Кой се страхува от Стивън Кинг

| от Цвети Иванова |

Кой се страхува от Стивън Кинг или какво не знаем за Краля…

Имате ли своя теория по въпроса „Що е то сродна душа“? Чувала съм различни, но никоя досега не ми се с сторила по-силна от моята. Казвали са ми, че сродната душа е човек, който те обича до края на живота ти или до края на живота си; че сродната душа е човек, когото обичаш до края на живота си или до края на живота му; че сродната душа е човек, с когото правиш страхотен секс, или човек, когото те разбира по-добре отколкото се разбираш сам. Чувала съм и че не е задължително да е човек. Аз мисля, че сродната душа е някой (може и да не е човек), който разбира страховете ти. Някой, който говори високо вместо теб и някой, който през страшните си разкази ти дава смелостта да говориш за своите страхове. По тази дефиниция, ако имам сродна душа, то това е Стивън Кинг.

Готиното е, че по този параграф Кралят е сродна душа на още много хора, което създава една мрежа от Стивън Кинг-овци с еднакви страхове, еднаква страст към ужаса и еднакъв ужас към страстта.

Не, вижте, няма да превъзнасям този човек. Благодарение на неговото непознаващо граници, изобилно творчество, не мога да погледна клоун без да пилоеректирам от страх. Години наред не смеех да клекна над тоалетна, боейки се от ръка в червена ръкавица, която може да ме сграбчи. Нито смеех да мина покрай санбернар без да получа уртикарии от шубе. Нищо, че филмът Бетовен създаде друг образ на тези прекрасни кучета – Кинг вече се беше погрижил за нашите асоциации с романа „Куджо“.

Разбира се, хората, които свързват Краля само с ужаси, ме дразнят. Нека не забравяме, че Кинг е автор на магически приказки като „Очите на дракона“, на завладяващи истории като „Изкуплението Шоушенк“, потресаващи драми като „Зеленият път“, както и на може би най-добрият наръчник за начинаещи писатели „За писането: Мемоари на занаята“. И все пак, онова, което е дало прозвището му „Кралят“ не са тези истории, нито фамилията му, а именно нощите, прекарани под завивките, в които сърцата ни, сграбчени в юмрука на страха, треперят и тържествуват.

По случай днешния му рожден ден, ви предоставяме 10 не толкова известни факти за писателя, променил лицето на литературата – онзи-който-ни-убеди-че-не-сме-сами.

1. Кинг страда от трискайдекафобия. Макар и безмерно умел в плашенето на читателите си, самият той има фобия, от която не може да се излекува – фобията от числото 13. „Никога няма да спра да пиша ако номерът на страницата е 13 или нещо четно на 13, просто ще продължа да пиша, глупости ако трябва, докато не стигна до по-безопасно число“, споделя Кралят през списание Playboy.

2. С.К. мрази екранната версия на романа си „Сиянието“ ( „The shining“), режисирана от Стенли Кубрик. Въпреки че това е един от най-известните филми, правени по негов роман, Кинг не крие отношението си към продукцията. “ В книгата, има момент, в който читателите виждат, че Джак Торънс се опитва да бъде добър…Когато гледах филма, Джак беше луд още в първата сцена“, коментира Кинг пред списание Rolling Stone.

3. Той едва си спомня писането на романа „Куджо“. Кинг се е борил със зависимостта си към алкохола години наред. Редица негови творби са сътворени по време на дългите му запои, като „Куджо“ е една от тях.

4. След като Стивън Кинг разкрива, че Ричард Бакман е негов псевдоним (един от най-силните романи, писани под този псевдоним, е „Проклятието“ (Thinner), Кинг обявява Бакман за мъртъв. Причината за смъртта е „рак на псевдонима“.

5. Кинг е обявен за негоден за армията по време на войната във Виетнам, след като военните откриват, че има високо кръвно налягане, силно намалено зрение, спукани тъпанчета и Дюстабан.

6. Заклет фен на легендарната пънк-рок банда Ramones, Кинг написва текстовете за техните песни в албума „We`re a happy family“,  излязъл през 2003г.

7. След написването на един от най-добрите му романи, Кери, Стивън Кинг решава, че книгата е пълен боклук и изхвърля ръкописа. Съпругата му Табита обаче изважда страниците и романът се появява на бял свят. Впоследствие, Кралят посвещава този роман на нея.

8. Кинг толкова много харесва филма „28 дни по-късно“, че закупува всичките 275 билета за премиерната му прожекция. Интересно е, че в момента има слухове, че режисьорът на филма Дани Бойл ще режисира екранната версия на „Гробище за домашни любимци“.

9. Един от образите, вдъхновил Кинг, за измислянето на клоуна Пениуайз, е не друг – а веселият клоун на McDonald`s – Роналд Макдоналд.

10. След инцидента през 1999г., когато Кинг е блъснат от миниван с раздробени кости на краката, пробит ляв дроб, разкъсване на скалпа др., писателят предупреждава всички медицински сестри, които се грижат за него, че никакви шеги на тема романа му „Мизъри“ („Misery“) не са позволени.

 
 

10 мъже с по-възрастни половинки + 2 бонус

| от chronicle.bg |

В неделя изборите във Франция изведоха като фаворит в президентския вот Еманюел Макрон. Но онова, което впечатли по-силно от успеха на младия центрист, беше съпругата му – Брижит Макрон, по-голяма от него с 24 години.

Любовта между Еманюел Макрон и Бриджит пламва, когато тя е негова учителка по литература, женена, с три деца. Днес двамата продължават да са заедно, а отношенията им предизвикаха повдигане на вежда от страна на мнозина.

Затова ви предлагаме една галерия, която показва, че връзките между мъже и жени с драстична разлика във възрастта не са нещо ново, дори напротив.

 
 

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“, след като даде интервю, в което каза, че са го разочаровали.

Актьорът заведе дело срещу „Мениджмънт груп“ през януари за повече от 25 милиона щатски долара, като я обвинява в измама и небрежност. Фирмата подаде насрещен иск, в който изтъкна, че Деп е харчил разточително за имоти, частни самолети, произведения на изкуството, въпреки предупрежденията им.

В интервю пред в. „Уолстрийт джърнъл“ Джони Деп задава въпроса защо фирмата не се е отказала от него като клиент, ако е харчел толкова неразумно. Това накара говорителят й Дейвид Шейн да заяви през Асошиейтед прес, че Деп е „закоравял лъжец, който отказва да поеме отговорност за възмутителното си поведение и принуждава други да лъжат вместо него“.

В съдебните документи фирмата посочи, че разточителният начин на живот на Джони Деп струва 2 милиона долара месечно. Той е платил 75 милиона за да купи и поддържа 14 къщи, сред които френски замък и верига бахамски острови.
Джони Деп отговори, че парите са негови и ще ги харчи както иска.

 
 

Какво научихме от премиерата на новия Suzuki Swift

| от chronicle.bg |

Вчера в култовия клуб „Ялта” се състоя родната премиера на най-новото поколение на емблематичния SUZUKI SWIFT.

От компанията изтъкнаха, че че новият SWIFT е основна част от глобалната стратегия за увеличаване на пазарния дял на SUZUKI, като ръстът до 2019 г. се очаква да бъде над 29%. На модела ще се разчита и локално, за да се запази тенденция за стабилен и значителен ръст в пазарния дял на марката.

SWIFT е модел, който отразява по възможно най-добрия начин опита на SUZUKI в производството на компактни автомобили, но също така той подчертава и отдадеността на компанията в създаването на автомобили със спортен дух, които носят максимално удоволствие от шофирането.

SUZUKI_SWIFT_GLX_02

Създаден на база на концепцията «SWIFT INNOVATION» изцяло новото поколение на модела притежава съвременен дизайн и е оборудвано с всички актуални технологии на японския производител. SWIFT се отличава с младежкия си и спортен дизайн, двигатели, които предлагат подобрена динамика и икономичност, богатата линия на модела – разнообразие от двигатели и скоростни кутии, конкурентно оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO.

Speedy_Blue_Premium_Silver_CWC

Първото, което прави впечатление в новото поколение на SWIFT е тенденцията към положително намаляване на някои основни характеристики за автомобила – тегло (от 960 кг до 840 кг) и радиус на завиване (с 0,4 м по-малък), и постигане на много конкурентни нива на други показтели – 5% по-икономичен, 8 % по-аеродинамичен, 25% повече пространство в багажното отделение.

Ето и акцентите от представянето на новия SWIFT:

ДИЗАЙН

Успешният и непреходен дизайн на SWIFT отговаря напълно на нуждите на клиентите. Новият дизайн на SWIFT се фокусира върху еволюцията на база ДНК-то на своя предшественик. Запазвайки характеристиките на дизайна, е създаден един нов модел.

Компактната, ниска и широка каросерия, с нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия SWIFT.

SUZUKI_SWIFT_interior_06

Агресивната предна маска с широк отвор, в съчетание с атлетичните линии, преминаващи през страничните части на автомобила, създават усещане за динамика, която отличава автомобила.

В същото време, за да се създаде по-голямо пространство в купето за пътниците, новият SWIFT разполага с
междуосие, което е 20 милиметра по-дълго от това на предишния модел. Височината на автомобила е 15 милиметра по-малка, а широчината на автомобила е по-голяма с 40 милиметра, подчертавайки ниската и широка форма на новия модел.

Новият SWIFT разполага с 265 литра пространство за багаж, което е с 54 литра повече от предишния модел.
Вътрешната част на новия SWIFT, която е със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните характеристики на модела. Централната конзола е обърната към водача, а купето за пътниците създава усещането за по-голям простор в сравнение с предшестващия модел.

Впечатляващо е арматурното табло, което в GLX версиите, посредством цветен TFT LCD 4,2 инчов екран, предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране
графики.

SUZUKI_SWIFT_interior_11

ДВИГАТЕЛИ

Новият SWIFT е оборудван с два двигателя, атмосферен бензинов 1.2-литров двигател DUALJET с 90 к.с. / 6.000 об.мин. и 1.0-литров турбо бензинов двигател BOOSTERJET с 112 к.с. / 5.500 об.мин.

1.2 DUALJET балансира хармонично мощността и разхода на гориво. Посредством употребата на системата за многоточково впръскване и по-леките материали, които са използвани за неговото производство, е постигнат изключително нисък разход на гориво, който достига 4,3 литра/100 км. Двигателят е съчетан с ръчна 5-степенна скоростна кутия или безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT).

Турбо двигателят 1.0 BOOSTERJET, благодарение на технологията за директно впръскване, с която разполага, съчетава висок въртящ момент с нисък разход. Този двигател е с максимален въртящ момент, който е на разположение при ниски обороти, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Този двигател се съчетава с ръчна 5- степенна скоростна кутия или с автоматична 6-степенна скоростна кутия.

И двата двигателя в GLX версията с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полу хибридната система на Suzuki SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. В допълнение, системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини.

Средният разход за GLX версиите в комбинация със SHVS системата е едва 4,0 литра/100 км. за 1.2 и се явява най- ниският разход за класа на задвижваните с бензин атмосферни двигатели с ръчна скоростна кутия и 4,3 литра/100
км. за 1.0.

В подобни нива варират и емисиите на вредни газове CO2, които са изключително ниски. Емисиите на CO2 за версиите с двигател 1.2 с ръчна 5-степенна скоростна кутия са 98 гр/км, а с помощта на SHVS системата, вредните газове достигат едва 90 гр/км.

SUZUKI_SWIFT_interior_22

БЕЗОПАСНОСТ

Новият SWIFT е първенец и по отношение както на безопасността на пътниците, така и на безопасността на пешеходците. Сред най-добрите в своя клас, той разполага със съвременно предпазно оборудване за предвиждане и избягване на евентуални произшествия – Dual Sensor Brake Support – система за подпомагане на пътното поведение на автомобила и спирачната дейност на база на камера и лазер. Новият SWIFT е първият модел на SUZUKI, който е оборудват с тази технология. Той е снабден и с Radar Brake Support – система, която беше за първи път въведена с новото поколение на легендарната VITARA. Водачън на SWIFТ може да разчита и на системата за следене и предупреждение при смяна на линиите на пътното платно. Като стандарт в този компактен автомобил са заложение 6 въздушни възглавници. Системата Hill Hold – асистент при потегляне при наклон, е изключително удобна при по-интензивния трафик в града.

Новият SWIFT е достъпен и във версии със система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост.

SUZUKI_SWIFT_interior_01

ОБОРУДВАНЕ

Новият SWIFT включва всички съвременни технологии и улеснения за водача: муулти-информационна система с тъч дисплей и възможност за свързване със смартфон, камера за заден ход, чийто образ се появява на дисплея на мулти- информационната система и подобрява видимостта, навигация, LED светлини, автоматични светлини, адаптивен круиз контрол, автоматична функция на дългите светлини и още много други технологии, които поставят нови стандарти за безопасност и комфорт при шофирането.

SWIFT се предлага в 7 основни цвята, от които само един не е металик и още 4 двуцветни комбинации, които
подчетрават младежкия дух на водела. На разположение на клиентите е и богат избор от аксесоари, с които
могат да персонализират своя автомобил.

SWIFT_PI_01_40_high

ЦЕНИ

Цената на новия SWIFT започва от 23 390 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,2 GL и от 28 990 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,0 GL+.

Цените за версиите с ALLGRIP AUTO започват от 29 590 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версията 1,2 GL+.

 
 

Бързите коли на 21-ви век

| от chronicle.bg |

Днес рожден ден има Феручо Ламборгини! Той, разбира се, е създателят на колите Ламборгини и днес щеше да стане на 101.

Живеем в ерата на скоростта. Колие са естествен бенефициент от развитието на компютърните технологии. Преди компютрите контролираха колко по-малко неудобна да е седалката на пасажера и правеха шибидаха да се чупи по-лесно. Сега контролират диференциали, скоростни кутии, двигатели, всичко. При това с надхирургическа прецизност и бързина. В следствие на това колите станаха безобразно бързи.

По тези два повода в днешната ни галерия сме събрали най-бързите коли на 21 век. За сега. Насладете им се и съжалявайте, че си купихте закуска сутринта вместо да си заделите парите.