ООН насърчава тероризма в конфликта в Газа

| от |

Анн Бейефски, Фокс нюз

След поредното нарушение на примирието, терористичната организация ХАМАС действа с вярата, че ще бъде защитена на международната сцена. Това е защото съвременната Организация на обединените нации (ООН) се е превърнала в инструмент на войната само 7 десетилетия след основаването си „за спасението на следващите поколения от бедствието на войната“.

Време е да се изправим пред грозната истина: ООН насърчава тероризма. Благоприятните фактори за ООН на място в Газа и пратениците на организацията в дипломатическите комфортни зони в Женева и Ню Йорк са партньор в подбуждането към геноцид срещу Израел, еврейската държава.

Да се върнем към конфликта в Руанда, където една радиостанция заяви, че хората от народа тутси са „хлебарки“. От това съобщение се разбира, че убийството е оправдано, че тутси заслужават това, което им се случва. Подобни медии са престъпни.

Демонизацията на израелците от ООН е също толкова отровна, без значение от дипломатическата фасада.

На 30 юли генералният секретар на ООН Бан Ки Мун обвини Израел в „нападение на спящи деца“. На 23 юли върховният комисар на ООН по правата на човека Нави Пилай заяви пред Съвета на ООН за правата на човека, че Израел демонстрира „незачитане на… правото на живот“. Тя каза, че „за всички е потресаващо да наблюдават как деца, които както си играят, стават обект на нападение“. На 14 юли генералният комисар на Агенцията за подпомагане и строителство за палестинските бежанци в Близкия Изток към ООН Пиер Крахенбюл каза пред журналисти, че има престъпленията на Израел са „нападения срещу… цивилни“.

Твърденията, че израелците са убийци на бебета, не са еднократно действие. Това е подбуждане.

Това подбуждане върви ръка за ръка с повтарящите се кръвни клевети от източници на ООН. Древните и подли обвинения, че евреите използват кръвта на невинните за религиозни ритуали, е само леко променено в кръговете на ООН, където евреите се представят като просто за кръв.

„Газа е отворена рана. Ние трябва да спрем кървенето сега“, каза на 20 юли Бан Ки Мун след като похвали финансовия поддръжник на ХАМАС Катар. На 25 юли в Кайро той каза: „Хората в Газа проляха достатъчно кръв“. На 6 август по време на специално заседание на Общото събрание говорителите от повече от 20 държави възроптаха срещу „проливането на невинна палестинска кръв“.

Твърденията, че израелците са жадни за кръв, не са празни приказки. Това е антисемитизъм.

В Хартата на ХАМАС ясно се казва, че намерението на организацията е да убие евреите и да „заличи“ Израел. На 10 юли организацията сама направи сравнение със ситуацията в Руанда, като изпълни песен за ционистите по телевизия „Ал-Акса“, която насърчава зрителите да „унищожат гнездото на хлебарките“.

Както се случва в повечето опити за геноцид, процесът за демонизацията на еврейската държава и едновременното връзване на нейните ръце, докато се опитва да се защити, не се случва за една нощ. Върховната комисарка Пилай прекара целия си 6-годишен мандат в насърчаване на расистката „антирасистка“ Декларация Дърбан и идеята, че израелците са расисти.

Днес подбуждането на омраза от страна на органите на ООН е преоблечено като закон. Твърдението, че израелските действия в Газа са „непропорционални“, се повтаря без прекъсване.

Международният хуманитарен закон изисква „очакваните случайни загуби на живота на цивилни“ да бъде пропорционална на „очакваното военно предимство“. ООН вече направи заключението, без да има познания за необходимите особености, че действията на Израел са непропорционални като сравни броя на цивилните жертви от страна на израелците и на палестинците.

„Като гледам броя на цивилните жертви, трябва да бъде ясно, че отговорът със сила от страна на Израел е непропорционален“, каза на 31 юли заместник-генералният секретар на ООН Ян Елиасон. На 21 юли Бан Ки Мун също свърза „пропорционалността“ пряко с факта, че „повечето смъртни случаи са сред палестинците“.

Логичното следствие на това погрешно мислене е, че за да отговори на Израел, ХАМАС трябва да бъде пропорционален, че трябва да се позволи ракети на ХАМАС да падат върху цивилни израелци. Според ООН законът изисква още смърт сред израелците. На тези гении в ООН също не им хрумна и да сравнят броя на загиналите цивилни палестинци към броя на милионите израелци, които са живели на 15 секунди от смъртта, носена от ракетния огън на ХАМАС ден след ден, година след година. Правото на самозащита не е изключително правомощие на мъртвите. Всъщност, точката за правото на самозащита е за да се предотврати смъртта.

Фиктивните тестове за „пропорционалност“ са загубена игра. През 2004 г. Израел уби лидера на ХАМАС Абдел Азиз Рантиси без нито една цивилна жертва. Рантиси е отговорен за смъртта на стотици израелци и е обявен за „специално определен световен терорист“ от американския Държавен департамент. Тогавашният генерален секретар на ООН Кофи Анан нарече целенасоченото „убийство“ нарушение на международното право.

Лицата на ООН може да не държат оръжие в ръцете си, но участват в същата тази война. Къде е администрацията на Обама в това отвратително извращение на първите принципи? Работи ръка за ръка с ООН.

На 28 юли американския президент одобри единодушното решение на Съвета за сигурност за „президентско изявление“ за Ивицата Газа срещу силните възражения на Израел. В изявлението не се споменават ХАМАС, ракети или тунели. То не определя единствената страна в конфликта, която отказа или наруши всяко примирие. Изявлението не прави разлика между Израел и една терористична организация, като изисква това от „всички страни в конфликта“.

Защо палестинските и други арабски терористи да прекратят 60-годишната си операция за унищожението на Израел, когато това глобално чудовище е зад гърба им?/БГНЕС

 
 

Джак Блек изпълнява главна роля в новия „Джуманджи“

| от chronicle.bg, по БТА |

Американският актьор Джак Блек е разчитал на способностите си като комик, за да се снима във филм, който предстои да се появи по екраните, съобщи Ройтерс. Той изпълнява главна роля в „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“ – нова версия на комедията „Джуманджи“ (1995) с участието на Робин Уилямс, който вече не е между живите.

Блек заяви, че гледал оригиналната лента едва след като научил, че е в актьорския състав на продължението й. Джак описва Уилямс като гений, който е на върха на актьорските си умения в „Джуманджи“.

В този филм Уилямс изпълнява роля на мъж, който избягва от плен в посветена тематично на джунглата игра. В новата версия на филма предпоставките са различни – главните персонажи пътешестват във фантастичния свят на същата игра. „Сега персонажите пътуват из джунглата, а това крие опасности и е вълнуващо“, поясни Блек.

Друга съществена разлика е, че докато в оригиналната лента персонажът на Уилямс влиза в играта като дете и излиза от нея като възрастен, в новия филм детските персонажи стават възрастни, когато излизат от играта.

Блек и Ник Джонас, който му партнира в „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“, промотираха новия филм в Барселона. В актьорския му състав са също Дуейн „Скалата“ Джонсън и Кевин Харт.

„Джуманджи: Добре дошли в джунглата“ трябва да се появи по екраните през декември.

 
 

Мирдрит: Холивуд му приляга

| от chronicle.bg |

Той е дете на българка и косовски албанец. Името му е традиционно албанско име. Благозвучно е, и означава „добра светлина“. И явно е дошъл с името си, както се казва у нас. Светлина струи от него. От поведението му, от общуването му. Особено силна е, когато той е на сцена.

Едва тригодишен малкият Дити, както го наричат в семейството му, гледа „Властелинът на пръстените“, наизустява фрази от него, повтаря ги, след това започва сам да разиграва малки сцени от филма.

Следващата стъпка е логична – след няколко години казва на майка си, че иска да стане актьор, и че ще е актьор в Холивуд. Майка му, баща му, и по- големият му брат не взимат думите му насериозно. Скоро след това той се запалва по спорта- минава през плуването, леката атлетика, спортната гимнастика, тениса на корт, баскетбола. Родителите му са убедени, че търси себе си в някой от спортовете. Той обаче е дете с характер. И уведомява семейството си, че не е забравил, нито се е отказал от театъра. Настоява.

И през 2013, тринайсетгодишен става част от любителската трупа „театърът на Чарли“ в Пловдив.

IMG_2366

Година по- късно, придружен от майка си, защото е още малолетен попада на интензивен летен театрален тренинг в Созопол, организиран от актьорски школи МОНТФИЗ. Фестивалът вече е утвърден като добър, има даже международна селекция от преподаватели. В Созопол Мирдрит среща следващите си учители- Йордан Славейков и Димитър Касабов, които са ръководители на тренинг по актьорска импровизация. Веднага им правят впечатление желанието, с което той работи, харизмата му, степента на концентрация, и умението да изпълнява театрални задачи. На следващия им тренинг, през зимата на 2014 година той се появява отново придружен от майка си.

Следва дълъг и сериозен разговор между майката, Анастасия, и единия преподавател, Йордан. В този разговор учителят потвърждава първоначалното си мнение- Мирдрит притежава в себе си онази искра талант, която ще му помогне да се реализира, и убеждава майката да не пречи. Този разговор сериозно променя географското положение на семейството. Майката напуска добре платената си работа в сферата на интериорния дизайн, братът Арианит прекъсва образованието си. Всичко това се налага, защото през 2015 Мирдрит се явява на прослушване, печели място в junior course , и е приет да учи актьорство в Guildhall School of Music and Drama. Майка му и брат му се местят в Лондон с него, заради него. И това е само началото.

IMG_0175

През 2016 година в Лондон се организира прослушване на IMTA- International Model and Talent Agency – за млади таланти. По- точно, това е най- голямото прослушване за млади таланти в света. Явяват се над три хиляди и петстотин човека. От тях само двайсет са селектирани за финалния кастинг в Ню Йорк. Мирдрит е сред тях. В семейната история идва ред и на бащата – той е с американска виза и придружава сина си в САЩ. Мирдрит говори отлично майчиния си български език, бащиния си албански, както и англисйки. В Ню Йорк печели няколко медала за отличното си представяне в категориите „Improvisation“ и „Screen test“. Печели и стипендия , давана от кастинг агентката, мениджър, и преподавателка по актьорство за театър и кино Clair Cinett за обучение в Академията й в Лос Анджелис, САЩ.

През февруари 2017, отново с баща си, заминава за САЩ. В Лос Анджелис прави поредна стъпка към сбъдване на детската си мечта- да е актьор в Холивуд. Подписва договор с една от най- големите в света агенции – Momentum. Сериозен интерес към него проявява и New York Filmmaking Academy. Трябва само да има навършени осемнайсет години, да завърши образованието си в Лондон.

Търпение, Мирдрит. Времето минава бързо. Светът на голямото кино те очаква.

 
 

Модерните храни, които ни карат да отслабваме

| от chronicle.bg |

Ако се подигравате на модата за поглъщане на авокадо, чия и замезване с хумус, то може би трябва да си помислите втори път. Оказва се, че промяната на хранителните ни навици променя и начинът, по който тялото ни реагира на храната.

Според ново изследване тези храни променят начина, по който тялото ни реагира на глада.
Учените от Университета в Джорджия откриват, че храните, богати на полинаситени мазнини влияят на хормоните ни и променят апетита.

Храните като авокадо, киноа, чия, сьомга, семената от чия, зехтина и орехите отдавна вече са свързани с подобряване на паметта и уменията за решаване на проблеми. Сега обаче учените твърдят, че те могат да допринесат и за свалянето на килограми. Те се надяват, че тези промени в хранителните навици могат да възпрат епидемията от затлъстяване по света.

Учените са изследвали промените в хормоните на хора на възраст между 18 и 35 години, проверявайки психологическите проявления на глада и засищане след диета с храни, богати на полинаситени мазнини.

Участниците в изследването отговарят на въпроси за това колко са гладни, описвайки усещането чрез количеството храна, което мислят, че могат да изядат.

Онези, които консумират повече полинаситени мазнини описват по-слабо чувство на глад и по-дълго се усещат заситени от онези, които не следват такава диета.

Хормоните на апетита играят важна роля в регулирането на количеството храна, което изяждаме, казва Джейми Купър, който ръководи изследването. Според него от проучването могат да бъдат направени изводи, че приемането на храни, богати на този тип мазнини може да промени хормоните, които регулират апетита, така че да се чувстваме сити по-дълго време. Важно е обаче да се отбележи, че в изследването са участвали само 26 души, т.е. за да можем да вярваме на резултатите, трябва да бъде направено по-всеобхватно изследване.

 
 

Титани на киното и литературата търсят таланти в „Заешка дупка“

| от Кристина Димитрова |

Титани от българското кино и литература се захващат с търсенето на таланти. Те ще преподават творческо писане като част от лекторския състав на новооткритата Академия за творческо писане „Заешка дупка“. Тя отваря врати по идеята на отличената с 6 международни награди актриса от лентата „Безбог“ Ирена Иванова.

„Питат ме защо „Заешка дупка“. Предлагам всеки сам да си отговори на този въпрос и да попътува отвъд реалността, там където властва само въображението. Там ще намери отговора на въпроса. Има едно друго измерение, което си има свой директор и той е писателя и читателя“, описва вижданията си Ирена Иванова.

Творческата академия вече е започнала прием на студенти, които ще бъдат отбрани и разпределени в писателски групи. Специалната селекция от прочути в сферата на киното и литературата български имена е дело на Ирена Иванова.

„Академията освен че е за писане, е творческа, тъй като планувам да добавя и други дисциплини в бъдеще време. Иначе защо не Академия за писане? Мисля, че имаме нужда от това. Събрала съм на едно място едни от най-големите ни имена в литературата, киното, театъра и литературата. Какво по-хубаво от това да се учиш от най-добрите, които да ти помогнат да се качиш по хлъзгавата стълба на успеха. Моята цел е да открием и да реализираме възможно най-много писателски таланти“, разкрива още Ирена Иванова.

Известните кинаджии и писатели ще обучават младите на тънкости писането на проза, поезия, киносценарий, телевизионен сценарий, драматургия и реклама. Сред преподаватели са режисьорите Петър Вълчанов и Кристина Грозева („Слава“, „Урок“), Ралица Петрова („Безбог“), творческият тандем Мина Милева – Весела Казакова („Звярът е още жив“), режисьорът на сериала „Откраднат живот“ Павел Веснаков, Димитър Коцев-Шошо („Маймуна“), Любен Дилов – син и много други.

Писателите Захари Карабашлиев, Ина Вълчанова, Емануил А Видински, Ангел Игов, Владимир Зарев ще осветяват учениците в тънкостите на добрия роман, а поетите Иван Ланджев, Тома Марков, Петър Чухов ще поведат младите в дебрите на поетичното писане и усещане.

В програмата на академия „Заешка дупка“ са предвидени Поетични Двубои за групата по Поезия, както и подобаващо завършване с открито четене на пиеси – изиграни от професионални актьори. „Заешка дупка“ предвижда и стажове за отличилите се по време на лекциите в телевизии, снимачни екипи и медии.

Академията ще проведе своите обучения в рамките на 3 месеца – в периода 25 септември – 16 декември. Приемът ще продължи до 25-ти август.