Датата 10 август и Майкъл Джаксън

| от | |

В света на популярната музика и в този на шоубизнеса има едно име, сред чиито синоними са думите успех, рекорд, ненадминат и прочее. Това е Кралят на попа – Майкъл Джаксън. Датата 10 август спокойно може да бъде определена като бележита в неговите кариера и живот.

През 1979 г., 19 дни преди Майкъл да навърши 21 години, точно на 10 август е издаден първият му солов албум „Off The Wall“. Албумът е продуциран от Майкъл и небезизвестният Куинси Джоунс. Двамата се запознават на снимачната площадка на филма „The Wiz“, в който Кралят на поп музиката си партнира с Даяна Рос.

Звукозаписните сесии се провеждат между декември 1978 и юни 1979 г. По време на работата по „Off The Wall“, Джаксън си сътрудничи с редица автори и изпълнители, сред които Пол Макартни, Стиви Уондър и Род Темпъртън.

Издадени са пет сингъла от албума. Три са клипирани. Три са и песните, които Майкъл е написал сам, включително и водещият и сертифициран с платинен статус „Don’t Stop ‘Til You Get Enough“.

Освен изключително успешен първи албум и заявка за бъдещо сътрудничество между Майкъл Джаксън и Куинси Джоунс, „Off The Wall“ представя Майкъл като пораснала суперзвезда, готова да бъде коронована за Крал на поп музиката. През 1980г., Майкъл печели три статуетки на Американските музикални награди, грабва две награди по време Музикалните награди „Билборд“, както и „Грами“ в категория „Най-добро мъжко R&B изпълнение“.

„Off The Wall“ е сертифициран с 8 пъти мулти-платинен статус. През 2008г. „Off The Wall“ e официално въведен в Grammy Hall of Fame.

Успехът е огромен, но недостатъчен за Майкъл Джаксън и обещава още по-големи постижения със следващия си албум. Той заявява, че иска с композирани от него песни ще се превърне в „най-голямата звезда на планетата”, но тези му амбиции са посрещнати и приети с насмешка. Никой не подозира, какво ще се случи само няколко години по-късно.

Едва ли някой е предполагал, че вторият му солов албум „Трилър” (1982) ще се превърне в най-успешния и най-продавания солов албум на всички времена. Феномен, останал ненадминат и до днес. „Трилър” разбива рекорд след рекорд с всяка изминаваща седмица. Той печели на Майкъл Джаксън невижданите дотогава осем награди „Грами” (за една вечер), задържа се в топ 10 на Billboard 200 цели 87 седмици, като 37 от тях е на първо място. „Джаксън манията” вече е факт. Но за „Трилър“ – през ноември, когато ще се навършат 32 години от издаването му.

Отново на 10 август, но през 1985, Майкъл се превръща в собственик на огромен музикален каталог с над 4000 композиции. В каталога ATV са включени и 251 песни на The Beatles, както и хитове от Pat Benatar, Little Richard, The Pointer Sisters and The Pretenders.

Преговорите протичат в продължение на 10 месеца и Майкъл Джаксън плаща сумата от 47 500 000$, за да придобие правата върху песните. В знак на признателност за помощта, която му оказват по време на „сделката Бийтълс“, Майкъл Джаксън възнаграждава адвоката си Джон Бранка и мениджъра си Франк Дилео с по един Ролс Ройс.

Тази историческа бизнес сделка слага край на десетгодишното приятелство между Краля на попа и Пол Макартни. По ирония на съдбата, Пол Макартни е изигрва водеща роля за това, Майкъл да се насочи към този бизнес, без да подозира, че това ще го засегне лично. По време на записите на дуета „Say Say Say“ на двете легенди, Джаксън остава в дома на Пол и съпругата му Линда. По време на една от вечерите, Макартни показва на Майкъл каталога с всички песни, на които той притежава издателските права и пояснява, че бизнесът с издаване на музика е изключително доходоносен. Тогава Майкъл му отговаря, че един ден ще притежава правата върху песните на Бийтълс. „Чудесно! Добра шега“, засмял се Макартни.

Пол Макартни губи собственост върху правата на песните си през 1969г. Възможностите да си върне правата са били почти никакви, поради високите офертни цени.

Майкъл бързо въвежда новата си покупка в действие и скоро след финализирането на сделката продава песента „Revolution“ на Джон Ленън за реклама на обувки „Nike“.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Първи снимки на Алисия Викандер като Лара Крофт

| от chronicle.bg |

Животът в Tomb Raider е прашен, но под прахоляка на снимачната площадка изплува едно скандинавско видение – Алисия Викандер в ролята на Лара Крофт. 

Шведската носителка на „Оскар“ стъпва в обувките на Анджелина Джоли, за да влезе в кожата на известната героиня от видеоигрите.

Викандер описва Лара Крофт като „истински иконичен характер“, който е „модел за много млади жени“.

Във филма виждаме Лара като млада жена, умна и способна, но пилееща енергията си. Проследяваме нейното опасно пътешествие, което ще я накара да тества границите си във всеки един смисъл.

През 2001 и 2003 година в ролята на героинята беше актрисата Анджелина Джоли.

алисия викандер

 
 

Илон Мъск основа нова компания, която ще сближава човешкия мозък с компютрите

| от chronicle.bg |

Очевидно на Илон Мъск му остава твърде много време покрай Tesla, SpaceX и Hyperloop, защото основа още една компания.

Според информация на The Wall Street Journal (WSJ) новият проект на Мъск се казва Neuralink и целта му е да създаде технология, която може да направи пряка връзка между човешкия мозък и компютрите.

Neuralink цели създаването на чипове, които могат да се имплантират в мозъка. Идеята е да се лекуват заболявания, а може би и да се създаде  по-силна връзка между човек и компютър. Така може да се стигне до директна комуникация между нас и компютрите, а командите ще стават само чрез мисълта ни.

Neuralink е регистрирана в Калифорния като медицинска изследователска компания и според слухове вече е наела няколко академици с висок профил в областта на неврологията и гъвкави електроди, сред които експерта по нано технологии д-р Венеса Толоса, професора от UCSF Филип Сабес и професора от Бостънския университет Тимъти Гарднър, който изучава невронните пътеки и мозъците на пойните птици.

Прототипът вероятно ще бъде под формата на мозъчен имплант, който ще може да лекува заболявания като епилепсия, Паркинсон или депресия.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.