Датата 10 август и Майкъл Джаксън

| от | |

В света на популярната музика и в този на шоубизнеса има едно име, сред чиито синоними са думите успех, рекорд, ненадминат и прочее. Това е Кралят на попа – Майкъл Джаксън. Датата 10 август спокойно може да бъде определена като бележита в неговите кариера и живот.

През 1979 г., 19 дни преди Майкъл да навърши 21 години, точно на 10 август е издаден първият му солов албум „Off The Wall“. Албумът е продуциран от Майкъл и небезизвестният Куинси Джоунс. Двамата се запознават на снимачната площадка на филма „The Wiz“, в който Кралят на поп музиката си партнира с Даяна Рос.

Звукозаписните сесии се провеждат между декември 1978 и юни 1979 г. По време на работата по „Off The Wall“, Джаксън си сътрудничи с редица автори и изпълнители, сред които Пол Макартни, Стиви Уондър и Род Темпъртън.

Издадени са пет сингъла от албума. Три са клипирани. Три са и песните, които Майкъл е написал сам, включително и водещият и сертифициран с платинен статус „Don’t Stop ‘Til You Get Enough“.

Освен изключително успешен първи албум и заявка за бъдещо сътрудничество между Майкъл Джаксън и Куинси Джоунс, „Off The Wall“ представя Майкъл като пораснала суперзвезда, готова да бъде коронована за Крал на поп музиката. През 1980г., Майкъл печели три статуетки на Американските музикални награди, грабва две награди по време Музикалните награди „Билборд“, както и „Грами“ в категория „Най-добро мъжко R&B изпълнение“.

„Off The Wall“ е сертифициран с 8 пъти мулти-платинен статус. През 2008г. „Off The Wall“ e официално въведен в Grammy Hall of Fame.

Успехът е огромен, но недостатъчен за Майкъл Джаксън и обещава още по-големи постижения със следващия си албум. Той заявява, че иска с композирани от него песни ще се превърне в „най-голямата звезда на планетата”, но тези му амбиции са посрещнати и приети с насмешка. Никой не подозира, какво ще се случи само няколко години по-късно.

Едва ли някой е предполагал, че вторият му солов албум „Трилър” (1982) ще се превърне в най-успешния и най-продавания солов албум на всички времена. Феномен, останал ненадминат и до днес. „Трилър” разбива рекорд след рекорд с всяка изминаваща седмица. Той печели на Майкъл Джаксън невижданите дотогава осем награди „Грами” (за една вечер), задържа се в топ 10 на Billboard 200 цели 87 седмици, като 37 от тях е на първо място. „Джаксън манията” вече е факт. Но за „Трилър“ – през ноември, когато ще се навършат 32 години от издаването му.

Отново на 10 август, но през 1985, Майкъл се превръща в собственик на огромен музикален каталог с над 4000 композиции. В каталога ATV са включени и 251 песни на The Beatles, както и хитове от Pat Benatar, Little Richard, The Pointer Sisters and The Pretenders.

Преговорите протичат в продължение на 10 месеца и Майкъл Джаксън плаща сумата от 47 500 000$, за да придобие правата върху песните. В знак на признателност за помощта, която му оказват по време на „сделката Бийтълс“, Майкъл Джаксън възнаграждава адвоката си Джон Бранка и мениджъра си Франк Дилео с по един Ролс Ройс.

Тази историческа бизнес сделка слага край на десетгодишното приятелство между Краля на попа и Пол Макартни. По ирония на съдбата, Пол Макартни е изигрва водеща роля за това, Майкъл да се насочи към този бизнес, без да подозира, че това ще го засегне лично. По време на записите на дуета „Say Say Say“ на двете легенди, Джаксън остава в дома на Пол и съпругата му Линда. По време на една от вечерите, Макартни показва на Майкъл каталога с всички песни, на които той притежава издателските права и пояснява, че бизнесът с издаване на музика е изключително доходоносен. Тогава Майкъл му отговаря, че един ден ще притежава правата върху песните на Бийтълс. „Чудесно! Добра шега“, засмял се Макартни.

Пол Макартни губи собственост върху правата на песните си през 1969г. Възможностите да си върне правата са били почти никакви, поради високите офертни цени.

Майкъл бързо въвежда новата си покупка в действие и скоро след финализирането на сделката продава песента „Revolution“ на Джон Ленън за реклама на обувки „Nike“.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat