Нетфликс се готви да покори и Франция

| от |

Барбара Шазел, France television

На 15 септември Нетфликс влиза във Франция, същата седмица, в която ще навлезе и в Белгия, Швейцария, Люксембург, Германия и Австрия.

От месеци насам платформата за онлайн видеа с 50 милиона абонати в света вълнува традиционните френски телевизионери и доставчици на видеа, но също и администрацията, чак до високите етажи на властта. Ако бяхме в сектора на телекомуникациите, щяхме да бъдем, поне още няколко седмици, в период на спокойствие и стабилност преди пристигането на безплатната услуга за мобилните телефони.

Защото след един месец, оперирайки от Люксембург (и през Холандия догодина), Нетфликс ще избяга от старата система за финансиране, ще мине между капките на контрола от Върховния съвет за аудио-визуалните медийни услуги и ще постави под въпрос уместността на хронологията на медиите, които изобщо не са се развили, въпреки промените в употребите и начините на потребление на зрителите. Най-сетне платформата Нетфликс, известна с мощността на алгоритъма си за препоръки, изправя френските участници в сектора пред един от големите им пропуски – способността да персонализират своите услуги.

Но макар мнозина да вдигат юмрук в знак на съпротива, да не забравяме, че много хора ще спечелят повече или по-малко от появата на Нетфликс. Кой ще се възползва от нея?

Участниците в сектора на видео по поръчка чрез абонамент?

Според Грег Бивалски от компанията AB появата на Нетфликс ще бъде „възможност, тъй като Нетфликс или друг международен актьор би могъл бързо да популяризира видеото по поръчка чрез абонамент (SVOD). Защото ние във Франция имаме един проблем – хората не знаят какво е SVOD. Смята се, че със значителен бюджет за маркетинг Нетфликс ще намери начините да обясни какво е SVOD. След това ще се създаде конкурентен пазар и всеки ще извлече полза от него в зависимост от съдържанието, което ще предложи и като дава своята добавена стойност“.

Интернет доставчиците?

Orange е единствената компания, която заяви, че не иска да разпространява Нетфликс чрез своята мрежа, „на първо време във Франция“. Когато си смятан за „флагмана на френската суверенна цифрова революция“, не би било добре веднага да влизаш в съюз със силната и разрушителна американска платформа.

Медиите, които ще продават на Нетфликс рекламни пространства?

Нетфликс няма да се задоволи само с няколко банера в уеб пространството, за да се популяризира във Франция. Като професионалист в маркетинга платформата ще удари силно и няма да се поколебае да купи рекламни пространства, които ще целят привличането на широката публика и най-вече основната таргет група – младите хора между 18 и 34 години.

Творческият свят?

Нека не се заблуждаваме – макар да е известна с богатия си каталог, Нетфликс вече е ключов играч в Холивуд. В последното си писмо до своите акционери през юли изпълнителният директор Рийд Хастингс обяви цели осем оригинални сериала (включително третия сезон на „Оранжевото е новото черно“ и „Къща от карти“), които в момента се снимат в четирите краища на света, както и създаването на токшоу с водеща Челси Хандлър и шоу с най-големите американски комици.

Платформата Нетфликс може да успее да убеди продуцентите във Франция да работят с/за нея. Някои от тях вече сътрудничиха в миналото с друга американска платформа, Ю Тюб, която пусна свои „оригинални канали“ във Франция. Нетфликс ще продуцира качествени програми за широката публика с простата цел за постигане на рентабилност и търговски успех. Истинският риск е свързан с разнообразието на тази продукция.

Телевизионните канали?

Често четем, че платените телевизии ще бъдат големите губещи от появата на Нетфликс. В действителност е възможно всички телевизионни канали да бъдат засегнати, защото предложение като това на Нетфликс, разполагаща с голям каталог и съобразена с потреблението, ще конкурира с пълна сила времето за телевизия като цяло. Но макар да е малко вероятно телевизиите да се обединят срещу Нетфликс за разпространението на съдържанието им във Франция, поне не и на първо време, не е невъзможно те да създадат партньорства за разпространение в чужбина и защо не да подпишат договори за копродукции.

Зрителите?

Заради всички причини зад успеха на Нетфликс – богат каталог, персонализирано неограничено предлагане до поискване, много вероятно продавано за скромната сума от 7,99 евро на месец за достъп до платформата на екрана.

Нетфликс?

Истинският въпрос остава каталогът, който ще бъде предложен – дали французите ще се абонират за него както британците и скандинавците вече масово направиха в последните месеци? Нетфликс, която се надява на разширяване на своите все още слабо рентабилни международни пазари, несъмнено се надява на толкова добър старт, колкото в Холандия. След появата си през септември м. г. платформата е регистрирала 600 000 абонати при население от 16,8 милиона души. /БГНЕС

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.

 
 

Ексхумират останките на Салвадор Дали

| от chronicle.bg |

Съд в испанската столица постанови ексхумацията на останките на художника Салвадор Дали /1904-1989/ във връзка с иск за установяване на бащинство, съобщиха световните агенции.

Мярката е свързана с необходимостта от провеждането на биологичен тест за бащинство, след като ищцата Пилар Абел поиска да бъде призната за дъщеря на живописеца.

Салвадор Дали е роден на 11 май 1904 година. Той е един от най-известните представители на сюрреализма, като през дългата си творческа кариера творецът създаде стотици художествени произведения, включително илюстрации за книги, скулптури, картини. Дали почина на 23 януари 1989 година в каталунския град Фигерас.

На негово име е наречен астероидът 2919 Dali, открит през 1981 година.

 
 

Най-добрите филми за наркотици

| от chronicle.bg |

Какво прави човек, когато иска да добави много екшън към филма си за малко пари? Добавя наркотици.

Днес е Международен ден за борба с употребата и нелегалния трафик на наркотици (ООН) и по този повод сме събрали в галерията ни 15 от най-добрите филми с, за и с участието на наркотиците.

Оказа се, че Холивуд е правил филми за всякакви наркотици – леки наркотици, тежки наркотици, както и за всички, които се занимават с наркотици – дилъри, трафиканти. Има от всичко!

Ще сметнем, че знаете разликата между канабис, марихуана и коз.

 
 

Най-смешната жена в Instagram и пародийните снимки на звездите

| от chronicle.bg |

Ако все още не сте в Instagram, имате страхотна причина, за да се присъедините към социалната мрежа. И тя е Селесте Барбър.

35-годишната австралийска комедийна актриса пародира звездите, изваждайки най-известните им снимки и опитвайки се да ги наподобява. Резултатът е смях в най-чиста форма.

Наскоро Барбър дори бе обявена за най-забавната жена в интернет от платформата WhoHaHa, която се опитва да насочи вниманието към смешните жени във виртуалното пространство.

Профилът на Барбър наброява повече от 1,8 милиона последователи, които редовно се смеят на снимките й.

През 2016-а написа статията „Женена съм за мъж, който е по-секси от мен. По-трудно е, отколкото си мислех”, в която разкрива какво е мъжът до теб да получава повече комплименти от теб.

Дори сама признава, че постоянно му натяква, че заради красотата си, получава всичко наготово, докато определя себе си като просто „умна” и „забавна”.

Да, донякъде думите й и целият й образ в Instagram могат да бъдат приемани като поредното феминистично недоразумение, но пък Селесте наистина е дяволски смешна.

Nothing like a night swim. #celestechallengeaccepted #celestebarber #funny #nicolescherzinger @nicolescherzy

Публикация, споделена от Celeste Barber (@celestebarber) на

Подбрахме част от най-добрите й снимки, за да ви докажем. Разгледайте ги в галерията.