Как се прави кампания for reformators

| от |

Александър Николов

Сдобих се случайно с копие на учебника по политически пиар, който са използвали няколко политически партии в България и Европа. Ето най-добрите съвети оттам. Не гарантирам успех, но нищо не пречи да пробвате, особено ако не сте сигурни дали искате да сте управляващи, парламентарна или извънпарламентарна опозиция.

1. Създайте максимално широка коалиция от всевъзможни малки партии. Колкото повече и колкото по-различни, толкова по-интересни ще сте за медиите. Консерватори, либерали, зелени, десни, леви, социалдемократи, земеделци, сини, зелени, лилави, розови, християндемократи, мюсюлмандемократи, протестантдемократи… Важно е партиите постоянно да изтъкват своите различия и противоречия. И да няма нищо конкретно, за което да са съгласни.

2. Създайте граждански съвет към коалицията. Подберете гражданите на неясен принцип, ако няма случайни граждани допълнете с роднини или с политици, напуснали партии, които не влизат в състава на коалицията.

3. Задължително е поне няколко от партиите да напуснат със скандал. Дайте минимум 6 различни версии защо напускат. Колкото по-различни са една от друга, толкова повече шум ще създадете. Малко преди изборите започнете преговори с някои от напусналите да се върнат. Ако успеете да ги провалите шумно и със скандал, да хвърляте кал едни срещу други и да се обвините в далавери, купуване на гласове и задкулисие – вие сте майстори!

4. Един месец преди изборите се скарайте кой е по-лидер, кой носи повече гласове, кой дал повече пари и насрочете конгрес за създаване на единна партия 2 седмици преди изборите, на които се явявате като коалиция. Със скандал отложете конгреса, докато обяснявате как това ви прави по единни.

5. Ако нямате сайт и програма, не бързайте. Ако имате, свалете сайта за основен ремонт. Пуснете листите със скандални лица вътре, вкарайте няколко никому неизвестни партии в коалицията, ако има една-две скандално известни още по-добре. Направете го тайно, докато говорите за прозрачност. Докато ви питат за сайта и програмата, може и никой да не се загледа в листите. Ако някой все пак се оплаче го обвинете, че играе за противникова партия, за задкулисието, че участва в заговор. Ако не помогне, обяснете, че има преференция и всеки може да пренареди листите. Ако се хванат, това трябва да стане единственото, за което говорите. Така ще си спестите отговорите на досадни въпроси като данъците например.

6. Харесайте си коалиционен партньор, принадлежащ на същото европейско семейство. И започнете да поставяте условия. По възможност такива, които знаете, че няма да изпълни. Разграничавайте се от него, повтаряйки в същото време, че нямате различия. Дефинирайте го едновременно като конкуренция, единствена възможност за коалиционен партньор, сестринска партия и част от задкулисието, срещу което се борите. Ако накрая дори самите вие изгубите яснота какво мислите по въпроса, значи сте успели да заблудите всички и каквото и да стане никой не може да ви обвини, че сте излъгали избирателите си.

7. Включете се във всички теми, за които се водят ожесточени спорове. По възможност с такава позиция, която да ядоса всички спорещи страни. Хубаво е да върнете на преден план най-противоречивата личност, с която могат да ви свържат. Разграничете се от нея, така че да ядосате феновете ѝ, но враговете ѝ, трябва да са убедени, че тя диктува играта.

Ако въпреки всички тези стъпки се доберете до места в парламента, действайте! Избирателите ви могат да преглътнат всичко. Започвайте здраво да ги реформирате!

Очаквайте и най-доброто от наръчника „Как се прави кампания for populists (и чели Винету).“

 
 

Google Home задмина Amazon Alexa

| от chronicle.bg |

В резултат на проведено проучване относно качествата на Google Home и Amazon Alexa, стана ясно, че въпреки че Amazon Alexa е доста по-популярен и по-добре продаван продукт, вероятността Google Home да отговори правилно на потребителските въпроси е шест пъти по-голяма.

Към момента Amazon Alexa има цели 70 процента от пазара на управляваните с глас домашни асистенти, но практическият тест показва нещата по-различно. В него Amazon Alexa и Google Home отговарят на 3000 въпроса. Едно от възможните обяснения е разликата в подхода на Google и Аmazon при захранването на асистентите си с информация.

Google използва базата данни Knowledge Graph, която се компилира от резултатите в търсачката на компанията за последните пет години. От своя страна, Amazon обикновено се позовава на информация от свои партньори.

Google Home се оказва и по-адекватен, когато става въпрос за прости команди с цифри.

 
 

Най-доброто от киното на 2017 досега

| от chronicle.bg |

Първата половина на 2017-та мина и е време да направим равносметка какво хубаво ни поднесе киноиндустрията за този период.

Преди време ви показахме най-добрите сериали за първото полугодие на 2017-та, а сега ще направим подбор на най-доброто от широкия екран. Немалко от хитовете досега изненадаха аудиторията. Някои от тях са създадени от млади екип, а сюжетите им впечатляват със своята  зрялост.

Сред оглавяващите  класацията заглавия има както традиционните блокбъстъри, които са гарант за  възвращаемост на бюджета,  така и елитарни продукции,  засягащи типичните за европейското кино теми.

Най-добре сами вижте (в галерията горе) най-успешните филми на 2017-та досега.

 
 

Най-смешната жена в Instagram и пародийните снимки на звездите

| от chronicle.bg |

Ако все още не сте в Instagram, имате страхотна причина, за да се присъедините към социалната мрежа. И тя е Селесте Барбър.

35-годишната австралийска комедийна актриса пародира звездите, изваждайки най-известните им снимки и опитвайки се да ги наподобява. Резултатът е смях в най-чиста форма.

Наскоро Барбър дори бе обявена за най-забавната жена в интернет от платформата WhoHaHa, която се опитва да насочи вниманието към смешните жени във виртуалното пространство.

Профилът на Барбър наброява повече от 1,8 милиона последователи, които редовно се смеят на снимките й.

През 2016-а написа статията „Женена съм за мъж, който е по-секси от мен. По-трудно е, отколкото си мислех”, в която разкрива какво е мъжът до теб да получава повече комплименти от теб.

Дори сама признава, че постоянно му натяква, че заради красотата си, получава всичко наготово, докато определя себе си като просто „умна” и „забавна”.

Да, донякъде думите й и целият й образ в Instagram могат да бъдат приемани като поредното феминистично недоразумение, но пък Селесте наистина е дяволски смешна.

Nothing like a night swim. #celestechallengeaccepted #celestebarber #funny #nicolescherzinger @nicolescherzy

Публикация, споделена от Celeste Barber (@celestebarber) на

Подбрахме част от най-добрите й снимки, за да ви докажем. Разгледайте ги в галерията.

 
 

Мадрид поиска на заем от Париж името „Град на любовта“

| от chronicle.bg, По БТА |

Мадрид, където хората с различна сексуална ориентация празнуват цяла седмица с Уърлдпрайд, поиска от Париж на заем името „Град на любовта“ и го получи, съобщи АФП. Кметът на Париж Ан Идалго отговори утвърдително на искането на мадридчани.

Жители на Мадрид се обърнаха с това искане към Града на светлината във видео, разпространено от кметството в социалните мрежи, с подкрепата на кмета Мануела Кармена. „Ти винаги си бил град на влюбените . . . Искам да те помоля да ни дадеш на заем името си и да стана Мадрид, столица на любовта“ – казват различни хора във видеото.

„Няма значение кого обичаш, Мадрид те обича, искаш ли да ни дадеш на заем това красиво име, което ти принадлежи – столица на любовта?“ – пита накрая Мануела Кармена.

„Скъпа Мануела Кармена, скъпи приятели на Мадрид, Париж Ви обича и споделя с вас името град на любовта“ – написа Ан Идалго в Туитър.

Испанската столица от петък е изпъстрена със знамена с цветовете на дъгата за 8-дневния празник на гей гордостта. Той ще приключи в събота с голям парад.