Покажи на тия хора как ги спираш, колко ги глобяваш…

| от |

Антония Антонова http://binar.bg/

След като bTV в лицето на репортерката си Теодора Трифонова преди време избухна с новината, че СЕМ „спира“ най-големия летен български хит „Видимо доволни“ на Криско и Мария Илиева, редица хора изпаднаха в паника. Целият интернет полудя. Половината фейсбук започна да брани свободата на словото, другата половина – да иска морал и стабилна психика за нашите деца, дори с цената на външна намеса върху личното творчество на свободни артисти, в демократична страна, в 21 век.

Още когато чух новината за „спиране“ на парчето, веднага ми стана ясно, че има нещо гнило в поредното гръмко заглавие на частната телевизия. Какво значи „спира“? Какво може да спре СЕМ? Както самият председател на Съвета за електронни медии Георги Лозанов каза в последното си интервю в сутрешния блок на същата медия : „Съветът за електронни медии не спира песни. Санкционирани песни за текстовете имаме не една и не две“.

Явно това, хубаво или лошо, си е част от рутинната работа на СЕМ.  Значи, ако съществува въпрос за цензурата, дали такава съществува и доколко е необходима намеса, то той не засяга толкова конкретния случай, колкото цялостната работа на регулатора.

Самият Криско каза в сутрешния блок на Нова телевизия на 10 септември следното: „СЕМ въобще не са тръгвали нищо да правят, защото първо че няма какво да се направи и няма защо при положение, че парчето няма нецензурни думи. Цялото нещо тръгна от една репортерка, която реши да си направи, така, скок в кариерата във вашата конкурентна телевизия. Направи си страхотна измислица и като го пуснаха в техните новини, всичко тръгна все едно е, нали, реална информация, а то въобще няма нищо такова.“

Въпреки тези думи, преди няколко дни излезе отвореното писмо, разпространено от продуцентската къща на Мария Илиева „Стерео стая“, в което певицата, екипът й и Кристиян Талев-Криско – копродуцент на скандалната творба – излизат с позиция относно намерението на СЕМ да ограничи излъчването на летния хит в електронните медии.

В писмото артистите питат какъв е смисълът от регулаторен орган, който не работи по ясни правила, а според субективни критерии. Посочват отношението на регулатора като „дискриминативно към конкретно художествено съдържание“. Определят санкцията като „цензура“ и „безпардонно вмешателство“. Абе, изобщо – драма.

СЕМ могат да санкционират медии, ако преценят, че дадена песен е със спорен текст от гледна точка на закона. По думите на Лозанов в студиото на Нова телевизия, от близо две години в българското законодателство влизат специално създадени по европейски модел текстове за защита на децата, които не могат да бъдат пренебрегнати. Може да се предполага, че „Видимо доволни“ е песен с опасни послания за моралното здраве на подрастващите според регулатора.

В цялата тази какофония, в която не е много ясно кой кого в какво точно обвинява и дали има основание да го прави, най-важна и смислена остава породилата се публична дискусия.

Живеем в общество, в което всяка вечер, в национален ефир, по времето, когато излъчват „Сънчо“, върви риалити предаване, в което за нормално поведение се представя това да изневеряваш, да правиш секс за пари, да крещиш денонощно на другарчето до теб, да се наливаш с пиене от 10 сутринта и т.н. Всяка сутрин, пак в национален ефир, това поведение се обсъжда, като отново се въртят клипчета и кадри от Къщата на хора по гащи, които често говорят глупости.

Това е една частна продукция, бизнес, но и социален експеримент. Посланията вътре определено са спорни, а може би и не особено възпитателни за малките деца.

Живеем в свободно общество, в което частната инициатива се поощрява така, както и творческата свобода. Живеем в свят, в който една от най-влиятелните и социално ангажирани дами на планетата – Бионсе Ноулс – измежду всичките си призиви за равенство на половете и други важни теми чат-пат пее и за дупето си, да не казваме и колко много го показва. Все в различни прилепнали и блестящи бодита. Между другото си е приятелка с Обама.

Изобщо, сексът в съвременния свят е ултимативното послание, което ни атакува отвсякъде. Как точно да си спасим децата, влизащи все по-рано в пубертета, от него и повсеместно изкривения му прочит? Можем ли и нужно ли е?

Това вече се изговори стотици пъти, но наистина, единственият шанс е във възпитанието. Във връзката между децата и родителите. В правилния подход към новото поколение и в показването на добрите примери, а не в заклеймяването на артистичните провокации.

В крайна сметка основното потребяване на това съдържание е в интернет, а не в традиционните медии. Реално погледнато опитът да се ограничи достъпът до вредни послания към децата чрез санкции в телевизии и радиа е обречен на неуспех. Децата не ползват тези медии, така или иначе.

В този ред на мисли не само решенията на СЕМ по този въпрос, но и реакцията срещу тях, са на практика безсмислени, защото не водят доникъде. За добро или зло моралът и ценностната система на хората в България далеч не зависят чак толкова пък точно от СЕМ.

По-важна от позицията на медийния регулатор е позицията на обществото. Дали то иска цензура. Дали то иска морал. Дали двете зависят едно от друго и как.

Не смятам, че е морално да се държи сметка на артист в свободния свят, в 21 век, относно това защо се е изразил така или иначе. Паралелно някъде в Брюксел гола жена разплисква червена боя от вагината си върху бяло платно по средата на площад, осеян с любопитни зрители… И целият нет гръмва. Но това сигурно е високо изкуство…

Със сигурност не е много морално да водиш децата си на концерт на изпълнител, който просто си пее за секс и това му е основна тема в репертоара. Когато знаеш това, заведи детето си на куклен театър, не на детско парти с Криско. Каквото и по дяволите да значи „детско парти с Криско“…

Когато си прост и безскрупулен, не може да те спаси нито СЕМ, нито Господ.

 
 

Сериалите, които гледаме, когато ни е топло

| от |

Лято е. Топло е. Потно е. Хубаво е.

Докато още не сме се насочили към безбрежните плажни висини, където ще пием коктейли, бири и други субстанции и ще се излежаваме на плажа, се забавляваме с малко телевизия.

Защото телевизията е киното, което може да си гледате вкъщи винаги и по всяко време.

Ние сме избрали пет готини сериала, които си пускаме стане ли топло. От задължителната cheesy класика „Спасители на плажа“ до новия сезон на Wet Hot American Summer – имаме всичко.

Вижте ги горе в галерията.

 
 

Тейлър Суифт спечели 400 000 долара за две седмици

| от chronicle.bg |

Преди две седмици Тейлър Суифт сложи край на бойкота си на стрийминг услугите и оттогава е спечелила близо 400 000 долара.

Мнозина помислиха, че тя е върнала песните си на стрийминг платформата Спотифай, за да ядоса Кейти Пери, но се оказа, че е спечелила също солидна сума.

Суифт взе странното решение да прекрати бойкота си на стрийминг услугите точно преди излизането на новия албум на Кейти Пери „Witness“ на 9 юни.

Нови данни обаче сочат, че 27-годишната Тейлър е спечелила малко под 400 000 долара за двуседмичния период, през който отново започна да ползва стрийминг услуги, като тези на Спотифай, Амазон мюзик и Пандора.

Тейлър Суифт, която не е издавала нови песни от повече от две години, решила да преустанови бойкота си на стрийминг услугите в знак на благодарност към феновете, след като от мултиплатинения албум „1989“, излязъл през 2014 г., бяха продадени 10 милиона копия в целия свят.

 
 

Екстремни тестове за KIA Stinger

| от chronicle.bg |

KIA Stinger навлиза във финалния етап от своя режим на абсолютно екстремни тестове и процеси за усъвършенстване. Програмата за изпитания, която се провежда в различни точки по целия свят както на пътна настилка, така и на писта, трябва да гарантира, че автомобилът притежава нужни качества.

Аеродинамика: как се оформя специфичния гран туризмо дизайн за Stinger:

При разработване екстериора на Stinger – фастбек, дизайнерите на КИА получават напътствия от експертите по аеродинамика в компанията. Развойният център на КИА във Франкфурт използва софтуер, който изчислява динамиката на флуидите (CFD). С него бързо може да се тестват и оценяват разнородни идеи за подобряване на аеродинамичния профил на автомобила, без това да е за сметка на неговия фастбек силует.

След четири седмици съвместна работа на екипите са осъществени леки корекции по екстериора на Stinger с цел подобряване обтекаемостта на автомобила.

Каросерията е леко заострена към задната част, а новите ‘хриле’ са разположени зад предните калници за да намалят завихрянето на въздуха по фланговете на автомобила. Задният аеродинамичен спойлер е с променена форма и изпълнява задачата да редуцира както вертикалните вибрации, така и да увеличи стабилността при високи скорости. В предната част са позиционирани по-големи хоризонтални канали за оптимизиране на охлаждането на спирачките, а специфичната форма на въздушните отвори допълнително спомага за намаляване на вертикални вибрации.

Управление и удоволствие от шофирането: гран туризмо за всякакви условия

Динамиката на Stinger изправя инженерния екип на КИА пред ново предизвикателство. Специализирани в разработката на шасита, инженерите на марката получават буквално бял лист хартия, на който да очертаят схемата със зададените характеристики на окачването и кормилното управление на автомобила. Тяхната задача е да създадат автентичен гран туризмо с динамика на шофирането, която отговаря на неговия фастбек дизайн. Формата на Stinger вдъхновява работата по постигане на оптимално динамично шофиране с максимално високо ниво на контрол над автомобила. В същото време приоритет остава и постигането на баланс между ежедневното шофиране и комфорта при пътуване с високи скорости на дълги разстояния.

Stinger_1_small

За да изпълнят заданието, инженерите на КИА разработват два вида окачване. Stinger е оборудван с предно окачване макферсон и напълно независимо задно окачване мултилинк. В същото време обаче липсата на предшественик на Stinger позволява на инженерите да изградят както традиционна пасивна настройка, така и съвсем нова адаптивна система за електронно регулиране на окачването (Dynamic Stability Damping Control, DSDC). Тя адаптира дължината на хода на амортисьорите в движение и се контролира от група сензори за ускорение, спиране и управление.

С помощта на селектора за избор на режима на шофиране (Drive Mode Selector System), водачът има възможност да променя характеристиките на амортисьорите като избира между два режима: нормален или спортен. И докато при нормалния режим окачването леко се втвърдява при остри завои, този ефект е доста по-слабо изразен при спортния режим. Изборът на спортен режим осигурява значително по-директно предаване на трептенията при всякакви условия на пътя и скъсява дължината на хода на амортисьорите за по-добър контрол и директно управление по време на по-емоционално шофиране. Селекторът DSDC ще бъде включен в пакета от стандартно оборудване на 3,3-литровите V6 версии на Stinger.

Stinger_3_small

Пасивното окачване – част от стандартното оборудване за моделите с 2,0-л бензинов турбодвигател и за всички 2,2-л дизелови модели – е конструирано по същото задание като системата DSDC. Пасивната настройка е подложена на изпитания по състезателната писта „Нюрбургринг Нордшлайфе“ и по конвенционални пътища. Тя предразполага към нужната стабилност при дълги пътувания и криволичещи пътища. Базирано на изключително прецизната концепция на КИА, окачването на Stinger е изцяло преработено за оптимална обратна връзка при управление на автомобила.

Като част от стандартното оборудване на всеки Stinger, R-MDPS позволява на водача да избира между два режима на шофиране – нормален или спортен.
При спортен режим по-късата предавка осигурява по-бърза реакция, намалявайки необходимостта от допълнителни действия. Нормалният режим редуцира усилието при кормуване, което е предпоставка за по-умерени реакции при пътуване. Също така този режим изисква повече усилие при завъртане на волана – чрез линейното натрупване на съпротивление, което дава на водача повече увереност при шофиране.

Спирачна система: как спира най-мощният автомобил в историята на КИА

Със своите 370 к.с., 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор на КИА Stinger дава възможност на автомобила да постигне ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, което го поставя на първо място по бързина на ускорението в историята на КИА.

Stinger_4_small

С цел да постигнат максимална ефективност на спирачките, много по-добра от всички автомобили на КИА досега, инженерите подлагат Stinger на различни високоскоростни спирачни тестове. Създават набор от впечатляващи предизвикателства за проверка на възможностите им, а екипът от тест пилоти се отправя към известния планински път Гросглокнер в австрийските Алпи за изпитания на спирачната система при постоянно спускане. За тестовете са използвани и някои частни съоръжения в Северна Германия и Източна Испания, както и пистата „Нюрбургринг“.

Мощните 3,3-литрови конфигурации на Stinger са оборудвани със спирачна система, разработена съвместно с Brembo. 18-инчовите дискови спирачки Brembo са специално проектирани да отговорят на високата мощност на двигателя. С перфорация и оребряване те постигат не само по висок термичен капацитет, но и нивата на износване при тежка експлоатация значително намаляват. Спирачките са оборудвани и с най-мощните бутала в историята на КИА.

Качество и надеждност: тестът Грийн Хел

Като всеки автомобил , Stinger е подложен на пълен набор от изпитания, които доказват високата надеждност и стабилност на автомобила. Докато „Нюрбургринг Нордшлайфе“ изигра решаваща роля при изграждане динамичния характер на Stinger, то резултатите от тестовете в Грийн Хел затвърдиха високото качество и надеждност на изцяло новия модел.

Всеки тестови автомобил се подлага на поне 10 000 км шофиране, което се равнява на 480 обиколки на „Нордшлайфе“. Всепризната като перфектна тестова зона, пистата има 73 завоя, 300-метрова денивелация във височината между най-високата и най-ниската точка на трасето, както и максимален наклон от 17%. Комбинацията от рязко ускорение, бързо намаляване на скоростта, остри предизвикателни завои и променящи се повърхности и наклони, е безпрецедентен тест за мощност и динамичност. Разстоянието, изминато по време на разработката на Stinger, се равнява на повече от 160 000 км екстремни изпитания на пътя.

Всеки прототип на Stinger, тестван на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, се подлага на същия „наказателен“ режим на безкомпромисни изпитания на окачването, каросерията и задвижването. Процедурите за изпитване на КИА са предназначени за установяване на износването на задвижващия механизъм и по-специално евентуалното изтичане на течност, както и на характеристиките за топлинния контрол на предавателната кутия. Температурата на спирачките, ауспуха и скоростната кутия на автомобила са под постоянно наблюдение, за да се гарантира, че те работят оптимално през цялото време.

3,3-литровият Stinger към момента е в последната си тестова фаза на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, но значителна част от разработката на 2,0л и 2,2-литровите модели – със задвижване на задните и на четирите колела – вече е приключила. Един дизелов прототип е изминал 20 000 км на „Нордшлайфе“. Преди това двигателят е покрил пълния задължителен тестови пробег от 10 000 км, но допълнителната работа по шасито изисква изпитанието на серия нови компоненти. Задвижващата система – двигателят и скоростната кутия – остават същите, но с нови компоненти, а тестването продължава с изминаването на допълнителни 10 000 км.

8-степенната автоматична скоростна кутия на Stinger, която ще се предлага с всеки от трите двигателя, е важен акцент при проверките на задвижването. Изпитанията на „Нордшлайфе“ откриват необходимостта от по-ефективен топлинен контрол в скоростната кутия – ранните тестове сочат, че температурата на маслото се покачва над стойностите, препоръчани от инженерния екип. За да коригират това, инженерите на КИА снабдяват скоростната кутия с охладител на маслото с по-голяма повърхност за да може охлаждането да бъде по-ефективно.

Освен на „Нюрбургринг“ изпитанията на Stinger се провеждат и в други точки по цял свят с над 1,1 милиона километра общ пробег за проверка на издръжливостта, което се равнява на 27 обиколки на Земята около екватора.

Разработката на автомобила се осъществява в цяла Европа, Близкия Изток, Азия, Северна и Южна Америка с цел провеждане на екстремни климатични тестове и проверка на качеството за всички компоненти, използвани в Stinger. Подготвян за международна аудитория, Stinger е подложен на тестове при необичайни студове, горещини и на много висока надморска височина, изправен е пред императиви на пустинята, претоварени градски центрове, планинските проходи и райони с постоянно замръзнала земя.

Производство и продажби

КИА Stinger влиза в производство през втората половина на 2017 г. и ще се предлага на международните пазари от четвъртото тримесечие на годината. Ценообразуването на местните пазари и окончателните спецификации ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането на Stinger на пазара.

 
 

2CELLOS с ново видео към песен от „Властелинът на пръстените“

| от chronicle.bg |

2CELLOS изненадаха феновете си с ново видео към песента „May It Be”. Парчето е кавър от саундтрака на „Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена“ и част от последния им албум SCORE. Целият албум, посветен на филмова музика, ще чуем на живо на 4 декември в зала „Арена Армеец“.

За по-малко от месец видеото към “May It Be” събира 1 милион гледания в YouTube.

Това не е първото видео от албума “Score”, заснет в Хърватия. Миналата година, в Дубровник е заснет и клипът към нашумелия кавър на “Game of Thrones”, а през февруари тази година там снимат видеото към “Moon River” – саундтракът на класиката „Закуска в Тифани“. Месец по-късно, видеото към „Now We Are Free” от „Гладиатор“, което е частично снимано в Хърватия, беше представено в Pula Arena – единственият римски амфитеатър, който все още е непокътнат. Във всички видеа от новия албум двамата челисти са придружени от Лондонския симфоничен оркестър.

Чрез новия си албум „Score”, продуциран от Sony Music Masterworks, 2CELLOS представят нов стил, като включват най-обичаните хитове, както в класическата, така и в съвременната музика. Траклистът включва песни от саундтраци като този на „Титаник“, „Властелинът на пръстените“, Закуска в Тифани“, „Кръстникът“, Гладиатор“, „Списъкът на Шиндлер“ и много други.

Билети за концерта, част от световното турне на талантивите музканти, може да закупите в касите на EASYPAY, EPAYGO.BG, OMV, THE MALL и EVENTIM.BG на цена от 50 до 110 лв.