Как да помогнем на клиентите, въпреки натовареността ни по време на работа?

| от |

Катя Михайлова

Работата с хора е един изключително сложен и отговорен процес. Всеки човек притежава индивидуални качества или недостатъци на характера, които биха могли да спомогнат или да попречат на осъществяването на качествено общуване и обслужване. Ето защо днес, доброто обслужване, привличане, удовлетворение и запазване на клиентите е едно от най-важните конкурентни предимства. Най – важното е, винаги да бъде дадено на клиента това, което иска и това, от което се нуждае.

Ето някои основни принципи при комуникация с клиентите:
- Посрещнете клиента с усмивка.
- Дайте знак, че сте забелязали клиента – покажете, че знаете, че той е при вас (с най – обикновен очен контакт, с леко кимване или с кратък поздрав и отваряне на ръка).
- Направете позитивен жест, предложете помощ.
Доброто начало е половината от свършената работа (поздравяваме, усмихваме се, поглеждаме в очите). Първият визуален контакт е изключително важен, в този момент клиентът си съставя първо впечатление както за Вас, така и за компанията, за която работите. Погледът, отправен към клиента показва, от една страна, че той е забелязан, от друга, че Вие сте готови да го обслужите. Също така зрителният контакт създава връзката между вас.
-Поздравявайте клиента до 10 секунди след като влезе.
- Клиентът не обича да чака. Дори ако сте заети с обслужването на друг клиент, прекъснете за малко, за да поздравите. Когато клиентът очаква да му обърнете внимание, времето минава по – бавно. Той е благодарен на един поздрав, това го отпуска и предразполага. Освен това намалява шанса новопристигналият да се почувства пренебрегнат и да се откаже да чака.
- Към клиента се обръщайте с изрази като:
„Заповядайте, с какво мога да Ви съдействам или да Ви бъда полезна?“
„Желаете ли да Ви помогна с нещо“?
- Много важна част при обслужването е да сте подготвени с познаването на предлаганите от Вас продукти или услуги и да сте наясно с техните характеристики и параметри.
- Опитвайте се да предразположите клиента, като задавате насочващи въпроси. По този начин ще разберете какво той очакват от вас.
- Поддържайте любезен, подчертано заинтересован тон по време на разговора.
- Бъдете естествени, говорете с клиента като с Ваш гост. През цялото време не спирайте да се усмихвате.
- Разтопете леда. Не трябва да преминавате веднага към въпросите около продажбата. Съсредоточете вниманието върху техните потребности. Доказано е, че за да познавате потребностите на клиентите е необходимо да можете умело да задавате въпроси.
- Обяснявайте на клиента предлаганите продукти или услуги дотогава, докато се убедите, че той е наясно и разбират това, което му предлагате.
- Отделете малко време и помислете върху характеристиките и ползите на предлаганите от Вас продукти или услуги.
- Обяснявайки характеристиките и ползите от продуктите, това е ключът – да се покаже особеностите и преимуществата на продукта и да се подчертае какво означава всичко това за клиента.
- Използването на точните определения за ползите и индетифициране на нуждите, означава повече ефективни продажби и по – доволни клиенти.
- Едва когато сте сигурни какво търси, пристъпете към обсъждането на условията и цената.
- Допълващите продажби също ще повишат качеството на услугата.
- Използвайте аргументи, че предлагате качество, а качеството си има своя оправдана цена (сиренето е от мляко и струва пари).

Ако спазвате горните правила, Вие ежедневно ще извършвате ефективни продажби и ще печелите положителното отношение на клиентите. По този начин, независимо от натовареността по време на работа, Вие ще  превърнете обслужването в продажбен успех и ще се чувствате наистина удоволетворени!!!

Пожелавам на всички Вас НАСЛУКА И УСПЕХ!

Вижте също:

Как да си намерим подходяща работа?

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Илон Мъск основа нова компания, която ще сближава човешкия мозък с компютрите

| от chronicle.bg |

Очевидно на Илон Мъск му остава твърде много време покрай Tesla, SpaceX и Hyperloop, защото основа още една компания.

Според информация на The Wall Street Journal (WSJ) новият проект на Мъск се казва Neuralink и целта му е да създаде технология, която може да направи пряка връзка между човешкия мозък и компютрите.

Neuralink цели създаването на чипове, които могат да се имплантират в мозъка. Идеята е да се лекуват заболявания, а може би и да се създаде  по-силна връзка между човек и компютър. Така може да се стигне до директна комуникация между нас и компютрите, а командите ще стават само чрез мисълта ни.

Neuralink е регистрирана в Калифорния като медицинска изследователска компания и според слухове вече е наела няколко академици с висок профил в областта на неврологията и гъвкави електроди, сред които експерта по нано технологии д-р Венеса Толоса, професора от UCSF Филип Сабес и професора от Бостънския университет Тимъти Гарднър, който изучава невронните пътеки и мозъците на пойните птици.

Прототипът вероятно ще бъде под формата на мозъчен имплант, който ще може да лекува заболявания като епилепсия, Паркинсон или депресия.

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

Започна Българският фестивал на изкуствата в Канада

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмото издание на Българския фестивал на изкуствата в Канада беше открито в Торонто на 24 март. Това съобщиха от Генералното консулство на България в Торонто.

Фестивалът на изкуствата започна в Торонто с концерт на Георги Дончев – акустичен бас, и Анка Гнот – вокали и китара. Открита бе изложбата „Contemplation“, посветена на съвременно фотографско изкуство. А също и експозиция на участници в организирания от генералното консулство на Република България в Торонто фотоконкурс „България! Че кой ли не я знае?!“ – 2016 г.

В рамките на откриването бяха наградени Държавната агенция за българите в чужбина, д-р Ирина Маркова и Асоциация на българските инженери в Канада. Наградите бяха връчени за активна родолюбива дейност, както и Веселин Лучански.

Фестивалът ще продължи до 17 април 2017 г. в Торонто, Отава и Монреал. Ще участват на редица творци от България и чужбина. В програмата са включени изложби и концерти, прожекция на филми, рок и джаз музика, семинари, великденски концерт в изпълнение на хор и джаз трио и др.