Първият британски посланик в България

| от |

Автор: Кристин Дей за секцията посветена на 100 Years UK in BG в блога на британското посолство в София : http://blogs.fco.gov.uk/100yearsukinbg/bg

След историята на Хелън Декстър за поредицата #100UKBG, днес поглеждаме към най-яркия спомен на Кристин Дей за животът й в България.
Кристин Дей е дъщеря на първия британски посланик в България сър Уилям Харпъм. Той встъпва в длъжност в един студен януарски ден през 1964 г. Историята на Кристин Дей е посветена на спомена за този ден.

Кристин Дей бе специален гост на приема за рождения ден на кралицата, състоял се на 12 юни 2014г., също както и през 1964 г., когато сър Уилям Харпъм е домакин на подобен прием в резиденцията на британския посланик в София. По време на празненството посланик Джонатан Алън и Кристин Дей откриха фотография от януарската церемонията през 1964 г., която в бъдеще ще бъде изложена в резиденцията.

Сър Уилям Харпъм прави проверка на войската на 17 януари 1964 г., като част от церемонията по официалното му встъпване в длъжност като британски посланик в България

Сър Уилям Харпъм прави проверка на войската на 17 януари 1964 г., като част от церемонията по официалното му встъпване в длъжност като британски посланик в България

„Вървеше напред, бляскав в кралската си униформа, но тайно обгърнат от кръста нагоре с най-висококачествената вестникарска хартия.” – Кристин Дей

Посланикът трябваше да встъпи официално в длъжност, като се представи пред българското правителство в дипломатическата си униформа в ден, в който температурата бе под нулата.

Церемонията включваше проверка на войската и поздрав на български: „Здравейте, войници”, а след това и „Довиждане, войници”. Баща ми, който беше абсолютен перфекционист, репетираше поздравите в кабинета си, като ги изговаряше на отчетлив висок глас… с което уплаши секретарката в съседната стая и я накара да помисли, че го нападат.

В деня на церемонията майка ми бе ужасена от мисълта, че съпругът ѝ ще стои навън при температура под нулата в униформа, която по-скоро бе подходяща за лятно градинско парти в Бейрут. Умоляваше го да сложи палто, за да не се разболее от пневмония. Той възрази и каза, че кралицата не може да бъде представлявана от мъж в палто и, че пълната пищност на униформата, украсена със златни листа, трябва да бъде показана, независимо от климатичните условия.

Достигнаха до компромисно решение и той се съгласи да сложи под сакото страници от вестник „Таймс”, който е известен с изолационните си качества! В края на краищата баща ми вървеше напред, бляскав в кралската си униформа, завършена с бикорна*, но тайно обгърнат от кръста нагоре с най-висококачествената вестникарска хартия.

Сър Роджър Карик помни как е разкрил тайната, докато превеждал на баща ми по време на последвалите официални разговори с президента: „В оживения разговор Негово превъзходителство се поклащаше напред-назад, от което вестник „Таймс” се показа над яката му”.

*бикорна – двувърха шапка, част от униформите на европейските и американски военни и военноморски офицери

 
 

„Смъртоносен улов“ се завръща по Discovery Channel

| от chronicle.bg |

Популярната поредица на Discovery Channel – „Смъртоносен улов“ – се завръща с нови истории. Новият 15-и сезон на отличената с награда „Еми“ продукция е озаглавен „Дънджън Коув“, и можем да гледаме премиерата му на 13-и декември, вторник, от 20:00 ч.

Новите серии представят живота в Нюпорт, Орегон – едно от последните рибарски селища на ръба на опасното „Гробище на Пасифика“, разпростиращо се от Орегон до Британска Колумбия. Тук поколения ловци на раци и техните семейства рискуват всичко, за да изтръгнат прехраната си от морето. Хиляди плавателни съдове и животи са били изгубени в битка с морето, което го определя като мястото за най-смъртоносен комерсиален риболов в света. Орегонското крайбрежие гъмжи с морски обитатели, но и изненадва с лабиринт от плитчини и подводни течения.

Discovery Channel

„Смъртоносен улов: Дънджън Коув“ се качва на борда на корабите, които навигират сред бурните вълни и непредсказуеми условия в този участък на океана. Но какво означава това за онези, които остават на сушата? Поредицата показва живота на семействата, много от които живеят на това място от поколения. Всяка година има рибари, изгубени в коварните води, но семействата в Нюпорт понасят мъката, борейки се да запазят живо наследството на своя град.

Discovery Channel

Голяма част от героите, които ще видим в новия сезон, идват именно от семейства, в които поколения наред риболовът е служил за прехрана на фамилията и се е превърнал в традиция. Именно такава е историята на семейството на капитан Мики Редерфорд. Подобно на стотици рибари, Мики прави своите първи стъпки в занаята още като дете. Едва на 6 години той се сблъсква с рибарството, а на 21 вече управлява собствена лодка. 4 години след като напуска семейния бизнес поради несъгласия с баща си, Кени Рипка размисля и се връща обратно с ясната цел да докаже, че притежава необходимите качества, за да бъде част от семейния бизнес.

Ще успее ли новото поколение капитани да овладее морето въпреки проблемите, разяждащи флота му? Ще успеят ли героите на поредицата да съберат куража, който се изисква, за да станат легенди? Предстои да видим в новите епизоди.

 
 

Photoshop битката за Тейлър Суифт

| от chronicle.bg |

Певицата Тейлър Суифт стана повод за ожесточено състезание на фотошоп майстори от целия свят.

Тя беше заснета наведена, с разперени ръце. Това беше достатъчно, за да започне поредицата от фотошоп изпълнения, които я пренасят на различни места в различен контекст – яхнала ракета със знамето на САЩ в ръце например.

Затова обичаме интернет!

Вижте в галерията най-добрите попадения.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Първи поглед към Game of Thrones 7

| от chronicle.bg |

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?