Дела, а не думи са нужни в Украйна

| от |

s_u01_RTX17LRX

Дейвид Креймър*, в. „Вашингтон пост

По време на посещението на вицепрезидента на САЩ Джо Байдън в Киев, той трябва да намери време да мине през Майдана, където ще види импровизирани паметници на над 100-имата украинци, загубили живота си, борейки се за по-добре бъдеще за своята страна.

Това е изключително трогателно преживяване. От ноември те и стотиците хиляди други, които излязоха на улиците, искаха свобода и върховенство на закона, достойнство и зачитане на човешките права, край на корупцията и възможност за задълбочаване на интеграцията с Европа – с две думи, обратното на всичко, което представляват Виктор Янукович и Владимир Путин.

Посещението на Байдън последва кръг на преговори в Женева миналата седмица, получил лоши оценки от протестиращите, които все още са струпани в центъра на Киев. Изявлението, публикувано след преговорите в четвъртък, не споменаваше десетките хиляди руски войници, струпани по руско-украинската граница, нито анексирането на Крим от Русия.

Преговорите между Украйна, Русия, ЕС и САЩ не доведоха до призив за зачитане на териториалната цялост и суверенитета на Украйна. Спомената бе обаче необходимостта конституционният процес в Украйна да бъде „прозрачен, ясен и да не изключва никого“, макар че това подпомага стремежа на Путин да се намесва във вътрешните работи на Украйна. Няма ясни механизми за прилагане на споразумението от миналата седмица, а проруските сили в Донецк вече обявиха, че то не е приложимо към тях. Дори президентът Обама изрази съмнения, че резултатите от Женева ще решат кризата.

Подобен скептицизъм е оправдан. Тези, които казват, че е било по-добре страните да преговарят, трябва да разберат че самото решение да се приеме подобна среща спечели на Путин отлагане на възможността на допълнителни, по-тежки санкции. В това отношение Женева причини повече вреди, отколкото ползи. Санкциите са единствената сериозна надежда да бъде накаран Путин да преосмисли своята агресия и да се създаде опозиция срещу неговата политика в Русия.

Сега Съединените щати и Европейският съюз вероятно ще искат да дадат на процеса от Женева време да бъде доведен до край, преди да обмислят по-нататъшни санкции. Това ще усложни програмата на Байдън, защото украинските власти и гражданско общество искат дела, а не думи.

Украинците, с които се срещнах по време на неотдавнашното си посещение в Киев, се оплакаха от пасивната позиция на Запада и се чудеха защо САЩ и ЕС не се опитат да предотвратят или изпреварят по-нататъшните руски опити за дестабилизация на тяхната страна. От тяхна гледна точка Путин определя дневния ред, а Западът го догонва. Украинците са уморени от станалия всеобщ рефрен в европейските столици, че САЩ и ЕС „обмислят допълнителни санкции, ако Русия продължи действията си“.

Превземането на Крим от страна на Путин, оправдано с фалшиви твърдения, че живеещите там етнически руснаци са заплашени, беше ускорено от свалянето от поста през февруари на украинския президент Виктор Янукович. Това увеличи несигурността и засили параноята на Путин, че същото може да се случи в Русия. След като анексирането на Крим се оказа забележително лесно, Путин се насочи към други части от Източна Украйна, за да дестабилизира своя съсед с двойната цел стремежите на хората на Майдана никога да не се сбъднат – и да не станат възможен пример за руснаците – и за да може Западът да загуби интерес към задълбочаването на отношенията с все по-хаотичната Украйна.

Досега на Путин се наложи да плати ниска цена за този гамбит: два кръга ограничени санкции от страна на ЕС и САЩ, които изобщо не стигат достатъчно далеч. Дори да действа от чувство на параноя и слабост, Путин смята, че печели. Путин вижда Запада като още по-слаб, отколкото е, и подозира, че той няма да приеме тежки санкции, защото подобни мерки ще причинят финансови и икономически притеснения на Европа – независимо че те могат и да нанесат сериозни вреди на вече свиващата се руска икономика.

Преди преговорите в Женева в четвъртък, САЩ трябваше да приемат трети кръг от санкции, засягащи руски банки като Газпромбанк и Сбербанк. По същия начин, някои от приближените на Путин – като Игор Сечин, ръководител на най-голямата руска компания Роснефт; Алексей Милер, ръководител на Газпром; и Сергей Чемезов, председател на предприятието Рособоронекспорт, насочено към износ на отбранителни материали – фирмите, които те управляват, трябваше вече да са станали обект на санкции, и да бъдат санкционирани сега. Ако Западът, или поне САЩ, бяха обявили нова серия сериозни санкции преди Женева, на Путин щеше да се наложи да се защитава, вместо да преговаря от позиция на относителна сила. Прилагането на подобни мерки преди Байдън да пристигне в Киев щеше да изпрати силно послание за подкрепа към Украйна и укор към Москва.
Визитата на Байдън дава на Съединените щати възможност да покажат солидарност с украинския народ. Едно посещение на Майдана би било особено трогателно и би подчертало факта, че сегашната криза се дължи на желанието на украинците да бъдат свободни – и на усилията на Путин да не им позволи това. /БТА/ /Асен Георгиев/

********************
б. изд.: Дейвид Креймър е президент на Фрийдъм Хаус (Freedom House). Той беше заместник-държавен секретар на САЩ за Русия и Украйна при администрацията на президента Джордж Буш-младши.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

Ford Mustang GT с кожа от истински мустанг и кобри

| от chronicle.bg |

Ford Mustang е легенда. Историята на този култов автомобил се припомня от време на време, но никога не е излишно да се спомене отново.

Или поне накратко, защото колата го заслужава.

Представен на изложението в Ню Йорк на 17 април 1964 г., два месеца и девет дни след като „Бийтълс“ за пръв път свирят в САЩ, Mustang буквално смайва публиката и всички искат да го имат.

кола, форд мустанг

Ford стартира официалните продажби още същия ден, като те са рекордни – до края на 64-та марката реализира 97 705 автомобила в изпълнение ‘Notchback’ купе и още 28 833 открити коли. На следващата година пуска Mustang Fastback с елегантно спускащ се към задницата покрив, форма която се запечатва завинаги в съзнанието на хората и с която повечето асоциират името Mustang.

кола, форд мустанг

Форма в която Ford предлага и най-новото шесто поколение на модела (макар, че наскоро излезе фейслифт), първият Mustang създаден и с мисъл за Европа, както и първият с наистина независимо задно окачване.

кола, форд мустанг

И първият с 2,3-литров 4-цилиндров двигател, чиито показатели са стабилни. Конкретната кола обаче е в изпълнение GT с масивния атмосферен 5-литров V8 и 422 коня, идващ с подобаващия за един ‘Stang’ тътен. И макар интериорът на Mustang MkVI да е огромен качествен скок, собственикът на този автомобил иска седалките му не само да са от истинска кожа, а въпросната кожа да е от съответната порода – мустанг. Заедно с косъма.

кола, форд мустанг

Представителството на Vilner в Пекин се заема с педантичното изпълнение на този донякъде противоречив проект.

Клиентът е категоричен: „Това е истински Mustang, искам и кожата да е от мустанг…“ . Vilner решават, че най-удачно е да използват естествения материал с косъм за страниците на седалките, останалата им площ обвиват в същия материал, но обработен и на ръка. Ателието борави с респект и влага огромно количество ръчен труд в изработката. Обърнете внимание на перфорациите, всички те са нанесени педантично на ръка. Конците са червени, в контраст с екстериора на колата. В същото бордо са изпълнени и предпазните колани, както и шевовете около лоста на ръчната спирачка, също облицована с конска кожа.

кола, форд мустанг

Почти всички останали повърхности са облагородени с фина алкантара: корите на вратите, корите при задните седалки, таблото, воланът, който е комбинация кожа от мустанг/алкантара и таванът на Mustang GT, изпълнен според изискванията на клиента. Алкантареното платно над главите на шофьора и пасажера е ръчно изрисувано с две кобри, препратка към по-мощните Shelby изпълнения на колата, но изпълнено в традиционен китайски стил. Детайл завършващ този изключително автентичен и персонализиран интериор е металната табелка срещу пътника, на която е гравирано изображение с първото поколение Mustang и номер 01, идентфициращ уникалността на проекта.

кола, форд мустанг

2015 Ford Mustang GT, 4951 куб. см, V8, 422 к.с., 524 Нм, 6 ст. автоматична, задно предаване, 1732 кг.

 
 

Актьори, които за малко да изпуснат велики роли

| от |

 Представете си „Терминатор“ без Арнолд Шварценегер или „Титаник“ без ди Каприо. Направихме галерия с актьори и актриси, който за малко да изпуснат иконичните си роли.

В историята често се ходи по много тънък лед. Освен разминавания и недоразумения, личните решения на хората често са причина за изпускане на прекрасни шансове. Дори за номинации за Оксар. В Холивуд актьори често правят мръсни номера, за да получат роля. Но когато отказват прекрасни възможности по собствено желание  – тогава е наистина озадачаваща ситуация.

Галерията ни ще ви покаже много известни лица, които за малко да изпуснат ролите на живота си. Тези, които ги направиха известни.