Историята на Жак

| от |

Гергана Курукювлиева

1. Това е Жак. А това, което предстои да видите е трогателната история на една изтривалка за баня…
Той беше обикновена изтривалка, но само привидно…

1

2. Той искаше нещо повече, искаше да бъде свободен. Приклещен в затвора на щипките, мечтаеше за друг живот и го пожела толкова силно, че…..

2

3. …събра смелост да го получи и да се отскубне от щипките!
Бе чакал толкова дълго. Скочи от простора и погледна през терасата..

3`

4. Бе като хипнотизиран – не вярваше на очите си. Как, как е могъл да пропусне цялата тази красота?! Очите му бяха пълни, пълни с…тези къщи, дървета, планините, свежия въздух, ах!
Попиваше с нишките си цялата магия наоколо, когато отправи поглед нагоре
и страшно се изненада.

4

5. Жабешкото му сърце се изпълни с толкова смесени чувства, не беше сигурен какво всъщност вижда. Чувал беше чорапките да си говорят за омайното синьо покривало – нима беше то?
НЕБЕТО? Такова синьо…Изведнъж съзря нещо да се рее в небето.
– Ето още едно!!!
Това ли бяха…птиците? Ах-х-х! Как искаше да полети и той! Каза си наум: -“ Колко лесно е да се лети, ако имаш крила…“
Откъде ли идва тази песен?

5

6. Искаше му се да пее, да скача, да извика с цяло гърло :D!
Искаше, ала не можеше – как да има този свят? Той бе обречен да остане тук. Въпреки това той не се предаде, забеляза едно въже, което се оказа пътят му към свободата…

6

7. Пресметна рисковете от нараняване и всъщност нямаше такива, тъй като нямаше нервни рецептори. Блажени са изтривалките…

7

8. Спускането по въжето не беше толкова лесно, колкото и не изглеждаше, като че ли малко…се озори, а и не беше тренирал скоро. Държеше се със сетни сили, беше на скок от успеха.

8

9. Незнайно как и от чия тераса изскочи Жак, след което се озова на едно летище, забравил белите маратонки и джинсите си в пералнята.
За тези, които познаваха Жак, нямаше да е трудно да се досетят, че той веднага реши да полети. За тези, които го познаваха оше по-добре, не бе изненадващо, че той се качи на първия възможен полет – за Сицилия. А може би нямаше нищо случайно, заради простата причина, че обичаше водата – нали бе изтривалка, свикнал бе да живее в банята.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Сигурно в този момент си задавате един-единствен въпрос – с какви пари си е купил билет за самолет? Няма защо да крия – Жак беше зодия Стрелец, а Стрелците, не знам дали знаете, са късметлиите на зодиака. Та в този ден, на простора до него, висяха и мокри карирани шорти, в които някой беше забравил достатъчно пари за двупосочен билет до Сицилия и обратно. :) Как да не ми завидиш, а?

10. До този момент Жак не знаеше какво е чувството да виждаш облаците под седалката си и не се отлепи от прозореца.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

11. Това не бяха обикновени облаци – искаше му се да легне върху тези бели, меки, памукови облаци, да се сгуши в тях, слънцето да го топли, и да се търкаля наляво-надясно, докато потъва и си гребва от този божествен сметанов крем…

11

12. Когато осъзна уникалността на гледката пред очите му, се обърна наляво, за да сподели възхитата си с човека до него, ала видя един дълбоко заспал пътник със зейнала уста. Осъзна какъв голям щастливец е, че не е пропуснал този неповторим миг.

12

13. Не след дълго забеляза и вулкана Етна, който го накара да затаи дъх…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

14. С всяка минута се приближаваше по-близо до земята, а защитният колан едва сдържаше малкото му телце, напиращо от вълнение!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

15. В Сицилия попя в Ухото на Дионисий и се изненада от страхотната акустика, обходи чудни улички и запамети невероятни гледки.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

16. Влезе в един прекрасен храм и свещената атмосфера го завладя. Мислеше, че най-накрая е открил себе си. Но съвсем неочаквано на излизане от храма, той откри Немо, и го върна на баща му.

16.2

17. В 3 часа местно време, на третата нощ от неговото приключение, той се намери пред три лодки в морето, вторачил поглед в отраженията от светлините на града. Чувстваше се изгубен. Реши да се върне обратно в България.

17

18. Жак се качи на обратния самолет, и щом стъпи на родна почва, си хвана влака за моретто. Да сте пътували с влак до Слънчев бряг? Аз не съм. Странно, но тази изтривалка, слизайки от влака, се намери точно таме, дори се зарадва на топлото посрещане.

18

19. Може и да беше изтривалка, ала бе начетен, а и се бе наслушал до насита. Знаеше за славата на курорта и какъв пътешественик щеше да бъде, ако не отиде в Sunny beach и не се развихри в първата дискотека.

19

20. Може би не точно в тази, тъй като на входа и бе застанал огромен динозавър. Срещайки студения поглед на динозавъра, Жак си помисли, че едва ли ще може да премине „фейсконтрола“. Реши този път да пропусне и се изниза набързо.

20

21. Отиде на плажа, дори си плати за чадърче и хавлийка, на която да легне да се попече.

21

22. Вижте го само! Как да не те разплаче от умиление на тази снимка – слънчевите лъчи по плата му, големите му влажни очи, зачервени от солената вода и гадните водорасли…Иска ти се просто да си там и да се снимате заедно!

22

23. Ами тук? На скалите той се чувстваше като Малката русалка, идеше му да запее…Но нека не се отнасяме!

23 (1)

24. Друг важен герой в нашата история беше Удавникът. Морето го бе изхвърлило на сушата и Жак го намери съвсем безжизнен. За щастие знаеше как да дава първа медицинска помощ и му направи изкуствено дишане. Самата снимка не можа да намери място в тази история, но щяхте да се смеете много;)))!

24

25. Този преломен момент ги сближи много. Жак намери в този удавник истински приятел. А и никой не можеше да устои на френското му „р“. Двамата си правиха смешни снимки върху пясъка.

25

26. Смешна снимка ;>.

26

27. Тук не си спомням какво точно се бе случило, предполагам, че Жак си позволи нещо повече от приятелски жест, а след това стана доста неловко, но това в някоя друга история.

27

28. Ето я и кулминацията в пътешествието на Жак – точно когато реши да потегли в произволна посока и отново чакаше своя влак. Забеляза една тъмна, изпоцапана, трагична особа, която по необясним начин го привличаше.

28

29. Той се приближи, а тогава тя извърна поглед към него и…това беше!
Жак бе омагьосан, бе опиянен, тези тъжни очи му говориха на някакъв космически-чорапен език.

29

30. Имаше нещо, за което нашият хлорофилен герй не бе и мечтал, а го получи – любовта! Лесно е да се лети, когато полетът е споделен!

30

 
 

„Междузвездни войни“ навърши 40 години

| от chronicle.bg, по БТА |

През 1977 г. никой не бе чувал за лазерен меч или за медни бикини и не се обръщаше към непознати с думите „Нека Силата е с нас“, предаде Франс прес.

Нещата обаче бяха на път да се променят. Предстоеше да се появи по екраните третият филм на младия 33-годишен режисьор Джордж Лукас – за борбата между доброто и злото.

40 години по-късно „Междузвездни войни“ е най-рентабилната филмова сага на всички времена, а поклонници на джедайската религия има в много страни. „Не ми достигат епитети, за да опиша влиянието на „Междузвездни войни“ – заяви експертът Шон Робинс от специализирания сайт BoxOffice.com. – Четири десетилетия, свързани с рекорди, с нов вид развлечения посредством филмите от поредицата, с видеоигрите, книгите, играчките и всички артикули, вдъхновени от сагата. Това говори много.“

Първият филм от поредицата, излязъл по екраните на 25 май 1977 г., е с бюджет 11 милиона долара. Прожектиран е в само 32 киносалона и донася 1,6 милиона долара приходи през първия уикенд след появата си по екраните.

Актьорският му състав включва малко известни по онова време актьори – Марк Хамил /Люк Скайуокър/, Кари Фишър /принцеса Лея/ и Харисън Форд /Хан Соло/. Вестта за интересния филм обаче се предава между фенове „от уста на ухо“ и не след дълго се извиват големи опашки за билети пред киносалоните. В края на краищата първият филм от поредицата събра 221,3 милиона долара приходи, които дори се удвоиха след новата му редакция, извършена от „Туентиът сенчъри фокс“.

„Предпремиерата му е в емблематичния Китайски театър в Лос Анджелис, където филмът е прожектиран пред пълна зала 5 пъти дневно повече от година“, припомни кинокритикът Леви Тинкър. Той отбеляза, че тълпите фенове буквално протрили мокета в залата.

Двата следващи филма от поредицата – „Империята отвръща на удара“ и „Завръщането на джедаите“, събраха по над 200 милиона долара приходи.

Следващите три филма, излезли по екраните между 1999 г. и 2005 г., обаче не бяха толкова успешни. Действието в тях се развива преди случващото се във филмите от поредицата, появили се по екраните през 1977 г., 1980 г. и 1983 г.

 
 

Най-дългата НОЩ на Пловдив се завръща този септември

| от chronicle.bg |

Стартирало като „Нощ на музеите и галериите“ през 2005-а година по инициатива на Веселина и Катрин Сариеви (основатели на галерия SARIEV и фондация „Отворени изкуства“), днес НОЩ/ПЛОВДИВ е съвкупност от множество местни, национални и международни проекти, разширяващи културната карта на Пловдив.

В последните години фестивалът събира аудитория между 40 и 60 хиляди души, като артистичните проекти са над 120 разположени на 60 – 70 локации в града под тепетата.

Тази година ораганизаторите ще избират от над 70 проектни предложения от всички сфери на изкуството – съвременно и традиционно визуално изкуство, театър, кино, съвременен танц, пърформанс и др., които да включат в НОЩ/ПЛОВДИВ.

7.night.2017.lina.krivoshieva

Съдържанието през 2017-та ще бъде разпределено по традиция в тематични подпрограми: „Музеи, Галерии, Ателиета“ – като за първи път ателиетата са акцентирани като равностойна част от програмата, за да може публиката да надникне свободно в тези специфични работни пространства на изкуството; „Град и Култура” – представя културното съдържание на читалища, театри, библиотеки, общностни и религиозни центрове, културни домове, кинозали; „Клуб и Музика“ – представя алтернативните клубни пространства в града; „Публични пространства“ пък работи за развитието на културната карта на Пловдив като представя артистични проекти в открити публични пространства; в „Малката Нощ” по традиция ще бъдат включени събития за най-младата и будна аудитория.

3.night.2017.lina.k

Специален акцент в НОЩ/Пловдив, 2017 ще бъде програмата „Отворени изкуства“ с мотото ТУК НАВСЯКЪДЕ. В нея организаторите в партньорство с някои от най-активните международни културни институти и посолства ще представят специална селекция на артистични проекти от Австрия, Франция, Израел, САЩ, Финландия, Испания, Индонезия, Кореа и България. За първа година фондация „Отворен изкуства“ ще представи и артистичен проект част от международната мрежа за изкуство в публични пространства IN SITU, на която е член от есента на 2016 г.

6.night.2017.ALOS

По случай 10 годишнината на фондация „Отворени изкуства“ в програмата очаквайте и специална юбилейна изложба, в която чрез инсталации, произведения на изкуството, видеа, снимки и архиви ще бъдат представени някой от най-интересните проекти, артисти и дейности от България и чужбина, работили с „Отворени изкуства“ през последното десетилетие.

Повече подробности и детайли за цялата програма на НОЩ/Пловдив ще бъдат разкрити съвсем скоро. А дотогава „Запази Нощта за Пловдив – 15, 16, 17 септември“.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Хейли Болдуин е най-сексапилната жена според Maxim

| от chronicle.bg |

Манекенката Хейли Болдуин оглави класацията за най-сексапилите жени на 2017 г. на сп. „Максим“, съобщи Контактмюзик.

Тя прие несериозно титлата си на най-сексапилна красавица, но се похвали с нея в социалните медии и благодари на сп. „Максим“.

„Знам, неизумително е“, каза Хейли Болдуин, когато научи, че оглавява ежегодния списък. „Ако знаеха колко непохватна и шантава съм“, написа тя в Инстаграм.

hailey-baldwin-hot-100-3

Хейли Болдуин е на 20 години. Тя е дъщеря на актьора Стивън Болдуин и съпругата му Кения. Манекенка е от три години.

hailey-baldwin-hot-100-1

Сред най-сексапилните жени на 2017 г. са също актрисата Марго Роби, певицата Кейти Пери, Зоуи Кравиц, манекенките Бела и Джиджи Хадид, актрисата Алисия Викандер.

Броят на сп. „Максим“ с Хейли Болдуин в оскъдно облекло на корицата ще излезе през юни.