Национална гордост на три социални мрежи

| от Александър Николов |

Част от вас ще се запитат кои са трите социални мрежи и наистина ли има толкова, защото по телевизора казват социалната мрежа. Има много повече от три, макар че бройката тук е заигравка с лозунга BALGARIQ NA TRI MORETA. Истината е, че у нас има не три социални мрежи, а една и половина и още някакви стотни процента… Една за Фейсбук, половина за Туитър и малко за Google+, която аз самият не съм сигурен съществува ли още…

Но няма значение колко са социалните мрежи, а какво се случва в тях. В българското уеб пространство се случват неща не за три, а за триста. А изминалата седмица беше особено тежка.

Не е ясно кой реши детската Евровизия и мача на века да са в един ден, но този някой си знае работата. Настана истинска лудница! Защото имаме да наваксваме. Тази гад Марк Зукърбърг закъсня с цели десет години да измисли Фейсбук и не можахме истински да взривим интернет когато бихме французите насред Париж и се класирахме на Световно. Нямаше Фейсбук и когато станахме четвърти в света в САЩ94! Добре, че титлата ‘четвърти в света’ е като званието президент – остава си доживот… Но някак си не е същото. А сега малко трудно ще се класираме на Световно. Златните медали в Атланта и Нагано също не можахме да отбележим, Станка вече не е това, което беше, а „Давай, Гришо“ не играе достатъчно турнири само за да ни развали удоволствието от споделянето на негови снимки с националния флаг. Но… Дойде и нашият ред.

Първо БНТ и bTV решиха да изпратят Крисия, Хасан и Ибрахим на детската Евровизия, а песента отдалеч се виждаше, че е с потенциал. Затова бяхме сигурни, че този път ще си го върнем на гадната система за гласуване на Евровизия, която успя да прецака линейката на Човека глас, ангела на Миро, Софка и дуета на Мариана Попова и Азис. Ако съм пропуснал някой да ме прощава. Тарадудам на Елица и Стунджи вече ни показа, че освен четвърти в света можем да сме и пети на Евровизия, сега оставаше само да споделим снимката на Крисия достатъчно брой пъти и първото място ни беше в кърпа вързано.

В същия съботен ден станахме и фенове на бокса, защото предстоеше мача на века! Не, на последните четири века и на следващите пет! Кобрата щеше да ухапе Кличко и… Така де, от колко време в медиите се говореше за това как украинеца бяга от нашето момче. Един удар и готово…

И настана масов патриотизъм. Шерване на снимки и колажи – на Кобрата с трибагреника, на Крисия с трибагреника, на Кобрата с Крисия… Това разбира се ядоса другата голяма група. И започнаха статии и постове с обяснения за проваленото детство на Крисия, за кича на Евровизия, за това колко безсмислен и варварски спорт е бокса… Всяка лелка, мушнала мусаката да се пече във фурната и всеки чичак, сменил летните гуми на Голфа със зимни се заеха да анализират вокалните способности на Крисия и кардиото на Кубрат. Разбира се тези анализи се задълбочиха след края на мача и финала на конкурса.

А Андреа на Кубрат хем нокаутира Кличковица според едно заглавие, хем се оказа виновна за загубата, щото чалгата влияе зле. А колко пъти Кубрат е ходил на чалга заведение няма значение. Освен това се появи и кратка драма ще има ли сватба, но отговорът на този въпрос оставяме за следващия епизод на драмата.

Сигурен съм, че ако Кобрата си беше избрал треньор сред приятелите ми във Фейсбук щеше да е победител в двубоя. Поне половината от тях са побеждавали единия от братята Кличко, някои и двамата, а има и такива, които в същата година са печелили Евровизия, Златния Орфей, Ролан Гарос и Уимбълдън.

И докато една голяма група беше възмутена от простака Пулев, друга обвиняваше световната мафия за загубата. Първите обявиха, че освен Кубрат Кличко е нокаутирал и Путин, нищо, че втория се потеше на Г20 в Австралия. Вторите намериха хиляди обяснения, снимки и видеа с нечестната игра на Кличко. И всеки изминал пост беше по-по-най- от предния. След Путин се намеси и Сорос, после Обама, илюминатите, извънземните, зачакахме с нетърпение Костов.

Всъщност забелязвам една много интересна тенденция в българското социалномрежово пространство. Всеки си е нарочил някой – Путин, Костов, Сорос, Пеевски, Прокопиев, Протестна мрежа, Кунева, Обама, Ердоган, Кунева, Бойко Борисов… И този някой се появява максимум на третия пост под всяка дискусия на каквато и да е тема. Няма значение дали ще напишете нещо за фаст-фууд, за закъснял полет, за спрял ток, за бавен интернет, за ВИП Брадър, снощния мач или за сменяне на памперси. Този някой ще се появи и ще е виновен за нещо. Всички ние се оплакваме от троловете в мрежата. Те обаче са лесно разпознаваеми. Преди бяха тези с най-злостните постове, сега са тези, които изглеждат най-нормално.

Тази сутрин прегледах таймлайна във Фейсбук и мога да ви уведомя, че края на света ще настъпи през 2015, че сме обявили война на Турция, Русия и Украйна, че бокса е пошъл спорт, че въобще спорта е лошо нещо, защото не е култура, обаче култура в България няма, но има едни културни дейци, които са лоши, че не искат Вежди за министър, едни, които са още по-лоши, че искат Вежди за министър. За всичко останало са виновни Костов, Кунева, илюминатите и чалгата. И ВИП Брадър, и Паулу Коелю.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.