Как се прави кампания for populists

| от |

Александър Николов

Сега да не вземе да се обиди някой. Populist не е обидна дума. С обидно значение я използват само тези, които не го могат и то защото завиждат. Не всеки може да е народен човек, популярен, къпещ се в народната любов. Ако обаче сте такъв, ето няколко съвета за бъдещата ви предизборна кампания.

1. Кръстете партията на себе си. Форца Силвио например звучи гордо. Но дори да не сте се сетили за това, важното е всички да знаят, че партията – това сте вие. Че тези хора, вашите кандидат-кметове, депутати и министри, са тук благодарение на вас, че вие сте ги открили като Менделеев Менделеевата таблица, вие сте ги създали като Лафонтен Басните на Лафонтен и трябва ясно да се знае кой командва. Ако има съмнение организирайте им един-два трудови дни. Да почистят градския парк, да засадят някое дръвче… Само внимавайте да не попрекалите и да ги пратите на борба с Ислямска държава, че резервната скамейка дълга, ама…

2. Нужда от програма нямате, защото държавните решения зависят от настроението, в което сте се събудили, но понеже трябва да се знае кой командва, а и е хубаво вашите експерти да не губят форма, ги съберете да напишат една програма. Тъкмо ще се хвалите, че сте първи, вашата е най-хубава и с други думи сте номер едно. Абе има някакви либерали с програма, ама електората им не може да я прочете, социалистите не само, че не изпълняват своята, а направо работят по вашата, а разни там други даже не им работи сайта. За да ги е яд пуснете на вашия сайт директно излъчване, направете youtube канал и направо ще ударите в земята дори националните телевизии, които засега са открили само Facebook и толкова му се радват, че…

3. Колко е добре с вас начело на държавата всички знаят, но хората оценяват нещо като го загубят. Така че се заемете да им обясните колко е страшно без вас. То финансово-икономическа криза, петролен недостиг, режим на тока, слънчево време веднъж в годината, слаба реколта на лавандулата и захарното цвекло, свински грип, птичи грип, морска болест, ебола, Карл Май е изгубил вдъхновение за нови книги, току виж и с Орхан Памук се случи същото и Вазов отдавна както не е писал, едни Графа, Веско Маринов и Фики не стигат… Така че да мислят с главите си, ама не много, че…

4. Вие сте номер едно. Обаче жентълменски подчертавайте някакви заслуги на тези преди вас. Царя, Тодор Живков, Горбачов, Стефан Стамболов, хан Аспарух, Карл Велики, Филип Хубави, Кралица Виктория, Де Гол и Ангела Меркел имат там някакви заслуги за страната и/или Европа. Можете да споменавате и Костов, и Хелмут Кол, но внимателно и от време на време подчертавайте, че те и доста злини са правили.

5. Мача на Джокович, резултата на Рома-Ювентус и победата на Реал Мадрид са важни теми. 90% от българите се радват на Гришо, 85% на Кобрата, 75% на Станка и 2/3 на Лудогорец, докато около 10% се интересуват от данъци. Същото е положението в Италия, Франция или Белгия. Кво кат няма кой да събира боклука в Неапол, като Наполи играе в ШЛ. Франция може да е номер едно по безработица, обаче Les Bleus са били номер едно 1998! А в Белгия даже не знаят, че си нямат правителство…

6. Важно е да се знае, че сте като околните. Ако влезете в БАН ще сте най-умен там, ако обаче сте в селското читалище сте си прост човек от народа. И знаете как се садят картофи, но и поговорки на латиница…

7. Много добре знаете какво искат да кажат конкурентите ви, обаче така можете да се направите на неразбрал, че и тях да объркате какво са искали да кажат. Много важно качество. Така поне не ви се налага да спорите често. То защо изобщо трябва да се спори. Знае се кой е прав. Виж преговорите са хубаво нещо. Трябва по-често да събирате разни хора да преговарят как точно да стигнат до съгласие с вас.

Това е, от повече нямате нужда, щото вие вашето сте го направили, вашия процент е ясен и пак ще биете. Ако и другите правеха така избирателната активност щеше да е по-висока. Ама за какво да им обяснявате математиката, като за математика Нобел няма, ще трябва книга да се пише. Синовете на Великата мечка май не е съвсем довършена, защото Винету не се появява никъде… А тая мечка колко па да е велика без него.

Другата седмица Как се прави кампания for liberals, риторически алегорична метафора е това последното.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

И ние можем да пеем на английски… и не само!

| от |

#ЗТП е популярен хаштаг в Twitter и означава ‘Земи тоя превод. В случая можем да добавим и ‘Земи това изпълнение! Предлагаме ви избрана селекция песни, в която български изпълнители пеят на чужд език! Резултатът е разтърсващ… от смях.

Започваме, разбира се, с песента, която „подлуди социалните мрежи“. Макар Издислав да се появи едва миналата седмица, със сигурност заслужава първото място.

Когато Екстра Нина пееше на френски, Фики и ръце нямаше, не само крака :)

Шоуто на Слави обаче държи рекорда по брой „шедьоври“ от времето, когато реши да интернационализира патриотичния фолклор. Резултатът е изключителен.

Камон, камон шаутед

дъ Туркиш дженерал

фром дъ таун оф Панагюрище.

Айм дъ мейкър оф дъ флаг,
дъ продюсър оф дъ знак
деф ор либъртииииии….

И ако вече сте с отворена уста само чуйте “Get back, get back, maiden Kalino”!

Има и вариант на “Sitting down is Djore dos”

И нашият фаворит… засега…
Иф ай дай ор иф дей кил ми,
дончу край тунайт фор ми,
Гоу ту дринк уиски енд биър,
рокендрол фореевър!

Но ако си мислите, че Слави се е сетил единствен бъркате! Поп фолка отдавна е „Danger zone“ за езика на ШекспирТ!

Дори Лили Иванова владее този език още от времето на първите английски крале…

А поп-фолка помни полиглота Коста Марков, който пееше песните си на два езика едновременно… (От 01:50 за английски превод)
Оунли ю кен чуз хус дъ уан ху уил люз!

А кака ви Сашка поздрави немскоговорящите с Камъните падат на… швейцарски както сама каза. Няма да казваме какво чуваме…

Tук се затруднихме, но Уна пасиооооон е може би песен, на може би испански…

Дори Луна пропя на английски… или на нещо, което прилича…

Ако се сетите за някоя пропусната песен, заслужаваща място тук, пишете!

Ние завършваме с Бейби юр он май майнд на Преслава…

 
 

Първи поглед към Game of Thrones 7

| от chronicle.bg |

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.