„Жалбен протокол“ на летците от компания „BulgariaZeppelinAir“

| от | | | |

След абсолютно всеки полет, в това число и не състоял се такъв, летците от световно известната българска полу-летателна компания BulgariaZeppelinAir, запълват специална бланка или така наречения „Жалбен Лист“.

301901-funny-cartoon

В този лист описват възникналите по време на полета повреди, забелязаните нередности, както и всички затруднения на екипажа от абсолютно всякакъв род и вид технически характер. Има и специална графа, където се отбелязват и по-дребните повреди, все требващи едно внимателно разглеждане и незабавно отстранение.

Инженерите от наземните технически служби всеки ден по устав са длъжни да отварят жалбения лист и да четат внимателно всяка жалба. По инструкции: те трябва веднага да пристъпват към отстраняване, завиване, фиксиране, бинтоване, лъскане, демонтиране, както и обратно монтиране и прочее последователни стъпки. Всичко това го изисква Компанията работодател и разбира се Протокола – се спазва.

Също така, като своя ответна мярка, инженерите записват какви са именно предприетите стъпки и по този начин напълно протоколно уведомяват екипажа за осъществените текущи ремонти. Повтарям: ТОВА СЕ ПРАВИ ВСЕКИ ДЕН, непосредствено преди или след всеки един полет.

Airplane-funny-pictures-Free-1-600x388

По-долу привеждам за пример няколко зарегистрирани жалби от пилотите на компания BulgariaZeppelinAir, както и съответните отчети на инженерите- Всичко това е със разрешението и под зоркия поглед на администрацията от авиокомпанията.

***
Проблем: Основното вътрешно колело почти се нуждае от замяна.
Решение: Основното вътрешно колело почти е заменено.
***
Проблем: Пробния полет е нормален. Ако изключим адски тромавото и супер твърдото кацане. всичко това става при автоматичен режим на кацане.
Решение: В този модел летателно средство не е предвидена никаква система за автоматичен режим на кацане.
***
Проблем: Нещо трака в кабината. Чува се.
Решение: Нещото в кабината е затегнато.
***
Проблем: Автопилота не дава точни данни в режим на покачване на височината – индикира снижаване от 200 метра за една минута! Невъзможно.
Решение: Описания проблем с неправилната индикация на уреда – оттук в хангара е невъзможно да се тества. Уточнение: не е възможно от земята.

***
Проблем: Подозирам, че предното стъкло се е спукало.
Решение: Подозираме, че сте прави.
***
Проблем: Показателите на ООТПК са прекалено високи. Не може да е вярно.
Рещение: Показателите на ООТПК са фиксирани на по-правдоподобно ниво.
***
Проблем: Една от ръчките при издърпване докрай (посока към тялото) се закача за щурвала. Никак не е удобно.
Решение: Именно. Ръчката е сложена там тъкмо по тази причина.
***
Проблем: Не работи радио-локационната система.
Решение: Радио-локационната система никога не работи в режим OFF.
***
Проблем: Признак за износване в основното дясно шаси.
Решение: Признаците са отстранени.
***
Проблем: Липсва третия двигател.
Решение: След необичайно кратко претърсване, третия двигател е намерен под дясното крило.
***
Проблем: Самолета се държи адски странно.
Решение: Самолета у предупреден, че трябва да се държи както подобава, да лети прилично и да не се лигави.
***
Проблем: Радара издава странен пищящ звук.
Решение: Радара е препрограмиран да издава друг звук.
***
Проблем: Мишка в кабината.
Решение: В кабината е пусната котка.
***
Проблем: Умрели бръмбари и буболечки на предното стъкло.
Решение: Поръчали сме живи.
***
Проблем: В шлемофона се чува страшен шум!!!
Решение: Шумовете са прекодирани до по-мелодични и приемливи за ухото звуци.
***
Проблем: Тропане в задната част на самолета. Като че ли там има ковач и удря с чук по някаква голяма наковалня.
Решение: Чукът е конфискуван от ковача.
***
Проблем: Има много мухи в салона.
Решение: Мухите са преброени – количеството е по стандарт и съответствува на устава на Компанията.
***
Проблем: Кабината е ужасно мръсна. И свиня би избягала!
Решение: Кокпитът вече е измит. Става за прасета.
***

Проблем: На таблото (до високомера) са забелязани три хлебарки.
Решение: Един убит, един ранен и един успя да се измъкне.

 

И така всеки ден…

 

 
 

Вижте кои са носителите на „Аскеер“ тази година

| от chronicle.bg |

Традиционно на 24 май, театър „Българска армия” за 27 път Фондация „Академия Аскеер” връчи своите национални награди за постижения в театралното изкуство през изтеклия сезон.

Изборът за всяка една от общо 12-те наградни категории принадлежи на широка театрална и духовна общност – актьори, режисьори, сценографи, композитори, драматурзи, театроведи, на писатели, хуманитаристи и учени културолози, които формират журитата на Академия „Аскеер”.

Обект на внимание от страна на журито бяха 119 представления. 67 от тях са реализираните премиери в София, 52 спектакъла са представени от извънстолични театри. Селектираната продукция принадлежи на 7 столични сцени с 13 заглавия и 2 извънстолични театъра с 3 заглавия. Ако включим и сценичните творби – обект на разглеждане в категория Съвременна българска драматургия, спектаклите, разгледани през годината от „А`Аскеер”, са 143.

Членовете на журито обсъдиха и с тайно гласуване определиха НОСИТЕЛИТЕ НА НАГРАДАТА „АСКЕЕР 2017”

Изгряваща звезда

Боян Крачолов за режисурата и Димитър Крумов и Иван Николов за ролите си в „Това НЕ Е Хамлет“, авторски спектакъл на Боян Крачолов по текстове на Шекспир, Бекет, Молиер, Мигел де Сервантес, Том Стопард, Петер Вайс, Мюлер, Калдерон и други, Театрална работилница „Сфумато“

Поддържаща мъжка роля

Йордан Ръсин за ролята на Телегин във „Вуйчо Ваньо“ от Антон П. Чехов, постановка Григор Антонов, Общински културен институт Театър „Възраждане“

Поддържаща женска роля

Ивана Папазова за ролята на Икония във „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, постановка Диана Добрева, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Сценография

Свила Величкова за „Малката морска сирена“ от Катрин Ан по приказката „Малката русалка“ от Ханс К. Андерсен, постановка Василена Радева, Театър „София“

Костюмография

Свила Величкова за „Малката морска сирена“ от Катрин Ан по приказката „Малката русалка“ от Ханс К. Андерсен, постановка Василена Радева, Театър „София“

Театрална музика

Петя Диманова за „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, постановка Диана Добрева, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Водеща мъжка роля

Свежен Младенов за ролята на поп Кръстьо във „Великденско вино“ от Константин Илиев, постановка Весела Василева, Общински културен институт Театър „Възраждане“

Водеща женска роля

Меглена Караламбова за ролята на Майката в „Разговори с мама” по Сантяго Овес от Жорди Галсеран, постановка Венцислав Кулев, Театър 199 „Валентин Стойчев“

Режисура

Диана Добрева за „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Най-добро представление

„Еквус” от Питър Шафър, постановка Стайко Мурджев, Младежки театър „Николай Бинев“

Съвременна българска драматургия

„Пробен срок“ от Николай Гундеров
(Театър 199 „Валентин Стойчев“, постановка Тея Сугарева, 5 ноември 2016 г.)

Академия „Аскеер” удостои с Голямата награда

ЗА ЦЯЛОСТЕН ПРИНОС КЪМ ТЕАТРАЛНОТО ИЗКУСТВО
„АСКЕЕР 2017”

Големият български драматург
КОНСТАНТИН ИЛИЕВ

Честито на всички отличени!

 
 

Откриха суперскоростен инкубатор за звезди

| от chronicle.bg, БТА |

Учени от института „Карнеги“ в САЩ и института за астрономия „Макс Планк“ в Германия откриха галактика, в която звездите се раждат стотици пъти по-бързо, отколкото в Млечния път.

Според изследователите тези обекти са се образували 1,5 милиарда години след Големия взрив.

Експертите първоначално допуснали хипотезата за съществуването на подобни звездни системи, когато открили млади масивни галактики. Тези обекти, съдържащи стотици милиарди звезди, можели да възникнат само при много интензивен процес на звездообразуване.

Астрофизиците открили доказателства за съществуването им, когато изучавали квазарите – свръхмасивни черни дупки, разположени в центъра на гигантски галактики. Тогава установили, че те имат съседни галактики, които всяка година произвеждат звезди с обща маса, сравнима с тази на стотици слънца.

Близостта с квазарите не е случайна. Свръхмасивните им черни дупки се разполагат в област от Вселената, където плътността на материята е много висока. Подобни условия благоприятстват появата на аномални галактики.

 
 

Да беше само азбуката…

| от Александър Сергеевич Македонски |

Руският президент Владимир Путин предизвика микродипломатически скандал с България, казвайки, че славянската писменост идва от Македония. На фона на комуникацията между външния министър Екатерина Захариева и колегите й в Москва, срещата между премиера Бойко Борисов и руския посланик, добре е да си припомним, че като цяло сме държава сглобена от чуждоземни сплави. Не опира само до азбуката ни.

Туристите

Туристите са ни предимно руски, но внасяме и от Полша, Япония, Англия и въобще от цял свят.

Колите

Половината ни коли са немски, другата половина някакви други. По едно време всички бяха руски, но нещо руските се позагубиха, нямам обяснение защо. Какво да правиш!

Режимът

Понастоящем произхожда от Древна Гърция. За 45 години беше руски, но не ставаше за чеп за зеле. Основно – защото на моменти имаше само зеле по магазините, а в други моменти – и зеле нямаше. Освен това руската опозиция обикновено се „самоубива“ в някоя хотелска стая. При нас прави коалиция с управляващата партия.

Музиката

Най-„нашата“ е крадена от сръбете.

Телевизията

Телевизията ни – половината е купена, другата половина (или както всички я наричаме – по-добрата половина) е свалена от Замунда.

Храната

Доматите са ни турски. Ресторантите са ни китайски, италиански, гръцки, арабски, американски, абе въобще – от цял свят. Пиенето също – бири от цял свят, алкохол от цял свят.

И много други неща, разбира се – както казах, всичко, но не ни го натяквайте.

Иначе македонците са много добри хора. Всъщност, мисля, че самият Владимир Путин е от Прилеп.

 
 

Времето, когато Джони Деп беше добър актьор

| от |

Звездата на Джони Деп изгрява по онзи ярък и непретенциозен начин през 1987 година, когато е избран за главната роля в сериала 21 Jump Street. Деп е млад, нахакан, секси и безобразно талантлив.

Това си личи още в първите няколко серии на cheesy крими комедията, в която млад пилацай влиза под прикритие в гимназия, за да следи за трафика на наркотици и оръжие.

Два сезона по-късно Деп е мега звезда. Секссимвол, желана партия за всяка котарана в Холивуд. И по-важното за него – желан актьор от големите режисьори и продукции. Някъде там той и Тим Бъртън се откриват един друг. Джони прави няколко филма с Бъртън и не спира да работи с режисьора и до днес.

След като напуска шоуто с гръм и трясък, Деп влиза в най-добрата си филмова серия, която продължава години и години наред. С напредването на кариерата му той се превръща и в лошо момче. Избухлив нрав, наркотици, пиене и позьорско лошо поведение обягрят всяка негова поява извън големия екран.

За един кратък период младият Джони Деп се превръща в клише на холивудски хубавелник с дребен диапазон от интереси, но добър нюх за кино.

С времето едното се променя, а другото запазва ракурса си все нагоре. Джони Деп все пак порасва и започва да се държи като нормален човек, но запазва нуждата си да подбира добри роли. Независимо дали участва в блокбастъри, или приетото за по-стойностно кино, Деп стои характерно, приятно и плътно на екран. Вродената му ексцентричност му придава специфичен чар, който се превръща в негова запазена марка.

Някъде между третата част на франчайза „Карибски пирати“ и появата му в „Туристът“ нещата за Джони Деп започват да се променят по един по-скоро неприятен начин. Феновете дълго отказват да повярват, че Деп започва да се превръща в карикатура на самия себе си. Те са в пълно отрицание до появата на „Мордекай“, който закопава Деп дълбоко и го поставя в категорията на „онези-които-преди-правеха-добри-филми“.

Паралелно с това, повтаряйки модела от своята младост, Деп отново се лашка в крайности и неизбежно попада в клишето на кризата на средната възраст. Той зарязва жена си, заради по-младата и безспорно не особено талантлива Амбър Хърд.

В крайна сметка тя е тази, която довърши малкото останало от актьора.

Двамата се разделят с гръм и трясък, като тя го обвинява в постоянен физически тормоз. Тези обвинения и последвалият скандал, потъпкват и малкото останало достойнство на Деп и го превръщат в тотален нещастник. Хората гледат на мъжа, който едно време играеше екцентрични, любопитни и интересни персонажи с леко съжаление. И донякъде той си го заслужава.

Говори се, че Джони Деп все пак е започнал бавното изгазване навън. Последната му чудесна роля, в която се забелязват проблясъци на завръщане, е тази в „Черна служба“ отпреди две години. Тепърва предстои да го гледаме в „Убийство в Ориент експрес“ на Кенет Брана, продължението на „Фантастичните животни и къде да ги намерим“ и в адаптацията по романа на Хърбърт Уелс „Невидимия“. За по-комерсиално настроените от тази седмица Джони Деп отново е Джак Спароу, роля с която се е сраснал толкова добре, че понякога човек се бърка дали Деп играе Спароу на кино или Спароу е Деп в живота…

В това отношение той е константен и забавно последователен. Джак Спароу никога няма да ви разочарова – от него получавате точно това, което очаквате.

Ние не сме най-големите фенове на добрия стар пират, независимо от пиянското му очарование и грима. За сметка на това предпочитаме Джони Деп в няколко други роли – пет от топ предложенията ни са горе в галерията.