Как да помогнем на клиентите, въпреки натовареността ни по време на работа?

| от |

Катя Михайлова

Работата с хора е един изключително сложен и отговорен процес. Всеки човек притежава индивидуални качества или недостатъци на характера, които биха могли да спомогнат или да попречат на осъществяването на качествено общуване и обслужване. Ето защо днес, доброто обслужване, привличане, удовлетворение и запазване на клиентите е едно от най-важните конкурентни предимства. Най – важното е, винаги да бъде дадено на клиента това, което иска и това, от което се нуждае.

Ето някои основни принципи при комуникация с клиентите:
- Посрещнете клиента с усмивка.
- Дайте знак, че сте забелязали клиента – покажете, че знаете, че той е при вас (с най – обикновен очен контакт, с леко кимване или с кратък поздрав и отваряне на ръка).
- Направете позитивен жест, предложете помощ.
Доброто начало е половината от свършената работа (поздравяваме, усмихваме се, поглеждаме в очите). Първият визуален контакт е изключително важен, в този момент клиентът си съставя първо впечатление както за Вас, така и за компанията, за която работите. Погледът, отправен към клиента показва, от една страна, че той е забелязан, от друга, че Вие сте готови да го обслужите. Също така зрителният контакт създава връзката между вас.
-Поздравявайте клиента до 10 секунди след като влезе.
- Клиентът не обича да чака. Дори ако сте заети с обслужването на друг клиент, прекъснете за малко, за да поздравите. Когато клиентът очаква да му обърнете внимание, времето минава по – бавно. Той е благодарен на един поздрав, това го отпуска и предразполага. Освен това намалява шанса новопристигналият да се почувства пренебрегнат и да се откаже да чака.
- Към клиента се обръщайте с изрази като:
„Заповядайте, с какво мога да Ви съдействам или да Ви бъда полезна?“
„Желаете ли да Ви помогна с нещо“?
- Много важна част при обслужването е да сте подготвени с познаването на предлаганите от Вас продукти или услуги и да сте наясно с техните характеристики и параметри.
- Опитвайте се да предразположите клиента, като задавате насочващи въпроси. По този начин ще разберете какво той очакват от вас.
- Поддържайте любезен, подчертано заинтересован тон по време на разговора.
- Бъдете естествени, говорете с клиента като с Ваш гост. През цялото време не спирайте да се усмихвате.
- Разтопете леда. Не трябва да преминавате веднага към въпросите около продажбата. Съсредоточете вниманието върху техните потребности. Доказано е, че за да познавате потребностите на клиентите е необходимо да можете умело да задавате въпроси.
- Обяснявайте на клиента предлаганите продукти или услуги дотогава, докато се убедите, че той е наясно и разбират това, което му предлагате.
- Отделете малко време и помислете върху характеристиките и ползите на предлаганите от Вас продукти или услуги.
- Обяснявайки характеристиките и ползите от продуктите, това е ключът – да се покаже особеностите и преимуществата на продукта и да се подчертае какво означава всичко това за клиента.
- Използването на точните определения за ползите и индетифициране на нуждите, означава повече ефективни продажби и по – доволни клиенти.
- Едва когато сте сигурни какво търси, пристъпете към обсъждането на условията и цената.
- Допълващите продажби също ще повишат качеството на услугата.
- Използвайте аргументи, че предлагате качество, а качеството си има своя оправдана цена (сиренето е от мляко и струва пари).

Ако спазвате горните правила, Вие ежедневно ще извършвате ефективни продажби и ще печелите положителното отношение на клиентите. По този начин, независимо от натовареността по време на работа, Вие ще  превърнете обслужването в продажбен успех и ще се чувствате наистина удоволетворени!!!

Пожелавам на всички Вас НАСЛУКА И УСПЕХ!

Вижте също:

Как да си намерим подходяща работа?

 
 

Хари Стайлс оглави класацията на „Билборд“

| от chronicle.bg, по БТА |

Хари Стайлс оглави класацията Топ 200 на „Билборд“ с първия си самостоятелен албум, съобщи Контактмюзик.

Едноименният албум на бившия фронтмен на групата „Уан дайрекшън“ излезе на 12 май. Оттогава от него в САЩ са продадени 230 000 албумни единици. От тях 193 000 са традиционни дискове. Така Хари Стайлс измести Сам Смит по най-големи продажби през първата седмица за британски изпълнител в САЩ. Рекордът на Сам Смит беше от 2014 г. – 166 000 за албума „In The Lonely Hour“, който тогава дебютира на второ място.

Хари Стайлс стана и вторият британски изпълнител, дебютирал на първо място в класацията, след колегата си Зейн Малик от „Уан дайрекшън“.

Албумът на Хари Стайлс оглави и британската класация с 57 000 продадени копия.

 
 

Жени, буйове, бански: Момичетата от „Спасители на плажа“

| от |

Не може едно лято да започне и да е достатъчно горещо, ако няма поне един чийзи филм за гледане. Тази година честта се пада на „Спасители на плажа“.

Киноадаптацията на известния сериал от 90-те ще върне много от вас в мократа фантазия на горещите лета, които е прекарал, мечаейки за Памела Андерсън и Ясмин Блийт по буй и бански. За други Дейвид Хаселхоф и досега си остава героят на всички морета, обут само в червени гащета.

Хаселхоф ще се появи във филма, който трябва да излезе само след седмица. Дотогава ние подгряваме с новите момичета в червено, водени от сочната Александра Дадарио (все още помним тези гърди в първи сезон на „Истински детектив“). До нея гордо стоят Скалата и Зак Ефрон, по плочки и със силен слънчев загар.

Да, „Спасители на плажа“ ще подмокрят лятото ви. А сега – момичета и буйове, в галерията горе. 

 
 

„Под игото“ излиза на шльокавица – za vseki tvoy priiatel, koyto pi6e taka

| от chronicle.bg |

Издателство „Жанет 45″ отпечатва романа на Иван Вазов „Под игото“ на шльокавица по случай 24 май. Дори и да си мислите, че това е шега, оказва се – не. 500 бройки от абсурдното издание могат да бъдат закупени от книжарниците.

Шльокавицата, известна и с други подигравателни дефиниции, сред които методиевица, маймуница, есемесица и кирливица, е нестандартен начин на изписване на българския език със съчетание от латински букви, цифри и препинателни знаци.

Издателство „Жанет 45″ преобразява словото на Вазов в тази нелепа писменост, за да покаже, че употребата й е реална заплаха за нашата грамотност, за езика ни и за българската култура. Романът вече е в продажба с идеята това да бъде първото и последното издание в подобен формат. За всяка закупена книга на шльокавица, която изчезне от книжарниците завинаги, издателите ще дарят други две български книги на училища, читалища и библиотеки в цялата страна.

„Жанет 45″ обръща внимание на опасността, в която шльокавицата от чатовете и социалните мрежи се е превърнала за езика. Затова дава начало на своята инициатива именно на празника на българската писменост 24 май.

Изборът на „Под игото“ не е случаен – през 2009 година в „Голямото четене“ българските читатели избраха романа на Вазов за своя любима книга. Изписването й на шльокавица показва колко много губим, когато тази абсурдна писменост започне да измества кирилицата.

Когато видиш тази книга, изпадаш в потрес, каза пред Webcafe.bg управителят на „Жанет 45″ Манол Пейков за изданието на шльокавица, в което единственият надпис на кирилица е на задната корица. Надписът обяснява инициативата и насочва читателя към сайта www.podigoto.bg.

Зад идеята стои агенция Saatchi&Saatchi. Заедно с издателството много дълго време са обмисляли и структурирали идеята, за да бъде поднесена максимално разбираемо и да постигнат желания ефект.

„Ако изгубим езика си, губим културата си. Така губим и идентичността си“, посочват от издателството.

Повече информация за инициативата и аргументи защо трябва да пишем на кирилица, вместо на шльокавица, могат да бъдат открити на онлайн платформата www.podigoto.bg. Желаещите да получат дарение от книги училища, читалища и библиотеки могат да се свържат с издателството на booksj45@gmail.com.

 
 

Празнуваме Св. Константин и Елена

| от chronicle.bg, по БТА |

Църквата почита днес Светите равноапостоли Константин и Елена. Църковният празник е в памет на император Константин и на неговата майка Елена.

През 313 г. Константин издава Миланския едикт, с който въвежда християнството като официална религия във Византия. Самият той приема християнската вяра в края на живота си. Царица Елена отива на поклонение по местата, където е живял Христос, построява няколко манастира и открива кръста, на който е бил разпнат Исус. Това събитие се смята за най-важното в историята на християнската църква и затова император Константин и майка му Елена са канонизирани за светци.

Император Константин е погребан в златен ковчег в църквата „Свети Апостоли“ в Цариград, а градът 16 века носи името му – Константинопол. Оттогава на 14 септември църквата чества Въздвижението на честния и животворящ кръст.

Според народните вярвания на днешния ден строго е забранена всякаква полска работа. Селските стопани свързват празника с предпазването на реколтата от градушка. Вярва се, че „Еленка и Костадин носят градушката в чувал“.

Това е денят на игрите върху огън – нестинарството, запазени и досега в някои райони на Странджа, но почти само като атракция.

Празникът започва няколко дни преди деня на Свети Константин и Елена – със събиране на средства за общ курбан, а също с почистване и поправяне на изворите и кладенците на селата.

На мегданите предварително е приготвена голяма клада от няколко товара дърва. Вечерта те се запалват, а всички се събират около кладата и слушат ритъма на ритуалния тъпан, по-късно – и хороводните мелодии, предназначени за обреда.

Когато огънят стихне, останалата жарава – живите още въглени, се разстилат в кръг. Около тях се извиват хората, а начело се носят иконите на Св.Св. Константин и Елена.

В жаравата влизат боси нестинарите, които най-често са жени. Те са като че ли в несвяст, в унес. Вярва се, че иконата на светеца, която държат, ги запазва от огъня. В това състояние нестинарите понякога изричат пророчески думи, гадаят бъдещето или общуват с умрели предци. Трансът и ритуалният им танц траят няколко минути.

След нестинарските игри всички се събират на общата трапеза с приготвения курбан.

Имен ден празнуват Константин, Костадин, Костадинка, Елена, Еленко, Елка.