Избор на бебешка количка

| от |

Калинка Михайлова през последните 10 години работи в банка, където се занимава с обучение на служители.kalinka mihailova Води многобройни семинари за продуктови обучения и т.нар. soft skills знания, а също така провежда онлайн обучения. Самата тя става отново ученичка, когато излиза по майчинство. Присъства на множество лекции и курсове за настоящи и бъдещи родители, прочита солидно количество литература за отглеждането и възпитанието на деца. Обогатява придобитите знания ежедневно в отлеждането на своето малко дете, а практиката е най-добрия учител. В поредица от статии споделя своя опит в полза на младите майки.

Още от Калинка Михайлова 


Когато очаквате бебе, една от най-важните покупки за него е бебешката количка. Изборът на пазара е толкова голям и объркващ, че е по-лесно да изберете лек автомобил. Ето няколко насоки, които ще подпомогнат решението Ви:

Комбинирана количка или 2 в 1

За новородено бебе има два варианта на количка. Едната има два отделни коша – кош за новородено и кош за след 6-месечна възраст, който е за седящо бебе. Другият вариант е само един кош на количката, който може да се трансформира в легнало и в седнало положение.

Най-добрият вариант за новороденото бебе е да си има кош за новородено. Той е с идеално право дъно и задигнати стенички. В него бебето се чувства комфортно и в безопасност. Ако бебето е родено в студени месеци, с  този кош има повече опции да се създаде топло гнезденце. Може да се сложи на дъното на коша допълнително матраче или одеало, а високите стени предпазват и от студ и вятър. Много често майките наричат този кош – зимен кош. Но неговото предназначение не е само за „зимни” бебета. Неудобството на този вид количка е, че Ви трябва повече място у дома да съхранявате излишния кош, докато ползвате другия.  Вторият кош на комбинираната количка се използва, когато бебето почне да иска да стои по-изправено и да наблюдава света наоколо, това може да се случи още на 4-5 месечна възраст. Затова е важно този кош също да има пълно легнало положение. На тази възраст бебетата още не могат да седят стабилно, както и това не трябва да е за дълго време. При някои колички вторият кош е конструиран така, че ъгълът, който се получава при кръстчето на детето, не може да се променя – спускането на облегалката води до повдигане на крачетата . Това не е удобно, бъдете наблюдателни при избора си – ъгълът трябва да може да се коригира.

Можете да вземете и количка, която е с един кош, стига да има пълно легнало положение, за да можете да осигурите необходимия комфорт на новороденото бебенце. Може да се ползва и през зимата, но е по-удачно, ако бебето е „лятно”.  Към някои модели колички с такъв тип кош е възможно допълнително закупуване на портбебе –  това е нещо като чанта – кош, в който се слага бебето и тази чанта може да се постави в количката. Портбебето ще осигури нужните топлина и удобство в количката на зимното бебе, а ще можете и да го носите като чанта на места, където достъпът с количка е по-ограничен.

Гумите

Най-важното нещо при избора на количка, са гумите. Колкото по-големи са те, толкова по-проходима е количката, по-лесна за управление и по-меко „вози”. Количка с малки и особено двойни гуми много трудно се управлява в сняг или по криви плочки. С такива гуми може да си вземете лятна количка, когато детето навърши поне годинка. Тези летни колички са идеални за возене на детето до близката детска градина, за морето или ако пътувате до друго населено място. Не заемат почти никакво място, тъй като се сгъват като чадър, много са леки, може да се носят и с една ръка. Когато взимате количка за новородено бебе обаче, Ви трябва по-стабилна, за по-дълги разходки. Гумите могат да бъдат помпащи се – с тях е най-добре, но пък трябва да ги помпате и има опасност да се спукат. Стига да не са твърди пластмасови, а да са с някаква гума, силикон или друг по-мек материал, ще свършат идеална работа.

Бебешките колички могат да бъдат с три или четири гуми. Триколките са много модерни напоследък и явно предпочитани от много майки. Триколката е още по-проходима количка, стига предното колело да не е много малко. Голямото предимство на триколките е, че благодарение на въртящото се на 360⁰ предно колело, са много маневрени. Това е особено ценно при тесни пространства – в магазини например или  при качване/слизане от асансьор, когато трябва да се направи и завой. Триколките имат обаче и един съществен недостатък – не са стабилни. Ако по някаква причина се случи да не са едновременно и трите гуми здраво стъпили на земята и в този момент майката не държи здраво дръжката с две ръце, може количката да се преобърне.

Ако сте се спряли на триколка, спазвайте правилата за безопасност: Слизане от бордюр само на задни гуми, предната гума допира земята последна. При качване на бордюр или се качвате с гръб пак на задни гуми или качвате предната, прибутвате напред количката, докато задните опрат бордюра и чак тогава повдигате, т.е. задните гуми имат постоянно съприкосновение със земята и се приплъзват по бордюра. Количката се управлява с една ръка само на идеално гладка повърхност, най-добре винаги да се държи здраво с две ръце. При спиране за малко или пък за по-дълго, предното колело да се позиционира да сочи напред (или назад), да не сочи настрани и спирачката да се натиска винаги.

Големина на количката

Ако има асансьор там където живеете или смятате да посещавате места, където има такъв, трябва да предвидите количката да не е по-голяма, за да може да се побере, а да има място и за Вас. Ако ще пътувате често с кола, количката трябва да се събира в багажника. Много големите колички може да Ви създават проблеми и в магазини, подлези, градски транспорт, а сигурно ще Ви пречат и там където я паркирате у дома. Тежината на количката не бива да Ви тревожи, защото така или иначе е опасно да я вдигате. Слизането и качването по стълби се извършва безопасно на задни гуми. Ако сте висока, изпробвайте още в магазина дали дръжката на количката не е много ниска и дали може да се коригира. Също така ако кошът е по-ниско разположен, може да Ви е неудобно да се навеждате прекалено при поставяне/вадене на бебето от количката, при преобуването му там, храненето, когато поотрасне и т.н. Размерът на коша за покупки е важен – трябва да е голям и да е лесно достъпен.

Екстри

Дребните на пръв поглед екстри могат да направят количката удобна или не. Чудесно е да има място за чаша/шише и за майката и за бебето. Да има удобни джобчета, чанта, чадърче, сенникът да има прозорче и т.н. Много голяма екстра е обръщащата се дръжка, така по всяко време можете да смените посоката, в която да гледа бебето – например ако духа вятър, свети прекалено силно слънце или защото детето иска да гледа напред разкриващия се свят или обратното, иска да гледа мама!

Настройте се предварително, че няма да откриете идеалната количка, която да отговаря на всички изисквания едновременно, но определете и за себе си тези параметри, които са важни за Вас и от които не искате да се откажете. Бъдете бдителни, колички с лоши параметри могат да се предлагат с изкусителни „подаръци”, като столче за кола, например. Много жени са склонни да забравят изискванията си и ако харесат външния вид на количката, най-вече цвета й!

 

 
 

Смешната история за голия Чанинг и началото на връзката с Джена

| от chronicle.bg |

Чанинг и Джена Тейтъм са една от най-готините светски двойки. Двамата винаги са с огромни усмивки на лицата си и са до болка откровени.

Благодарение на Джена, вече знаем и историята как е пламнала искрата между двамата.

Двамата се запознават на снимачната площадка на Step Up. И двамата тъкмо са приключили връзки и Джена предлага просто да се забавляват, без сериозно обвързване.

Чанинг е съгласен… докато не се напие.

„Беше излязъл в някакъв текила бар с другите танцьори от Step Up, имаше шанса „да бъде свободен”, но не можеш да спре да мисли за мен. И в два посред нощ идва и започва да блъска по вратата ми. Отварям и той е гол – само по сомбреро, бельо и ботуши – и ми каза: „Да го направим!”, каза Джена в шоуто на Елън Дедженерис.

„Но това не е най-интересната част от историята – продължава Джена. – На следващия ден отивам на снимачната площадка и около час ми оправят грима. Всички обаче започват да се притесняват, защото не могат да намерят Чанинг. Дръпнах една от асистентките и й казах: „Той е в стаята ми.” Тя само кимна и тръгна. След това се появи Чанинг и всички аплодираха.”

Няма как да не ги харесвате!

 
 

10 мъже с по-възрастни половинки + 2 бонус

| от chronicle.bg |

В неделя изборите във Франция изведоха като фаворит в президентския вот Еманюел Макрон. Но онова, което впечатли по-силно от успеха на младия центрист, беше съпругата му – Брижит Макрон, по-голяма от него с 24 години.

Любовта между Еманюел Макрон и Бриджит пламва, когато тя е негова учителка по литература, женена, с три деца. Днес двамата продължават да са заедно, а отношенията им предизвикаха повдигане на вежда от страна на мнозина.

Затова ви предлагаме една галерия, която показва, че връзките между мъже и жени с драстична разлика във възрастта не са нещо ново, дори напротив.

 
 

Tesla с първа зарядна станция у нас

| от chronicle.bg |

Иновативната компания Tesla планира отварянето на първата си зарядна станция в България. Тя ще бъде разположена в Пловдив, става ясно от карта, публикувана на сайта на компанията. Към момента няма информация за датата, към която ще бъде изградена станцията.

Станциите в България е част от коридора, който Tesla изгражда за връзка между Западна Европа с Турция. Supercharger коридорът започва от Загреб и ще минава през България към Одрин.

На 24 април от компанията обявиха, че превръщат зареждането на автомобилите в дори по-голям приоритет, защото вярват, че е важно за тях и за мисията им зареждането да бъде удобно. По тази причина през 2017 година Tesla увеличава двойно мрежата си от зарядни станции, така че шофьорите да не трябва да чакат дълго за зареждане.

Според идеята използването на Sueprcharcher гарантира, че за 30-минутно зареждане ще имате достатъчно заряд, за да стигнете до дестинацията си или до следващата станция. Всички нови модели на Tesla – Model S и Model X, идват със стандартна Sueprcharcher технология. Благодарение на това зареждане, автомобилът може само за 30 минути да получи заряд до 120 kW, което се равнява на над 270 км разстояние.

Все пак най-удобният начин за зарежане е у дома – включвате колата си да се зарежда вечерта и до сутринта ще сте готови за пътуване.

 
 

Google и Facebook станаха жертва на многомилионна измама

| от |

Google и Facebook потвърдиха, че са станали жертва на измама на стойност 100 милиона долара. През март стана ясно, че
литовец е съден заради „фишинг“ атака срещу две американски интернет компании, без да даде подробности за имената им.

Предполага се, че двете компании са изпратили на банковите сметки на измамника над 100 млн. долара.

На 27 април Fortune съобщи, че жертвите са Facebook и Google. Мъжът, обвинен за измамата, е на 48 години. Евалдас Римасаускас се е представял за азиатски производител и мамел компаниите в периода между 2013 и 2015 година, пращайки мейли на техни служители и агенти. Мейлите били създадени така, че да изглеждат като дошли от азиатската фирма и включвали фалшифицирани имена и фактури, които изглеждали като подписани от шефовете на измамените фирми.

След като компаниите установили измамата, информирали властите. И Google, и Facebook обаче отказват да кажат колко пари са дали на измамника.