Как да си намерим подходяща работа?

| от |

Катя Михайлова

Всеки от нас, поне веднъж в живота си е изпадал в ситуация, в която търси работа.


Намирането на работа е един изключително сложен и отговорен процес, който до голяма степен се контролира и зависи единствено от вас.
Основни фактори при избора на подходящата дейност е, на първо място да бъдете наясно, с какво точно искате да се занимавате, за да се чувствате най-добре, какво точно би Ви задоволило най-много, както и да си дадете реална представа за това, какви са Вашите възможности, умения и класификации и да установите можете ли Вие с този опит да вършите това, което истински желаете. В случай, че е необходимо подобряване на знанията Ви и Вашите умения, записвате необходимите квалификационни курсове и обучения. Когато имате необходимите опит и познания, Ви предлагам 20 основни стъпки за намиране на подходяща работа, чрез които да се позиционирате по-добре на пазара на труда и да увеличите шансовете си многократно:

1. Определяне на конкретни цели и изготвяне на планове за действие.
Най-важното при планирането е, винаги да имате ясна представа за това, каква работа търсите и как да я намерите. Набелязвате си компаниите, които бихте искали да станат Ваши работодатели, както и позициите, за които искате да кандидатствате. Параметрите трябва да бъдат точни и ясни, в това число трябва да имате набелязан и краен срок за изпълнение.

2. Изготвяте мотивационно писмо и професионална автобиография, в която сте описали всички предишни местоработи, с подробно описание на заеманите в тях позиции и извършвани дейности. По този начин ще предоставите на работодателя, пълната представа за Вашия опит и познания и ще увеличите ефективността при срещата за интервю.

3. Намерете препоръки от предишни Ваши работодатели, които също приложете към горепосочените документи.

4. След като сте подготвили пълният набор от документи, потърсете информация за обявените работни места в компаниите, в които желаете да кандидатствате. Това може да стане като се абонирате в онлайн страниците на компаниите или като ги посетите на място. Абонирайки се, Вие ежедневно ще получавате актуална информация за предлаганите нови работни места.

5. За да намерите подходяща работа е необходимо също така всеки ден да проследявате обявените работни места, чрез сайтове и вестници.

6. Друг канал за намиране на работа е чрез приятели и познати, срещите с хора играят важна роля в търсенето на работа.

7. Изпращайте Вашата автобиография само на обявените работни места, към които  Вие наистина проявявате интерес.

8. Регистрирайте се в сайтове, предоставящи възможности за създаване на делови контакти.

9. Бъдете активната страна и упорито следвайте набелязаните цели.  Записвайте обявите, за които кандидатствате.

10. Когато Ви поканят на интервю, бъдете точни и винаги спазвайте поетите ангажименти.

11. При среща с интервюиращите-поздравете, ръкувайте се и се представете по име.

12. Усмихвайте се. Истинската усмивка озарява цялото лице. Очите Ви показват истинските Ви чувства към хората, затова усмивката в тях доказва Вашата искреност.

13. Координирайте Вашите жестове, изражение на лицето, мигане, изрази и знакови думи. Говорете разбираемо, използвайте учтиви форми, стойката и тялото влияе също на гласа. Избягвайте изрази, в които има отрицание. Те Ви създават имидж на човек, който се противи на всякакви нововъведения и е негативно настроен. Мрачните изрази и думи настройват събеседника Ви песимистично, предизвикват опасения. Реакцията може да е обратна на това, което очаквате.

14. Поведението, облеклото и външния вид трябва да бъдат съобразени с работната среда, защото човек има само една възможност да направи добро първо впечатление. Работодателите Ви преценяват още на първата среща за Вашата благонадежност и способности. Лошият външен вид може да навреди на доверието към Вас. Ключовата дума при облеклото е „подходящо“. Не се обличайте неофициално, когато работата Ви изисква по-официално облекло и не слагайте костюм и вратовръзка, ако сте в неофициална обстановка. Ако не сте уверени в избора си, ориентирайте се по това как се обличат хората в тази професия, които имат успех.

15. Бъдете спокойни и уверени, говорете с подходящия тон, не говорете монотонно и безизразно, модулирайте гласа си, нека гласа ви има живец-използвайте различна височина тон и скорост при разговора, бъдете естествени.

16. Изслушвайте добре отсрещната страна, поддържайте зрителен контакт.

17. Обяснявайте подробно, какво е било  до момента естеството Ви на работа.

18. Задавайте отворени въпроси, за да получите възможно най-много информация. Не задавайте враждебни въпроси, освен ако не искате да предизвикате спор. Не задавайте въпроси, които поставят под съмнение почтеността на другата страна.

19. Покажете активност, заинтересованост и желание за работа.

20. Бъдете учтиви, уважавайте хората пред Вас и го показвайте. Тогава ще започнат да Ви харесват още повече.

Спазвайки тези основни препоръки и напътствия, Вие ще имате успех и много скоро ще получите  желаната от Вас работа.

И най-важното:
Вярвайте с цялото си сърце, че ще получите желаната работа. Забравете за страховете си-дали…, ако… Когато човек знае какво иска и има вяра цялата Вселена му съдейства. Затова вяра и позитивизъм…и ако нещо не се получава, то е или защото не сте повярвали достатъчно или защото Вселената има други по-добри планове за вас.

 
 

Бохемска рапсодия

| от Мирослав Николов |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ние ви представяме една от историите в него.

Апетитът идва с яденето – с успехите на всеки следващ свой модел Skoda набира самочувствие и демонстрира амбиции за завоюване на все по-предизвикателни пазарни територии. Първи впечатления от новия чешки SUV.

Всички знаеха, че появата на модел като Kodiaq e просто въпрос на време – в концерна Volkswagen със сигурност, а в средите на конкуренцията с опасението, че атаката на Skoda в SUV класа ще нанесе поредните трудно отстраними щети на пазарните си съперници. Затова в случая е неуместно да се говори за изненада като цяло, а новият чешки модел е на път да оправдае напълно както надеждите, така и опасенията.

Усещането зад волана на Kodiaq също не изненадва. Моделът напълно очаквано напомня поведението на своите братовчеди от VW и Seat, с които споделя технологичната платформа MQB, а в случая на Ateca дори и поточната линия. Приликите започват да избледняват още при първия поглед към внушителната физика на Kodiaq и свършват окончателно във вътрешното пространство, където моделът на Skoda превъзхожда значително Tiguan и Ateca и предлага усещане за простор, характерно за горния автомобилен клас. Но и това едва ли ще изненада тези, проследили през годините стратегията на модели като Octavia и Superb например.

Комфортна ходова част със система DCC

С дължината си от близо 4,7 метра Kodiaq излиза доста извън стандартните за компактния клас размери – Tiguan и Ateca са съответно 20 и 30 по-къси, а VW Touareg е само с 10 сантиметра по-дълъг от него. При тези дадености е напълно нормално да се очаква както гигантско багажно пространство (виж таблицата с техническите данни), така и наличие на седемместна версия на новия модел.
Внушителните размери определено се отразяват и на поведението на пътя на Kodiaq – при това в изцяло положителен смисъл по отношение на комфорта на возенето. Върховата бензинова версия със 180 к.с., DSG трансмисия и система за двойно предаване тежи около 1,7 тона и това личи в спокойния и невъзмутим маниер, с който Kodiaq се справя със завоите. В режимите Comfort и Normal на системата за контрол на окачването DCC все пак се усещат леки странични колебания на каросерията, които само засилват впечатлението за управление на голям, солиден автомобил у човека зад волана. При по-строга дисциплина върху работата на амортисьорите мекотата отстъпва, но за сметка на нея започват да се прокрадват леки сътресения при преминаване през груби неравности по платното. Кормилната уредба обаче върши работата си прецизно и невъзмутимо през цялото време. Системата за двойно предаване и серийно вградения при всички версии на модела XDS-диференциал разпределят въртящия момент по начин, който изключва негативно въздействие на силовия тракт върху управлението и едновременно с това гарантира много добро сцепление – както на път с нестабилна настилка, така и при по-динамичен стил на шофиране.

В интерес на истината, бензиновият турбоагрегат със 180 к.с. осигурява всички необходими за това предпоставки въпреки впечатляващите резмери и тегло на новия чешки модел. Голямата Skoda се ускорява без усилие до 100 км/ч в рамките на 8 секунди, реагира с желание на газта и не дразни с излишен шум и нервни изблици. И нищо чудно, защото двулитровата машина е сред най-доброто, което концернът Volkswagen може да предложи в момента. Подобно на почти идентичния като конструкция 2.0 TFSI на Audi, двигателят използва цикъла на Милър, при който съкратената чрез по-ранно затваряне на всмукателните клапани степен сгъстяване повишава ефективността на машината в режими на ниско и частично натоварване. Това на свой ред се отразява положително върху разхода на гориво – практически е напълно възможно да се движите прилично динамично с Kodiaq и да запазете средната консумация около осем литра. Принос в постигането на максимално хармонична и ефективна работа на силовия тракт определено има и седемстепенната трансмисия DSG, отличаваща се с бързи, но не и припрени действия. Синхронът между двигателя и предавателната кутия е на много високо ниво и личната намеса на водача в смяната на предавките е по-скоро въпрос на предпочитание, отколкото на необходимост.

Изобилие от електроника за подпомагане на водача

Необходимо е да се вгледате много внимателно в детайлите на интериора, за да се уверите, че тук все пак не става въпрос за представител на висшия клас – независимо от това какво ви внушават размерите на купето. Качеството на изпълнението е солидно, а използваните материали обещават да запазят добрия си вид дълго време. Ергономичната концепция на арматурното табло е близка до тази на другите актуални предложения на концерна Volkswagen. Централната роля е поверена на големия сензорен дисплей в центъра, от който могат да се управляват по-голямата част от функциите – с изключение на тези, съсредоточени върху волана и приборите в непосредственото зрително поле на водача. След първоначалния период на привикване със структурата и отделните менюта, на преден план излиза ясна логика, позволяваща на водача и неговия спътник да се справят без излишно мислене и взиране. Kodiaq предлага и друг вид облекчение в тази насока – човекът зад волана може да разчита на съдействието от страна на пълен арсенал от електронни системи от активното поддържане на лентата за движение до улесняването на маневрите с прикачен товар, а бордовата електроника включва серийно Apple Carplay, Android Auto и Mirrorlink.

В актуалния декемврийски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

Audi A5 Coupe, BMW 420i Coupe, Mercedes C- Coupe – Новото поколение на А5 в първо съревнование с основните си опоненти.

Skoda Kodiaq – Апетитът идва с яденето – с успехите на всеки следващ свой модел Skoda набира самочувствие и демонстрира амбиции за завоюване на все по-предизвикателни пазарни територии. Първи впечатления от новия чешки SUV.

Бъдещето на BMW – Представяме ви повече подробности около плановете, които марката от Мюнхен крои за бъдещето.

Jaguar XK8 и Mercedes CL 500 – В представения през 1999 г. CL – купе версия на S-класата, Mercedes беше вложил повече високи технологии и електроника от когато и да било преди. Може ли много по-скромният на вид Jaguar XK8 да съперничи с него?

Audi Q5 – Първи километри зад волана на произвеждания в Мексико модел.

Porsche Panamera – Подлагаме новото издание на спортно-елегантната лимузина на първи подробен тест.

Fiat Tipo срещу Ford Focus, Kia Cee`d, Skoda Rapid Spaceback – В този тест Tipo участва с бензинов турбомотор и върхово оборудване, но е много по-евтин от познатите със своята достъпност съперници Ford Focus, Kia Cee’d und Skoda Rapid Spaceback. Предстои ни да изясним дали това ще го направи победител.

Opel Mokka X – Тест на основно обновения компактен кросоувър от Рюселсхайм.

Ssangyong Tivoli XLV – Първи километри с удължената версия на Ssangyong Tivoli.

Suzuki SX4 S-Cross – Първи впечатления от обновения Suzuki SX-4 S-Cross.

Peugeot 3008 – Новото поколение на Peugeot 3008 окончателно се самоопределя като SUV и се стреми към позиции в по-висок сегмент.

Технологии от Mercedes – На своя „Ден на технологиите“ Mercedes представи изцяло новата си гама от четири-, шест- и осемцилиндрови дизелови и бензинови агрегати, която е плод на три милиарда евро инвестиции само за развойна дейност.

Opel Insignia – Дали новият модел наистина е по-добър във всичко от своя предшественик?

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Кърк Дългас – една легенда на 100 години

| от chronicle.bg |

На 100 години американският актьор Кърк Дъглас е живата история на киното. Роден като Исур Даниелович Демски на 9 декември 1916 година, днес той празнува един век живот. 

Актьорът има три номинации за „Оскар“, първата от които е през 1950 година. Получава статуетката за цялостната си кариера. Днес Дъглас ще празнува в Калифорния на тържество, организирано от сина му Майкъл Дъглас и снаха му Катрин Зита Джоунс. Очаква се да присъстват около 200 приятели и членове на семейството му.

Кърк Дъглас се пенсионира като актьор през 1996 година след прекаран инсулт. Преди настоящия си рожден ден, той е посещавал терапевт, за да може да произнесе кратко слово на рождения си ден.

„Хора често искат от мен съвети как да доживеят до преклонна възраст и да водят здравословен живот. Нямам подобни съвети. Смятам обаче, че всички ние имаме причини да сме тук. Оцелях след инцидент с хеликоптер и инсулт, за да направя още добри неща в света, преди да го напусна.“  – казва той в есе, публикувано от списанието за знаменитости Closer по повод рождения му ден.

Кърк приписва до голяма степен продължителността на живота си на голямата си любов, втората си съпруга Ан, която е на 97 години. „Имах шанса да срещна жената на живота си преди 63 години – поясни той. – Смятам, че прекрасният ни брак и обсъжданията ни нощем ми помогнаха да оцелея след какви ли не предизвикателства.“

Кърк Дъглас, който е син на руски имигранти, се е превъплътил в образите на някои най-митичните персонажи в историята на седмото изкуство, от художника Винсент Ван Гог до точния стрелец Док Холидей. Снимал се е в около 80 филма, сред които „Одисей“, „Викингите“, „20 000 левги под водата“, „Гори ли Париж?“, „Престрелка в О.К. Корал“, „Седем дни през май“.

 
 

Мадона стана жена на годината според Billboard

| от chronicle.bg |

Поп-иконата Мадона спечели наградата за „Жена на годината“ на списание Billboard. Певицата определи като едно от най-големите предизвикателства пред себе си това да бъде добра майка.

„За мен винаги е било сериозно предизвикателство да бъда майка и същевременно певица“, каза тя, приемайки наградата.

58-годишната певица, която има четири деца, през март приключи световното си турне „Rebel Heart“, което включваше 82 концерта. Междувременно водеше съдебна битка с жившия си съпруг – режисьора Гай Ричи, за попечителството над 16-годишния им син Роко. Именно по време на турнето той пожела да живее при баща си в Лондон. По време на престоя си в британската столица синът на Мадона беше заловен с трева и прекара извстно време в ареста. Битката за попечителство приключи през септември.

Всяка година Billboard раздава наградите си на жени със значителен принос към музикалната индустрия, които са вдъхновение за други жени.