Избор на бебешка количка

| от |

Калинка Михайлова през последните 10 години работи в банка, където се занимава с обучение на служители.kalinka mihailova Води многобройни семинари за продуктови обучения и т.нар. soft skills знания, а също така провежда онлайн обучения. Самата тя става отново ученичка, когато излиза по майчинство. Присъства на множество лекции и курсове за настоящи и бъдещи родители, прочита солидно количество литература за отглеждането и възпитанието на деца. Обогатява придобитите знания ежедневно в отлеждането на своето малко дете, а практиката е най-добрия учител. В поредица от статии споделя своя опит в полза на младите майки.

Още от Калинка Михайлова 


Когато очаквате бебе, една от най-важните покупки за него е бебешката количка. Изборът на пазара е толкова голям и объркващ, че е по-лесно да изберете лек автомобил. Ето няколко насоки, които ще подпомогнат решението Ви:

Комбинирана количка или 2 в 1

За новородено бебе има два варианта на количка. Едната има два отделни коша – кош за новородено и кош за след 6-месечна възраст, който е за седящо бебе. Другият вариант е само един кош на количката, който може да се трансформира в легнало и в седнало положение.

Най-добрият вариант за новороденото бебе е да си има кош за новородено. Той е с идеално право дъно и задигнати стенички. В него бебето се чувства комфортно и в безопасност. Ако бебето е родено в студени месеци, с  този кош има повече опции да се създаде топло гнезденце. Може да се сложи на дъното на коша допълнително матраче или одеало, а високите стени предпазват и от студ и вятър. Много често майките наричат този кош – зимен кош. Но неговото предназначение не е само за „зимни” бебета. Неудобството на този вид количка е, че Ви трябва повече място у дома да съхранявате излишния кош, докато ползвате другия.  Вторият кош на комбинираната количка се използва, когато бебето почне да иска да стои по-изправено и да наблюдава света наоколо, това може да се случи още на 4-5 месечна възраст. Затова е важно този кош също да има пълно легнало положение. На тази възраст бебетата още не могат да седят стабилно, както и това не трябва да е за дълго време. При някои колички вторият кош е конструиран така, че ъгълът, който се получава при кръстчето на детето, не може да се променя – спускането на облегалката води до повдигане на крачетата . Това не е удобно, бъдете наблюдателни при избора си – ъгълът трябва да може да се коригира.

Можете да вземете и количка, която е с един кош, стига да има пълно легнало положение, за да можете да осигурите необходимия комфорт на новороденото бебенце. Може да се ползва и през зимата, но е по-удачно, ако бебето е „лятно”.  Към някои модели колички с такъв тип кош е възможно допълнително закупуване на портбебе –  това е нещо като чанта – кош, в който се слага бебето и тази чанта може да се постави в количката. Портбебето ще осигури нужните топлина и удобство в количката на зимното бебе, а ще можете и да го носите като чанта на места, където достъпът с количка е по-ограничен.

Гумите

Най-важното нещо при избора на количка, са гумите. Колкото по-големи са те, толкова по-проходима е количката, по-лесна за управление и по-меко „вози”. Количка с малки и особено двойни гуми много трудно се управлява в сняг или по криви плочки. С такива гуми може да си вземете лятна количка, когато детето навърши поне годинка. Тези летни колички са идеални за возене на детето до близката детска градина, за морето или ако пътувате до друго населено място. Не заемат почти никакво място, тъй като се сгъват като чадър, много са леки, може да се носят и с една ръка. Когато взимате количка за новородено бебе обаче, Ви трябва по-стабилна, за по-дълги разходки. Гумите могат да бъдат помпащи се – с тях е най-добре, но пък трябва да ги помпате и има опасност да се спукат. Стига да не са твърди пластмасови, а да са с някаква гума, силикон или друг по-мек материал, ще свършат идеална работа.

Бебешките колички могат да бъдат с три или четири гуми. Триколките са много модерни напоследък и явно предпочитани от много майки. Триколката е още по-проходима количка, стига предното колело да не е много малко. Голямото предимство на триколките е, че благодарение на въртящото се на 360⁰ предно колело, са много маневрени. Това е особено ценно при тесни пространства – в магазини например или  при качване/слизане от асансьор, когато трябва да се направи и завой. Триколките имат обаче и един съществен недостатък – не са стабилни. Ако по някаква причина се случи да не са едновременно и трите гуми здраво стъпили на земята и в този момент майката не държи здраво дръжката с две ръце, може количката да се преобърне.

Ако сте се спряли на триколка, спазвайте правилата за безопасност: Слизане от бордюр само на задни гуми, предната гума допира земята последна. При качване на бордюр или се качвате с гръб пак на задни гуми или качвате предната, прибутвате напред количката, докато задните опрат бордюра и чак тогава повдигате, т.е. задните гуми имат постоянно съприкосновение със земята и се приплъзват по бордюра. Количката се управлява с една ръка само на идеално гладка повърхност, най-добре винаги да се държи здраво с две ръце. При спиране за малко или пък за по-дълго, предното колело да се позиционира да сочи напред (или назад), да не сочи настрани и спирачката да се натиска винаги.

Големина на количката

Ако има асансьор там където живеете или смятате да посещавате места, където има такъв, трябва да предвидите количката да не е по-голяма, за да може да се побере, а да има място и за Вас. Ако ще пътувате често с кола, количката трябва да се събира в багажника. Много големите колички може да Ви създават проблеми и в магазини, подлези, градски транспорт, а сигурно ще Ви пречат и там където я паркирате у дома. Тежината на количката не бива да Ви тревожи, защото така или иначе е опасно да я вдигате. Слизането и качването по стълби се извършва безопасно на задни гуми. Ако сте висока, изпробвайте още в магазина дали дръжката на количката не е много ниска и дали може да се коригира. Също така ако кошът е по-ниско разположен, може да Ви е неудобно да се навеждате прекалено при поставяне/вадене на бебето от количката, при преобуването му там, храненето, когато поотрасне и т.н. Размерът на коша за покупки е важен – трябва да е голям и да е лесно достъпен.

Екстри

Дребните на пръв поглед екстри могат да направят количката удобна или не. Чудесно е да има място за чаша/шише и за майката и за бебето. Да има удобни джобчета, чанта, чадърче, сенникът да има прозорче и т.н. Много голяма екстра е обръщащата се дръжка, така по всяко време можете да смените посоката, в която да гледа бебето – например ако духа вятър, свети прекалено силно слънце или защото детето иска да гледа напред разкриващия се свят или обратното, иска да гледа мама!

Настройте се предварително, че няма да откриете идеалната количка, която да отговаря на всички изисквания едновременно, но определете и за себе си тези параметри, които са важни за Вас и от които не искате да се откажете. Бъдете бдителни, колички с лоши параметри могат да се предлагат с изкусителни „подаръци”, като столче за кола, например. Много жени са склонни да забравят изискванията си и ако харесат външния вид на количката, най-вече цвета й!

 

 
 

1.0-литровият EcoBoost на Ford отново е световен двигател на годината

| от chronicle.bg |

1.0 EcoBoost на Ford бе избран за Световен двигател на 2017 година в категорията „Най-добър двигател до 1.0 литър“ за шести пореден път, което означава, че малкият и мощен 3-цилиндров бензинов агрегат остава ненадминат в категорията си от представянето му през 2012 г.

Журито похвали комбинацията от динамика, икономичност и технологии. 1.0-литровият EcoBoost вече притежава общо 10 награди за Световен двигател на годината, включително три пъти за цялостен победител и веднъж за най-добър нов двигател.

Наличен със 100, 125 и 140 к.с., 1.0-литровият EcoBoost на Ford задвижва един от пет нови автомобила Ford, продадени в Европа, включително две от пет коли Fiesta. Бензиновите EcoBoost двигатели на Ford с обем до 3.5 литра осигуряват мощност и икономичност на автомобилите Ford по целия свят, от компактната нова Fiesta до лекотоварната гама Transit, както и спортните Ford Performance коли – Focus RS и суперавтомобила Ford GT.

Икономичният 3-цилиндров 1.0-литров EcoBoost бе избран за „Най-добър двигател до 1.0 литър“ от жури, съставено от 58 автомобилни журналиста от 31 страни. Представен за първи път във Ford Focus през 2012 г., иновативният двигател продължава да господства в сегмента си, въпреки растящата конкуренция в категорията, популярна сред поребителите и важна за автомобилните производители. Тази година в категорията до 1 литър се състезават 35 двигателя – 9 повече от дебютната за 1.0-литровия EcoBoost година.

1.0-литровият EcoBoost двигател с иновативна технология за деактивиране на един от цилиндрите, от началото на 2018 г. ще осигурява намалени експлоатационни разходи за клиентите с автоматичното изключване на единия от цилиндрите на двигателя, когато пълната мощност не е необходима, като движение по инерция или с постоянна скорост.

Като пример за напредналите технологии, които позволяват на Ford да осигурява избор от задвижване с ефективните си бензинови, дизелови и електрически двигатели, технологията може да изключва и включва единия цилиндър за 14 милисекунди – 20 пъти по-бързо от мигването на око – без компромис с мощността и рефинираността.

 
 

Писма от Алберт Айнщайн отиват на търг

| от chronicle.bg, по БТА |

Алберт Айнщайн може да е бил гений в областта на физиката, но е имал далеч по-малки способности в областта на човешките взаимоотношения и съжалявал за двата си брака, предаде Франс прес. Това разкрива писмо, адресирано от него до семейството на приятел. Писмото ще бъде предложено за продажба на търг на „Кристис“ през юли.

„Онова, за което най-много му се възхищавах, е начинът, по който успя да живее спокойно толкова дълго време с една и съща съпруга, докато аз на два пъти се провалих“, е написал ученият на 21 март 1955 г. след смъртта на колегата си и приятел Микеле Бесо.

„Той отново с малко ме изпревари, напускайки този странен свят. Това не е важно. За хората като нас, които вярват във възможностите на физиката, разликата между минало, настояще и бъдеще е просто илюзия“, завършва писмото.

Бесо подкрепял Айнщайн в трудните му семейни контакти с първата му съпруга Милева. Айнщайн се разделя с нея през 1914 г., преди да се ожени за братовчедката й Елза.

56-те писма, които ще бъдат изложени на търг в Лондон, обхващат над 50-годишен период и са посветени на Теорията на относителността, идването на нацистите на власт, както и на интимни въпроси.

Двамата мъже се сприятелили, докато били студенти в Цюрих в края на 90-те години на 19-и век.
Търгът ще се състои от 6 до 13 юли.

 

Искаме да ви покажем едно от писмата, които Алберт Айнщайн праща до дъщеря си Лизерл Айнщайн:

 

Когато предложих теорията на относителността, много малко хора ме разбраха, и това, което ще разкрия сега, за да предадеш на човечеството, ще се сблъска също с неразбиране и предубеждение в света.
Моля те да пазиш писмата ми толкова дълго, колкото е необходимо, години, десетилетия, докато обществото напредне достатъчно, за да приеме това, което ще обясня по-долу.
Има изключително мощна сила, за която досега науката не е намерила официално обяснение. Това е сила, която включва и управлява всички останали и е дори зад всяко явление, проявяващо се във Вселената. Тази сила все още не е идентифицирана от нас.
Тази универсална сила е ЛЮБОВТА.
Когато учените търсеха единна теория на Вселената те забравиха за най-мощната невидима сила.
Любовта е светлина, която просветлява тези, които я дават и я получават.
Любовта е гравитацията, защото тя кара някои хора се чувстват привлечени от други.
Любовта е сила, защото тя умножава най-доброто, което имаме и позволява на човечеството да не се самоунищожи в своя сляп егоизъм. Любовта се разгръща и разбулва.
За любовта ние живеем и умираме.
Любовта е Бог и Бог е любов.
Тази сила обяснява всичко и дава смисъл на живота. Това е променлива, която сме игнорирарали прекалено дълго, може би защото се страхуваме от любовта, защото това е единствената енергия във Вселената, която човек не се е научил да управлява.
За да дам изражение на любовта, направих проста замяна в моето най-известно уравнение.
Ако вместо E=mc2, приемем, че енергията за изцеляването на света може да се получи чрез любов, умножена по скоростта на светлината на квадрат, стигаме до заключението, че любовта е най-мощната сила, която съществува, защото тя няма граници.
След провала на човечеството в използването и контрола над останалите сили на Вселената, които са се обърнали срещу нас, е наложително спешно да се подкрепим с един друг вид енергия…
Ако искаме нашия вид да оцелее, ако търсим смисъла в живота, ако искаме да спасим света и всяко съзнаващо същество, което го обитава, любовта е точният и единствен отговор.
Може би още не сме готови да направим бомба на любовта, достатъчно мощна, за да унищожи изцяло омразата, егоизма и алчността, които опустошават планетата.
Въпреки това, всеки човек носи в себе си малък, но мощен генератор на любовта, чиято енергия очаква да бъде освободена.
Когато се научим да даваме и да получаваме тази универсална енергия, скъпа Лизерл, ние ще потвърдим, че любовта побеждава всичко, че е в състояние да се издигне над всичко, защото любовта е квинтесенцията на живота.
Дълбоко съжалявам, че не съм в състояние да изразя това, което е в сърцето ми, което тихо бие за теб през целия ми живот. Може би е твърде късно да се извиня, но тъй като времето е относително, ми е нужно да ти кажа, че те обичам и благодарение на теб достигнах до върховния отговор!
Твой баща Алберт Айнщайн.

 
 

Вижте победителя в Eco Drive Bulgaria 2017

| от chronicle.bg |

Между 16 и 18 юни се проведе второто по рода си състезание Eco drive България 2017г. В организираното събитие се включиха 30 участници, които в екипи от по 2 човека, управляваха общо 15 автомобила. Според регламента победител във всяка една от категориите стана този, който е изразходил най-малко Енергия (гориво в литри или ел.енергия) спрямо теглото на конкретния автомобил.

Автомобилите бяха разделени на следните групи:

1. Автомобили с алтернативни горива- пропан- бутан или метан.
2. Електромобили и хибридни автомобили.
3. Автомобили с конвенционални горива- бензин или дизел.

Участниците преминаха за три дни маршрута от около 550 км от София до Арбанаси, Арбанаси – Пловдив, Пловдив – София.

След края на състезанието техническата комисия окончателно премери разхода на автомобилите за целия пробег. С най-добър разход и за най-икономичен автомобил беше обявен електрическият КИА Соул, който измина 554 км със завиден разход от 6.91л за целия пробег. КИА Соул получи наградата за най-екологичен и икономичен автомобил.

Соул бе представен от Киа Моторс през април 2015 като първият корейски изцяло електрически модел с нулево ниво на вредни емисии. От няколко месеца на пазара е усъвършенствана версия на модела – Батерията на KIA Soul EV 2018 e с увеличена енергийна плътност и капацитет за съхранение на енергия, което резултира в 18% по-голям пробег до 250 км с едно зареждане. В допълнение за по-добра ефективност, моделът е оптимизиран с аеродинамична предна решетка и подобрена регенеративна спирачна система.

През 2015г. стартира и пилотният проект на компанията Yellow Taxi с КИА Соул, който в момента оперира като първото редовно електрическо такси в София. От Yellow планират увеличаване на елелектромобилния си автопарк.

Част от зелената политика на КИА Моторс България е изграждането на мрежа от електростанции на територията на страната. Към момента електростанции с безплатен заряд са монтирани пред търговско-сервизния комплекс на КИА в София, Таксиметрова компания Йелоу 333, България Мол, Булстрад АД – централен офис, централния офис на Дарик радио и Националният дворец на културата (НДК).

 
 

Watchmen ли ще бъде новият хит на HBO?

| от chronicle.bg |

Още преди няколко години, HBO заяви намеренията си да направи сериал по комис, но сега става ясно, че проектът Watchmen е доста амбициозен и има шанс да се превърне в един от култовите сериали на HBO.

Начело на новия тв проект застава Деймън Линделоф, чиято работа познаваме от The Leftovers, Lost, Prometeus, Tomorrowland и др.

Според източниците сериалът ще има оригинална история и няма да е свързан с филма на Зак Снайдер от 2009 г.

Именно името на Снайдер бе спрягано преди време като главен кандидат да режисира и сериала, но засега не е ясно дали той е постигнал споразумение за участие. Какъв ще бъде прочитът на Линделоф на комикс историята, също не е ясно. При всички положения ще мине още известно време, преди да видим Watchmen по телевизията, но перспективата е вълнуваща за феновете на рисуваната история.