Какво, демокрация ли?

| от |

Автор: Иван Стамболов (5corners.eu)

Нищо кой знае какво не се е случило. Скандалът с тъй наречените ЕГН-та наистина е буря в чаша вода. В това, че някакви хора (начело с Омбудсмана) се оказват подписали се за учредяване на нова партия или за други някакви неща, не е заговор срещу световния ред, нито е грандиозно и демонично престъпление. Това е проява на рутина и мързел от страна на организаторите на тези подписки. Техните мисли текат по следния начин: Голяма работа! Вместо да се мъчим да ходим от човек на човек, що не вземем ей тези тук готови бази данни, които при това се продават на съвсем разумни цени, и да си ги използваме за регистрация? Никой няма да забележи. На никого няма да направи впечатление. Пък и да направи, няма да има никакви последици.

10152667_10203505005490257_7197861082186091979_n

Именно защото фалшификацията на подписки е проява не на друго, а на мързел, нещата са още по-лоши. Каква е нашата демокрация? Знаем как се печелят избори. За спечелването на избори съревнованието между политики и послания няма почти никакво значение. Избори се печелят чрез договаряне (в частност купуване) на гласове, чрез заплахи и манипулации спрямо, нека ги наречем, образователно и културно не съвсем стабилни избиратели, чрез машинации с „мъртви души“ в списъците, чрез подмяна на протоколи от секциите и чрез манипулация на окончателното преброяване. Кампанията почти няма значение, като разбира се не броим скрития PR в ангажираните медии. Така се печелят избори, знаем.

А сега вече знаем и как се създават партии. Излиза, че не е проблем да събереш подписи за каквото и да било. Трябва ти база данни и човек на компютър. Дали по подобен начин ще се свикват и референдумите – тази най-висша форма на съществуване на демокрацията? Твърде вероятно – да. Но щом в една демокрация партиите се създават по този начин, а изборите се печелят по другия начин, що за демокрация е това? Това не е демокрация, а технология, миропомазана с формулата „волята на мнозинството“. А всъщност „мнозинството“ научава от телевизора каква е била неговата воля. Цирк. Фасадна демокрация. Спектакъл. И най-страшното е, че тези техники вече се приемат съвсем в реда на нещата. И никой не е отговорен – мнозинството каза така, мнозинството ме изпрати във властта, всичко, което съм направил, съм го направил по волята на мнозинството и в името на мнозинството. Ега ти демокрацията!

Никой не е отговорен и за фалшивите списъци с ЕГН-то на Омбудсмана. А отговорност трябва да се носи и то криминална отговорност. Да речем, че научаването на нечие ЕГН не е престъпление, но фалшифицирането на подписа на това ЕГН е. Отговорност трябва да носят председателите на заловените партии, докато не посочат персонално отговорен човек от средите на техните сътрудници и подписосъбирачи. Изобщо, отговорността трябва да е персонална както в партиите, така и в администрацията. Тогава много неща ще си дойдат на мястото. Мисля, че персоналната отговорност е една добра първа стъпка, защото мисля, че нашето общество заслужава малко повече цивилизованост. Освен това мисля, че Картаген трябва да бъде разрушен и съм готов да организирам подписка по този въпрос!

 
 

Актьори, използвали дубльори за голи сцени

| от chronicle.bg |

Голите сцени са кофти изживяване. Независимо дали ви звучи яко да сте без дрехи в леглото с Брад Пит, ако всичко е на ужким, а наоколо щъкат оператори, режисьор, гримьори и случайни статисти, едва ли ще искате да показвате гърдите си.

Именно затова мнозина избират да ползват дубльори.

Може би най-известен в последните години е случаят с Лина Хийди от Game of Thrones. Актрисата е в ролята на Церсей, която трябва да преживее „похода на срама“, за да може да се прибере в дома си, след като е държана като затворник от религиозна секта. Героинята на Хийди трябва да премине през целия град напълно гола. Актрисата обаче отказва и вместо нея виждаме тялото на дубльорка.

В галерията ви предлагаме още няколко примера за подобни случки.

 
 

Вижте кои са носителите на „Аскеер“ тази година

| от chronicle.bg |

Традиционно на 24 май, театър „Българска армия” за 27 път Фондация „Академия Аскеер” връчи своите национални награди за постижения в театралното изкуство през изтеклия сезон.

Изборът за всяка една от общо 12-те наградни категории принадлежи на широка театрална и духовна общност – актьори, режисьори, сценографи, композитори, драматурзи, театроведи, на писатели, хуманитаристи и учени културолози, които формират журитата на Академия „Аскеер”.

Обект на внимание от страна на журито бяха 119 представления. 67 от тях са реализираните премиери в София, 52 спектакъла са представени от извънстолични театри. Селектираната продукция принадлежи на 7 столични сцени с 13 заглавия и 2 извънстолични театъра с 3 заглавия. Ако включим и сценичните творби – обект на разглеждане в категория Съвременна българска драматургия, спектаклите, разгледани през годината от „А`Аскеер”, са 143.

Членовете на журито обсъдиха и с тайно гласуване определиха НОСИТЕЛИТЕ НА НАГРАДАТА „АСКЕЕР 2017”

Изгряваща звезда

Боян Крачолов за режисурата и Димитър Крумов и Иван Николов за ролите си в „Това НЕ Е Хамлет“, авторски спектакъл на Боян Крачолов по текстове на Шекспир, Бекет, Молиер, Мигел де Сервантес, Том Стопард, Петер Вайс, Мюлер, Калдерон и други, Театрална работилница „Сфумато“

Поддържаща мъжка роля

Йордан Ръсин за ролята на Телегин във „Вуйчо Ваньо“ от Антон П. Чехов, постановка Григор Антонов, Общински културен институт Театър „Възраждане“

Поддържаща женска роля

Ивана Папазова за ролята на Икония във „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, постановка Диана Добрева, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Сценография

Свила Величкова за „Малката морска сирена“ от Катрин Ан по приказката „Малката русалка“ от Ханс К. Андерсен, постановка Василена Радева, Театър „София“

Костюмография

Свила Величкова за „Малката морска сирена“ от Катрин Ан по приказката „Малката русалка“ от Ханс К. Андерсен, постановка Василена Радева, Театър „София“

Театрална музика

Петя Диманова за „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, постановка Диана Добрева, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Водеща мъжка роля

Свежен Младенов за ролята на поп Кръстьо във „Великденско вино“ от Константин Илиев, постановка Весела Василева, Общински културен институт Театър „Възраждане“

Водеща женска роля

Меглена Караламбова за ролята на Майката в „Разговори с мама” по Сантяго Овес от Жорди Галсеран, постановка Венцислав Кулев, Театър 199 „Валентин Стойчев“

Режисура

Диана Добрева за „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Най-добро представление

„Еквус” от Питър Шафър, постановка Стайко Мурджев, Младежки театър „Николай Бинев“

Съвременна българска драматургия

„Пробен срок“ от Николай Гундеров
(Театър 199 „Валентин Стойчев“, постановка Тея Сугарева, 5 ноември 2016 г.)

Академия „Аскеер” удостои с Голямата награда

ЗА ЦЯЛОСТЕН ПРИНОС КЪМ ТЕАТРАЛНОТО ИЗКУСТВО
„АСКЕЕР 2017”

Големият български драматург
КОНСТАНТИН ИЛИЕВ

Честито на всички отличени!

 
 

Комедия за закуска, драми на обяд, трилъри за вечеря

| от chronicle.bg |

Хората обичат да гледат комедии на закуска, драми в обедната почивка, трилъри на вечеря и документални филми късно вечер. Това сочи изследване на Netflix, цитирано от БТА. 

Телевизионната платформа е събрала данни за предпочитанията на потребителите в 22 държави. 34 процента от абонатите, които ползват платформата рано сутрин, търсят епизоди от класически комедии и ситкоми, например „Пълна къща“, „Как се запознах с майка ви“, „Приятели“.

Към обяд интересът се насочва към по-сериозни програми. По това време 47 процента от потребителите гледат драми, като „Анатомията на Грей“ и „Оранжевото е новото черно“. Обедният стрийминг е особено популярен в Бразилия – с 25 процента повече, отколкото в останалия свят .
Хората, които гледат телевизия, докато вечерят, предпочитат трилъри като „Живите мъртви“ и „В обувките на сатаната“. След 23 ч. обаче гледат предимно документални филми.

Верижното гледане на сериали започна, когато Netflix пусна целия сезон на „Къща от карти“ наведнъж през 2013 г. Сега хората вече не са ограничени от графика на телевизиите и могат да определят кога какви филми искат да гледат.

 
 

Първият трейлър на седми сезон на Game of Thrones е тук

| от chronicle.bg |

Първият пълен трейлър на седмия сезон от култовия сериал на HBO – „Игра на тронове“ – е вече тук и всички фенове са развълнувани.

Няма да разваляме кефа ви със спойлери, макар че след като гледате трейлъра 2-3 пъти, някои неща, които предстоят, вероятно ще ви станат ясни. Трейлърът е чудесен, изпълнен с напрежение и подсказки за това какво ще вълнува героите през новия сезон.

Първият епизод от седми сезон на „Игра на тронове“ излиза в България на 17 юли. А дотогава очакваме поне още 2-3 трейлъра.