Игрите на скръбта

| от Цвети Иванова |

Тази сутрин в предаването „На кафе“ при Гала се случиха няколко важни неща.

На момиче, което току що бе изгонено от формата „Big brother“ беше зададен въпроса „Какви бяха последните думи на бащата на детето ти преди да умре?“, на който тя отговори с видима наслада. След това бе отправена покана :“Разкажи ни повече за тежката катастрофа, която си преживяла“, което също беше описано със завидна доза удоволствие като свиден спомен за търкалящ се по покрив автомобил, кръв по асфалта и размазана мантинела.

Второто важно нещо, което се случи, беше репортаж за двойка с репродуктивни затруднения. Бременна жена лежеше на легло в болницата и докато лекарката плъзгаше ехографа по корема й и обясняваше какво представлява сърдечния порок, открит на плода, жената се усмихваше измъчено, а Гала задаваше въпроси от студиото с присъщата й телевизионна състрадателност.

В същото време, стана дума, че в Big brother има жена с рак, която може би е в ремисия, може би не, влиза и излиза от Къщата по здравословни причини и целокупният българският народ се вълнува дали тя ще спечели 100-те хиляди, защото хората са състрадателни и имат отношение към болестта или не бива изобщо да е там, защото „какво търси един болен човек по телевизията“ – морално ли е това, дискриминация ли е другото т.н.

Чудя се, какво изпуснах и кога скръбта стана повод за шоу? Моментите на скръб са най-интимните, най-съкровените и най-самотните мигове. Това е причината, поради която животните се скриват, за да умрат на спокойствие и причината много хора да не могат да плачат на погребения, а жените да гримират лицата си и да боядисват косите си, когато имат срив в личния живот. Изживяването на страданието в самота е естествено и не е продукт на социален натиск от типа на „Мъжете не плачат“, а вътрешно усещане да се завреш в някой тъмен дънер и да ближеш раните си докато ти стане по-добре.

Какво тогава значи качването на скръбта на сцена? Очевидно човешката мъка има някакви скрити търговски и шоуменски заложби, за които не сме предполагали. В момента в общественото пространство вилнее някаква фалшива театралност, която с бяс размахва тумори, катастрофи и смърт и ги продава на Негово Височество Зрителя – за пари или за съпричастност, не знам. Силовото навлизане в най-тайното кътче на нечия душа, дори с нейното съгласие, е изнасилване в отворена рана. Което прави Big brother не по-малко лош от „Игрите на глада“.

И в този смисъл реалити форматите и техните паразитни предавания, както са в случая Big brother и „На кафе“, далеч надхвърлят онова, от което се възмущаваме най-често: заразната простотия, инжектирането с чалга и тъпота, кощунственото разходване на ценно телевизионно време т.н.

Те ни продават красиво опакована с панделка лична, тежка, човешка скръб. Мерси, но предпочитам да консумирам други продукти. Затова тръгвам към „Алея на книгата“.

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.

 
 

Краят на една ера: Аста ла виста, Терминатор

| от chronicle.bg |

 Една ера приключва.

Изглежда, че Paramount се отказва да прави повече филми за Терминатор – екшън героя от 90-те години.

От студиото няма да продължат продукциите след „Терминатор: Генисис“  с Арнолд Шварценегер и Емилия Кларк. Това твърди източник, близък до студиото, пред New York Daily News.

Това става ясно, малко след като студиото премахна от графика си заглавията на продълженията на поредицата. „Генисис” от 2015 година беше тотален провал с едва 90 млн. долара в боксофиса.

Има все пак възможност независима компания да се наеме с реализацията на проекта, но това Шварценегер да бъде убеден да се върне ще е по-скоро трудна задача.

„Терминатор: Генисис“ разочарова много от феновете си с неумелия опит да навърже събитията от първия и втория филм. В ролята на Сара Конър влиза Майката на драконите – Емилия Кларк. В лентата виждаме любимите герои от 90-те – Терминатор, Сара и Джон Конър, дори Кайл Рийс.

Въпреки това и мащабната реклама, филмът не успя да отговори на очакванията на почитателите си.

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:
По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:
Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.

 
 

Роби Уилямс е готов да представи Русия на „Евровизия 2017″

| от chronicle.bg, по БТА |

Известният британски певец и музикант Роби Уилямс заяви готовност да представи Русия на тазгодишния песенен конкурс „Евровизия 2017″.

„Евровизия 2017″ ще се проведе през месец май в столицата на Украйна Киев, предаде ТАСС.

Агенцията цитира изявление на Уилямс в руското телевизионно предаване „Нека говорят“. „Аз бих искал да представя Русия на „Евровизия“, заяви музикантът. Това ви го казвам чистосърдечно, а ето че моят мениджър сигурно вече се е хванал за главата! Бих искал да представя Русия на конкурса. Давай, Русия, ние можем да победим!“.

Уилямс добави, че харесва „Евровизия“ заради пищното и грандиозно шоу, което се предлага на зрителите.