Дякона точка ком

| от |

Наскоро вкъщи си припомнихме филма „Социалната мрежа“, посветен на създаването на Facebook. Един от филмите, които мога да гледам с удоволствие от време на време (не, bTV, не е идея да го въртите колкото Титаник и Сам вкъщи).

Накратко за тези, които не са го гледали разказва се за спора между няколко човека (сред които Марк Зукърбърг разбира се) кой точно е създал Facebook. Вкъщи се пошегувахме, че това е разликата между американците и останалите. Докато в Щатите спорят кой точно е създал един сайт и цялата история става за филм, то в останалата част на света… Ами пак спорят кой е създал даден сайт. Всеки казва „Ти беше!“ и „Той ми каза така да направя“, а за филм и дума не може да става.

Най-популярният френски сайт е La Redoute, ха измислете филм да ви видя! (ужасен мъжки глас) „Нямам повече еднакви чорапи“ (драматична музика зад кадър) Kакво да правя? (още по-драматична музика зад кадър, сяда на компютъра, зазвучава Селин Дион…).

Ами България? Та най-популярният ни сайт дълго време служеше за проверка дали има интернет. От това най-много индийски сериал да се роди…

Но така беше до днес. Защото вече имаме истински сайт, с който можем да се гордеем. И той е… и неговото име е… Dqkona.com. Не, не бързайте да пишете адреса. Не се прави така. Пускате химна, поставяте трибагреника на видно място. И докато се пее „слънце Тракия огрява“ бързо изписвате Дякона точка ком, за да натиснете enter точно на Мила Родино. Сега вече можете да седнете и да започнете да разглеждате първия български сайт, за който един ден ще има филм. След „Дякон Левски“, „Дякона точка ком“. В него Дякона няма да псува турците, а ще пише кей уай пи в социалните мрежи.

Мъжка мода, дамска мода, детска мода… Това е като La Redoute, ама за патриоти. Мъжка спортна риза „Васил Левски“. Къси спортни панталони „Васил Левски“ с два предни джоба и ластик на талията. Дамски спортен суичър „Васил Левски“ с качулка и преден джоб. Детска фолклорна риза с традиционни шевици и гайтани. Чанта със шнур „Васил Левски“. Спортен сак с подписа на Васил Левски. Химикал с подписа на Васил Левски.

А в рубриката новини има това:

Screenshot_3

 

Отивам да си посипя главата с пепел, из цялата стая ще поръся захар и сядам да си поръчам целия комплект патриотични артикули. Един въпрос обаче ми пари на езика: „За това ли умря Левски?“, но няма да го задам, защото се страхувам, че отговорите няма да ми харесат.

Иначе Левски, Ботев и отец Паисий вече можете да видите и върху тетрадките наред с Джена, Криско и Фики Стораро. Отрежете ми патриотизъм за два и седемдесе. Мерси. Без торбичка, нямам карта, не събирам точки за матрак, не искам стикери. И не живея в 16 апартамент.

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.

 
 

Десет сериала, които свършиха прекалено рано

| от |

Американската телевизия е известна с това, че може да разбие сърцата на феновете само с един свой замах. Като прекрати любимото им шоу, като убие най-обичания им персонаж… Примерите са безброй в дългите години правене на качествени сериали.

Много от сериалите, които стартираха в сезон 2016-2017 така и не доживяха да видят новата година и… новия си сезон. Някои биват прекратени още преди да се докоснат до малкия екран, а други дори не изкарват цял сезон.

Независимо колко нагади има един сериал, колко подписки се направят и какво говорят феновете за културното му наследство, когато една телевизия реши да дръпне шалтера на някое шоу, то вече е обречено. Малко са примерите, като „Анатомията на Грей“, Family Guy и прочие, които могат да се похвалят, че са видели живот след телевизионната си смърт.

Разбира се, върлият телевизиоман познава и злощастни примери на сериали продължили по-дълго, отколкото е редно. И успели да отегчат нещастната си аудитория до смърт.

Истината е винаги някъде по средата и е редно да знаеш кога да спреш и да се откажеш. Прекалено рано обаче никога не е добра идея. Особено, ако имаш потенциал. Ние сме събрали за вас 10 телевизионни шоута, които приключиха пътя си от малкия екран към нечий хол прекалено рано. Поне според нас. В галерията горе.

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.