Двата мита около КТБ

| от |

Юрий Борисов

Два мита около КТБ продължават да се налагат в публичното пространство.

Първият е за „дупката“ от 4,2 млрд. лева. Толкова били „откраднати“, „източени“, „изчезнали“ от банката. Вложителите били ограбени и това било изконсумиран факт.

Истината обаче е друга. „Дупката“ от 4,2 млрд. лева не е факт, а прогноза. БНБ не твърди, че тези пари са изчезнали, а че могат да изчезнат в бъдеще. Оттук следват много въпроси.

Например, защо преди затварянето на банката 98% от кредитите се обслужват редовно, а днес БНБ приема само 20% от тях за безпроблемни? Това, че със затварянето на КТБ спира погасяването на кредити за 1,4 млрд. лева, означава ли, че тези кредити наистина са несъбираеми? Защо БНБ смени методиката за оценка на обезпеченията, при което се оказа, че признати в цял свят обезпечения не се признават в случая с КТБ? Например обезпечения с дълготрайни материални активи, търгуеми ценни книжа и гаранции от първокласни банки. В сряда Емилия Миланова, оглавявала 10 години „Банков надзор“, каза, че докладът на БНБ не е правен по международни стандарти. Ще се получи ли „дупка“ от 4,2 млрд. лева, ако се приложат международните стандарти? И дали тогава много кредити от графата „лоши“ няма да бъдат върнати отново в графата „добри“? Въобще прогнозното съмнение на БНБ не хвърля ли съмнение върху основателността на прогнозата?

Вторият мит е, че ако държавата даде, примерно, 2 млрд. лева за оздравяване на КТБ, това ще е спасяване на банката с парите на данъкоплатците. Видите ли, някой крал, пък сега ние ще плащаме.

Истината е друга. Банката може да бъде спасена, без данъкоплатците да бъдат ощетени дори с един лев. При процедура на оздравяване няма правен механизъм, при който държавата да вземе от парите ни и да ги подари на някого. Тя има две възможности: или да даде пари назаем, или да стане съсобственик на оздравяваната банка. В първия случай заемът ще й бъде върнат. Във втория съвкупният данъкоплатец ще има нова банка. Много по-голяма от единствената държавна банка днес – Българската банка за развитие.

Данъкоплатецът със сигурност обаче ще се бръкне в случай на фалит на КТБ. Именно тогава от неговия джоб ще бъдат извадени всички гарантирани депозити. За да спечелят едни специални хора – тези, които няма да си върнат кредитите, и тези, които ще си напазаруват на ниски цени кредитния портфейл на КТБ.

В сметката на данъкоплатеца можем да сложим и удара върху бизнеси, които хранят над 100 хиляди българи.

При подходящо говорене на институциите и гаранции, че натискът за теглене на пари при отварянето на банката ще бъде посрещнат адекватно, едва ли ще се стигне до изтегляне на всички депозити от КТБ. Въпреки силно увредената й репутация. За което доста хора поработиха сериозно. И май продължават да го правят.

 
 

Gorillaz пускат нов албум през април

| от chronicle.bg |

Виртуалната група Gorillaz обяви, че новият им албум „Humanz“ ще излезе на 28 април, съобщава БТА.

 Те вече пуснаха клип и сингъл към него.

Бандата е експериментален проект на Деймън Олбърн, бивш певец на Blur, един от емблематичните състави на движението „брит поп“. Това ще бъде първи албум на Gorillaz  след 2011 година.

Групата също обяви, че днес ще изнесе концерт в Лондон за всички фенове, които предварително си бяха поръчали новия й албум. Тя направи дарение за „Белите каски“, които провеждат хуманитарни дейности в Сирия.

Gorillaz  представиха „Saturnz Barz“ – новия сингъл от предстоящата тава, в който има микс от рок, хип-хоп и реге. Клипът, както обичайно, бе с характерните им анимационни герои, които се озовават в къща, населена с духове.

В новия албум на Gorillaz са включени 14 парчета.

|

Gorillaz – Andromeda

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.