Христо Комарницки пред списание ELLE: „Властта оперира хората от чувство за хумор!“

| от |

Може би е добре да има повече жени в политиката – те са по-приземени и неподатливи на мъжките болести като властолюбие, агресия, арогантност, самовлюбеност, твърди още майсторът на карикатурата.

Христо Комарницки не обича да говори много. Нито да се показва под светлините на прожекторите (не беше никак лесно да го убедя за това интервю!). Преди много години, когато работехме заедно във вестник „Сега“, той имаше едно запазено ъгълче в стаята на дизайнерите, където тихо и кротко се раждаха неговите „новини“ – цветни, забавни, запомнящи се… Предполагам, че нищо не се е променило оттогава, освен героите на деня, с които геният на карикатурите продължава да ни усмихва. Да ни разсмива до сълзи дори! И още преди да бъдат отпечатани на страниците на в. „Сега“, творенията му всяка вечер буквално взривяват социалните мрежи!

Komar1

Всеки ден на страниците на в. „Сега“ излиза нов шедьовър от Комарницки. Откъде толкова материал за вдъхновение?

Материал не липсва, има го в изобилие. Достатъчно е човек да се повози в градския транспорт или да погледа малко новини по телевизията.

Парадоксално, но професията на сатирика и карикатуриста е значително по-трудна в уредени, развити общества без проблеми и бурен турбулентен политически живот. За добро или лошо, у нас такава опасност все още не съществува.

Наближават избори. Имаш ли очаквания кой ще е с предимство сред героите ти в този период?

Обикновено преди избори политическата сцена се изпълва с герои, които крещят и ръкомахат един през друг. Всеки гледа да изпъкне, да излезе с едни гърди пред другите, изпълнявайки ролята си в шоуто. Нямам никакви предпочитания. Всички са добре дошли!

Българският политик има ли чувство за хумор?

Би било чудесно да има! Тогава политическата ни арена нямаше да прилича толкова на озлобена, озъбена менажерия. Чувството за хумор е преди всичко въпрос на култура. Българският политик го проявява единствено в случаите, когато иска да унижи своя политически противник с някоя балканска пиперлива шега.

 

11-001-2011

Егото или чувството за хумор му е по-голямо?

Не съм сигурен, че двете са взаимноизключващи се. Мисля, че здравословна доза самочувствие е задължителна за участие в политиката. Бедата е, че след допир с властта при повечето политици егото хипертрофира, започват да се взимат прекалено сериозно. В този случай ежедневните дози сатира са една добра терапия, стига пациентът да има поне малко останало чувство за хумор.

Ако погледнем нещата партийно, левите или десните са оперирани от чувство за хумор? Или всичко опира до човека?

Не мога да ги разделя на „леви“ и „десни“. Още повече, че у нас тези понятия са твърде условни и размити. Пък и зависи от конкретната личност. По-скоро властта е тази, която оперира хората от чувство за хумор. Интересно е да се наблюдава как един политик се променя, когато е на власт и в опозиция.

А жените как са?

Може би е добре да има повече жени в политиката – струва ми се, че те поради своята природа са по-приземени и неподатливи на мъжките болести – властолюбие, агресия, арогантност, самовлюбеност, болезнени амбиции.

Но жените са по-суетни и не обичат да виждат изкривения си образ. Случвало ли ти се е например жена да ти вдигне скандал, защото не се харесва в твоите карикатури?

Ако съдим по скандалите, като че ли мъжете са по-суетни и докачливи, с нетърпимост към критичния поглед.

Казват, че смехът лекува. В този ред на мисли здравословна ли е твоята работа?

Тъй като смехът е здраве, би трябвало да е много здравословна професия. От друга страна, за да пресее зрънцето хумор, човек трябва да се рови в купища не особено здравословен материал, от какъвто е съставен т.нар. „информационен поток“.

Какво най-много те дразни в българина?

Постоянното му очакване на поредния Месия в политиката, който да го „оправи“. Неумението му да се организира в колектив също. Българското общество е в насипно състояние – прекрасни хора сами по себе си, които не успяват да направят нищо заедно.

Komar

 

А в съвременния човек?

Вероятно заради забързания начин на живот съвременният човек става все по-повърхностен и лекомислен, все по-неинформиран при целия океан от информация, който го залива.

Да погледнем на нещата така: ти се храниш от грешките на политиците (и не само техните). Ако те (и въобще хората) бяха идеални, замислял ли си се какво щеше да правиш?

Щях да вляза с радост в политиката, за да общувам с толкова прекрасни хора! Шегувам се, нашите политици  работят с грижа за хората, няма шанс да ме оставят безработен.

Цялото интервю на Мария Георгиева с Христо Комарницки може да прочетете в новия брой на списание ELLE, който излиза на 23 април!

Още от новия брой на ELLE:

 cover

  • В навечерието на световното по футбол бразилският супермодел Жизел Бюндхен говори за спортните страсти, които ще се вихрят в родината й. А също и за това защо отглежда пиленца и как заедно с децата си сади плодове и зеленчуци. 
  • Четирима секси и разсъблечени мъже от родния тв дансинг – Антон Касабов, Светлин Димитров, Дарин Ангелов и Алфредо Торес за бързите неща на сцената, в живота и в любовта. И за това дали си струва да живеем на бързи обороти.

Alfredo_Elle

  • В банята на Кийра Найтли! Има защо!
  • Един различен прочит на темата за осиновяването с личните истории на три майки, които обясняват защо родителите на осиновени деца живеят в постоянен страх и само предразсъдъците на обществото ли са причината.

Най-бързият начин за влизане във форма за лятото – фитнес програма за жени, с която само за три дни седмично се постигат супер резултати! И още: кои са вашите спортове според зодията, с кой вид танци ще стегнете дупето и краката, как да комбинирате различните занимания в залата и антицелулитната козметика, за да постигнете максимален ефект върху тялото и други полезни съвети.

 
 

Новата Zafira – санбернарът сред автомобилите

| от |

Опознаването на нова кола е като опознаването на човек. Първоначално съдиш по външния вид и си изграждаш мнение въз основа на него. След това влизаш вътре и хвърляш поглед на интериора: той може да кореспондира с екстериора или да е в разрез с него, но мнението ти все още не може да е меродавно, докато не се запознаеш и с поведението: пътно или човешко, то е онова, което те запознава с почти истинската същност на колата/човека срещу теб. След тестдрайва вече (който при хората може да се измери с повече прекарано време и по-дълбок разговор), мнението е почти завършено. Оттам нататък следват малките неща, на които в началото не си обърнал внимание, но с времето започваш да обикваш или ненавиждаш.

Ще опиша фейслифта на третото поколение на германския флагман по реда на опознаването.

Първият поглед беше приятно визуално изживяване: от предната до задната броня Zafira може да се гордее с красива външност.

кола, автомобил, opel zafira

Погледната отвън, обновената Zafira се отличава с по-динамичен дизайн на фаровете, които преливат в по-спортна радиаторна решетка. Така колата изглежда по-широка, а стилът на оформление следва зададения от Astra дизайнерски език, който едновременно се вписва в модерния автодизайн и се отличава от много други марки. Новите LED стоп светлини, които са свързани с хромирана лайсна и завършекът на петата врата със спойлер придават един леко издължен и съответно по-фин и стилен вид на Zafira.

Когато се качвам в колата, доброто впечатление се затвърждава. Zafira може да бъде синоним на просторен интериор – усещането е за пространство почти като в малка всекидневна.

Имате чувството, че може да сложите вътре саксия с фикус, 55-инчов телевизор и средно голям диван и да живеете като богати номади. Благодарение на страничните малки предни стъкла и наклона на предното стъкло, предната част около таблото създава респектиращо чувство за простор. Разстоянието между предните седалки също допринася за комфорта на водача и пътника.

кола, автомобил, opel zafira

Предните седалки са големи и много удобни – нещо, което твърдо се превръща в запазена марка на Opel. Между тях е новата технология на Opel, FlexRail, която позволява подлакътниците и поставките за чаши да се движат, технология, която намалява шансовете за заливане на колата и пътниците с кафе с минимум 80%. И трите реда седалки са снабдени със системата Flex7, като вторият ред е изграден от три отделни седалки, които могат да се движат напред-назад независимо една от друга. Много nice.

Тестваме Zafira навръх Цветница и посоката, която задаваме на навигацията, е Черепишкият манастир. Zafira мазно се плъзга по софийските улици, маневрирането по които със сигурност не е като с полско фиатче, но благодарение на прецизния парктроник и камерата за задно виждане, трябва доста да се потрудите, за да праснете в някоя кофа за боклук.

кола, автомобил, opel zafira

Най-добре обаче Zafira се чувства след табелката на София. Там тя се превръща в голям кораб, който спокойно и уверено се носи по магистралата, без да трепне пред никакви нервни шофьори, нагли бързаци и неподходящо задминаващи тирове. Съвсем очаквано, стигаме до Черепишкия манастир безпроблемно, а там е пълно с хора, венци от жълтурчета, шарени котки, изпуснати на земята върбови клонки и миризма на люляк.

IMG_6233

След като отдаваме на манастира заслуженото и оставаме малко на терасата, на която е пишел Иван Вазов, се връщаме към Zafira с умерена доза нетърпение.

кола, автомобил, opel zafira

Управлението на тази кола носи удоволствие, факт. Не го отбелязвам с рекламна цел – просто возията е забележително мека и плавна, а в комбинация с автоматичната скоростна кутия неизбежно ви карат да направите още едно кръгче и още едно кръгче под звуците на любима музика, възпроизведена от мобилния ви телефон чрез Bluetooth свързаната инфотейнмънт система.

Единственият негатив, който трябва да се отбележи тук, е че има риск в колата да възникнат спорове за музиката.

Защото Zafira не е кола, в която да се возите сами. Можете да вземете цялата рода, деца, братовчеди, баби – с допълнителните две седалки в багажника, които предлагат достатъчно място за средностатистически на ръст човек, можете да съберете до седем роднини или приятели, с които да споделите комфортно пътуване. Автомобилът може да гарантира физическия комфорт, а защо не и психическия? Ако роднините или приятелите, които возите са досадни или скандалджии, може да ги инсталирате на третия ред седалки. Интериорът на автомобила е толкова голям, че освен ако нямате болестно остър слух, няма да ги чувате оттам.

Една от иновациите, на които няма как да не се обърне внимание и която присъства в последните модели на Opel, е комуникационната системата OnStar.

Управлението на OnStar се намира на тавана на колата, в конзола, на която има бутони за съответните нужди на шофьора и пасажерите. Системата предлага услуги като онлайн сервиз асистент, 24-часа спешна помощ при необходимост, помощ при катастрофа, помощ при кражба, дистанционно управление на заключване, светлини, клаксон, както и диагностика на автомобила.

кола, автомобил, opel zafira

Съвестта не ни позволи да тестваме OnStar за помощ при ПТП, но се допитахме до служителите на Opel за намиране на адрес. Любезни гласове на български, иначе ситуирани в Англия, след няколко минути намериха адреса, който търсехме и ни изпратиха маршрутите, които можехме да видим на тъчскрийн екрана.

Дано никога на никого не се налага да ползва услугите на системата за катастрофи, но е облекчаващо човек да знае, че не е сам в автомобила си, дори когато е сам, и че на един бутон разстояние от него има жив човек, който може да му помогне в криза от всякакъв сорт.

Що се отнася до разхода на гориво, резултатите са задоволителни. При извънградско каране, със средна скорост около 140 – 150 км/ч, постигнахме 6.8л/ 100 км., което не е никак лошо за тези размери.

кола, автомобил, opel zafira

Наясно съм, че Zafira е семеен миниван, който не предполага офроуд изпълнения, но на един завой на Искърското дефиле не издържаме на любопитството и я качваме по един леко наклонен, неасфалтиран селски път в гората.

Голямото момиче ни закара и ни върна, без да се замисли. Дори не успяхме да изцедим някакъв адреналин, защото и тук, извън пътя, Zafira се държеше като на магистралата и като на „Солунска“ – спокойно и достойно – като санбернар, чиято житейска задача е да опази своите хора на всяка цена. И той го прави, минавайки през всякакви терени и ситуации с типичното за едрите кучета невъзмутимо спокойствие.

PS: Истински санбернар би се чувствал много добре в този автомобил. Големите кучета, както разбира се и малките, са добре дошли, накуп с одеялата, купичките с вода, играчките, децата, техните играчки, басейнчета или шейни (според сезона), детски колички, огромни дамски сакове с десет тоалета за двудневно пътуване и рибарски принадлежности на мъжете.

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…

 
 

Ал Пачино отпразнува рождения си ден с 38-годишната си половинка

| от chronicle.bg |

Възрастта е просто цифра за личности като Ал Пачино. Известният актьор навърши 77 години в началото на седмицата и отпразнува деня със своята половинка  – 28-годишната Лусила Сола.

Двамата бяха забелязани на плаж в Мексико.

Пачино, облечен с тъмна тениска и шорти, се навежда и страстно целува любимата си в един от кадрите, заснети от папараци.

Двамата се срещат от близо десетилетие.

Пачино никога не е сключвал брак. Той обаче има 27-годишна дъщеря от връзката си с Джан Тарант, 16-годишни близнаци – Оливия и Антон, от дългогодишната си партньорка Бевърли Д’анджело.

 

 
 

Игра, разработвана у нас, събра над 500 000лв. за няколко часа

| от chronicle.bg |

 

Игра на софийското студио Snapshot Games събра над $300 000 или 540 хил. лева за по-малко от 24 часа.

Phoenix Point беше пусната за подкрепа от фенове в 19 ч. вчера, като до края на кампанията й има цели 42 дни.

Ветеранът в гейм индустрията Julian Gollop е избрал България за своята дейност преди повече от 10 години и това е втората игра, разработена от него и софийския му екип.

PhoenixPoint_Screen_02

Разработчиците създават предстоящата походова стратегия от офиса си в Дианабад и са уверени в качествата на своята творба. Това е и причината да си сложат иначе амбициозната цел от $500 000, които да съберат от почитатели, вместо да се договорят с голяма корпорация.

Предишната игра, направена на нашенска територия от Julian Gollop, събра над $200 000 в платформата за публично финансиране Kickstarter. Заглавието й е Chaos Reborn и все още върви отлично в Steam.

Новият амбициозен проект на местното студио – Phoenix Point – разказва за пост-апокалиптичен свят, в който извънземна раса превзема планетата ни и малкото оцелели хора се опитват да отвърнат на удара.

Планът за пускане на играта предвижда това да се случи в края на 2018 г., като за целта екипът на Julian Gollop трябва значително да се разрастне.