Китай и Русия кроят съюз срещу САЩ

| от |

Гидеон Рахман, „Файненшъл Таймс“

Заявлението на Китай и Русия за по-тясно военно сътрудничество е явен признак, че геополитическото противопоставяне се нажежава заради нежеланието на двете страни да се примирят със световното превъзходство на САЩ.

В самия разгар на украинската криза Русия се стреми да демонстрира пред Запада своите варианти за развитието на събитията и наличието на нов силен съюзник в лицето на Китай. Китайците също имат сериозно основания да се противопоставят на САЩ. Те бяха доста възмутени от нашумялата „преориентации на Америка към Азия“, включително от разполагането на 60% от военноморските сили на САЩ в Тихия океан. Една от слабите страни на Китай в опитите му да противодейства на господството на Америка в азиатско-тихоокеанския регион е, че той няма явни съюзници в региона. Докато САЩ имат военни договори с Япония и Южна Корея, а и поддържат тесни връзки с редица държави от Югоизточна Азия. И все пак, сближавайки се с руснаците, китайците изглежда създават свой собствен мощен съюз.

Само времето обаче ще покаже доколко тези връзки са сериозни. Въпреки че две изявления на руския министър на отбраната Сергей Шойгу прозвучаха доста показателно. Първо, изказването му, че Русия и Китай смятат да сформират „регионална система за колективна сигурност“ навежда на мисълта, че става дума за възможно дългосрочно споразумение, което очевидно няма да се ограничи с периодичното провеждане на съвместни морски учения. Договорите за „колективна сигурност“ означават сериозни намерения за осигуряване на колективна самоотбрана, както това се прави в НАТО. И второ, поразително впечатление прави изявлението, че идната година Русия и Китай ще проведат съвместни морски учения в Средиземно море. Ако видим как китайски морски сили патрулират в Средиземно море, наистина ще почувстваме, че светът е станал друг.

Въпреки че е напълно разбираемо защо руснаците и китайците се стремят към това. И едните, и другите са сериозно обезпокоени от разширяването на военното влияние на Америка в световен мащаб. Това че американски военноморски сили се намират край китайските брегове, а натовски войски са разположени по границите с Русия, не може да не предизвиква недоволство. Ето защо, провеждайки военноморски учения в дълбокия тил на Запада (макар засега не и в Карибско море), руснаците и китайците явно се включват във внимателно обмислена игра, замислена, с цел да притиснат противника.

Вярно, засега е преждевременно да се твърди, че става дума за създаването на руско-китайски блок, който напълно да се противопоставя на Запада. Всъщност изглежда, че Китай умело играе на два фронта. Любопитното е, че завоят му към Русия става едва седмица след сравнително приятелската и плодотворна среща на президентите на Китай и САЩ, в резултат на което бе подписан важен договор за взаимното намаляване на изхвърлени вредни газове.

Очевидно е, че САЩ дразнят и Русия, и Китай. По-точно, двете страни са недоволни, че Америка не им позволява да господстват в техните региони. Те изпитват скрит страх през разпространяваните от САЩ демократични принципи – оттук и гневните изказвания на руския министър на обраната, че Америка подкрепя т.нар. цветни революции. Двете страни не възприемат провежданата от САЩ политиката на намеса във вътрешните работи на други държави и идеята за еднополюсния свят, което ги кара да харчат огромни средства за въоръжаване в опитите им да стопят разликата във военната мощ.

Но Русия е много по-слаба от Китай. Нейната икономика не се намира в добро състояние, а и отношенията между Русия и САЩ дотолкова се влошиха, че за разлика от Китай тя вече не разчита на партньорство с Америка. В резултат на преговорите през май Русия трябваше да се съгласи да доставя газ на Китай на неизгодна цена. Допълнително Китай изисква Русия да му продава високотехнологично оръжие, което по-рано тя оказваше да прави.

Нещо повече, Русия все така има сериозни опасения относно по-нататъшните последици от развитието на Китай. Руският Далечен изток е богат на природни ресурси, но плътността на населението в региона е крайно ниска, а и значителни територии там са били заселени от китайците още през XIX век. Разбира се, в близко бъдеще може да се очаква възстановяване на приятелските отношения между двете държави. Но впоследствие отношенията им може да се развалят. /БГНЕС

 
 

Москва не разглежда алтернатива за провеждане на „Евровизия 2017″

| от |

Организаторите на конкурса „Евровизия 2017″ опровергаха информацията, че Москва разглежда възможността за алтернативен град за провеждането му. Това се се съобщава на руската версия на сайта на „Дойче веле“.

„Европейският съюз за радио и телевизия, който е организатор на конкурса „Евровизия“, опроверга информацията за възможното му пренасяне от Киев в Москва. Организаторите нямат подобни планове“, се казва в информацията.

Позовавайки се на организационния комитет на конкурса, германският в. „Билд“ вчера писа, че финалът на „Евровизия 2017″ може да се състои в Москва заради проблеми с финансирането му от украинска страна.

Окончателно решение дали Украйна ще получи право за провеждане на „Евровизия“ Европейският съюз за радио и телевизия трябва да вземе на генерална асамблея на 8 декември.

 
 

Почина майстер Емон от Game of Thrones

| от chronicle.bg, по BBC |

На 93-годишна възраст почина британският актьор Питър Воън. Последната му известна роля е тази на майстер Емон в култовия сериал на HBO Game of Thrones.

Той е носител на БАФТА за най-добър актьор в главна роля.

Агентът му Сали Лонг-Инес обяви: „Потвърждавам това, че за голямо съжаление Питър Воън си отиде в около 10.30 ч. тази сутрин. Той почина в мир, заобиколен от семейството си“.

 
 

Джиджи Хадид стана модел на годината

| от chronicle.bg |

Джиджи Хадид бе коронясана като международен модел на годината, а „Александър Маккуин“ бе обявен за най-добър британски моден лейбъл на церемонията за Британските модни награди за 2016 г.

Топ дизайнери, модели и знаменитости не се уплашиха от студеното време в Лондон и минаха по червения килим пред „Ройъл Албърт хол“ за церемонията.

21-годишната Джиджи Хадид победи в надпревара с по-малката си сестра Бела, Кендъл Дженър, Адуа Абоа и Линейзи Монтеро за топ отличието за модел.

„Александър Маккуин“ спечели съревнованието за най-добър британски лейбъл, а „Гучи“ получи наградите за лидер в международния бизнес и за международен дизайнер на аксесоари.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.