„Нова“: „ВИП брадър“ е номер 1, Би Ти Ви: „Сървайвър“ уби конкуренцията

| от | |

Красимир Стоянов, „168 часа“

Уникален феномен се роди в родния тв ефир. Двете най-големи частни телевизии се похвалиха с гръмки победи в едно и също състезание, където първенецът може да бъде само един.

„Нова“ се похвали, че нейният риалити формат е бил най-гледан на 15 септември вечерта. В същото време Би Ти Ви обяви от своята кула, че е абсолютният фаворит на зрителите в първия учебен ден. Така се оказва, че на най-горното стъпало на почетната стълбичка настава голямо боричкане и никой няма намерение да слезе едно ниво надолу, за да си получи сребърния медал.

Неориентираният зрител със сигурност би се запитал как е възможно и двете телевизии да се хвалят, че са най-гледани в един и същи ден и в един и същи часови пояс. Става дума за голямата понеделнишка битка на скъпоструващи риалити формати. В осем часа вечерта Би Ти Ви пусна на аудиторията си рекламирания като най-добрия сезон досега на „Сървайвър“. В същата минута по „Нова“ Ники Кънчев обяви, че започва невиждано досега шоу с участието на куп известни личности във „ВИП брадър“. И двете частни медии се бяха постарали, за да напомпат с достатъчно блясък старта на своите амбициозни проекти.

Съвсем естествено на сутринта продуценти, тв шефове и редови телевизионери с нетърпение очакват цифрите от пийпълметричното проучване. Или казано по-простичко, всичко живо се интересува от това колко зрители са гледали „Нова“ и колко – Би Ти Ви. Мейлите с резултатите, образно казано, са разпечатани и малко след това
настъпва всеобща еуфория и в двете телевизии

„Категоричен победител в битката за зрителско внимание – така може да се определи първият епизод на VIP Brother 2014. Според данните на независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen (Mediaresearch) „Нова“ е най-гледаният тв канал в България в часовия интервал 20,00 – 23,22 ч. С дял от 38,8% от всички зрители в активна възраст (18-49 години), гледали телевизия по това време, „Нова“ се оказва с почти 2 пъти по-голяма аудитория от втората телевизия в класацията – bTV (с дял от 20,9%)“, тръбят в прессъобщението си от Нова телевизия.

Само няколко минути по-късно пристига и депеша от Би Ти Ви, която гласи: „Първият епизод на най-очакваното приключенско шоу в България „Survivor: Камбоджа“ е фаворитът на аудиторията в понеделник вечер, 15 септември. С разлика от 45% сред активната аудитория на възраст 18-49 г. и над 50% сред младата аудитория на възраст 18-34 г. спрямо следващата в класацията телевизия „Survivor: Камбоджа“ даде началото на най-голямото приключение в българския ефир тази есен.“

Бедният зрител със сигурност в този момент озадачено би се замислил как хората са гледали едновременно и „ВИП Брадър“, и „Сървайвър“, помпайки яко рейтинга на двата риалити формата.

Защо цифрите в пийпълметричните проучвания се разминават, четете в новия брой на в. „168 часа“

 

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Ако изневери веднъж, ще изневери и втори път

| от chronicle.bg |

Ако партньорът ви е изневерил веднъж, най-вероятно няма да е за последно.

Това сочи ново проучване, проведено от Лондонски университетски колеж.

То сочи, че неверните половинки са склонни да правят едно и също повече от веднъж и да лъжат партньора си. Проучването открива, че с всяка лъжа, която човек казва, той се чувства по-малко зле да повтаря прегрешението си впоследствие.

Причината за това се корени в сегмент от мозъка, наречен амигдала, който ни кара да се чувстваме зле, когато лъжем. Всеки път, когато лъжете, реакцията на амигдала отслабва, съответно – чувствате се по-малко виновни.

Изследването не цели да тества изневярата, а способността на хората да лъжат.

На участниците са показвани буркани с монети и от тях се иска да покажат на друг човек, който получава размазано изображение на буркана, да познае колко монети има в него.

Когато разберат, че ще получат пари, ако партньорът им предположи по-висока цифра, те стават по-склонни да излъжат.

Въпреки че изследването не е фокусирано върху изневярата в частност, авторите му предполагат, че механизмът е сходен.

Идеята е, че когато изневерите за първи път, се чувствате зле. Следващия път се чувствате по-малко зле и т.н.

Това означава, че колкото повече лъжем, толкова по-склонни сме да лъжем.

 
 

Никол Кидман е „Кралицата на пустинята“

| от chronicle.bg |

В последните седмици гледаме Никол Кидман предимно на малкия екран.

Тя играе Селест в сериала на HBO “Големите малки лъжи” – сексапилна юристка, зарязала кариерата заради семейството си, жертва на домашно насилие.

Предстои обаче скоро да я видим и на големия екран в друга роля, която несъмнено също и подхожда – на британската журналистка и пътешественичка Гертруд Бел в биографичния филм на Вернер Херцог „Кралицата на пустинята“. Официално премиерата на филма се състоя през 2015 на Международния филмов фестивал в Берлин, където продукцията беше посрещната с негативни отзиви и слаб рейтинг. Той дори беше определен като голямото разочарование на фестивала.

Въпреки че вече може да бъде гледан в България, той най-накрая ще бъде разпространен по кината в САЩ и на видео на 14 април.

Наскоро беше пуснат и нов трейлър, който да популяризира филма.

В главната роля влиза Никол Кидман, а поддържащи роли имат Джеймс Франко, Робърт Патинсън и Деймиън Люис.

Във филма виждаме носителката на Оскар Кидман в ролята на новаторката Гертруд Бел, която се отправя от Англия към Техеран, в търсене на своята свобода. Това е история за една велика жена, която не се вписва в обществените рамки на Викторианска Англия, и която разбива стереотипите на епохата си, ставайки първата жена, пътуваща сама из Близкия Изток.

Пътешествието й донася романтична среща с Британски офицер (Джеймс Франко), заплахи от строги култури, белязани от брутално потисничество над жените, и запознанство с известния Т. Е. Лорънс, известен като Лорънс Арабски (Робърт Патинсън).

Забележителна фигура за епохата си (1868-1926), агент на Британското разузнаване по време на Първата световна война и една от най-важните политически фигури, тя участва в начертаването на границите на Ирак, в началото на 20-те години на ХХ в. „Колкото по-дълбоко се потапяме в пустинята, толкова повече всичко заприличва на сън. На всяка стъпка в пустинята, животът и огънят ме притежават. Сърцето ми не принадлежи на никого, само на пустинята.“, заявява героинята на Кидман в трейлъра.

„Мисля, че съм добър в подбора на актьори и това е важна част от професията ми“, разказва Херцог пред „IndieWire” за избора си на актьори.

„А Никол Кидман е идеална за ролята. Превъплъщението й няма аналог. Не съм виждал подобно нещо почти от десетилетие от нито една актриса в нито един филм. Феноменално е. Лесно е да вземеш звезда с голяма пазарна стойност… Не, случаят не е такъв. Трябва да има химия. Ако липсва спойката между актьорите, накрая ще имаш едно мъртвородено бебе. Знаех, че спойката между нея и Джеймс Франко и химията й с Деймиън Люис ще проработят. Така и стана. Това е ключът към кастинга“, азва още той.

Херцог е режисьор и сценарист на продукцията, заснета в Мароко и Йордания.

 
 

Апартамент на Дейвид Боуи в Ню Йорк се прдава

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившият апартамент на Дейвид Боуи край южната част на Сентръл парк в Ню Йорк е обявен за продан.

Дейвид Боуи, който вече не е между живите, и съпругата му Иман живееха в апартамента през 90-те години на миналия век, преди да го продадат през 2002 г. Те оставиха пиано в апартамента, когато се преместиха в друго жилище. То все още е там.

Апартаментът с три спални с прекрасен изглед към Сентръл парк е обявен за продан за 6,5 милиона долара.

Според източници, цитирани от сп. „Форбс“, Боуи и Иман превърнали една от баните в апартамента в паник стая, в която да потърсят убежище, ако неканен гост проникне в жилището. Паник стаята впоследствие отново била превърната в баня.

След като продадоха апартамента, Боуи и Иман се преместиха в жилище в Сохо.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.