Пакостникът

| от | |

Звънецът не работеше. Затова пощальонът почука на вратата на сем. Ишпекови. Наложи се дълго да тропа.

image
– Имате препоръчано писмо, моля разпишете се. Ето тук.
– А от кого е?
– Подателят изглежда е от някаква верига магазини. ..Пише нещо „Служба“…  „Безопасност“. …заповядайте.

Двамата Ишпекови се спогледаха, разписаха квитанцията и взеха плика с писмото. Предполагаха за какво е, тъй като редовно наобикаляха из големите вериги магазини.  Пъкленото им дело се състоеше не в това да закупуват стоки, а само да се разправят с продавачките и да ги разиграват като маймуни, въпреки, че имаха средства да си купуват дрехи и джунджурии от рентата за двата апартамента в центъра. Седнаха на дивана и отвориха плика, който беше адресиран само до г-жа Ишпекова. Писмото действително беше от охраната и гласеше следното:

Драга г-жа Ишпекова,
През изминалите 6 месеца, нашата служба за безопасност наблюдаваше внимателно вашето поведение и поведението на Вашия съпруг по време на посещенията ви в нашия магазин.
В приведения по-долу списък, се съдържат всички подробности на извършените от съпруга ви нарушения на обществения порядък. Всички инциденти са потвърдени на видеозаписите от камерите ни за наблюдение (които са 245 броя, общо на всичките етажи). При желание, винаги може да Ви предоставим копия от видеото.

Ние нееднократно устно сме предупреждавали Вашия мъж, но явно той всеки път е игнорирал нашите, а възможно и вашите забележки. Освен това, на всичките отправени му устни предупреждения, той е отговарял с грубост и е заявявал много пъти, че „Докато моята жена ходи в този магазин, аз също ще идвам тук!!!“.

Във връзка с това ние сме принудени да откажем на Вас, на Вашия съпруг, както и на членове на Вашето семейство достъпа до нашия магазин. С което заявяваме, че охраната на магазина повече няма да ви допусне вътре.

Подробни детайли на проявите, извършени от Вашия съпруг през последните 6 месеца:
15-ти юни:  Взима 144 опаковки (6 кутии)  презервативи и ги разпределя в пазарските колички на други купувачи до момента, докато те или охраната не го забележат и не го прогонят;
2-ри юли:  Навива един след друг всички будилници в отдел „Дребна домашна  техника“ така, че да звънят през пет минутен интервал;

7-ми юли:  Взима бутилка кетчуп и прави по пода пътечка, водеща в тоалетната на 3-ти етаж;
19-ти юли:  Приближава се до продавачка от фирмен щанд за детски плюшени играчки и с официален тон и заявява „Код 3 в склада“. Наблюдава реакцията на жената и последвалите действия, които според инструкциите са ръководене на план за ОСЕ (Обща Спешна Евакуация) на работниците и купувачите намиращи се в магазина. След една минута отива и пуска алармата на 2-ри етаж;

4-ти август:  Предявява иск при заплащане в брой на касата (иска връщане на сумата от 3.45лв) и впоследствие вдига скандал на главния касиер-администратор, който отказва да му оформи фактура за покупка на пакетче шоколадови бонбони „M&M“ и вафла „Морени“ на изплащане;
14-ти септември:  Премахва предупредителния знак „Внимателно!!! Мокър под!“ от пресно измит коридор с хлъзгави плочки и го премества в зала покрита с мокет;

15-ти септември: В отдела за туристически и спортни стоки, под предлог да разгледа новите едноместни хималайски палатки – разпъва една и кани присъстващите в магазина купувачи да влезнат при него, като им обявява да си вземат одеяла и възглавници;
23-ти септември:  В отговор на предложението на сътрудниците да помогне с избора на стоки, започва да умолява и да крещи на висок и неприличен глас: „Хора, защо просто не ме оставите на спокойствие за да направя избора си!“;

4-ти октомври:  Поглежда към монтираната видеокамера за наблюдение на 4-ти етаж и дава вид, че се оглежда като в огледало. След това започва да си бърка в носа и да си чисти ушите с предварително подготвени в джоба клечки за уши;
10-ти ноември:  В отдела за огнестрелно оръжие разпитва подробно продавача къде е възможно да закупи антидепресанти;

3-ти декември: Тича по стълбите на магазина и озвучава с явно предварително записана на телефон музикална тема от екшън-филма „Мисията невъзможна“;
6-ти декември:  В отдела за автомобилни резервни части размахва черни PVC стелки за кал. На охраната и полицията казва, че репетира за клип, който ще прати на телевизионно предаване за имитатори-двойници на Мадона и Лейди Гага;

18-ти декември:  Крие се между закачалките със зимни палта и изскача оттам с идеята да уплаши евентуалните купувачи, крещейки „Избери мен, избери мен…!“.
21-ви декември:  Чувайки по радиоуредбата обява за 30% намаления в щанд „Коледни украси“ – ляга на земята през магазина заемайки ембрионална поза. Крещи: „О, не! Отново тези гласове!“
23-ти декември:  Затваря се в пробната кабинка на 4-ти етаж и започва да крещи отвътре: „Тук няма тоалетна хартия?!“

Николай Крижитски

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“

 
 

Краят на една ера: Аста ла виста, Терминатор

| от chronicle.bg |

 Една ера приключва.

Изглежда, че Paramount се отказва да прави повече филми за Терминатор – екшън героя от 90-те години.

От студиото няма да продължат продукциите след „Терминатор: Генисис“  с Арнолд Шварценегер и Емилия Кларк. Това твърди източник, близък до студиото, пред New York Daily News.

Това става ясно, малко след като студиото премахна от графика си заглавията на продълженията на поредицата. „Генисис” от 2015 година беше тотален провал с едва 90 млн. долара в боксофиса.

Има все пак възможност независима компания да се наеме с реализацията на проекта, но това Шварценегер да бъде убеден да се върне ще е по-скоро трудна задача.

„Терминатор: Генисис“ разочарова много от феновете си с неумелия опит да навърже събитията от първия и втория филм. В ролята на Сара Конър влиза Майката на драконите – Емилия Кларк. В лентата виждаме любимите герои от 90-те – Терминатор, Сара и Джон Конър, дори Кайл Рийс.

Въпреки това и мащабната реклама, филмът не успя да отговори на очакванията на почитателите си.

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:
По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:
Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.