Избори по европейски

| от |

Автор: Георги Готев

Не зная дали и у нас са гледали първия дебат на четиримата основни кандидати за шеф на комисията – Мартин Шулц, Жан-Клод Юнкер, Ги Верхофстадт и Ска Келер. Социалист, дясноцентрист, либерал и по-млада от тях зелена политичка водеха дебат в понеделник, застанали един до друг. В историята на ЕС такова чудо се случва за първи път. Жалко, че петият кандидат, левичарят Алексис Ципрас, не се яви. Той няма да спечели, но със сигурност би казал по-провокативни неща от тримата мъже, които се виждат седнали на стола на Барозу и затова много внимават да са „политически коректни“. Чух, че Ципрас не се явил, защото дебатът беше на английски, език, който лидерът на Сириза не владеел достатъчно добре.

606x340_265296

Дебатът продължи 90 минути, колкото един футболен мач. И както често става във футбола, отборите много внимаваха да не си вкарат гол. Защото мачът е „купен“, в смисъл, че кандидатите знаят, че утре ще правят коалиция със съперника, и затова не бива да го унижават.

Всеки кандидат показа умения да дриблира, без никой друг да се опита да му отнеме топката. По българските телевизии чувам, че Верхофстадт бил спечелил дебата. Не мисля така. Гласувал съм за него преди пет години, тоест съм пристрастен. Тогава четях неговите книги, в които открих съмишленик федералист, вярващ в силен ЕС. Но не го познавах добре. Сега виждам колко е хлъзгав и го хващам в непоследователност, „корекция“ на позициите и дори в лъжа, с което наистина стои начело в сравнение със съперниците си. Преди месеци той беше организирал дебат в Европарламента, за да разобличи медийната концентрация в България. А сега се готви да приеме концентратора в обятията си.

Не съм се отказал от мечтата за силен ЕС, но начело с Верхофстадт той няма да се получи.

Понеже непрекъснато им слушам посланията, никой не каза нищо ново, с изключение на Юнкер, който в едно изречение резюмира положението на ЕС в света. Зависими сме от САЩ за интернет и от Русия за енергията, каза той простичко. Само че зависимостта на ЕС е и в областта на външната политика, защото САЩ напълно монополизираха преговорите около Украйна и обезличиха ролята на ЕС. Иначе Юнкер изглеждаше прекалено спокоен и някак индиферентен. Бившият люксембургски премиер е страстен пушач, може би беше прекалил с любимите си цигари.

Темата ми е за европейския тон. Той липсва у нас, защото ние водим политически битки, които не позволяват да се изграждат мостове. Предизборната обстановка у нас е отровна, всъщност обстановката е отровна и във всички останали периоди. Андрей Райчев каза преди дни, че БСП и ГЕРБ би трябвало да сключат политическо споразумение за съвместно управление с възможно най-широка основа – „който иска да влиза, и дано това донесе нещо на България“. Ако ГЕРБ и БСП са заедно в едно правителство, по-малко ще се краде, каза Райчев.

Този път съм съгласен с него. Сегашните коалиционни партньори на БСП в никакъв случай не са по-добри. За съжаление, ДПС се е превърна в сила, която подрива държавността в България. Дали е от лакомия или е добре премислена стратегия, аз не знам, но примери не липсват, за да се обоснове и конспиративна теория. Стига вече двама се карат, трети печели. Класическата десница и левица в Германия и в Белгия намериха воля да осигурят политическа стабилност в едно нестабилно време. В още по-голяма степен това е нужно на България.

Нещо повече. Едно „конституционно“ мнозинство, подобно на това в Унгария и даже по-добро, понеже не би залитало в крайности, може да създаде обстановка на доверие от страна на кредитори и инвеститори. А тя е безкрайно необходима, за да може най-сетне България да започне да произвежда и да даде работа на огромна част от населението й, което безделничи, мизерства и се маргинализира. Другата важна тема е подобряването на имиджа на България, защото лошото име директно води към икономически упадък.

Не на последно място, при голяма коалиция никой няма да може да обвинява българското правителство, че провежда проруска или проамериканска политика. Ако огромното мнозинство в парламента се е съгласило за определени неща, това могат да бъдат само национални позиции. 
Алтернатива, разбира се, има – да се допусне Цензурата също да бъде „Солунска митница“ и да доограбва и доразрушава каквото е останало, независимо дали големият коалиционен партньор е БСП или ГЕРБ. Цензурата и ДПС имат общи корени, общи задачи и общи кукловоди.

Европарламентът се готви да изолира подобни партии и да изгради широк съюз на проевропейска основа. И на нас ни трябва нещо такова, няма значение, че противниците му ще го наричат иронично „Отечествен фронт“.

 
 

Сериалите, които обичат да убиват

| от chronicle.bg |

Ако сте фенове на „Игра на тронове“ или „Живите мъртви“, вероятно сте свикнали да си взимате болезнено „довиждане“ с любимите ви персонажи. Модерната телевизия не се скъпи откъм зрелищна смърт на главни герои и сценаристите изобщо не се свенят да убиват ключови герои.

Хората от Latest Casino Bonuses са се потрудили, за да изчислят кои телевизионни сериали са пролели най-много кръв и по какъв начин.

tv-latestcasinobonuses.com-101016-433x650

Първенците в убийствата са „American horror story“ и „Game of Thrones“, което не е изненадващо, но това, което прави впечатление, е че най-големият брой смърти в AHS са причинени от изстрел с пистолет, а не от нещо свръхестествено.

overall-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

Като цяло, изстрелите с пистолет са най-честата причина за смърт в телевизията, следвани от раните от намушкване с нож и експлозиите.

Полът обаче също играе роля в това как телевизионните герои намират смъртта си: мъжете по-често умират от удушаване, удавяне или експлозия. Докато жените по-често биват изгаряни или умират от естествена смърт.

gender-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

А сега, вижте в галерията сериалите, които убиват най-много свои герои. Бррр.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Нова закуска се грижи за намаляването на холестерола

| от chronicle.bg |

Според данни на НСИ, повече от 66% от причините за смъртност в България се дължат на сърдечно-съдови заболявания и именно те са причина №1 за смъртността както у нас, така и по света.

Но на рисковите фактори, на които сме изложени ежедневно, може да се повлияе чрез по-балансиранo хранене и активен начин на живот.

Най-новият продукт на Зърнени закуски Нестле – Cheerios OATS с овес, помага за намаляването на холестерола.

Новата закуска съдържа добре познатите Cheerios кръгчета, но обагетени с пълнозърнести овесени флейксове. 63% от състава на новата закуска е пълнозърнест овес, който спомага за намаляване на нивата на холестерол в кръвта.

Овесът е естествен източник на фибри, а бета глюканът, който се съдържа в него, спомага за намаляването на холестерола. Полезният прием е при 3 гр. бета глюкан дневно, а една порция Cheerios OATS с овес предоставя ½ от дневните референтни стойности за прием на бета глюкан. Новата зърнена закуска се предлага в два различни вкуса – стандартен и с канела, предназначена е да удовлетвори хранителните потребности за балансиран старт на деня на мъже и жени над 35-годишна възраст.

Cheerios Oats Cinnamon 350 g 3D

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.