Кога господата „Първо сме българи“ станаха „лудогорци“?

| от |

Коментар на Любомир Найденов, Novsport.com

Седмица след подвига на Лудогорец в Лига Европа – отстраняването на Лацио и класирането за 1/8-финалите – и седмица преди следващото изпитание – мача с Валенсия – някои въпроси избуяха с пълна сила.

Ludo

„Цяла България ликува с Лудогорец“, написаха някои медии след страхотното 3:3 срещу Лацио на „ВасилЛевски“. „Първо сме българи, а след това сме лудогорци“, пък се изцепи старши треньорът на разградчани Стойчо Стоев. А собственикът на клуба Кирил Домусчиев пък бил националист: „Аз съм националист по душа, винаги ще нося българското, гледал съм мачовете на Левски и ЦСКА и съм се радвал на успехите.“ Вратарят Владислав Стоянов, който се превърна в герой за „орлите“, пренебрежително нарече „фенчета“ българите, подкрепили Лацио на „ВасилЛевски“.

Странно къде бяха тези „Първо сме българи, а след това сме лудогорци“ на 5 март, когато националите ни победиха Беларус в контрола пред малко над 1 000 души. За сравнение, на Лудогорец – Лацио само седмица по-рано присъстваха над 30 000 зрители. И тази разлика разбира се не идва от феновете, които подкрепяха „римските орли“, а от онези с български шалчета и трибагреници, но на мач на тима от Разград /за да подкрепят българското/.

Оправданията на някои от тези фенове с дошлия „италиански гранд“ не вървят, защото на двубоя на националите ни с Италия на „Васил Левски“ в световните квалификации имаше около 13 000 души.

Отзивите за страхотната игра, която показа Андрей Гълъбинов – футболист, преотстъпен на втородивизионния италиански Авелино – в дебюта си за националния бяха многократно по-малко от прекланянето пред головете на Роман Безяк. Дори за представянето на Влади Стоянов под рамката на вратата за националния почти никой не обели дума, но срещу Лацио той бе възхваляван. Явно контролите, пък били те и на националния отбор, не предизвикват такъв интерес, защото „не сме се били класирали за голям форум от години“. Само че „Първо сме българи“ не е обвързано с успехите.

Къде бяха и тези любители на родното, когато Левски бе отстранен от Иртиш,ЦСКА от Мура? Дали бяха загърнати с трибагреници? Или възхваляваха новия „подвиг“ на евроидиота, или тичаха до магазина за кутия вафли за подарък за „червените“ си приятели?

Къде са тези фенове на мачовете от „А“ група? Или обичат да са българи, само когато постигаме успехи? Дали са българи, когато Лудогорец играе с Пирин (Гоце Делчев), а на гърба на този мач в Англия се развихря дербито между Манчестър Юнайтед и Ливърпул? За сравнение, на последното домакинство на разградчани – точно срещу Пирин (ГД), имаше по-малко от 1 000 зрители. Защо не подкрепяха Валери Божинов, когато изпусна знаменитата дузпа за Спортинг (Лисабон), а го хулеха като „Николетчо“ и като „за нищо не ставаш“. Светльо Дяков също изпусна дузпа и то срещу Лацио. И, да – римляните също пропиляха 11-метров наказателен удар в същия двубой. А една от най-старите поговорки във футбола е „Който не е бил дузпа, той не е пропускал.“

Най-лошото от всичко било, че българин се изправил срещу българин, видиш ли. Първо – Левски и Лацио са т.нар. побратими отбори. Ако единият играе, другият го подкрепя. Не е случайно и че феновете на „римските орли“ влязоха на националния стадион със скандирания „Левски, оле!“. И второ – някой изобщо замислял ли се е за кого викат феновете на Реал (Мадрид) иБарселона, когато един от двата отбора играе в Европа? Или тези на Манчестър Юнайтед и Манчестър Сити? Или дори тези на Рома и Лацио?

Да, в тези отбори враждата е дългогодишна, за разлика от случая с Левски и Лудогорец. Но, някой замисли ли се, ако не Лацио бе противникът на Лудогорец, дали щеше да има подобен интерес от „сините“ фенове? По-скоро не. Разбира се скандиранията „турци сте“ срещу „КЗЛ“ не бяха много приятни, но тях ги има на всеки мач. „Армейците“ са горили сини шалчета на мачовете си в Европа. Левски също не остава по-назад. И защо точно в мач на Лудогорец всички заговориха за „антибългарщина“?

Дори и медиите малко се поувлякоха и раздуха проблема като по-голям, отколкото е. Познавам фенове на Лацио, които обичат този отбор от повече от 10 години. Как да ги убедиш, че трябва да викат за отбор, създаден преди няколко години, пък бил и той български. За справка – в титулярните 11 на Лудогорец имаше четирима българи, а от тримата, появили се като резерви – нито един.

Само се надявам г-дата „Първо сме българи“ да не са чули изказването на Любослав Пенев след победата с 2:1 над Беларус, защото и него ще го изкарат „антипатриот“. На въпрос на БНТ1 „Кого ще подкрепяте в мача на Лудогорец с Валенсия“ /имайки предвид, че Пенев носеше фланелката на „прилепите“/, селекционерът отговори: „Казах, че ни чака добър футбол.“

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena

 
 

#Bookclub: Оригиналните приказки на Братя Грим – за първи път на български

| от chronicle.bg |

Всички сме чели като деца приказките на Братя Грим. Десетки статии обаче говорят за „оригиналните“ приказки – онези, в които има много повече ужас и страх, отколкото в тези, които сме разлиствали като деца.

Зa пpъв път нa бългapcĸи eзиĸ излиза превод по opигинaлнитe нeмcĸи тeĸcтoвe нa пpocлoвyтитe пpиĸaзĸи, cъбpaни и paзĸaзaни oт Яĸoб и Bилxeлм Гpим. Издaниeтo вĸлючвa cтoтици пoяcнитeлни бeлeжĸи, илюcтpaции, биoгpaфични и poдocлoвни cпpaвĸи, ĸaĸтo и пoдpoбeн пpeдгoвop.

„Детски и домашни приказки“ излиза благодарение на издателство „Deja Book“.

Откъс от книгата можете да прочетете тук. 

 
 

Три източни красавици в името на Слънчевата жена

| от Спонсорирано съдържание |

Някак не е честно най-разпространяваният женски образ да е този на Фаталната жена. Дяволската, тъмна половина на магичното човешко същество, наречено Жена, е толкова използван и предъвкван от литературата, киното и модата характер, че от него вече отдавна нагарча. Да не говорим, че жените с поглед на освирепяла котка, седуктивно порлуотворени устни и вамп излъчване в цветния свят, в който живеем, са си направо остаряло, булевардно клише.

Интересната женска половина днес е друга – тази на слънчевите момичета. На усмихнатите, живеещи в радостта съвременни делнични красавици, за които удоволствието от живота изобщо не се припокрива с някаква мисия фатално да прелъстяват. Злодействането не е тяхна философия, защото личната им свобода им е присъща по природа и предпочитат да я посветят на добрите неща в живота – слънцето, смеха, телесните и душевни удоволствия, красивите вещи и средата, която предпочита да бъде насищана с бохемски дух и закачлива доза безразсъдство.

Единствената световна марка, която се осмелява да излезе от стандартния печеливш по определение образ на жената вамп и да го замени с този на слънчевите момичета, е Folli Follie – брандът, който стои зад вече безброй колекции дамски часовници, бижута и аксесоари. И естествено този сезон той търси своите обърнати към светлината, бляскави посланици там, където слънцето изгрява най-рано – на Изток. Затова и красавиците, които представят философията и новата колекция с марката Folli Follie са три зашеметяващи източни красавици – хонгконгската актриса и модел Дженифър Це Тинг-Тинг, южнокорейката манекенка и любимка на младите Миа Канг и китайският супермодел Аугуст Занг.

В България познаваме лицата им от билбордовете на бранда, виждали сме ги на рекламните страници в списанията, но все още нямаме представа кои всъщност са тези момичета. Смятам да поправя тази несправедливост по две причини – първо, защото наистина се радвам, че някой се осмелява да заложи на позитивното и светлото, за сметка на тъмното и депресивното в рекламните си кампании и второ, защото ако си мислите че Folli Follie просто са предпочели да окачат бижутата и аксесоарите си по изящните ръце на три деликатни, източни хубавици, дълбоко се лъжете. Става дума за три изключителни момичета, които тепърва има какво да покажат на света.

Започвам с謝婷婷

Така се изписва името на Дженифър Це Тинг-Тинг, дългокосата тридесет и четиригодишна азиатка, която можете да видите заедно с останалите две момичета тазгодишния рекламен клип на Foli Follie. Тя е родена на седми септември и като типична Дева умее да подрежда живота си по точно определен план, който следва неотлъчно. В семейството си има „светъл пример“, на който дължи началната си скорост за кариера на актриса и модел – по-голямата й сестра Никол. В източния свят миловидната Дженифър бързо завладява публиката, при това съвсем не с кинообрази на кротки момичета.

За първи път е забелязана в ролята й на любимата на джет куон до боеца Брус Лий Ааиф във филма за него „Моят брат Брус Лий“ Bruce Lee, My Brother (2010). Да разкажеш история, свързана с най-емблематичния образ на източните бойни изкуства е предизвикателство, в което Дженифър участва с истински талант. Две години по-късно се появява още един филм с нейно забележително участие, който я заковава като любимка на публиката – Naked Soldier (2012). Там тя вече е истински екшън герой – играе дъщеря на полицай, която е отвлечена и тренирана като супер комбат войник. Подобни сюжети за любими на азиатската публика, която моментално издига младата актриса на пиедестал и днес тя е нещо като Анджелина Джоли в азиатския свят.

Следват още филми, в които красавицата играе най-различни роли, а критиката ласкаво я обсипва със заслужени суперлативи. Междувременно кариерата й на модел продължава да се развива във възможно най-добра светлина. Ангажиментите й са свързани с представяния на най-големите световни брандове за мода и козметика, а работата й като посланик на Foli Follie лепва на имиджа й като фина кожена ръкавица.

Самата тя е известна с афинитета си към артистичните аксесоари, които носят радост и изненадват с въображение. Светът на символите и знаците, на скритите послания и дискретната красота за нея е естествена среда на виреене. Сигурно това я подтиква да стигне в личностното си развитие още по-далеч – днес тя е дипломиран бакалавър по психология от Университета в Бритиш Колумбия. Оттук нататък никой не знае каква ще е следващата стъпка на тази амбициозна млада дама, но със сигурност тя ще е в полза на красотата – като стилен аксесоар върху перфектното й тяло или като душевен порив, превъплътен в образа на някоя киногероиня.

Съдбата на другата хубавица, представяща този сезон слънчевата философия на Folli Follie Миа Канг, прилича на интернационална история за любовта, която побеждава всичко. Едната ДНК половина на това порцеланово момиче е южнокорейска, а другата – британска. Вероятно тази любовна комбинация е определяща за уникалното й източно излъчване, примесено с толкова кралски аристократизъм. Самата Миа започва да се занимава с моделство много рано – тя е една тринадесетгодишна, когато за първи път стъпва на подиума. От този момент нататък обаче би било грешка да говорим за нея като за изцяло корейска ценност, защото животът й се крепи в дзен равновесие между безкрайните пространства с граници Лондон и Токио, Хамбург и Сеул, Лос Анжелес и Милано, Дубай, Сингапур и Маями.

Днес манекенката живее и работи предимно в хонг Конг и Ню Йорк, където представя както колекции както на модни марки, така продукти, стоки и услуги на големи търговски корпорации. Амбициите й се простират и по-далеч – целта й е да представлява Хонг Конг и неговия моден свят в световен мащаб. Вероятността мечтата й да се сбъдне е огромна, тъй като самата Миа определено е взела най-доброто и от двете основни линии в рода си – нежното отношение към всеки детайл така присъщо на Изтока, и целеустремеността, чувството за хумор и космополитността на британската култура. С този бекграунд светът вече изглежда кротко полегнал и помъркващ в краката й…

Амбицията да откриеш светлата, блестяща страна на жената, като а потърсиш първо в Изтока би изглеждала само като недостижимо намерение, ако към тази красива двойка посланички на Folli Follie не се беше присъединила и китайската зашеметителна красавица Аугуст Занг. Нейната история прилича на някоя от онези притчи за изгубили пътя си талантливи хора, в чийто живот се случва нещо мъничко и уж незначително, което ги промена завинаги. Като дете танцувала балет и била сигурна, че вижда бъдещето си на сцената под звуците на Сен санс. С танца обаче се разделили, защото теглото й така не успяло да влезе в кокалестите норми за балерина. Така Аугуст се отдала на манекенството.

През 2011-та година младото момиче е отново на път да се откаже от мечтите си – този път от тези да бъде световен модел. Кастингите й не вървят добре – никой не отрича красотата и качествата й, но и няма кой знае какви суперлативи и обещаващи прогнози за напред. Дори явяването й в X Factor остава незабелязано и животът й в перспектива започва да изглежда като това на „хубавичкото и чисто момиченце, което живее в съседната врата“, както казва самата Аугуст. И точно тогава един от най-добрите световни коафьори и стилисти Ким Робинсън, ей така, в приятески разговор зад сцената, й препоръчва да направи съвсем малка промяна със себе си – просто да си отреже косата.

За азиатската жена косата не е просто красив аксесоар – тя е средство за съблазняване, женска сила, затова и на Аугуст идеята й се вижда почти невъзможна. Въпреки това седмица по-късно нежните й рамена са открити, а високо й метър и седемдесет и осем сантиметра тяло изведнъж изгрява под подкъсената й в права черта прическа. И успехът пламва като искра. Почти веднага след това китайката подписва договор с марката за грижа за кожата и козметика Vichy, която е един от многобройните световни брандове в портфолиото на конгломерата L’Oreal.

Работните й ангажименти в Хонг Конг, Париж и Лондон заваляват един през друг, а в момента е модел към една от най-известните агенции за модели Wilhelmina Models of New York City. Представяла е на подиума колекции на Vivienne Westwood, Jarret, Novis, Oscar Carvallo Избрана е за едно от лицата в кампанията Pop Up Your Lips на Yves Saint Lauren. Като посланик на Folli Follie Аугуст Занг е дръзкото, свободолюбиво и свежо момиче, на чието тяло бижутата и аксесоарите стоят със самочувствие. Точно те довършват елегантно образа на едно дълго незабелязвано съкровище, чиято неповторима красота трябва да бъде споделена и оценена.

Да извади на показ и подчертае уникалната красота на всяка жена е мисията на марката Folli Follie. Историите на нейните три източни посланички – Дженифър, Мия и Аугуст – наистина я изпълват със смисъл

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.