Истинските фенове се познават в тежки моменти!

| от |

От няколко месеца се говори за кризата в Левски. За съжаление май това ще е темата през цялата година на 100 годишния юбилей на сините. Публикуваме едно изключително интересно мнение на Victor Harri от Блогът на Вендо.

Изглежда Левски, клубът с най-много привърженици в България, затъва в най-голямата криза… навярно в историята си. (четвърта година без трофей и рекордно ниско място в класирането на този етап). И това става точно навръх 100-тната година от съществуването!!!

Парадоксално, това става на фона на по-добра обезпеченост от останалите родни клубове. Много високи заплати (петцифрени суми) получават играчите, повечето от които са чужденци и престоя им в тима напоследък не е задълго. Именно в този парадокс се крие една от сериозните причини за колапса на отбора. Той е резултат от още по-дълъг период на корупция, разяла целия клуб и неговата управа.

Откога това е практиката ?

Със сигурност е налице от когато Мобилтел, Батков и УЕФА (заради достигането до четвъртфинал в купата на уефа и влизането в Шампионската Лига на следващата година) наливаха пари в Левски, а алчни българи решиха да правят допълнителни пари на гърба на целия клуб – първия престой на голмайстор номер едно на Левски, Наско Сираков, като директор в клуба. Един път той си отиде, а практиката остана ! В Библията пише: „По делата им ще ги познаете“: Наско Сираков напусна кораба два пъти; преди това успя за три месеца да разкара четирима играчи (някои с договори) накуп и да назначи двама треньори; Между двата си „катарзиса“ в ръководството на Левски не спря да плюе по родния клуб,… както и жена му. Иво Тонев дойде, взриви стадиона и си тръгна. А после заяви, че все пак ще завърши строителния проект – което и ясно показва защо въобще е дошъл в клуба, където никога и без това не е бил част… – за бизнес и усвояване на части от отпусканите за строежа суми, бизнес не по – различен от тотализатора. (досущ като „футболния деятел“ Александър Томов, който от Кремиковци се прехвърли в ЦСКА и успя да ги продаде не веднъж).

6464818o

Но да се върнем на порочната практика, довела до падението. Практиката е следната:

1) Чужди играчи и техни мениджъри, които си платят под масата предварително, подписват договори и влизат в играта с големите заплати. После стоят известно време в клуба в опити да си намерят чужд тим с повече пари, като при всички положения биват продадени СКОРО, за да вземе клуба още. Те дори не разбират какво пеят и скандират пълните трибуни около тях !! А и да разбират – това тях не ги интересува, това не са пари. Ако някой от тях не иска да си ходи – абсурдно, но истина – бива пропъждан от тима, дори въпреки подписан договор.Ако поне се задържаха за по – дълго тук, с нужното повишаване на заплатите, (Грийн, Дембеле, Жоазиньо, Карвальо, Рамос), отбора щеше да е по – добре.

2) Други, силни родни играчи, някои от които от малкото възпитаници на клубната школа, участвали и в първия тим, биват постепенно, а после и окончателно пропъждани, натиряни грубо вън от клуба в други тимове, доста от които с тяхна дейна помощ изпреварват Левски. (Георги Христов, Емил Ангелов,Мирослав Иванов, Кривия, Иван Цветков)… за да освободят място.

3) Юношите на клуба с най – много привърженици на България, е нормално да са подбрани с годините измежду най – много кандидати в страната. И обичат Левски и са готови на всичко за него. Щом навършат обаче 18-годишна възраст, ако не си платят крупна сума, не по – малка от чуждестранната гурбетчийска „конкуренция“, биват отритнати от първия тим. (ЛЕГИОНИ). В него в момента почти няма сини юноши.Ако първия отбор се състоеше в момента само от такива, щеше да е с по – добро класиране. Доказателството е тима на Литекс, който оставен от спонсора си Гриша Ганчев, в момента предимно с играчи от школата си, е в тройката, а Левски не е.

За лошо и за добро, изглежда с невиждана намеса на част от привържениците на клуба, стана така, че хора от посочената отколешна типична схема, си заминаха. И дано да този кръг да се затвори! Ако президентът на клуба Тодор Батков продължи с несъобразителното си управление и назначения, то няма значение колко голям Левскар. Все едно е дали е само заблуден или е заблуден за футбола, но пере пари чрез клуба. От изявите му, свързани с клуба (и привържениците) изглежда, че във всеки случай желае в Левски да има генерална промяна към положително… не за пръв път. Дали това е така – времето ще покаже. Но едно е сигурно: Както язвите на клуба продължаваха дълго, така и един оздравителен процес няма как да е кратък и да даде мигновени резултати. Досущ като многото треньори, които в навечерието на стогодишнината не разполагаха с време. Нужно е търпение. При толова лошо положение, няма как да не следват по – хубави дни. Важното е, че желанието и решаващата крачка са факт. Отрязан тумор боли известно време, после тялото се възстановява. Постоянство е нужно. И още едно е сигурно: многобройните привърженици на Левски няма да предадат отбора дори той да ги е предал тях ! Решаващо ще е и колко от тях няма да спрат да го подкрепят и в тежки времена… защото за разлика от играчите феновете не подлежат на замяна.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.

 
 

Никол Кидман е „Кралицата на пустинята“

| от chronicle.bg |

В последните седмици гледаме Никол Кидман предимно на малкия екран.

Тя играе Селест в сериала на HBO “Големите малки лъжи” – сексапилна юристка, зарязала кариерата заради семейството си, жертва на домашно насилие.

Предстои обаче скоро да я видим и на големия екран в друга роля, която несъмнено също и подхожда – на британската журналистка и пътешественичка Гертруд Бел в биографичния филм на Вернер Херцог „Кралицата на пустинята“. Официално премиерата на филма се състоя през 2015 на Международния филмов фестивал в Берлин, където продукцията беше посрещната с негативни отзиви и слаб рейтинг. Той дори беше определен като голямото разочарование на фестивала.

Въпреки че вече може да бъде гледан в България, той най-накрая ще бъде разпространен по кината в САЩ и на видео на 14 април.

Наскоро беше пуснат и нов трейлър, който да популяризира филма.

В главната роля влиза Никол Кидман, а поддържащи роли имат Джеймс Франко, Робърт Патинсън и Деймиън Люис.

Във филма виждаме носителката на Оскар Кидман в ролята на новаторката Гертруд Бел, която се отправя от Англия към Техеран, в търсене на своята свобода. Това е история за една велика жена, която не се вписва в обществените рамки на Викторианска Англия, и която разбива стереотипите на епохата си, ставайки първата жена, пътуваща сама из Близкия Изток.

Пътешествието й донася романтична среща с Британски офицер (Джеймс Франко), заплахи от строги култури, белязани от брутално потисничество над жените, и запознанство с известния Т. Е. Лорънс, известен като Лорънс Арабски (Робърт Патинсън).

Забележителна фигура за епохата си (1868-1926), агент на Британското разузнаване по време на Първата световна война и една от най-важните политически фигури, тя участва в начертаването на границите на Ирак, в началото на 20-те години на ХХ в. „Колкото по-дълбоко се потапяме в пустинята, толкова повече всичко заприличва на сън. На всяка стъпка в пустинята, животът и огънят ме притежават. Сърцето ми не принадлежи на никого, само на пустинята.“, заявява героинята на Кидман в трейлъра.

„Мисля, че съм добър в подбора на актьори и това е важна част от професията ми“, разказва Херцог пред „IndieWire” за избора си на актьори.

„А Никол Кидман е идеална за ролята. Превъплъщението й няма аналог. Не съм виждал подобно нещо почти от десетилетие от нито една актриса в нито един филм. Феноменално е. Лесно е да вземеш звезда с голяма пазарна стойност… Не, случаят не е такъв. Трябва да има химия. Ако липсва спойката между актьорите, накрая ще имаш едно мъртвородено бебе. Знаех, че спойката между нея и Джеймс Франко и химията й с Деймиън Люис ще проработят. Така и стана. Това е ключът към кастинга“, азва още той.

Херцог е режисьор и сценарист на продукцията, заснета в Мароко и Йордания.

 
 

Първи снимки на Алисия Викандер като Лара Крофт

| от chronicle.bg |

Животът в Tomb Raider е прашен, но под прахоляка на снимачната площадка изплува едно скандинавско видение – Алисия Викандер в ролята на Лара Крофт. 

Шведската носителка на „Оскар“ стъпва в обувките на Анджелина Джоли, за да влезе в кожата на известната героиня от видеоигрите.

Викандер описва Лара Крофт като „истински иконичен характер“, който е „модел за много млади жени“.

Във филма виждаме Лара като млада жена, умна и способна, но пилееща енергията си. Проследяваме нейното опасно пътешествие, което ще я накара да тества границите си във всеки един смисъл.

През 2001 и 2003 година в ролята на героинята беше актрисата Анджелина Джоли.

алисия викандер