„Ню Йорк Таймс“ – великолепна компания в ужасен бизнес

| от | |

Автор на статията е Дерек Томпсън. Тя е публикувана в „Атлантик“.

Тиражът на „Ню Йорк Таймс“ расте, броят на абонатите на електронното издание също, докато приходите от реклама продължават да се свиват.

На всеки няколко месеца „Ню Йорк Таймс“ отново открива, че читателите го обичат повече, отколкото година назад, а рекламодателите по-малко. Достатъчно е да хвърлите един поглед върху доходите на компанията за последните 14 години. През 2000 г. 26% от оборота е идвал от тиража. През отминалото тримесечие – 54%. А що се отнася до рекламата …Някои изводи, над които си струва да се помисли

Количество и качество

Плашещият показател на доходите на „Ню Йорк Таймс“ от реклама не трябва да се възприема като свидетелство за ниското качество на репортерската работа на вестника. Напротив, аз не мога да си представя друга такава солидна и влиятелна журналистика. Свиването на доходите на вестника от реклама – това е обща закономерност и тук „Ню Йорк Таймс“ изглежда много по-добре от други. Вестниците днес са най-лошото място за рекламната индустрия в Америка. „Ню Йорк Таймс“ е добра компания. Това е много солидна компания, защото над 800 000 души са готови да плащат за онлайн изданието. Но тя работи в ужасен отрасъл.

Главоблъсканицата с цифровата реклама

Читателите в цифровата сфера не са толкова ценни, колкото в печатната. Това е известно на всички. Но понякога ние преувеличаваме положението, защото – защото толкова много хора четат вестника, седейки пред компютъра или включвайки своите мобилни устройства, че теоретично издателите могат да си върнат тази обетована земя, увеличавайки интернет абонамента до гигантски размери.

Цифровата реклама – това е нещото, което ме храни, затова имам всички основания да стискам палци за нея и нейните големи успехи. Но аз започвам да се вълнувам за своя хляб, когато виждам как Гугъл, Фейсбук, Туитър, Пандора и други неиздатели с вълчи апетит поглъщат парчетата от баницата с цифрова реклама. Те работят с такъв размах, за който издателите могат да мечтаят само в розовите си сънища. Те разполагат с повече информация за потребителите, отколкото всяка новинарска организация /за такъв обем те даже не могат да се надяват/. Фейсбук и Гугъл контролират две трети от мобилната реклама, а рекламният пазар на смартфони се е превърнал в такъв олигопол, че телевизията на неговия фон изглежда като ориенталски пазар.

Специализираните сайтове нямат от какво да се боят, защото те по-лесно намират баланса между разходите и качествената реклама, насочена към избраната аудитория. Но какво означава това за огромна международна новинарска организация като „Ню Йорк Таймс“? Увеличаването на абонамента за интернет изданието /а той расте със стотици и хиляди абонати всяка година/ е умна и необходима застраховка от по-нататъшния упадък на рекламния бизнес, преместващ се онлайн. /БГНЕС

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

Роби Уилямс е готов да представи Русия на „Евровизия 2017″

| от chronicle.bg, по БТА |

Известният британски певец и музикант Роби Уилямс заяви готовност да представи Русия на тазгодишния песенен конкурс „Евровизия 2017″.

„Евровизия 2017″ ще се проведе през месец май в столицата на Украйна Киев, предаде ТАСС.

Агенцията цитира изявление на Уилямс в руското телевизионно предаване „Нека говорят“. „Аз бих искал да представя Русия на „Евровизия“, заяви музикантът. Това ви го казвам чистосърдечно, а ето че моят мениджър сигурно вече се е хванал за главата! Бих искал да представя Русия на конкурса. Давай, Русия, ние можем да победим!“.

Уилямс добави, че харесва „Евровизия“ заради пищното и грандиозно шоу, което се предлага на зрителите.

 
 

Може ли човек да бъде щастлив?

| от chronicle.bg |

Френският философ, социолог и човек Филип Льоноар разкрива пред читателя необятния свят на трима от най-проникновените духовни учители, а именно Сократ, Иисус и Буда.

„Ученията на Буда, Сократ и Иисус са преминали през вековете и хилядолетията, безд аостареятилиотживеятвреметоси. Товасеобясняваповсякавероятност с образцовияхарактернатехнияживот, с дълбоконоваторскиядухнатяхнатамисъл в сравнение с господстващите в съответнатаепохапредстави и с универсалнияобхватнатехнитепослания.

В началните страници писателят удря читателите с едни от най-страшните въпроси. Тези за смисъла, величието, осъзнаването и онова, което е вътре във всеки от нас. „Криза“ от старогръцки означава преценка, решение…нещата, които другите трябва да решат. И именно това е един от най-трудните баланси, с които трябва да се справим в битието си. Защото нима някой отрича факта, че самото решение понякога не е толкова трудно за вземане, но се изисква мъдрост и търпение после да се живее с последиците от него.

Филип Льоноар проследява и сравнява митовете, произхода на легендите и фактите, в които са забулени пътищата на Сократ, Иисус и Буда.  С невероятно прецизно и увлекателно слово той се отърква о мисълта на всеки един от тях и ни въвлича в неподозираните дълбини на умовете ни.

човек

„Може ли човек да е щастлив и да живее в хармония с ближните си в цивилизация, построена изцяло върху „притежанието“? “

Съществува една едничка добродетел, по-важна и от справедливостта. Любовта. Любовта и страданието. Редом с тях пътят на тримата е съпроводен от остро равнодушие към материалното. Равнодушие, което с времето се превръща в ненавист и омерзение към парите.

Стремежът към материалните блага и сладости често ни води до отричане на всичко „грешно“ и плътско. Води до намиране на висшия смисъл, чиято светлина е пътеводна.  Подобни твърдения има за Буда, който в ранните си години е тънел в сласт и изобилие, докато в един момент не се пренасища, решавайки да обърне поглед към големия смисъл. Съществуват твърдения, че Сократ е изпитвал влечения към млади момчета. Но това отново никога не би могло да бъде причина за отклоняване от пътя.

Книгата е безценна и с това, че дава отговори на вечно задавани въпроси. Съществували ли са тримата наистина? Каква е била сексуалността им и има ли някакви свидетелства за техни житейски партньори. Дългокос и слаб ли е бил Иисус, в какви културни среди са родени и кои точно са мъдростите, които са ги превърнали в едни от най-красивите умове на всички времена…

„Сократ, Иисус и Буда“ е книга, която има силата да разкрие пред погледа нови хоризонти, да обърне читателя навътре към себе си и да му помогне да открие истинската си същност.

 

 
 

Пенелопе Крус ще играе Донатела Версаче в тв сериал

| от chronicle.bg, по БТА |

Холивудската прима и носителка на „Оскар“ Пенелопе Крус ще се превъплъти в Донатела Версаче. Можем да я видим в новия сезон на популярния сериал „Американска криминална история“.

Телевизионният сериал ще бъде посветен на загадъчното убийство на брата на Донатела Версаче. Джани Версаче е и основател на легендарната модна къща . Той ще бъде озаглавен „Версаче: Американска криминална история“.

Десет серийната поредица под режисурата на Райън Мърфи ще излезе на екран през следващата година. Мърфи вече засне един сезон на сериала, посветен на спортиста О’ Джей Симпсън. Тази продукция беше удостоена с награда „Еми“ в категорията най-добър мини-сериал.