Избор на театър

| от Владислав Вачков |

Изборите са театър и НАТФИЗ е тяхната сцена!

И не става дума само за изстъпленията на Белчо, Сивушка и компания. Говорим за целия спектакъл, предхождащ изборите, кулминирал на Раковска!

Посредствена пиеса, кофти изпълнители, огромен успех! Поредното доказателство, че ако имаш достатъчно пари, вкараш малко кръв и секс, можеш да превърнеш всеки сценарий в касов хит. И съвсем като на кино, битият не е бит! А сега за секса…

Хиляди сигнали за изборни нарушения. Един референдум на ръба на порнографията. И два дни цялата държава, медии и население се занимават с представленията на един актьор. Докато се радваме, че някой е фраснал някой друг, никой не се трогва от факта, че единственото, което избрахме в неделя, е да кажем сбогом на последните надежди за демокрация.

Местни феодали, където и да погледнеш – коли с яки момчета, мургави тумби гласоподаватели, безумно количество сгрешени протоколи и един референдум, който може да се окаже последен в новата история на България. Резултати, обявени за окончателни преди предаването на бюлетините. Официални резултати, изнесени преди 1/5 от чакащите в „Арена Армеец“ да са минали ред.

„Ама Вие и за референдума ли?“, ако въобще стане на въпрос. Неоторизирани лица, корекции на протоколи по знайни и незнайни коридори.

Референдумът мина идеално. Брилянтна подготовка. Телевизиите напълно го пренебрегнаха.

Единствената, рядко давана реклама по въпроса, беше „ЗА“. И стана точно това, което трябваше – недействителен референдум с карт бланш за електронен вот. Фактът, че референдумът пропадна, дава идеалното оправдание следващия път да кажат „Айде сега, милиони за глупости. Нали се видя, че няма никакъв смисъл!“

А огромното мнозинство „ЗА“ е чудесно оправдание да се пробута в парламента Закон за електронния вот, поправка или каквото там решат да го кръстят. И бидейки изцяло на милостта на депутатите, могат да си го направят точно, какъвто искат. Не ми се навлиза в подробности, но всеки който се занимава с обработка на данни знае, че крайният резултат зависи от изходните данни и алгоритъма на програмата. Изходните данни са непроследими, а алгоритъмът, не се съмнявам, че ще бъде изработен от „независими експерти“. Точно като онези, които при предното правителство на ГЕРБ взеха стотици хиляди за фейсбук страница на МЗХ. Подбрани безпристрастно с конкурс, изключително на база професионализъм.

Най-важният въпрос в държавата обаче е „К’ъв го дири Сидеров по нощите в НАТФИЗ?“

Ако бях малко по-конспиративно настроен, щях да кажа, че мястото на случката миналата седмица с клек-шопа не беше случайно. Продължението е трябвало да бъде в НАТФИЗ, защото само там има занятия толкова късно. бТВ не е далеч. А не може Волен да влезе да прави циркове в някоя близка дискотека, защото там охраната може и да му изтупа праха от балтона много преди камерите да дойдат. И не се знае на чия дискотека ще попадне. А НАТФИЗ е пълен с културни хора, малко вероятно да прибегнат до физическа саморазправа. Достъпен е постоянно, включително по идеалното време за диверсия – когато бюлетините се броят, изнасят и описват.

Дали ще му вземат имунитета? Неговият само дето не си седи на склад в прокуратурата. Сам си го даде още преди година. И какво от това? Нещата така се размиха, че надали някой освен френската стюардеса още помни случката. Защо сега да е различно?

Неговата телевизия, която ако СЕМ имаше желанието, можеше да спре десетина пъти досега по каквито си иска причини, излъчва репортажи как той влиза в НАТФИЗ, намира трева, сено, чай, чубрица и какво ли още не. Как студентите заплашват живота на избран български депутат. Останалите телевизии имат само кадрите как го извличат със сила от държавна сграда и го държат, докато един здравеняк го налага. Другото е „Разкази на очевидци“, който не се тиражират много-много, а и рядко стигат до съда в първоначалния си вид. И това, което ще се запомни е, че е влязъл, където не трябва, и на излизане е отнесъл един. Пито-платено, чиста работа, пускай някое друго риалити. И докато всичко отмине, всичките изборни престъпления ще отлежат в нас и до следващия път ще бъдат просто „Ми то тука е така!“. Добре дошли в България!

Депутатският имунитет няма да падне. Процедурата е тромава, дълга и доводите „Против“ постепенно стават все по-силни.

Накрая „Гласът на разума“ ще надделее, „Демокрацията“ ще откаже да бъде принасяна в жертва на един вандал и депутатите ще си гласуват някое повишение на заплатите, защото рискуват да ги шамаросват.

Като престъпник Волен е дребен. Това е факт. Дразнещият фактор е огромен, но това не е престъпление само по себе си. Като антитеза обаче е просто безценен. Невъзможната алтернатива. Очевидното по-голямо зло.

„Нескафе“ могат спокойно да си посипят главите с пепел, защото по-неочаквана комбинация от националист-чуждопоклонник трудно ще се намери. А се оказва и добра – обединява и етническия вот за ДПС, и евроатлантиците за ГЕРБ. Удобно е да го имаш в парламента – я депутати ще си напазаруваш от него, я пръст. Само той може да крепи на власт едно правителство и да вие срещу него. Хем да е в опозиция, хем да ходи по нощите по площадите да се саморазправя с протестиращи.

Няма партия, която да не е извлякла дивиденти от „Атака“. Те са крепели и ГЕРБ, и БСП. Когато трябва да се отвлече вниманието от нещо или някого, те са винаги насреща. Дали ще атакуват джамия, дали ще бият „умни красавци“ срещу парламента, или ще нахълтат в НАТФИЗ, камерите на всички телевизии удобно ще се насочат към тях. А интересните неща се случват тихомълком. И затова Волен ще се навърта наоколо. А когато престане да бъде полезен, ще отиде да се снима по халат в Доминикана или където там реши да си отглежда малкия Воленчо.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.