Летището на Шрьодингер

| от |

„Летище Пловдив е международно летище, разположено на 10 км югоизточно от втория по големина в България град – Пловдив. На Летище Пловдив има 24-часово оперативно дежурство. Летищeто осигурява автобусен транспорт за пътниците на всички международни превозвачи, в случай на закъснение, когато Пловдив се използва като резервно летище на София или на всяко друго летище в България.“

Така твърди интернет страницата на Летище Пловдив. Информацията е потвърдена и на сайта на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“.

„Летище Пловдив работи от юни месец в дневен режим на работа от 6:00 до 20:00 ч. Има категорична забрана за кацане на неработещо летище от 2005 г. насам, това са нови стандарти“, обяви директорът на Летище Пловдив Владимир Щърбанов пред Нова ТВ. „Заходът е извършен правилно. Но той е извършен на несъществуващо летище“.

В началото на 2010 година с решение на Министерски съвет държавните летищни такси бяха намалени на половина, което е прецедент за страната. Целта е да се стимулира развитието на Летище Пловдив. Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair, обяви на 4-ти август 2010 г. откриването на първата си българска дестинация от Лондон Станстед до Пловдив. През май 2010 година е създаден Фонд за развитие на Летище Пловдив.

„Фондът е едно от условията за привличане на големи авиокомпании, които да осъществяват редовни полети до Западна Европа. Срещу приноса си общините ще получат безплатна реклама като туристически дестинации, а това ще доведе до съживяване на икономиката им. Фондът има за цел привличане на инвеститори и развитие на туризма. Таксата за членство във Фонда е 50 стотинки на жител на община, членуваща във фонда, но срещу тази такса общините могат да се рекламират на сайта на нискотарифната компания „Райнеър“ (Ryanair), където има над 700 млн. посещения годишно.“, се казва на страницата на пловдивския кмет Иван Тотев.

От няколко месеца обаче Летище Пловдив работи само на дневен режим, което силно затруднява работата му и е убийствено решение за регионално летище. Летището не разполага вече и със склад, заради което вече са отказвани полети поради липса на гориво. Ръководството смята да се откаже от снегопочистващата фирма, което означава, че при първи сняг летището ще затвори.

Фондът за развитие редовно е бойкотиран от членуващите общини, а отношенията с Ryanair са на приливи и отливи. Освен Лондон, ирландският превозвач пуска и спира на няколко пъти полети до Милано Бергамо, Хирона и Франкфурт Хан, които се радваха на популярност сред пътниците. Парите от София се бавят с месеци, вноските на местните общини във фонда също. Въпрос на време е ирландската авиокомпания да си стегне багажа, а фактът, че вече лети от София може да ускори този процес.

От няколко години текат преговори и с нискотарифната авиокомпания с най-много полети в България – Wizz air. Двата самолета, кацнали в събота вечерта, заради бурното време в София са точно на тази авиокомпания. Страхотен начин да я спечелиш като нов клиент.

„Тук няма жив човек от служителите на летището, не е ясно кога въобще ще се появи някой. Кацнахме в една тъмна нива, все едно сме в Конго. Няма светлина, няма жив човек, 200 пътника чакат заклещени в самолета за да може някои да се сети да дойде със стълба да отвори самолета и да си тръгнат хората. Има малки деца, и какво ли още не. В България няма аварийно летище за подобни случаи, това е пълен абсурд“, възмути се един от пътниците инж. Антон Маслев след 6 часа престой на летището.

Това напомня за всичко друго, но не и за европейско летище с претенции, каквото Летище Пловдив е.

 

Преди години кацнахме през нощта на летище „Кайен“ във Френска Гвиана и не можахме да слезем, защото този дето кара ками…

Публикувахте от Georgi Milkov в 22 ноември 2015 г.

Сега ще станем свидетели на традиционното прехвърляне на вина между ръководството на летището и общината, държавата, кмета, областния управител, министерствата на транспорта, финансите и туризма, РВД, ГВА, обвинения в некадърност, бранене на монопола на Летище София, а вече чухме и че авиокомпанията е виновна, че е кацнала аварийно без предварителна заявка на несъществуващо летище.

А директорът на несъществуващото летище дали ще подаде оставка от поста си или ще продължи да получава заплата като директор на несъществуващо летище?

С една редовна авиокомпания със средно един полет на ден икономически смисъл от съществуването на това летище няма. Държавата от години го финансира, за да бъде използвано като резервно на Летище София, както и на Бургас. Функция, която очевидно Летище Пловдив не желае и не може да изпълнява. Защото както каза директорът му „Аварийни кацания на летището се извършват само по предварителна заявка“.

Пред Летище Пловдив има два пътя на развитие. Или спешни промени в цялостния план за съществуването му с ясна визия за развитие, или закриване. България няма нужда от Летището на Шрьодингер, Пловдив още по-малко.

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Нов робот се намесва в борбата със сърдечната недостатъчност

| от chronicle.bg |

Учени от Харвардския университет и Детската болница на Бостън са разработили нов тип робот, който помага на сърцето да тупти.

Роботът е направен от специална мека тъкан и се увива около сърцето, без да използва механични компоненти (какъвто е случаят със сегашните помпи за сърце).

Уникалността на робота идва от липсата на нужда от вмешателство в сърцето или кръвта. Тоест, пациентите не бива да се притесняват от запушване на помпата и да пият лекарства за разреждане на кръвта, които изискват редовно лабораторно контролиране и съответно създават дискомфорт.

Роботът до голяма степен пресъздава самото сърце.

Той е направен от тънък силиконов ръкав, в който са сложени малки пневматични моторчета. Те се захранват от въздушна помпа. Част от моторчетата разширяват и свиват ръкава, а друга част леко го завъртат. Така движението на сърцето по време на тупнете се симулира максимално точно.

При клинични тестове със сърца на прасета, които са имали капацитет 45% от нормалния, роботът е успял да ги възстанови до 97% от капацитета им.

Учените вече са изчислили, че роботът им може да помогне на 140 000 души със сърдечни проблеми. Устройството може да се използва и за поддържане на минимални жизнени показатели на сърцето докато пациентът чака донор.

Учените казаха, че роботът все още не е тестван с човешко сърце и предстои още работа преди да е готов за това. Те смятат, че са доказали концепцията и че технологията ще може да се използва и за други органи, които се нуждаят от асистенция, за да функционират.

Източник: Engadget