Кръстопътища

| от | |

books-text

Екатерина Георгиева

Кръстопътищата са едни много специални места. Обикновено героят на историята попада на един такъв кръстопът и това винаги е решаващ момент за самата история. Там той среща небивали същества, при нужда побеждава чудовища или открива любовта. И изборът кой път да поеме често е избор на живот и смърт. Такива са кръстопътищата – коварни, завладяващи, мъчителни, вълнуващи.

Но не и този. Този кръстопът не предлагаше подобни емоции. Беше обикновено разклонение, където се срещаха и разделяха два пътя, водещи към две съседни села. Никой не си спомняше там да се е случвало нещо особено вълнуващо. Освен, разбира се, старата Карлота, която твърдеше, че когато прапрадядо й тръгвал към едното село да взима за жена прапрабаба й, паднал от коня си точно на този кръстопът и си счупил крака. Тогава роднините на прапрабаба й, като не дошъл, решили, че се е отказал и се дигнали с тояги да го наказват за поруганата чест на тогавашната девойка.

Сега от долния път се задаваше каруца. Изпод колелата й се вдигаше прах. Отстрани на пътя бяха само полета, чиято трева беше изсъхнала на слънцето. В момента обаче то се криеше зад един разпокъсан облак и надничаше, колкото да не изпусне случващото се на пътя. Малко преди да свие по избрания път, на самото разклонение, каруцата се килна настрани и спря. От нея слезе някакъв човек и се затюхка, щом видя, че колелото се е счупило. Наоколо не се мяркаше жива душа. Човекът постоя известно време, вперил поглед в колелото, и тъй като не намери друго решение, отвърза коня и, като взе някакъв багаж от каруцата, остави я на пътя и потегли на кон.

Слънцето излезе иззад прикритието си. Самотната каруца си стоеше все така изоставена на пътя.

Дойде вечерта. Слънцето се умори да чака нещо да се случи и си легна да спи някъде на запад.

Нещо в каруцата се размърда. Малки тресчици се посипаха на земята, когато една дървеница си проправи път навън. Тя се беше настанила от известно време тук с цялото си семейство и сега внезапно се сблъска с нежелани посетители – друго семейство дървеници.

– Това е нашата каруца! – заяви първата дървеница.

– Не е! Наша е! – настоя втората.

– Ние живеем и се храним тук преди вас! – опита отново първата.

– А аз откъде да знам това? Досега не ви бях виждал! – заинати се втората.

Изглежда този спор нямаше да доведе до нищо.

– Виж – предложи първата дървеница – щом като не можем да се разберем чия е каруцата, значи не е на никого, нали така? Оттук виждам, че пътят се разклонява в две посоки. Предлагам, за да избегнем бъдещи конфликти, ние да поемем в едната посока, а вие – в другата.

Този дипломатичен подход обаче събуди подозрение у втората дървеница и тя каза:

– Да се отдалечим достатъчно, за да може да се върнете и да се настаните отново в нашата каруца, така ли?

– Добре тогава – ядоса се първата дървеница – не виждам друг изход, освен война!

– Война да бъде! – съгласи се втората.

Двата рода дървеници заеха бойни позиции. Още преди да бъде даден сигнал за нападение, те се нахвърлиха едни срещу други. Хапеха се, удряха и се блъскаха настървено, без  за миг да им хрумне, че щом не са се срещали досега, явно каруцата е достатъчно голяма, за да приюти всички. Битката продължи кратко време, а когато всичко приключи, бяха останали живи само две дървеници и това бяха главните две.

– Но какво стана? – заоглежда се първата.

– Цялото ми семейство е избито! – проплака втората.

– Ти! – озъби се срещу нея първата дървеница – Ти си виновен за всичко!

– Не, ти си виновен! – завика и втората и те отново скочиха една срещу друга в последна безмилостна схватка.

Дойде нов ден. Още докато слънцето се прозяваше на хоризонта, се зададе по единия път човекът с коня. Носеше чисто ново колело за каруцата си. Когато го смени, той завърза отпред коня и подкара каруцата.

А слънцето се загледа, очаквайки нещо интересно да се случи.

 

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Сериалите, които очакваме през 2017 година

| от |

Време ни е за равносметка. 2016-а клони към своя логичен и очакван финал и хората броят и смятат добрите и лошите моменти. Това важи не само за личните аспекти, а и за комерсиалните такива.

И няма какво да се лъжем – няма нищо по-любопитно и комерсиално в днешно време от добрата телевизия. Тази година се нагледахме на какво ли не. Лошо, добро, пошло, безинтересно… Малката синя кутия предложи много неща на своите зрители.

Много скоро ще направим преглед на най-добрите телевизионни случвания тази година, но преди това обръщаме логичен поглед към 2017-а. Тя чука на вратата и още с първите й дни телевизията успява да ни ентусиазира.

Най-очакваните 10 телевизионни сериала за 2017-а са в нашата галерия. Четете и си записвайте.