи. Дори да не са Durex. Ползвайте ги. Те не са порок

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…

 
 

Сериали, базирани на филми

| от |

Качественото кино има навика да се провира дори и през най-малките пролуки, които комерсиалните бомбастични заглавия му оставят. То намира своите почитатели и оставя приятна следа и послевкус в зрителя.

Доброто кино ще съществува, независимо колко комерсиални екшъна и филми за надяждане с пуканки се направят. Същото важи и за добрата телевизия.

В нашата селекция днес двете се срещат. Някъде по средата, където е най-удобно.

Избрали сме шест сериала, които са базирани на шест качествени филма, които ако не сте гледали, е добре да се засрамите.

За останалите – всичко е горе в галерията.

 
 

Райна Косева: какво е да бъдеш жена-пилот

| от chronicle.bg |

Райна Косева е пилот в националния превзовач „България Ер“ и има 5 500 летателни часа. Тя управлява Embraer 190.

Описва професията си като изключително интересна и красива. „Малко професии могат да предложат такива гледки, каквито ние виждаме всеки ден. Особено красиво е когато полетът е рано сутрин и виждаме изгрева на слънцето –първо от ниско, а после, когато сме високо над облаците и всичко е огряно от слънчевите лъчи“, казва Райна.

Решението ѝ да се захване с пилотската професия е било напълно случайно и импулсивно. Детската й мечта била да стане хирург. Това обаче се променя в 11 клас, когато с нейни приятели се записали за парашутисти в аероклуб „Божурище“. Там имала възможност да лети и пилотира малки самолети.

Capture

Така тя се влюбва в небето и вместо в Медицинския университет, кандидатства в Техническия за специалност „Авиационна техника и технологии“ и завършва през 2003 година.

За разлика от много пилоти, които никога не са попадали в стресиращи ситуации, Райна има няколко. Преди да работи в „България Ер“, тя е била пилот в карго компания. Спукана гума на основния колесник при кацане и отказ на двигател при излитане са най-сериозните проблеми, с които тя и екипажът е трябвало да се справи, докато е пилотирала самолет в карго компанията. И в двата случая обаче е категорична, че е била подготвена.

„На повечето пилоти никога не се е случвало да им спре двигателят на самолета. На мен ми се случи – не беше страшно, защото бях подготвена. Това е една от ситуациите, в които всички трябва да знаем как действаме дори насън. С командира тогава действахме по процедурите и приземихме самолета без други щети. Освен основното обучение през което минаваме, на всеки 6 месеца се провеждат т.нар. тренажори – тренировки, където всички пилоти в изкуствени условия трябва да упражняваме уменията си в такива ситиации. Когато обаче ми се случи в реална среда, всички колеги и инструктури бяха много впечатлени и един през друг идваха да ме разпитват. Един командир дори се пошегува, че един гърмян заек е много по-скъп от други два негърмяни“, спомня си Райна.

17918753_1389105864484275_131290256_n

Откакто е пилот в „България Ер“ не се е сблъсквала с подобни аварии.

“Усещането при пилотиране на новите самолети Embraer (б.р марка самолет) e изключително! Никога не съм имала възможността да шофирам чисто нова кола, но съдбата ми подари емоцията да карам нов самолет. Всичко е много спокойно, издържано до краен предел от гледна точка на сигурност и безопасност“, категорична е тя.

За вълнуващи истории и хора, с които се е запознавала на борда на авиокомпанита, Райна може да разказва много.
Най-ярко си спомня, когато се срещнала с Боби Михайлов. Тогава тя е била втори пилот и старшата стюардеса с широка усмивка й казала, че той е на борда.

„Аз съм страшен футболен фен и когато разбрах, че той е на борда, поисках автограф. Подадаох летателната си книжка на стюардесата и я помолих да отиде при него и да му поиска автограф. Тя започна да ми се смее, хвана ме за ръката и ме заведе при него. И така, освен много печати, признания и удоствоверения, в книжката си вече имам и автограф от Боби Михайлов“, казва през смях тя.

Друга спортна легенда, с която се е срещала отново на борда, е Кубрат Пулев.

„Да си пилот е много динамично, разнообразно и отговорно. Може би и това ми харесва най-много“, категорична е Райна.
В свободното си време се отдава на децата си. Заедно ходят на ски, плуване. Запалени са и по туризма, като най-много обичат да пътуват заедно.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.