Фейсбук свалки

| от | |

Автор: Лола Монтескьо (повече от Лола на chuime.bg)

Милиони хора на тази земя са сами. И самотни. Имат само себе си и фейсбук. Подсмрък.

Фейсбук хвърля обаче един съвсем нов поглед върху ситуацията стар ергенин/стара мома с котка в скута пие чай и гледа през прозореца. В днешно време всъщност ергени и моми няма, има сингълс. Или уона-би-сингълс (демек с партньор, “ма той точно сега е в тоалетната, така че към момента съм обективно погледнато сингъл”). Абе въобще в днешно време има хора всякакви, но с един общ интерес – фейсбук.

Социалната мрежа затова е социална – да поддържа общественото животно в нас. Макар че има и своите особености:  хем сме нонстоп в контакт, хем сме нонстоп на разстояние. Сами, ама не съвсем. С приятелите, пардон с friends, ама пак не съвсем. “Фейсбук ни събира, фейсбук ни дели”, ако перефразираме песента на Васко Кеца, възпял едно време един друг комуникационен феномен.

Въпреки тези минуси без профил във фейса днес си като фолкпевица с естествен бюст, като мутра с колело, като Бойко с кожен панталон, като порше, спряло на зебра, като измит жп вагон, като ниска сметка за тока, като ром в телекома и като Волен на Джулая – абе въобще си природна аномалия.

Фейсбук обаче ни поставя и пред един сериозен проблем. Как точно да го употребяваме? Имам предвид не техническата страна на въпроса, а практическата изгода: имаш трибуна пред теоретично целия свят, трябва значи и да кажеш нещо. Е, те тука е скритата лимонка. Да си популярен във фейсбук е точно толкова трудно, колкото да си популярен и в училищния двор през голямото междучасие. Единици успяват. Другите са досадници. Този проблем придобива драматични размери, ако решиш да си популярен, за да разбиеш фейсбук-сърцето на някой фейсбук-приятел. Няма мускули, няма деколтета, няма джипове, нацупени устнички, влажни погледи и случайни докосвания. Трябва да успееш само с помощта на 30 букви и няколко препинателни знака.

И, разбира се, с помощта на like!

Та ако нищо не ти идва на ум, лайквай смело! Всеки път, когато обектът постне музичка, гледа си на джезве, стигне до следващото ниво в mafia wars, напсува “Левски”, пусне цитат от Кафка, Конфуций или райна Княгиня, започне дискусия за или против слънчевия ток – лайквай. От собствен опит знам, няма как да не забележиш, ако някой лайква активностите ти на всеки 20 секунди. Ако обектът пусне виц или лаф, напиши отдолу: хахахахаха. Ако наистина е смешен, напиши: Ахахахахаха. Когато постът му е политически или философски, помага фразата: “Това е толкова тъжно, и толкова вярно!” Може да редувате двете – на по-веселките постове “ахахахаха”, на по-сериозните: “Това е толкова тъжно, и толкова вярно!” Ако след 50-ия коментар още не те е забелязал, то или не се интересува от теб, или те е изтрил. Но не се отказвай.

Мини към по-кратки форми на изказ: lol, rofl, btw, wtf. Най-късно тук ще се разрови из гугъла и укипидеиите да види аджеба кво искаш да кажеш.

Качи си всички снимки, които имаш – от родилния дом до онзиденшното напиване в бара, като не забравяш и последния Китен. Всеки ден си поствай една на стената, така че да я видят и онези, дето не ги интересува с к‘во си била на абитуриентския бал.

Поствай на стената си редовно стихове. Не е нужно да ги търсиш, карай по памет. Аз лично се впечатлих от една хай-ку фенка, която на стената си бе постнала: “Ех луна, луна, кой те там лепнА.” Не беше ирония, защото тя си бе и авторка. Смешно, несмешно, даже аз я запомних. Въобще, що да четем книги, като можем да си ги пишем и сами. Ако споделяш това правило, поствай си разказите и романите. Пращай ги и на лична на обекта, ама за да не те заподозре и на още 100-ина от листата с приятели. Неговата, де.

Ако не си графоман, поствай снимки. На цветя, разбира се. Цветенца през пролетта, цветенца през лятото, цветенца у дома, цветенца, цветенца… Може и снимки на бебета. Те винаги умиляват. Или на котенца. А ако искаш да се отделиш от масата, поствай снимки на натюрморти. Аз така веднъж обрах точките със снимка на натюрморт печено пиле с бутилка уиски.

Музиката! Тя е много важна. С нея можеш да изразяваш моментното си състояние. I will always love you – ама не, наистина, има ли по-оригинален начин да го кажеш това? Внимавай с поп-фолка, може обектът да е от враговете. Пробвай почвата с нещо на Цеца и отдолу напиши: не понасям сръбска музика, ама тази песен е просто wow! Ако ви напише: “и аз”, значи сте от един отбор.

Прави се все пак на заинтересуван и от други контакти, поствай нещо, предназначено за всички останали. Пример от моята стена: “Гледам цъфналите кестени, чувам как вятърът роши козината на уличните котки, усещам миризмата на пържени яйца и таратор… Приятен обяд на всички!”

Е, айде, дано съм била полезна. Успех и lol!

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Първи снимки на Алисия Викандер като Лара Крофт

| от chronicle.bg |

Животът в Tomb Raider е прашен, но под прахоляка на снимачната площадка изплува едно скандинавско видение – Алисия Викандер в ролята на Лара Крофт. 

Шведската носителка на „Оскар“ стъпва в обувките на Анджелина Джоли, за да влезе в кожата на известната героиня от видеоигрите.

Викандер описва Лара Крофт като „истински иконичен характер“, който е „модел за много млади жени“.

Във филма виждаме Лара като млада жена, умна и способна, но пилееща енергията си. Проследяваме нейното опасно пътешествие, което ще я накара да тества границите си във всеки един смисъл.

През 2001 и 2003 година в ролята на героинята беше актрисата Анджелина Джоли.

алисия викандер

 
 

„Бягство от затвора“ се завръща. Скоро.

| от chronicle.bg |

Легендарният сериал „Бягство от затвора“ се завръща с нови епизоди, в които актьорите от оригиналната продукция пресичат граници в цял свят, за да спасят един от своите.

В новите девет епизода, частично заснети на терен в Мароко, Уентуърт Милър, Доминик Пърсел, Сара Уейн Келис, Амаури Ноласко, Робърт Кнепър, Рокмънд Дънбар и Пол Адълстийн отново влизат в ролите си. Завръща се и създателят на сериала Пол Т. Шойринг.

Премиерата за България на „Бягство от затвора“ е на 6 април (четвъртък) от 22:00 ч. по FOX.

бягство от затвора

Изминаха 8 години до момента, в който завладяващият сериал за измъкване от решетките „Бягство от затвора“ е готов да се завърне. Актьорският състав отново влиза в ролите си и се впуска в ново смело бягство, по-мащабно от досегашните. Предстои вълнуващо приключение, изпълнено с върховна лоялност, саможертва и култ към семейството, което ще уцели зрителите право в сърцето.

Докато се появяват доказателства, че смятаният за мъртъв Майкъл може би е жив, Линкълн и Сара (Сара Уейн Келис, „Colony“, „Живите мъртви“), която продължава да бъде съпруга на Майкъл докато той е смятан за мъртъв, се обединяват, за да планират най-голямото бягство досега.

Трима от най-известните бегълци от затвора Fox River State, Сукре (Ноласко, „Telenovela“), Тибег (Кнепър, „Heroes“) и Стотачката (Дънбар, „The Mentalist“) отново са в играта. Но с Майкъл зад решетките в печално известния затвор Огигия в Йемен, опасността е съвсем реална както в затвора, така и извън него.

„Бягство от затвора“ е номиниран за „Златен глобус“ и „Еми“. Създателят на оригиналната продукция Пол Т. Шойринг също работи и върху новите епизоди и като изпълнителен продуцент заедно с Вон Уилмот, Майкъл Хороуиц, Доун Олмстед, Нелсън МакКормик, Марти Адълстийн, Нийл Мориц и Брет Ратнър. Нелсън МакКормик е и режисьор на новите епизоди.бягство от затвора