Петре, кажи си… за Бареков

| от | |

Автор : Деница Сачева

бареков

Да вземем Николай Бареков. Кое точно в неговата биография досега не ни показваше, че ще се стигне дотук? Какво му беше по-различното в характера, арогантността, безочието, когато работеше в ТВ Европа, после в bTV и след това в ТВ7? Не беше ли ясно, че този човек дълго ще ни възмущава? Защо, когато той напусна bTV всички гузно мълчаха за истината? Нима има принципна разлика между репортажа в централните новини за неговата сватба, нарушил десетки правила на етиката, на продуктовото позициониране и т.н. и между това, което гледахме при учредяването на неговата партия? Не, няма никаква. По всичко личеше, че помпането на този човек с власт и възможности е обществено опасно и противопоказно.

Да вземем Петър Стоянов. Радваха му се като каза, че трябва да се затворят фабриките за илюзии. Ама за кои илюзии? Че политиците ще работят за хората? Още повече му се радваха, като каза „Иване, кажи си“, на не попитаха „Петре, кажи си“, когато брат му стана евродепутат от ГЕРБ, когато снаха му стана началник на кабинета на Маргарита Попова, а хич пък не се заинтересоваха, когато и двамата последователно и тихомълком напуснаха и двата поста.

Притесниха се, когато каза, че няма да гласува за СДС, ако СДС е заедно с ДСБ, но не се запитаха, ако брат му, жена му , че дори и племенника му ( по това време вече заместник-кмет на Пловдив) са все в ГЕРБ, дали той всъщност отдавна не гласува за СДС? Голяма драма беше с кандидатурата му за конституционен съдия, но не беше чак такава драма, когато попречи на Сакскобурготски да се яви като президент, защото въздейства върху Конституционния съд.

petur_stoqnov

Днес бат’ Петьо е на страната на Бареков и открито показва това в предаване, за което се говори, че дъщерята на водещия е в партията на Бареков. Обаче ние никога не виждаме нещата, когато те се случват. Нещо повече, ако има някой, който ги вижда, тогава всички му скачат и го обвиняват в черногледство, липса на компромиси и т.н.Днес младите се сърдят на старите, че виждат. А старите се сърдят на младите, че не слушат. Вечните спорове на поколенията.

Да се огледаме около нас и да видим колко десетки примери на безпринципност имаме, на липса на точност, на порочно създадени проекти, на безсмислено осмислени с въздух хора.Аз виждам отсега кой се е запътил към мястото на бат ‘ Петьо. Така както виждам Волен Сидеров и си представям какво ще стане и с Бареков.А който не вижда, нека да не слуша. Щом има време за губене.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“

 
 

Краят на една ера: Аста ла виста, Терминатор

| от chronicle.bg |

 Една ера приключва.

Изглежда, че Paramount се отказва да прави повече филми за Терминатор – екшън героя от 90-те години.

От студиото няма да продължат продукциите след „Терминатор: Генисис“  с Арнолд Шварценегер и Емилия Кларк. Това твърди източник, близък до студиото, пред New York Daily News.

Това става ясно, малко след като студиото премахна от графика си заглавията на продълженията на поредицата. „Генисис” от 2015 година беше тотален провал с едва 90 млн. долара в боксофиса.

Има все пак възможност независима компания да се наеме с реализацията на проекта, но това Шварценегер да бъде убеден да се върне ще е по-скоро трудна задача.

„Терминатор: Генисис“ разочарова много от феновете си с неумелия опит да навърже събитията от първия и втория филм. В ролята на Сара Конър влиза Майката на драконите – Емилия Кларк. В лентата виждаме любимите герои от 90-те – Терминатор, Сара и Джон Конър, дори Кайл Рийс.

Въпреки това и мащабната реклама, филмът не успя да отговори на очакванията на почитателите си.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е с рекорден резултат в бокс-офиса на Щатите

| от chronicle.bg |

Филмовата продукция на „Дисни“ „Красавицата и Звяра“ постигна забележителен резултат в бокс-офиса на Северна Америка.

Приходите от продажба на билети възлизащи на 170 милиона долара – рекордно постижение за семеен филм, съобщава БТА.

Лентата бие миналогодишния рекорд на кинотворбата от същата категория „Търсенето на Дори“, която дебютира в бокс-офиса със 135 милиона долара приходи.

Производствените разходи на „Красавицата и Звяра“ възлязоха на около 160 милиона долара.

 
 

Четири български романа се борят за престижна европейска награда

| от chronicle.bg |

Четири български романа са номинирани за престижната Европейска награда за литература. Това съобщават от сайта на конкурс „Развитие“.

Сред номинираните е романът на Ина Вълчанова „Остров Крах“, спечелил 9-тия Конкурс „Развитие“ за непубликуван български роман.

Освен „Остров Крах“ за голямата европейска награда са номинирани още романът „Кротките“ на Ангел Игов, сборникът разкази „Любов, подслон, храна и вода“ на Николай Фенерски и романът „Софийски дует“ на Иван Димитров.

„Краткият списък“ на номинираните е избран след разглеждане и обсъждане на десетки заглавия, отговарящи на прецизни изисквания.

Книгата, която ще спечели тазгодишната Европейска награда за литература ще бъде обявена след един месец. Тя ще се присъедини към другите две български издания, носители на Европейската награда – Калин Терзийски със сборника разкази „Има ли кой да ви обича“ и Милен Русков с романа „Възвишение“, спечелили отличията си съответно през 2011 и 2014 г.