Гражданите за европейско развитие загубиха, а кой спечели?

| от |

Продължаваме с още гледни точки по горещата тема на седмицата. Това, което се случи в парламента онзи ден. Публикуваме анализа и на Константин Павлов – Комитата от едноименния блог, в който се подвизава и Стойчо…

Удължаването на мораториума върху продажбата на земеделска земя на чужденци, граждани на държави от ЕС, който беше гласуван от Парламента в силно необичайна коалиция – Атака, ГЕРБ и част от депутатите на БСП е тежък удар, който понесохме всички като граждани на България.

Какво се случи?

Та, представете си – разхождате се в парка и изведнъж – БУМ! Някой стоварва върху главата ви сух клон. От очите ви изскачат искри, остра болка в горната част на черепа, кръв и очевидна цицина.

Обръщате се и виждате горския, и който обяснява, че цицината е малка, кръвта ще спре, а раната и без друго ще зарасне. Ударил ви е с възпитателна цел – да видите, че е опасно да се ходи сам в гората.

Дотук добре. Записваме си наум, че човекът не е за тази професия и е добре да бъде уволнен при първа възможност.

Какво означава тая работа с мораториума?

Удължаването на мораториума е директно нарушение на договора за присъединяване към ЕС, което прави държавата ни уязвима на санкции както от страна на Европейската комисия, така и от страна на другите страни–членки.

Най–очевидното е, че ограниченията за работа на българи в други страни на ЕС, които трябваше да паднат от 1–ви януари 2014г, по силата на същия договор, сега могат просто да бъдат удължени като реципрочна мярка срещу България. Европейската комисия вероятно ще започне и наказателна процедура, която ще ни коства още много пари и престиж.

Това няма да задържи хората в България, които са искали да отидат да работят някъде навън. Просто те ще работят нелегално, за по–ниски заплати и с по–ниска правна защита, съответно ще изпращат по–малко пари у дома, а рисковете за здравето и живота им ще са по–големи.

path_90614

Това означава също, и трябва да се каже в прав текст, че ГЕРБ, основната опозиционна сила в парламента, партия – член на ЕНП, също е стисната в менгемето на клиентелата, както и управляващата коалиция БСП–ДПС–АТАКА.

Специалистите казват, че мораториумът пречи на навлизането на чужди инвеститори в земеделието и помага на българските зърнопроизводители (най–богатите от които спокойно могат да бъдат наречени „латифундисти“, срещу които уж се бори този мораториум) да продължат да прибират огромната част от земеделските помощи отпускани от ЕС.

Това не е новост, че предпочитаме родни бандити с българско ЕГН пред почтени бизнесмени с чужди паспорти.

Няколко дни преди да падне от власт, правителството на ГЕРБ взе един милиард лева дълг, за да се разплати със същите тези зърнопроизводители. И това не се направи толкова поради страх от протести, както твърди авторът. Защо да се страхуваш от протести, ако си в оставка? Мокър от дъжд не се бои!  Случи се, защото, най–вероятно трябваше спешно да се окаже услуга на някои бизнес среди, преди да се излезе в оставка.

Тоест, ВСИЧКИ парламентарно представени партии са в хватката на българската олигархия, а за БСП ситуацията е особено тревожна – там олигархията има повече влияние от партийното ръководство върху отделните депутати.

pes

Председателят на ПЕС ще трябва много да обяснява.

А гражданите няма да могат да избягат от въпроса – как да се промени ситуацията в България без да очакваме нещо кой знае колко добро, когато парламентарната въртележка качи отново ГЕРБ във властта, и каква е третата опция за действие, ако не искаме нито да се гръмнем, нито да емигрираме? Защото очевидно Гражданите за Европейско Развитие не членуват в тази партия или си мълчат. Като Томислав Дончев


За ГЕРБ този мораториум е техният казус „Пеевски“ (визирам явлението).

 
 

Ще има ли промени в европейските турнета на звездите?

| от chronicle.bg с БТА |

Заради атентата на концерта на Ариана Гранде в Манчестър групата Blondie и бандата Take That анулираха вчера концертите си съответно в Лондон и Ливърпул, за да изразят съпричастност с жертвите, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Take That анулират и концертите си на 25 и 27 май в Манчестър.

Турнето на Ариана Гранде засега не е анулирано, нито отложено. Гранде и екипът й в момента са фокусирани предимно върху жертвите на атентата, а не върху турнето. Засега не е ясно какво ще стане с концерта в четвъртък в Лондон, пише АП.

Селин Дион обяви, че няма да промени датите на европейското си турне, обхващащо Копенхаген, Стокхолм, Лондон и Париж и включващо концерт на 25 юни в Манчестър Арена.

Фил Колинс няма да отменя концерта си в Ливърпул на 2 юни и петте си концерта в Лондон, започващи на 4 юни.

Iron Maiden също ще пеят, като е планирано, днес в Кардиф и на 27 и 28 май в Лондон.

Guns N’ Roses, които са на турне и ще пеят в Дъблин, Лисабон, Мадрид, Цюрих, Мюнхен, Лондон и Париж, не планират никаква промяна в програмата си, каза техен представител.

 
 

22 жертви и над 50 ранени при взрив на концерт в Манчестър (ОБНОВЕНА)

| от chronicle.bg |

Тежка атака отне живота на 19 младежи, а близо 50 са ранени след взрив на концерт на Ариана Гранде в Манчестър. Бомбата е избухнала в 10:35 часа местно време в края на концерта в понеделник срещу вторник в Манчестър Арена, която е с капацитет от 21 хиляди души.

Към момента няма данни за пострадали български граждани, каза посланикът на България в Лондон Константин Димитров.

„Ислямска държава“ пое отговорност за нападението. В изявление от терористичната организация, публикувано в нейната социална мрежа, се казва, че „един от воините на халифата постави бомба сред тълпата“.

Полицията е успяла да идентифицира самоличността на атентатора, който се самовзриви в Манчестър Арена.

Това обяви премиерът на Великобритания Тереза Мей в изявление пред медиите след заседанието на комисията по извънредни ситуации. Името на атентатора засега няма да бъде обявявано публично, за да не се пречи на разследването.

По информация на местното издание „Манчестър Ивнинг Нюз“, полицията е извършила серия от арести във връзка с терористичната атака в Южен Манчестър, Чорлтън и Аштън. Все още не е ясно каква е връзката на задържаните с атентатора.

Сред арестуваните е и мъж на 23 години.

Първоначално се предполагаше, че взривът е поставен във фоайето на сградата и е заложен да избухне тогава, когато посетителите на концерта се стичат към изходите в близост до гара „Виктория“ – една от големите транспортни връзки в Манчестър. По-късно обаче стана ясно, че атентаторът се е самовзривил.

23-годишната певица Ариана Гранде е невредима, но в Twitter написа: „Разбита съм, от дъното на душата си, съжалявам толкова много. Нямам думи“.

Много от близките хотели, ресторанти и клубове отвориха вратите си и прибраха бягащите от концерта. В Twitter се появиха хиляди съобщения за хора, които предлагат подслон.

Имам диван, под, одеяла и чай, на 5 минути от Арена, ако някой има нужда – Ребека Тофам.

Британският премиер Тереза Мей нарече случая „ужасен терористичен акт“ и обяви, че свиква заседание на комисията за извънредни ситуации. Полицията също определя трагедията като терористичен акт, до доказване на противното.

Ударът идва броени дни преди предсрочните парламентарни избори в Англия.

Всички политически лидери прекъснаха кампанията си в знак на съпричастност с близките на загиналите.

Някои от медиците, лекували пострадалите, казват, че нараняванията им са като от шрапнел. Раните на повечето засегнати са в колената, най-вероятно от гвоздеи.

 
 

5 актриси, за които сте забравили, че са участвали в „Prison Break“

| от chronicle.bg |

Покрай новите епизоди на „Prison Break“ си припомнихме и старите, няма как. Въпреки че сериалът става за гледане и в сегашния си вид, не можем да забравим носталгията от първите три сезона.

Ако и вие сте фенове на Майкъл Скофийлд и компания, разгледайте галерията, в която сме включили някои актриси, които участваха в „Prison Break“ още преди да придобият сегашната си известност.

 
 

Вижте кои са носителите на „Аскеер“ тази година

| от chronicle.bg |

Традиционно на 24 май, театър „Българска армия” за 27 път Фондация „Академия Аскеер” връчи своите национални награди за постижения в театралното изкуство през изтеклия сезон.

Изборът за всяка една от общо 12-те наградни категории принадлежи на широка театрална и духовна общност – актьори, режисьори, сценографи, композитори, драматурзи, театроведи, на писатели, хуманитаристи и учени културолози, които формират журитата на Академия „Аскеер”.

Обект на внимание от страна на журито бяха 119 представления. 67 от тях са реализираните премиери в София, 52 спектакъла са представени от извънстолични театри. Селектираната продукция принадлежи на 7 столични сцени с 13 заглавия и 2 извънстолични театъра с 3 заглавия. Ако включим и сценичните творби – обект на разглеждане в категория Съвременна българска драматургия, спектаклите, разгледани през годината от „А`Аскеер”, са 143.

Членовете на журито обсъдиха и с тайно гласуване определиха НОСИТЕЛИТЕ НА НАГРАДАТА „АСКЕЕР 2017”

Изгряваща звезда

Боян Крачолов за режисурата и Димитър Крумов и Иван Николов за ролите си в „Това НЕ Е Хамлет“, авторски спектакъл на Боян Крачолов по текстове на Шекспир, Бекет, Молиер, Мигел де Сервантес, Том Стопард, Петер Вайс, Мюлер, Калдерон и други, Театрална работилница „Сфумато“

Поддържаща мъжка роля

Йордан Ръсин за ролята на Телегин във „Вуйчо Ваньо“ от Антон П. Чехов, постановка Григор Антонов, Общински културен институт Театър „Възраждане“

Поддържаща женска роля

Ивана Папазова за ролята на Икония във „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, постановка Диана Добрева, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Сценография

Свила Величкова за „Малката морска сирена“ от Катрин Ан по приказката „Малката русалка“ от Ханс К. Андерсен, постановка Василена Радева, Театър „София“

Костюмография

Свила Величкова за „Малката морска сирена“ от Катрин Ан по приказката „Малката русалка“ от Ханс К. Андерсен, постановка Василена Радева, Театър „София“

Театрална музика

Петя Диманова за „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, постановка Диана Добрева, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Водеща мъжка роля

Свежен Младенов за ролята на поп Кръстьо във „Великденско вино“ от Константин Илиев, постановка Весела Василева, Общински културен институт Театър „Възраждане“

Водеща женска роля

Меглена Караламбова за ролята на Майката в „Разговори с мама” по Сантяго Овес от Жорди Галсеран, постановка Венцислав Кулев, Театър 199 „Валентин Стойчев“

Режисура

Диана Добрева за „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Най-добро представление

„Еквус” от Питър Шафър, постановка Стайко Мурджев, Младежки театър „Николай Бинев“

Съвременна българска драматургия

„Пробен срок“ от Николай Гундеров
(Театър 199 „Валентин Стойчев“, постановка Тея Сугарева, 5 ноември 2016 г.)

Академия „Аскеер” удостои с Голямата награда

ЗА ЦЯЛОСТЕН ПРИНОС КЪМ ТЕАТРАЛНОТО ИЗКУСТВО
„АСКЕЕР 2017”

Големият български драматург
КОНСТАНТИН ИЛИЕВ

Честито на всички отличени!