Кюстендилски пирати

| от | |

Лола Монтескьо (http://chuime.bg)

pirati

Апокалипсисът започна. Е, не така, както сме си го представяли – с гръм, трясък и „Валкюрите” на Вагнер, а с малки незначими новинки тук и там, които незабележимо покриха пътя ни към ада.

Новинка от Ден първи: Ердоган ще прикрива деколтетата и ще слага забрадки на актрисите във „Великолепния век”. Ден втори: Продължението на „Карибски пирати” се отлага, защото нямало добър сценарий. С Джони Деп ще се видим отново чак през 2016 г.

В Ден трети: Мацките от „Секса и града” вече не са мацки, а пенсионерки и сериалът им е спрян.

И още: Грозната Бети ще продължи да си е грозна и в следващите серии, Джаро вече не е министър, а мъжете в „Двама мъже и половина” без Чарли Шийн са си нищо и половина… Като гледам и война в Сирия няма да има, та няма да броим с трепет излитащите самолети, а пък предсрочните избори у нас ще са най-рано малко преди редовните. Така че телевизията ще е пълна скръб.

Та как ще я караме, не знам. Чакат ни дълги и мрачни месеци сал с една Мая Манолова в сутрешните блокове. И как после българинът да не е най-нещастният във всички статистики, след като не само хлябът му взеха, ами и на зрелищата посягат? Патриотът в мен не може да трае и затова грабнах молива да напише поне един сценарий за Джони, та да спася положението.

Мисълта за дълга раздяла с красивия Джони Деп ме подтиска, така че натракаха на бързо продължението на „Карибски пирати” и вече му го пратих. Не смятам, че ще има повод да го бави. В него има от всичко: бой, кръв, сексапил, глобална политика, Джордж Клуни…

Тъй като фабулата в досегашните серии е доста поизтъркана с тия морски битки, водни чудовища и силиконови пиратки, подходих новаторски. Действието в новата серия ще се развива не на Карибите, а в Кюстендил. Съответно филмът ще се казва „Кюстендилски пирати”. Фабулата е следната: Недалеч от Кюстендил над пъклени дела работят банда зли фалшификатори.

Целта им е с лъжа да завладеят Кюстендил, околните села, Кърджали и целия Европейския съюз. Техен предводител е най-опитният измамник в тази част на света, който преди да премине към света на тъмните сили е бил прост счетоводител в мобилен оператор. За автентичност героят ще говори със силен руски акцент и ще прилича на украински боксьор -точно както подобава на злите образи в холивудските филми.

Джони Деп обаче вижда какво нещастие е надвиснало над планетата в кристалното кълбо, подарено му от морска вещица, и отпрашва право към Кюстендил. Там го чака смелата Мая Манолова, която е известна в цялата страна като жената, която не се бои от нищо. Облечена е с пиратска тениската, на която пише: „Аз назначих Пеевски и застрелях Луканов!” Мая повежда пиратите на Джони Деп в неравна битка със злото. Следва 20-минутна сцена с много бой, специални ефекти и тук таме гола плът, но няма да издам чия. В кютека един по един се включват Силвестър Сталоун, Арноллд Шварценегер, Вежди Рашидов и агитката на „Ботев” (Пловдив). В 25-ия кадър проблясва дори образа на Батман.

Във втората част на филма на помощ на Мая и Джони идва Харисън Форд, в ролята си на Индиана Джоунс. Той води групата първо на обяд в инфекциозна болница, където освен маймунски мозъци се налага да ядат и супа с цели мишки вътре, но Индиана Джоунс казва с дълбокия си секси глас: „Не бойте се! Те са сварени!” Зад тях камерата показва как по коридорите на инфекциозна с разтревожен поглед и бели престилки тичат Джордж Клуни и д-р Куин Лечителката. Чуват се викове: „Едно, две, три, дръпни се, ток!” Току-що в интензивното са приели поредния намерен вампир и в името на науката и славата на България медицински екип се опитва да го съживи. Дали ще успее? Музиката става все по-тревожна и „Валкюрите” преминават плавно в парче на Мишо Шамара, когато цак! вампирът се изправя и казва на македонски: „Уапах я за гръцмуля и она ме утепа со лопатeто!” Музиката спира, всички са вцепенени. Едър план: Божидар Димитров се е хванал за сърцето. Да, истината е жестока и боли: вампирите наистина са македонци.

Всички ридаят. Освен Мая, разбира се. Тя говори нещо по телефона и после с тържествен глас обявява на компанията си: „Имаме новина! Спомних си какво ми каза баба Ванга, когато бях малка…”

Ретроспекция. Черно-бели кадри, звучи Алла Пугачова. Малката Мая стои пред дребна женица, облечена като Йода от „Междузвездни войни”. Баба Ванга! Чува се треперливият й глас: „България победи ке. Сите юнаци българе! Левски шампион!” Обнадеждени, Джони Деп, Харисън Форд, Мая Манолова и Батман – пардон, Батман все се бута в разни сцени, където не му е мястото, та всичките без Батман отново тръгват в битка със злодеите от Кюстендил. Следват финални сцени. Хеликоптер лети над площад „Народно събрание”, а долу протестъри и контрапротестъри се въргалят вкопчени един в друг, леят се кръв и безплатно кафе, звучи Веселин Маринов. В цялата сцена липсват само Волен Сидеров, Ахмед и Местан. Волен всъщност седи в бункера си и заедно с височайш гост от Турция – самият Ердоган, кроят и шият новите костюми за „Великолепния век”.

Ахмед и Местан са на режисьорския пулт. Cut! The End! Финалните букви и Графа:„Дим, дим, дим да ме няма…”

 
 

Елизабет Мос – актрисата с безброй лица

| от chronicle.bg |

Елизабет Мос е името на този сезон, а 2017-а определено е нейната година. Актрисата участва във филма „Площадът“, който беше отличен със „Златна палма“ на 70-ия годишен кинофестивал в Кан. Той осмива нетолерантността на хората на изкуството и буржоата в Европа към мигрантите, бежанците и бездомниците.

Мос е и в главната роля в хитовия сериал „Историята на прислужницата“ (Handmaid’s Tale) по романа на Маргарет Атууд. Предстои да я гледаме в един и същ сериал с Никол Кидман съвсем скоро.

Със сигурност обаче всички си я спомняме като Пеги от „Момчетата от Медисън авеню“ – роля, която изпълняваше от 2007 до 2015 година. Елизабет Мос обаче доказа, че е много повече от персонажа си и именно след финала на сериала тя започна да разкрива пълния си потенциал, хващайки се с цяла поредица интересни проекти.

Елизабет Сингълтън Мос е родена през 1982 година в Лос Анджелис в семейството на музиканти. Отгледана е в традицията на сциентологията – „учение“, според което всеки минал живот има неестествени преживявания, полепнали по телата ни като кърлежи и това е причината индивидът да е в конфликт с обществото и да не може да се приспособи към живота. За да се промени това, миналите преживявания, наречени енграми, трябва да бъдат открити и премахнати.

Първоначално си мечтае да стане професионална танцьорка, а в ранното си тийнейджърство заминава за Ню Йорк, за да учи балет. Учи танци и в следващите години, въпреки че започва да получава и роли като актриса. За да успее да балансира между образованието и кариерата си, започва да учи у дома и завършва гимназия през 1999 година, когато е само на 16.

Преди да е навършила 35 години, тя вече се е появявала в 76 продукции – филми и сериали, продуцирала е филм и сериал, появявала се е и на сцената.

Въпреки че има малки роли във филми и сериали още преди да навърши 16, големият й пробив идва с ролята на Зоуи Барлет в сериала „Западното крило“, в който играе дъщеря на персонажа на Мартин Шийн. Тя е Зоуи до 2006 година и се превръща в образ, неразделен от четвъртия сезон на шоуто с достоверната си игра.

Участва заедно с Уинона Райдър и Анджелина Джоли във филма „Луди години“ (1999). Въпреки че след това се снима в редица други филми, лудото приключение за нея започва с появата на сериала „Момчетата от Медисън авеню“. В периода получава пет номинации за Еми. Говорейки за кастинга, с който е избрана, Мос разказва: „Явих се на прослужване (за ролята). По това време имаше сценарии за два пилотни епизода, за които всички говореха по това време, че са наистина добри, и „Момчетата от Медисън авеню“ беше единият от тях“. Докато се снима в сериала Мос, прави и дебюта си на Бродуей в пиесата от Дейвид Мамет „Speed-the-Plow“. През 2012 година получава ролята на Галатея Дънкъл във филма по култовия роман на Джак Керуак „По пътя“.

Мос играе и ролята на детектив Робин Грифин в сериала от 2013 година „Top of the Lake”, в който през 2017-а ще я видим да си партнира с Никол Кидман. Най-забележителното е, че Елизабет Мос е различна във абсолютно всяка от ролите си – актьорската й игра се променя радикално спрямо ролята, тя се слива с персонажа си и всички, които са я гледали в ролята на Пеги, няма да повярат, че същата актриса играе и ролята на Офред в „Историята на прислужницата“ и със сигурност ще видят напълно различно лице в ролята на Робин Грифин.

По повод успешната 2017 г. за Елизабет Мос, предлагаме ви да видите някои от най-знаковите й роли + бонус (нейна снимка от 2003 година).

 
 

Тейлър Суифт спечели 400 000 долара за две седмици

| от chronicle.bg |

Преди две седмици Тейлър Суифт сложи край на бойкота си на стрийминг услугите и оттогава е спечелила близо 400 000 долара.

Мнозина помислиха, че тя е върнала песните си на стрийминг платформата Спотифай, за да ядоса Кейти Пери, но се оказа, че е спечелила също солидна сума.

Суифт взе странното решение да прекрати бойкота си на стрийминг услугите точно преди излизането на новия албум на Кейти Пери „Witness“ на 9 юни.

Нови данни обаче сочат, че 27-годишната Тейлър е спечелила малко под 400 000 долара за двуседмичния период, през който отново започна да ползва стрийминг услуги, като тези на Спотифай, Амазон мюзик и Пандора.

Тейлър Суифт, която не е издавала нови песни от повече от две години, решила да преустанови бойкота си на стрийминг услугите в знак на благодарност към феновете, след като от мултиплатинения албум „1989“, излязъл през 2014 г., бяха продадени 10 милиона копия в целия свят.

 
 

Новата Opel Insignia – лукс, 4×4 и авангардни светлини

| от chronicle.bg |

Новото поколение на флагмана Insignia на Opel празнува българската си премиера в присъствието на над 300 почитатели на марката, настоящи и потенциални клиенти и медии, сред тях бяхме и ние.

Директорът на представителството на Opel за България Вихрен Горанчев представи модела, като обърна внимание на авангардните матрични светлини IntelliLux LED® , високотехнологичната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring, свръхмодерните системи за асистенция на водача, висококачествения интериор със сертифицираните от AGR ергономични предни седалки и типичната за Opel първокласна свързаност с интеграция на смартфон, която сега включва уникалната система Opel OnStar. Тези системи ни бяха визуално представени благодарение на високотехнологичното видео прожектиране върху четирите стени на залата.

Това, което чакахме с нетърпение обаче, беше близкото запознанство с модела, което се случи благодарение на двата високооборудвани автомобила в Sofia Event Center.

Няма спор, че новата Insignia получава възможно най-добрия старт в живота благодарение на голямата популярност и успех на своя предшественик. Лансираното през 2008 година първо поколение Opel Insignia поставя началото на нова ера за марката. Той предложи множество иновативни технологии и вдъхновяващ непреходен дизайн, а когато се появи за първи път беше високо оценен от публиката и медиите, които го избраха за Автомобил на годината 2009 за Европа. Година по-късно и българските медиите му присъдиха най-високото отличие за България.

Ако първата Insignia маркира началото на нова ера за Opel, второто поколение Insignia идва в началото на следващата ера, която всъщност започна преди година и половина с новата Astra, а за първи път беше обявена с Opel Monza Concept на автомобилното изложение във Франкфурт през 2013 г. Концептуалният модел е послужил за вдъхновение на дизайнерите и инженерите на новата Insignia, които са създали истински флагман.

Като цяло новият модел е значително по-лек и динамичен, като в същото време е нараснал на дължина и широчина и е загубил малко от височината си. Ярко изразената предна решетка и тънките източени предни светлини, както и високотехнологичната визия на задната част създават драматизъм в стилистиката на Insignia, осигурявайки на версията Grand Sport излъчването на купе.

Вниманието към най-малкия детайл е ясно видимо и в интериора на новата Insignia.

Кокпитът видимо отразява стилистичната философия на Opel. Водачът седи по-ниско от преди и по тази причина е по-добре интегриран в автомобила, вероятно сдобивайки се с по-спортно, по-ангажиращо и по-интензивно преживяване при шофиране (но повече за него ще ви каже, след като тестваме модела). Повече внимание е обърнато на контролните органи и инфоразвлекателният интерфейс, а head-up дисплеят подчертава дигиталния характер на инструментите, като сензорният екран без рамка на системата IntelliLink излъчва едновременно изтънчен и технократски чар.

За първи път при Opel новото поколение Insignia се предлага с интелигентна система за задвижване 4 Х 4 с torque vectoring, при която мощността се разпределя индивидуално към 4-те колела.

Много малко модели в сегмента предлагат такава широка гама от интелигентни технологии, като новото издание на флагмана на Opel, започвайки от head-up дисплея, през адаптивния круз контрол, който обожаваме, автоматичното аварийно спиране и активното поддържане на лентата на движение, до предупреждението при опасност от сблъсък отпред с разпознаване на пешеходци. Новият флагман на Opel е и първият автомобил на марката от Рюселсхайм, осигуряващ значително подобрена защита на пешеходците и с помощта на активен преден капак, който в случай на сблъсък се повдига в рамките на милисекунди, за да увеличи разстоянието до компонентите в двигателния отсек.

Може би помните, че обърнахме внимание на новото поколение на иновативните IntelliLuxLED® матрични светлини, които дебютираха с новата Astra. Е, при новия Opel Insignia те са значително усъвършенствани.

Новата Insignia предлага типичните за марката Opel инфоразвлекателни технологии и свързаност от най-високо ниво. Това е гарантирано от последното поколение системи IntelliLink с Apple Car Play и Android Auto. Естествено, за новия флагман е на разположение денонощно системата за свързаност и услуги Opel OnStar, с която ви запознахме на тестдрайва на Zafira. Персоналният асистент предлага множество услуги: от автоматична реакция и помощ при катастрофа до асистенция при откраднат автомобил, като с новата Insignia стартират и две нови услуги – резервиране на хотелска стая и търсене на място за паркиране.

Новият Opel Insignia е вече в автосалоните на дилърите на марката, а рекламната му кампания за България стартира днес. Може да видите снимки от премиерата в галерията ни.

 
 

Пикасо ще бъде героят на втори сезон на „Геният“

| от chronicle.bg |

National Geographic обяви, че вторият сезон на поредицата „ГЕНИЯТ“ ще проследи живота и работата на испанския художник Пабло Пикасо – един от най-влиятелните и известни артисти на 20-ти век.

Новият сезон ще бъде излъчен премиерно през 2018.

Артистичната кариера на Пабло Диего Хосе Франсиско де Паула Хуан Непомусено Мария де лос Ремедиос Киприано де ла Сантисима Тринидад Руиз и Пикасо се простира в над 80 от общо 91 години от неговия живот, голяма част от които прекарани в неговия втори дом – Франция. Подобно на героя от първия сезон на „ГЕНИЯТ“ – Алберт Айнщайн, Пикасо преобразява и интерпретира света по напълно нов и неортодоксален начин и постоянно провокира представите ни за изкуство и творчество. Плодотворният художник създава над 50 000 творби, сред които най-известни са Старият китарист от Синия му период, изложена в Арт Института в Чикаго; Герника, вдъхновена от нацистката бомбардировка над едноименния малък град в Испания, която може да бъде видяна в музея Reina Sofia, Мадрид; Госпожиците от Авиньон, вдъхновена от неговата любовница и муза Фернанд Оливие, изложена в Музея за Съвременно изкуство в Ню Йорк.

Страстната му натура и неуморимата му творческа енергия са неразривно свързани с личния му живот, изпълнен с шумни бракове, безброй афери и постоянно менящи се политически и лични съюзници. В годините, прекарани в кипящия от живот Париж в началото на 20 век, Пикасо се среща с писатели, художници и артисти като Ърнест Хемингуей, Коко Шанел, Анри Матис, Марк Шагал, Гертруд Щайн, Жорж Брак и Жан Кокто. Пикасо постоянно преоткрива себе си, винаги стремящ се към новото и отвъд познатите граници на артистична изява.

Кен Билър отново ще бъде начело на екипа на сериала, като ще влезе в ролята и на изпълнителен продуцент и сценарист за новия сезон. Втори сезон идва отново от Fox 21 Television Studios, чийто скорошен сериал „Народът срещу О. Джей Симпсън: Американска криминална история“ доминира на всички награди и оглави избора на критиката; Imagine Television, създатели на сериалите “24” и “Империя” с изпълнителни продуценти Брайън Грейзър и Рон Хауърд, както и изпълнителният продуцент Франки Калфо и продуцентът Анна Кълп; и Madison Wells Media’s OddLot Entertainment, които по-рано тази година продуцираха номинирания за Оскар игрален филм “На всяка цена,” с изпълнителни продуценти Джиджи Прицкер и Рейчъл Шейн. Сам Соколов и Джеф Кууни от EUE/Sokolow също са изпълнителни продуценти. Снимките на сериала се очаква да започнат по-късно тази година, а премиерата е планирана за 2018 по National Geograhic в 171 държави на 45 езика.