Женската стигма върху канадския министър

| от |

Когато Фьодор Достоевски е написал, че „Красотата ще спаси света“, той едва ли е имал предвид красотата на „Мис Свят“. Нито тази на най-обсъждания премиер в момента – канадецът Джъстин Трюдо.

Сини очи, кестеняви къдрици, 188 см висок, Джъстин Трюдо спокойно може да присвои титлата на френския крал Филип IV, наричан Красивия.

Макар да обра лаврите на династията си, обществото и партията, 43-годишният атлетичен министър-председател не успя да угоди на критиците. Ще трябва тепърва да се сблъска с основните проблеми на новото време, сред които са сексизма и дискриминацията.

Оказва се, че самият той става жертва на  това, на което са подлагани всички красиви жени с власт – те са подценявани в строгото патриархално общество, където тяхната роля е по-скоро на красиво украшение.  Така премиерът на Канада, бидейки красив мъж, който защитава жените и определя себе си като феминист, излиза от идеята за „мъжественост“  и се превръща мишена заради каузата, която защитава. А именно –  заявката му да осигури за жените 50% от местата в кабинета. Големите политици откровено се подиграха,  коментирайки „красивата“ му коса  в предизборните си клипове.  Но който се смее последен, се смее най -добре и 37% от избирателите на Трюдо са именно жени.

С категоричните си позиции по въпросите за свободното носене на бурки на обществени места, незабавната легализация на марихуаната и приемането на 25 хиляди бежанци Трюдо  доказа, че политическата му кариера не е само по наследство. Макар отгледан предимно от майка си, както сам споделя, той е достоен син на политическата легенда Пиер Елиот Трюдо, който превръща Канада в двуезична държава.

Минути, след като стана ясно, че Трюдо Красивия е новият държавен глава на Канада, започнаха да се цитират психологически изследвания, как видиш ли, хората не гласували рационално, а емоционално. Явно един политик не може да бъде и красив, и умен едновременно. Да не говорим за всичко, което се изписа за личния му живот, сексуалната ориентация и татусите му – от политик той беше сведен до рок звезда, която може да привлича внимание, но не и да върши работа. Кандидатурата му е била издигната, защото е красив и това е най-добрият ПР избор. Хайде стига…

Този модел на отношение не е нов. Когато Колинда Грабар Китарович бе избрана за президент Хърватия, онези, които дне критикуват избора на Трюдо на база външен вид, одобрително цъкаха с език, а мъжете не затвориха очи за формите й. Имаше коментари, че някои спели пред компютрите си, вторачени във фотосесията по бански на държавния глава.

По същия начин критиците занемяха и пред евродепутата Ева Каили от Гърция, и пред екзотичната японска общественичка Юри Фуджикава. Мария Росария Карфаня със сигурност спря дъха им, а полякинята , която се кандидатира за президент,  Магдалена Огурек се засели за дълго в сънищата на избирателите. Но жените са свикнали с обществените предразсъдъци и на пръв поглед красотата им носи повече плюсове, отколкото минуси. За да преодолее тези обществени предразсъдъци премиерът Джъстин Трюдо също ще трябва да покаже, че красивият мъж не е задължително негоден да управлява.

Джъстин Трюдо едва ли е издигнат като кандидатура заради едните сини очи. Неговото кариерно развитие е резултат  и от много други фактори.

Той не просто спечели изборите, а обърна закостенялото мислене на канадските избиратели, които поддържаха консерваторите в продължение на 10 години. Конкурентите подцениха „неопитното красиво момче“, което не е готово да стане министър-председател.

Но именно той, а не те, ветераните в политиката успя да убеди избирателите, че може да донесе истинска промяна. Благодарение на умерената позиция по време на изборните дебати и чувството за хумор, с което Трюдо приемаше закачките на съперниците си, накараха избирателите да се замислят дали именно той, самият жертва на консерваторските изборни закачки, не е единственият път към промяната.

Образът на либерала бе подхранен и от легендата, че президентът на САЩ Ричард Никсън е прогнозирал премиерския му пост на гала вечеря в Отава. „Искам да вдигна тост за бъдещия премиер Джъстин Пиер Трюдо“, казал Никсън на баща му.

Трюдо печели симпатиите на избирателите си с разтърсващата реч по време на погребението на баща си, след което влиза остро в канадския политически свят с либералните си обещания да легализира марихуаната по модела на Колорадо, да разреши бурките на обществени места и да не следва социалните политики на предшественика си Стивън Харпър.

Достоен син на баща си, според анализаторите, които припомнят че навремето Пиер Трюдо декриминализира абортите, хомосексуалността и разводите в името на свещения човешки избор.

Позициите на канадеца са стабилни обратнопропорционално на треперещите колене на щастливите му поддръжнички, които успяха да стиснат ръката му в изборната нощ. Това, че Трюдо е харизматичен и артистичен, е само екстра добавка.

Красотата няма да спаси света, докато всички затварят очи и се убеждават, че тя на всяка цена има свой антипод, скрит под обвивката.

В галерията може да разгледате и най-горещите мъже и жени в политиката пред последното десетилетие

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Идеалното тяло за зимата

| от |

През лятото всеки иска плочки, буци по ръцете и нисък процент телесни мазнини. Зимно време хората искат чай, одеяло и да си пуснат нещо да мърмори по телевизията. Това е така, защото вън e майка си и баща си – поледици, виелици, студ. Земята толкова се е стегнала, че е време да сменят метрото с теснолинейка. За да сме резистентни на студа, трябва да имаме подходящо тяло – тяло, за което никой не говори. Зимно тяло. Това става по един-единствен начин – с диета.

Всякакви видове месо. Имам един приятел, който има един приятел, който казва, че не яде брано, а яде драно. Месото е основната суровина на живота. Ако сте веган – не знам. Веганите не отлитате ли на юг през зимата?

Картофи и тесто. Въглехидратите трябва да са като студентите – да влизат лесно и да излизат трудно.

Риба. В главите на хората рибата не е нито месо, нито картоф. Тя се сервира в два случая. Единият е, когато е празник, другият е, когато жена ви е решила, че вече няма място за нея в сърцето ви, защото то е затлачено от правилните ви кулинарни решения.

Подправки. Ползва се основно червен пипер. Начинът на прилагане е извънредно прост – взимате червен пипер и с него поръсвате едно парче сланина. По-късно нарежете сланината и наръсете обилно което и да е от предходните блюда със сланина.

Ако прекалите с подправките, блюдото ви може да стане разпадащо се, „рошаво“ и трудно за обхождане – като подхвърлян дюнер. Това, разбира се, не означава да не прекалявате, а да чукнете на всичко по 2-3 яйца за спойка. Белтъкът на яйцата дава протеините, необходими за оцеляване при лунарните условия на живот по спирките сутрин. Жълтъкът пък осигурява необходимия холестерол за онова сигнално червено лице и стягане в гърдите.

Зеле от типа „кисело“. Чувате ли от съседите нехарактерна дандания? Появяват ли им се неотложни ангажименти, когато искате да им отидете на гости? Шумът е заради такането на зелето, а неотложните ангажименти са, за да не отидете у тях да им изядете зелето.

Чесън. Познавам хора, които си купиха кола, за да могат да ядат чесън, без да пречат на тези в градския транспорт. Благородни хора. Благородни и здрави. Благородни, здрави и низвергнати от обществото.

Плодове и зеленчуци. Човек трябва не само да се храни добре, но и да бъде в красива обстановка. Ябълки, пиперки, гъби, орехи… Това са все неща, които изглеждат добре изсушени на масата. Все пак цяла зима ще седят на тая масата.

Течности

Не искам да говоря като реклама в интернет, но с помощта на тази диета ще постигнете желаното и нужно тяло. Грижете се за себе си, защото животът е кратък, особено ако не се грижите за себе си.

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.