Двойната заплаха за западните ценности

| от |

Автор: Андерс Фог Расмусен (генерален секретар на НАТО), в. „Уолстрийт Джърнал“

Групировката „Ислямска държава“ (ИД) и президентът на Русия Владимир Путин са врагове на свободата, демокрацията и върховенството на закона.

Ужасното обезглавяване на двамата американски журналисти и на британския хуманитарен работник шокираха света. Шок беше и свалянето на самолета на Малайзийските авиолинии МН17 над Източна Украйна. Смъртта на тези невинни хора показва глобалните последици от две големи кризи на прага на Европа: напредването на т.нар. терористична групировка „Ислямска държава“ (ИД) в Ирак и Сирия и агресията на Русия срещу Украйна. Мирът и сигурността в Европа и Северна Америка са под заплаха като никога досега.

Тези предизвикателства ще продължат с години, а ние трябва да застанем лице в лице с реалността.

Организацията на Северноатлантическия договор опитва от дълго време и с цената на много усилия да изгради партньорство, което взема предвид притесненията за сигурността на Русия и което е основано на международните правила и норми. За съжаление Русия отхвърли нашите усилия за сътрудничество. Русия погази всички правила и ангажименти, които поддържаха мира в Европа и извън Европа след края на Студената война. Сега става ясно, че Русия гледа на Запада като на враг, а не като на партньор.

Терористичната заплаха нараства в Сирия и Ирак. Терористите от ИД наливат масло в огъня на разделението на религиите, който гори в Близкия Изток и Северна Африка. Нараства рискът той да се разшири и до нашите брегове.

Срещу нас се изправят сили на потисничество, които отхвърлят нашата либерална демокрация и нашия либерален, основан на правила, международен ред. Макар че техните виждания и идеологии са различни, те са заели опасна позиция срещу Запада и това, което представляваме ние. Те ще сграбчат всяка възможност да подкопаят нашите ценности за лична свобода, демокрация, върховенството на закона и човешките права.

В тази епоха на смут и ревизионизъм свободните общества трябва да останат силни и единни като сила за свобода. Ние трябва да бъдем готови за действие, когато е необходимо. Трябва да работим с държави с подобно мислене. Трябва да покажем увереност в нашите собствени ценности.

На срещата на върха на НАТО по-рано този месец ние засилихме колективната отбрана. Препотвърдихме основния ни ангажимент да защитаваме всеки един от нашите 28 съюзници срещу всяка заплаха. Съгласихме се да имаме продължително присъствие в Източна Европа и да създадем сили за бързо реагиране в размер на няколко хиляди войници, които могат да бъдат разположени в много кратък срок. Също така обещахме да замразим спада на разходите за отбрана и да отделяме до 2% от нашия БВП за отбрана през следващото десетилетие. Защото свободата не е безплатна, а сигурността е безценна.

Военната сила рядко е единственият отговор на една криза, но често е важна част от този отговор. Приветствам стратегията на американския президент Барак Обама за разделяне и пълно унищожение на ИД, работа с други съюзници и партньори на НАТО. Ако новото правителство в Багдад поиска нашата помощ, НАТО като алианс има готовност да обмисли отбранителна мисия за укрепване на силите на иракската армия да защити страната си. Ние можем да помогнем с координацията на провизиите от хуманитарната помощ и въздушния транспорт, необходим за доставката на тези помощи. Съюзническите държави също така ще работят в тясно сътрудничество като разменят информация за чуждестранни бойци, които се връщат в страната си и които представляват заплаха за нашите държави.

Европа и Северна Америка са в центъра на световното общество. Нашата сила не идва само от военната мощ, а от силата на нашите демокрации и нашите икономики. Ние трябва да укрепим нашето общество на свободни страни като продължим да набираме партньори с подобно мислене. Трябва да дадем тласък на нашите икономики чрез търговия и инвестиции, създаване на работни места и като дадем на другите силен пример са поведение. Необходимо е дори по-тясно партньорство между Европейския съюз и НАТО, а вратата за нови членове трябва да остане отворена.

Нашият либерален международен ред, който зачита свободата, демокрацията, пазарната икономика, общоприетите правила и норми и отхвърля завладяването на територии, донесе безпрецедентен мир, напредък и просперитет за милиарди хора. Това е историческо постижение. Ние трябва да защитаваме дори с още по-голяма увереност нашите принципи и ценности.

Тези ценности сега са под заплаха. Те не могат да бъдат приети за даденост. В навечерието на десетата годишнина от началото на войната в Афганистан се появява изкушението за обръщане навътре. Заплахите няма да отминат само защото искаме да извърнем поглед. Ние трябва да запазим глобалната перспектива и да се противопоставим на изолационизма и отстъплението.

Ако не успеем да защитим демокрацията, силите на потисничеството ще се възползват от тази възможност. Това само ще насърчи тираните. Неуспехът в противопоставянето на потисничеството само ще донесе още потисничество. Военните действия винаги са последен изход, но ние трябва да можем да ги използваме, когато имаме нужда. Не за да започваме война, а за да изградим мир.

Сега е време, когато нашите ценности са изправени пред предизвикателство, а нашата воля е подложена на изпитание. Силата на НАТО и обединението в Северна Америка и Европа никога не са били по-важни. Това е единственият начин да защитим нашата свобода, нашите народи и да насърчаваме нашите ценности./БГНЕС

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.