Как да помогнем на клиентите, въпреки натовареността ни по време на работа?

| от |

Катя Михайлова

Работата с хора е един изключително сложен и отговорен процес. Всеки човек притежава индивидуални качества или недостатъци на характера, които биха могли да спомогнат или да попречат на осъществяването на качествено общуване и обслужване. Ето защо днес, доброто обслужване, привличане, удовлетворение и запазване на клиентите е едно от най-важните конкурентни предимства. Най – важното е, винаги да бъде дадено на клиента това, което иска и това, от което се нуждае.

Ето някои основни принципи при комуникация с клиентите:
- Посрещнете клиента с усмивка.
- Дайте знак, че сте забелязали клиента – покажете, че знаете, че той е при вас (с най – обикновен очен контакт, с леко кимване или с кратък поздрав и отваряне на ръка).
- Направете позитивен жест, предложете помощ.
Доброто начало е половината от свършената работа (поздравяваме, усмихваме се, поглеждаме в очите). Първият визуален контакт е изключително важен, в този момент клиентът си съставя първо впечатление както за Вас, така и за компанията, за която работите. Погледът, отправен към клиента показва, от една страна, че той е забелязан, от друга, че Вие сте готови да го обслужите. Също така зрителният контакт създава връзката между вас.
-Поздравявайте клиента до 10 секунди след като влезе.
- Клиентът не обича да чака. Дори ако сте заети с обслужването на друг клиент, прекъснете за малко, за да поздравите. Когато клиентът очаква да му обърнете внимание, времето минава по – бавно. Той е благодарен на един поздрав, това го отпуска и предразполага. Освен това намалява шанса новопристигналият да се почувства пренебрегнат и да се откаже да чака.
- Към клиента се обръщайте с изрази като:
„Заповядайте, с какво мога да Ви съдействам или да Ви бъда полезна?“
„Желаете ли да Ви помогна с нещо“?
- Много важна част при обслужването е да сте подготвени с познаването на предлаганите от Вас продукти или услуги и да сте наясно с техните характеристики и параметри.
- Опитвайте се да предразположите клиента, като задавате насочващи въпроси. По този начин ще разберете какво той очакват от вас.
- Поддържайте любезен, подчертано заинтересован тон по време на разговора.
- Бъдете естествени, говорете с клиента като с Ваш гост. През цялото време не спирайте да се усмихвате.
- Разтопете леда. Не трябва да преминавате веднага към въпросите около продажбата. Съсредоточете вниманието върху техните потребности. Доказано е, че за да познавате потребностите на клиентите е необходимо да можете умело да задавате въпроси.
- Обяснявайте на клиента предлаганите продукти или услуги дотогава, докато се убедите, че той е наясно и разбират това, което му предлагате.
- Отделете малко време и помислете върху характеристиките и ползите на предлаганите от Вас продукти или услуги.
- Обяснявайки характеристиките и ползите от продуктите, това е ключът – да се покаже особеностите и преимуществата на продукта и да се подчертае какво означава всичко това за клиента.
- Използването на точните определения за ползите и индетифициране на нуждите, означава повече ефективни продажби и по – доволни клиенти.
- Едва когато сте сигурни какво търси, пристъпете към обсъждането на условията и цената.
- Допълващите продажби също ще повишат качеството на услугата.
- Използвайте аргументи, че предлагате качество, а качеството си има своя оправдана цена (сиренето е от мляко и струва пари).

Ако спазвате горните правила, Вие ежедневно ще извършвате ефективни продажби и ще печелите положителното отношение на клиентите. По този начин, независимо от натовареността по време на работа, Вие ще  превърнете обслужването в продажбен успех и ще се чувствате наистина удоволетворени!!!

Пожелавам на всички Вас НАСЛУКА И УСПЕХ!

Вижте също:

Как да си намерим подходяща работа?

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.

 
 

Технологиите са чудо: само прекомпилирай ядрото и ще видиш

| от леля Ц. |

Снощи се случи нещо съвсем обикновено.

Прясно зарибена от сериала на BBC „Шерлок“, изпитах желание да си дръпна саундтрака и да си сложа една от мелодиите като рингтон на телефона. Знам, че сега е модерно телефоните на хората да звънят с противните вградени мелодии на марката и само назадничавите хора си свалят нашумели поп парчета, с които да стряскат хората в трамвая, но получих импулс и реших да го реализирам.

Колко трудно може да бъде? Преди десет години исках телефонът ми да звъни с интрото на „Сексът и градът“, влязох в Data.bg, дръпнах мелодията и десеткилограмовата Motorola, която ползвах, звънеше с този тон цялото лято на 2005г.

Тъй като обаче за десет години технологиите са напреднали значително, свалянето на мелодия за рингтон се оказа адска борба между неравностойни противници.

Първо установих, че не мога просто да дам download, а се нуждая от програма, която да ми позволи да вкарам нещо в телефона си. След това, тази програма трябва да се „pair-не“ с друга. Двете да се рестартират. За всяка една да си измисля парола. Паролата нямаше как да е „password4″, нито дори „password123″. Трябваше да съдържа една малка буква, една голяма, един символ и поне 8 знака. След като се спрях на „487skromnipingvinaotzimbabve_*“ и проклетата машина реши, че паролата е достатъчно сигурна, вярвах, че съм на крачка от изпълнение на задачата.

И наистина, оставаше само да отворя SSH терминала през криптирания VPN тунел, да прекомпилирам ядрото и да пусна цялата система да се рендира.

Въведох още една парола за „back-up-ване“, потвърдих я на три имейла и написах в Google „download sherlock soundtrack“. Мъжът ми, който разбира от компютри, е сигурен, че да напишеш в Google „download нещо си“ е сигурен начин да хванеш остър вирус на горните дихателни пътища. Аз обаче поех риска и четири часа по-късно бях готова да открия проклетата мелодия в „Ringtones“ на телефона. Докато на някой от стоте екрана, които ползвах за висшата си IT цел, не се появи изискване да въведа номер на банковата си карта.

Затова затворих лаптопа и аз, като Кари Брадшоу, се замислих:

„Улесниха ли напредналите технологии живота ни“?

или

„Защо се борим като прасета с тикви да ползваме компютрите, при положение че те трябва да ни служат?“

Умелото използване на всички джаджи (като под тази дума обединявам компютри, телевизори, миялни машини, вентилатори и изобщо всякакви уреди, които работят с ток и са сложни) е необходимо, за да може човек да си проправя път в модерния живот. Дори служителите на Център за градска мобилност се разхождат с дяволски джаджи, по които отчитат кой автомобил заслужава скоба, а всички знаем, че те не пишат дипломна работа, за да започнат да работят това. Защо обаче боравенето с технологиите трябва да изисква такива усилия?

За телевизора у дома има три дистанционни, всяко от което изисква да го познаваш персонално. Подът се чисти от прахосмукачка с изкуствен интелект, която е достатъчно умна, за да обиколи къщата и да събере боклуците, но не и достатъчно самостоятелна, за да не се залее с няколко литра вода, когато бутне ваза. Телефонът ми показва мръсните си тайни, само когато го открехна с моя пръстов отпечатък. Вентилаторът в офиса се опъва на десет човека, които по цял ден невротично натискат копчетата му, само за да стане ясно, че половината персонал загива от студ, а другата половина лее пот и се попива с кърпички.

Поклон пред всички Шерлок-умове, които мислят в посока развитие на технологиите, но все пак времето, в което пералнята не рецитираше Е.Е.Къмингс, а телефоните служеха, за да се обадиш по телефона, бяха чудесни и винаги ще ми липсват.

С трепереща ръка и носталгичен почерк,

Леля Ц.

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.

 
 

12 роли на Джим Кери, които трябва да сте гледали

| от chronicle.bg |

Има филми и актьори, които трябва да присъстват в мозъчната ви видеотека. Да, да, „трябва“ звучи императивно, но наистина…как може да знаете какво е любов, ако не сте гледали Мерил Стрийп и Робърт Редфорд в „Извън Африка“ и какво може да знаете за актьорската игра, ако не сте гледали Де Ниро в „Шофьор на такси“?

Джим Кери е от онези актьори, които не се отличават с някаква бясна хубост, но имат по-важното: талант и специфични лица. Той е комик от доста ранна възраст, а кариерата му тръгва, когато напуска гимназия и започва да работи в комедийни клубове, за да подкрепи финансово семейството си.

Кери работи от време на време в телевизията и получава малки филмови роли, които в крайна сметка водят до сприятеляването му с Деймиън Уейънс. Оказва се, че братът на Уейънс – Кийнън Айвъри Уейънс – подготвял комедийно шоу за Fox. Шоуто се наричало In Living Color, а Кери получава работа в него. Единственият бял в шоуто, необичайният характер на Кери привлича вниманието на американците. В пресата е наричан „бялото момче от In Living Color“.

Успехът на Кери в In Living Color му спечелва главната роля в комедията „Ейс Вентура: зоодетектив“  (1994), чиято премиера е едва няколко месеца преди края на шоуто In Living Color. Филмът не се приема добре от критиците, но изненадващо става хит. През следващата година Кери играе в  „Маската“  и „От глупав по-глупав“ , като от втория филм печели $7 милиона.

След тези два филма вече е ясно: Кери е филмова звезда. През следващата година играе ролята на Гатанката в  „Батман завинаги“ , а после отново е в ролята на Ейс Вентура в „Ейс Вентура: Повикът на дивото“ .

Тези два филма му носят още два чека за няколко милиона долара. Предизвиква фурор когато се разкрива, че за следващия си филм („Кабелджията“) е получил $20 млн — рекордна сума за комедиен актьор. Вниманието, което се обръща на заплатата му, както и отрицателните отзиви и мрачния характер на героя в сравнение с предишните изпълнения на Кери, водят до провала на филма.

Въпреки постоянните успехи в комедията, Джим Кери поема предизвикателството и участва в „Шоуто на Труман“ (1998). Ролята му в този филм му донася Златен глобус за най-добра мъжка роля в драматичен филм.

Тъй като днес Кери празнува своя 55-ти рожден ден (абсурдно, но факт), ви предлагаме да разгледате галерията с 12-те ни любими негови роли.