Австрия – различната Нова година

| от | |

Екатерина Генова няма нужда от представяне. През 1992 година при създаването на Ефир 2  става  автор и водещ на седмичното токшоу „Ах, тези муцуни“. То е на екрана  на  Ефир 2, а след закриването му  и на Канал 1, в продължение на 10 години. От 2005 година Екатерина Генова е ръководител на Сателитния канал на БНТ ТВ“България“, а днес е директор на Дирекция „БНТ Свят и региони“. За нас е чест, че специално за chronicle.bg тя се съгласи да разкаже впечатленията си от една Нова година, прекарана в Австрия. Настанете се удобно, let’s go!

Винаги, когато пътуваме с кола към Австрия, си казвам, колко е хубаво, че сме в Европейския съюз. През граничните пунктове, които стават все по-малко, минаваме през гишето „  EU only”, паспортите ни не предизвикват дълго четене и вторачване и т.н. Но точно при тези пътувания най-силно се усеща разликата в стандартите между България и  стария член на Европа Австрия. Като се започне от пътищата, по които пътуваме и се свърши с навиците за живот и начините на празнуване. Например –  на Нова година.

1544457_10201146814703775_262096596_n

 За втори път  сме в Австрия на Нова година.Първият път бяхме в известен алпийски курорт, като за празничната вечеря  платихме куверти в ресторанта на един от най-добрите хотели. Не очаквахме обаче, че в доста солената цена не е включен 12-тият час. Още към 23.15 ни приканиха да напуснем ресторанта, а в 23.45 изгасиха и лампите. Изглеждахме доста не на място, когато с официалните дрехи /по стар български обичай/ се озовахме на улицата. А купонът беше точно там. С греяно вино, фойерверки и много настроение. Всички хора си знаеха, как ще празнуват и се бяха облекли подходящо.

1538713_10201146812103710_1012152729_n

За тази Нова година вече си бяхме научили урока. Никакви токчета и рокли, топли спортни дрехи и готовност в 12 без 15 да излезем на площада в живописния стар град на Вилах. Преди да стигнем до новогодишната вечеря обаче, преживяхме няколко изненади.При това, много приятни.

Изненада 1. Запазихме си стаи в един от най-посещаваните хотели във Вилах, където само за да вечерят идват туристи от близките градчета в  Италия и  Словения. Кухнята на ресторанта е известна с телешкото, отгледано от фамилията -собственик на хотела, с доброто вино, с невероятната чистота и с още по-невероятната чеснова супа. Тя се сервира в специално изпечена за целта половин франзела, захлупена с капаче от хляб.За тази супа и за другите специалитети всяка седмица по веднъж тук идва компанията на адвокат от италианския град Тарвизо, с когото се запознахме на място.  След това описание на хотела и неговата слава, няма да повярвате, че резервацията ни за стаи и за празничната вечеря  за Нова година  беше само устна и без авансово плащане.  Като недоверчиви българи, до последния ден преди тръгването  се обаждахме  да питаме, имаме ли резервация или не. Членовете на хотелиерската  фамилия ни изтърпяха с австрийска учтивост.

1557651_10201146660659924_918310771_n

Изненада 2. Пристигайки в хотела, вече успокоени от факта, че стаите ни чакат, плахо зададохме въпрос за  новогодишния куверт. Знаейки българските параметри и с опита от предишното австрийско прекарване, бяхме готови на трицифрени цени. Собственикът видимо се зарадва, че ще изберем ресторанта на хотела за празника и ни даде лист с предлаганото фиксирано меню. Веднага добави, че ако искаме, ще можем да си поръчаме и всичко от основното меню на ресторанта. И ето я най-голямата изненада. Гледаме и не вярваме на очите си. Кувертът за Нова година е 24 евро.  Няма да ви държа в напрежение и ще добавя – всичко, което ни поднесоха, беше прясно, от производители от региона, прилягаше на  всеки гурме ресторант и беше абсолютно достатъчно, за да сме доволни навръх смяната на годините. Онези от нас, които не си бяха поръчали менюто, със завист гледаха към чиниите ни и бързо се преориентираха. Но и този път ресторантът беше само  до 24.00 часа, а хората към 23.45  започнаха да си тръгват. Защото всички отиват на площада, където настроението и особено фойерверките си заслужаваха. След 24.00 часа на площада имаше и концерт на открито за по-издържливите на студ.

1526712_10201146695700800_1920000197_n

Не обичам да играя ролята на нихилист и да отричам възможностите на българите за кулинария, гостоприемство и туризъм. Но описаното наистина не се случва в нашите ресторанти, колкото и звездни да са. Всяка Нова година плащаме скъпо за повяхнала салата, студено месо, вкисната снежанка и други подобни. Накрая по масите остават за боклука  килограми неизядени баници, колбаси, некачествени сирена, баклави и други храни. Ние, клиентите  се лъжем, че сме се нахранили добре и според платените пари, ресторантьорите се заблуждават, че са ни обслужили добре. А бихме могли да спечелим всички по веригата, както в Австрия.

602446_10201146699740901_1310652317_n

Там ресторантите и магазините са горди да предлагат храни от местни производители. Но явно и правилата им го позволяват. В България, ако включите в менюто на  малкия си хотел  мед или мляко от местните хора, автоматично нарушавате няколко правила и ставате потенциален клиент на инспекторите от Агенцията по храните, ХЕИ и други органи.Всеки продукт, предлаган  за закуска, обяд или вечеря трябва да има сертификат за произход. За малките производители изваждането на необходимите документи често е непосилна задача и това автоматично кара ресторантьорите да предпочитат големите магазини. Ето как у нас сме гарантирали на чуждите и големи търговци, че българските собственици на хотели и ресторанти ще купуват предимно от тях. Не съм чула за протести срещу тези норми.

Ако в Австрия имаше правила и служби като нашата Агенция по храните или  ХЕИ, никога нямаше да видя уличния пазар в центъра на Вилах  /предполагам и във всеки друг град/ на производители на всевъзможни храни от регион Каринтия. Щандове, мобилни магазини, скари, къщички – всеки иска да представи по най-добрия начин продукцията си. Пъстърва от езерата в Каринтия, сирена от друго стопанство, прясно еленско и сърнешко месо, както и дивечови колбаси от специализираното стопанство, мед, вино – всичко е на тезгяха. Може да се купи сурово или да се опита запечено пред клиента. И никакъв страх от контролиращи органи. Всеки щанд е украсен със снимки на стопанството, както  и на фамилията – производител. Да се зарадва човек, че като си похарчи парите, те ще отидат за развитие на бизнеса на местните хора. Няма смисъл да коментирам вкусовите качества на  храните. Всяка стока отговаря на описанието си като  местна, биологично чиста и домашна.

Не зная, дали е част от „световния заговор”, но при тях правилата са направени, за да се стимулира  всеки да работи и да предлага най-доброто, а при нас – за да се облагодетелстват големите търговци /включително и австрийски/  и контролиращите органи.

1485072_10201149522211461_2077848802_n

И още разлики между  тук и там. Качеството на стоките и услугите никога не подлежи на съмнение. Офертите за празнични дни са с по-ниски цени, за да се привличат клиенти, а не обратното. Може би, защото предлагането на хотели, ресторанти и туристически услуги е голямо. Местният патриотизъм извира отвсякъде.Освен в менютата и в магазините, също и в рекламата на града.Сигурно не знаете, но тук е най-големият МОЛ между Средиземно море и Алпите.Много приятно място, но не може да се мери дори с по-малките родни екземпляри. Тук е и най-големият СПА център, като в случая рекламата е вярно. Стъклена сграда на три етажа с безброй минерални басейни, водни атракции и  вдигащи адреналина  пързалки, в която колкото и хора да има, не ти се струва пренаселена. Входът е 7,5  евро за 3 часа , а във вечерните часове има намаление.Ако ползваш и някоя от сауните, доплащаш. Като добавим към тази минерална привлекателност на Вилах и фактът, че наоколо в радиус от 10 до 30 километра има всевъзможни ски зони, ставаме песимисти, че скоро ще си заприличаме с австрийците.А по територия и по население сме толкова близки.

1544294_10201149520931429_1250411449_n

Е, вярно, че в новогодишната нощ на всички в ресторанта ни липсваше  музиката и хорото, че нямаше с кого да останем до 6 сутринта, за да се похвалим после, колко хубаво сме изкарали. Нервирахме се всяка вечер, че приемат поръчки за храна най-късно до 21.30. Но важното е, че  догодина пак можем да избираме, къде да бъдем на Нова година. Ето затова харесвам Европейския съюз.

Вилах е малък австрийски град с население близо 60 000 жители. Намира се на 10 км от границата със Словения и е важен транспортен център. Наоколо има 7-8 големи и красиви  езера и доста ски-зони. 

994418_10201149519211386_1433117132_n

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

Майкъл Дъглас и Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости

| от chronicle.bg, по БТА |

След седмица живата легенда на американското кино Кърк Дъглас ще навърши 100 години. По случай юбилея синът му Майкъл Дъглас и съпругата му Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости.

Легендарният актьор е споделил за сп. „Клоузър уикли“, че всичко, което знае за празненството е, че син му и снаха му са поканили около 200 души – приятели и членове на семейството. И макар да е в неведение какво му готвят близките, Кърк Дъглас не крие, че с нетърпение очаква изненадата.

„Моята единствена работа е да бъда добре и да си почивам, за да се явя и да пръскам чар на собственото си парти. Естествено, ще трябва да произнеса кратко слово. Поради тази причина упражнявам речта си с говорен терапевт, за да могат гостите да ме разберат“, казва Кърк Дъглас.

Ветеранът допълва, че една от причините за дълголетието му е здравият и щастлив семеен живот. „Късметлия съм, че преди 63 години открих сродната си душа Ан Байдънс. Вярвам, че прекрасният ни брак ми помогна да преживея всички неща, с които се сблъсках в този живот“, споделя Кърк Дъглас

 
 

Три източни красавици в името на Слънчевата жена

| от Спонсорирано съдържание |

Някак не е честно най-разпространяваният женски образ да е този на Фаталната жена. Дяволската, тъмна половина на магичното човешко същество, наречено Жена, е толкова използван и предъвкван от литературата, киното и модата характер, че от него вече отдавна нагарча. Да не говорим, че жените с поглед на освирепяла котка, седуктивно порлуотворени устни и вамп излъчване в цветния свят, в който живеем, са си направо остаряло, булевардно клише.

Интересната женска половина днес е друга – тази на слънчевите момичета. На усмихнатите, живеещи в радостта съвременни делнични красавици, за които удоволствието от живота изобщо не се припокрива с някаква мисия фатално да прелъстяват. Злодействането не е тяхна философия, защото личната им свобода им е присъща по природа и предпочитат да я посветят на добрите неща в живота – слънцето, смеха, телесните и душевни удоволствия, красивите вещи и средата, която предпочита да бъде насищана с бохемски дух и закачлива доза безразсъдство.

Единствената световна марка, която се осмелява да излезе от стандартния печеливш по определение образ на жената вамп и да го замени с този на слънчевите момичета, е Folli Follie – брандът, който стои зад вече безброй колекции дамски часовници, бижута и аксесоари. И естествено този сезон той търси своите обърнати към светлината, бляскави посланици там, където слънцето изгрява най-рано – на Изток. Затова и красавиците, които представят философията и новата колекция с марката Folli Follie са три зашеметяващи източни красавици – хонгконгската актриса и модел Дженифър Це Тинг-Тинг, южнокорейката манекенка и любимка на младите Миа Канг и китайският супермодел Аугуст Занг.

В България познаваме лицата им от билбордовете на бранда, виждали сме ги на рекламните страници в списанията, но все още нямаме представа кои всъщност са тези момичета. Смятам да поправя тази несправедливост по две причини – първо, защото наистина се радвам, че някой се осмелява да заложи на позитивното и светлото, за сметка на тъмното и депресивното в рекламните си кампании и второ, защото ако си мислите че Folli Follie просто са предпочели да окачат бижутата и аксесоарите си по изящните ръце на три деликатни, източни хубавици, дълбоко се лъжете. Става дума за три изключителни момичета, които тепърва има какво да покажат на света.

Започвам с謝婷婷

Така се изписва името на Дженифър Це Тинг-Тинг, дългокосата тридесет и четиригодишна азиатка, която можете да видите заедно с останалите две момичета тазгодишния рекламен клип на Foli Follie. Тя е родена на седми септември и като типична Дева умее да подрежда живота си по точно определен план, който следва неотлъчно. В семейството си има „светъл пример“, на който дължи началната си скорост за кариера на актриса и модел – по-голямата й сестра Никол. В източния свят миловидната Дженифър бързо завладява публиката, при това съвсем не с кинообрази на кротки момичета.

За първи път е забелязана в ролята й на любимата на джет куон до боеца Брус Лий Ааиф във филма за него „Моят брат Брус Лий“ Bruce Lee, My Brother (2010). Да разкажеш история, свързана с най-емблематичния образ на източните бойни изкуства е предизвикателство, в което Дженифър участва с истински талант. Две години по-късно се появява още един филм с нейно забележително участие, който я заковава като любимка на публиката – Naked Soldier (2012). Там тя вече е истински екшън герой – играе дъщеря на полицай, която е отвлечена и тренирана като супер комбат войник. Подобни сюжети за любими на азиатската публика, която моментално издига младата актриса на пиедестал и днес тя е нещо като Анджелина Джоли в азиатския свят.

Следват още филми, в които красавицата играе най-различни роли, а критиката ласкаво я обсипва със заслужени суперлативи. Междувременно кариерата й на модел продължава да се развива във възможно най-добра светлина. Ангажиментите й са свързани с представяния на най-големите световни брандове за мода и козметика, а работата й като посланик на Foli Follie лепва на имиджа й като фина кожена ръкавица.

Самата тя е известна с афинитета си към артистичните аксесоари, които носят радост и изненадват с въображение. Светът на символите и знаците, на скритите послания и дискретната красота за нея е естествена среда на виреене. Сигурно това я подтиква да стигне в личностното си развитие още по-далеч – днес тя е дипломиран бакалавър по психология от Университета в Бритиш Колумбия. Оттук нататък никой не знае каква ще е следващата стъпка на тази амбициозна млада дама, но със сигурност тя ще е в полза на красотата – като стилен аксесоар върху перфектното й тяло или като душевен порив, превъплътен в образа на някоя киногероиня.

Съдбата на другата хубавица, представяща този сезон слънчевата философия на Folli Follie Миа Канг, прилича на интернационална история за любовта, която побеждава всичко. Едната ДНК половина на това порцеланово момиче е южнокорейска, а другата – британска. Вероятно тази любовна комбинация е определяща за уникалното й източно излъчване, примесено с толкова кралски аристократизъм. Самата Миа започва да се занимава с моделство много рано – тя е една тринадесетгодишна, когато за първи път стъпва на подиума. От този момент нататък обаче би било грешка да говорим за нея като за изцяло корейска ценност, защото животът й се крепи в дзен равновесие между безкрайните пространства с граници Лондон и Токио, Хамбург и Сеул, Лос Анжелес и Милано, Дубай, Сингапур и Маями.

Днес манекенката живее и работи предимно в хонг Конг и Ню Йорк, където представя както колекции както на модни марки, така продукти, стоки и услуги на големи търговски корпорации. Амбициите й се простират и по-далеч – целта й е да представлява Хонг Конг и неговия моден свят в световен мащаб. Вероятността мечтата й да се сбъдне е огромна, тъй като самата Миа определено е взела най-доброто и от двете основни линии в рода си – нежното отношение към всеки детайл така присъщо на Изтока, и целеустремеността, чувството за хумор и космополитността на британската култура. С този бекграунд светът вече изглежда кротко полегнал и помъркващ в краката й…

Амбицията да откриеш светлата, блестяща страна на жената, като а потърсиш първо в Изтока би изглеждала само като недостижимо намерение, ако към тази красива двойка посланички на Folli Follie не се беше присъединила и китайската зашеметителна красавица Аугуст Занг. Нейната история прилича на някоя от онези притчи за изгубили пътя си талантливи хора, в чийто живот се случва нещо мъничко и уж незначително, което ги промена завинаги. Като дете танцувала балет и била сигурна, че вижда бъдещето си на сцената под звуците на Сен санс. С танца обаче се разделили, защото теглото й така не успяло да влезе в кокалестите норми за балерина. Така Аугуст се отдала на манекенството.

През 2011-та година младото момиче е отново на път да се откаже от мечтите си – този път от тези да бъде световен модел. Кастингите й не вървят добре – никой не отрича красотата и качествата й, но и няма кой знае какви суперлативи и обещаващи прогнози за напред. Дори явяването й в X Factor остава незабелязано и животът й в перспектива започва да изглежда като това на „хубавичкото и чисто момиченце, което живее в съседната врата“, както казва самата Аугуст. И точно тогава един от най-добрите световни коафьори и стилисти Ким Робинсън, ей така, в приятески разговор зад сцената, й препоръчва да направи съвсем малка промяна със себе си – просто да си отреже косата.

За азиатската жена косата не е просто красив аксесоар – тя е средство за съблазняване, женска сила, затова и на Аугуст идеята й се вижда почти невъзможна. Въпреки това седмица по-късно нежните й рамена са открити, а високо й метър и седемдесет и осем сантиметра тяло изведнъж изгрява под подкъсената й в права черта прическа. И успехът пламва като искра. Почти веднага след това китайката подписва договор с марката за грижа за кожата и козметика Vichy, която е един от многобройните световни брандове в портфолиото на конгломерата L’Oreal.

Работните й ангажименти в Хонг Конг, Париж и Лондон заваляват един през друг, а в момента е модел към една от най-известните агенции за модели Wilhelmina Models of New York City. Представяла е на подиума колекции на Vivienne Westwood, Jarret, Novis, Oscar Carvallo Избрана е за едно от лицата в кампанията Pop Up Your Lips на Yves Saint Lauren. Като посланик на Folli Follie Аугуст Занг е дръзкото, свободолюбиво и свежо момиче, на чието тяло бижутата и аксесоарите стоят със самочувствие. Точно те довършват елегантно образа на едно дълго незабелязвано съкровище, чиято неповторима красота трябва да бъде споделена и оценена.

Да извади на показ и подчертае уникалната красота на всяка жена е мисията на марката Folli Follie. Историите на нейните три източни посланички – Дженифър, Мия и Аугуст – наистина я изпълват със смисъл

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.