Нетфликс се готви да покори и Франция

| от | | |

Барбара Шазел, France television

На 15 септември Нетфликс влиза във Франция, същата седмица, в която ще навлезе и в Белгия, Швейцария, Люксембург, Германия и Австрия.

От месеци насам платформата за онлайн видеа с 50 милиона абонати в света вълнува традиционните френски телевизионери и доставчици на видеа, но също и администрацията, чак до високите етажи на властта. Ако бяхме в сектора на телекомуникациите, щяхме да бъдем, поне още няколко седмици, в период на спокойствие и стабилност преди пристигането на безплатната услуга за мобилните телефони.

Защото след един месец, оперирайки от Люксембург (и през Холандия догодина), Нетфликс ще избяга от старата система за финансиране, ще мине между капките на контрола от Върховния съвет за аудио-визуалните медийни услуги и ще постави под въпрос уместността на хронологията на медиите, които изобщо не са се развили, въпреки промените в употребите и начините на потребление на зрителите. Най-сетне платформата Нетфликс, известна с мощността на алгоритъма си за препоръки, изправя френските участници в сектора пред един от големите им пропуски – способността да персонализират своите услуги.

Но макар мнозина да вдигат юмрук в знак на съпротива, да не забравяме, че много хора ще спечелят повече или по-малко от появата на Нетфликс. Кой ще се възползва от нея?

Участниците в сектора на видео по поръчка чрез абонамент?

Според Грег Бивалски от компанията AB появата на Нетфликс ще бъде „възможност, тъй като Нетфликс или друг международен актьор би могъл бързо да популяризира видеото по поръчка чрез абонамент (SVOD). Защото ние във Франция имаме един проблем – хората не знаят какво е SVOD. Смята се, че със значителен бюджет за маркетинг Нетфликс ще намери начините да обясни какво е SVOD. След това ще се създаде конкурентен пазар и всеки ще извлече полза от него в зависимост от съдържанието, което ще предложи и като дава своята добавена стойност“.

Интернет доставчиците?

Orange е единствената компания, която заяви, че не иска да разпространява Нетфликс чрез своята мрежа, „на първо време във Франция“. Когато си смятан за „флагмана на френската суверенна цифрова революция“, не би било добре веднага да влизаш в съюз със силната и разрушителна американска платформа.

Медиите, които ще продават на Нетфликс рекламни пространства?

Нетфликс няма да се задоволи само с няколко банера в уеб пространството, за да се популяризира във Франция. Като професионалист в маркетинга платформата ще удари силно и няма да се поколебае да купи рекламни пространства, които ще целят привличането на широката публика и най-вече основната таргет група – младите хора между 18 и 34 години.

Творческият свят?

Нека не се заблуждаваме – макар да е известна с богатия си каталог, Нетфликс вече е ключов играч в Холивуд. В последното си писмо до своите акционери през юли изпълнителният директор Рийд Хастингс обяви цели осем оригинални сериала (включително третия сезон на „Оранжевото е новото черно“ и „Къща от карти“), които в момента се снимат в четирите краища на света, както и създаването на токшоу с водеща Челси Хандлър и шоу с най-големите американски комици.

Платформата Нетфликс може да успее да убеди продуцентите във Франция да работят с/за нея. Някои от тях вече сътрудничиха в миналото с друга американска платформа, Ю Тюб, която пусна свои „оригинални канали“ във Франция. Нетфликс ще продуцира качествени програми за широката публика с простата цел за постигане на рентабилност и търговски успех. Истинският риск е свързан с разнообразието на тази продукция.

Телевизионните канали?

Често четем, че платените телевизии ще бъдат големите губещи от появата на Нетфликс. В действителност е възможно всички телевизионни канали да бъдат засегнати, защото предложение като това на Нетфликс, разполагаща с голям каталог и съобразена с потреблението, ще конкурира с пълна сила времето за телевизия като цяло. Но макар да е малко вероятно телевизиите да се обединят срещу Нетфликс за разпространението на съдържанието им във Франция, поне не и на първо време, не е невъзможно те да създадат партньорства за разпространение в чужбина и защо не да подпишат договори за копродукции.

Зрителите?

Заради всички причини зад успеха на Нетфликс – богат каталог, персонализирано неограничено предлагане до поискване, много вероятно продавано за скромната сума от 7,99 евро на месец за достъп до платформата на екрана.

Нетфликс?

Истинският въпрос остава каталогът, който ще бъде предложен – дали французите ще се абонират за него както британците и скандинавците вече масово направиха в последните месеци? Нетфликс, която се надява на разширяване на своите все още слабо рентабилни международни пазари, несъмнено се надява на толкова добър старт, колкото в Холандия. След появата си през септември м. г. платформата е регистрирала 600 000 абонати при население от 16,8 милиона души. /БГНЕС

 
 

Ще има продължение на „Z-та световна война“

| от chronicle.bg, по БТА |

Американският режисьор Дейвид Финчър снима продължение на филма за зомби апокалипсиса „Z-та световна война“.

Главна роля изпълнява Брад Пит, който участва и в първия филм.

Премиерата беше планирана за юни 2017 г., но се наложи снимките да се забавят, заради бракоразводния процес на актьора с Анджелина Джоли. Датата на излизане на новия филм по екраните не е известна.

През август 2016 г. Брад Пит предложи на Дейвид Финчър да режисира продукцията.

Постапокалиптичният трилър „Z-та световна война“, заснет по романа на Макс Брукс, се появи по екраните през 2013 г. Брад Пит е продуцент на филма и изпълнява главна роля в него. В „Z-та световна война“ се описва историята на бившия сътрудник на ООН Джери Лейн, който се опитва да предотврати зомби апокалипсис. Филмът донесе над 540 милиона долара приходи от прожекции в целия свят и от търговска гледна точка стана най-успешният в кариерата на Брад Пит.

Дейвид Финчър е работил по филми, като „Боен клуб“, „Седем“ и „Странният случай с Бенджамин Бътън“, главни роли в които изпълнява Брад Пит. Други филми на режисьора са „Социалната мрежа“ и „Момичето с драконовата татуировка“.

 
 

Кучетата „се заразяват“ от лошото настроение на собствениците си

| от chronicle.bg, по БТА |

Учени от университета по ветеринарна медицина във Виена установиха, че кучетата „се заразяват“ от емоционални звуци, които чуват от хора или свои събратя.

Емоционалното заразяване е основен компонент на съчувствието. То е характерно за различни животински видове – от примати до гризачи.

Учените са работили с 53 възрастни кучета от различни породи и собствениците им. Те са направили експеримента в две стаи – едната с високоговорител, скрит в дървена кутия. По него пускали различни аудиостимули. За позитивен човешки звук използвали смях, а за негативен – плач. За кучешки звуци използвали игрив лай и вой от изолация. Контролно ветеринарите пускали и неемоционални звуци – говор, дъжд, ромон на листа.

Сравнявайки позитивни и негативни звуци на кучета и хора, участвалите в експериментите животни са показали с поведението си силна реакция и негативно емоционално състояние, след като са чули негативните звуци. Те са реагирали най-остро с вцепеняване на нещастието на събратята си

 
 

Бързите коли на 21-ви век

| от chronicle.bg |

Днес рожден ден има Феручо Ламборгини! Той, разбира се, е създателят на колите Ламборгини и днес щеше да стане на 101.

Живеем в ерата на скоростта. Колие са естествен бенефициент от развитието на компютърните технологии. Преди компютрите контролираха колко по-малко неудобна да е седалката на пасажера и правеха шибидаха да се чупи по-лесно. Сега контролират диференциали, скоростни кутии, двигатели, всичко. При това с надхирургическа прецизност и бързина. В следствие на това колите станаха безобразно бързи.

По тези два повода в днешната ни галерия сме събрали най-бързите коли на 21 век. За сега. Насладете им се и съжалявайте, че си купихте закуска сутринта вместо да си заделите парите.

 
 

Google и Facebook станаха жертва на многомилионна измама

| от |

Google и Facebook потвърдиха, че са станали жертва на измама на стойност 100 милиона долара. През март стана ясно, че
литовец е съден заради „фишинг“ атака срещу две американски интернет компании, без да даде подробности за имената им.

Предполага се, че двете компании са изпратили на банковите сметки на измамника над 100 млн. долара.

На 27 април Fortune съобщи, че жертвите са Facebook и Google. Мъжът, обвинен за измамата, е на 48 години. Евалдас Римасаускас се е представял за азиатски производител и мамел компаниите в периода между 2013 и 2015 година, пращайки мейли на техни служители и агенти. Мейлите били създадени така, че да изглеждат като дошли от азиатската фирма и включвали фалшифицирани имена и фактури, които изглеждали като подписани от шефовете на измамените фирми.

След като компаниите установили измамата, информирали властите. И Google, и Facebook обаче отказват да кажат колко пари са дали на измамника.