Апокрифи по патриотичното таекуондо…/невидимо писмо със симпатично мастило/

| от |

Ирен Филева, www.irenfileva.wordpress.com

Председателю, Бинев,
Това писмо не е истина и е плод на психическата ми неустойчивост на традиционния български политически абсурд.
С вдъхновение научих, че ръководенето от Вас парламентарна комисия смята да обяви обществена поръчка за издирване на талантливи бояджии, които на по-късен етап да превърне в привластни, защото нямаме дворец. Само някакъв си празен Лувър.
Инак биха били придворни.
Но това е, защото много исторически книги стоят на нощното Ви шкафче.
Тези привластни художници, под крилото Ви на меценат съм сигурна, че ще поемат зографисването на обществено значими обекти.
Например спортните зали могат да бъдат покрити с героичната борба в Дескрим и БИАД.
За вдъхновение на масите за винаги възможните възможностите човек да стане председател на парламентарна комисия от жертва.
Така, по съвсем естествен път ще могат да бъдат реализирани в поверените Ви медии репортажи и дописки, които да вдъхват пратриотично въодушевление на ползвателите на медийни услуги.
На свой ред, това ще се възроди традицията на олигархичния стил в управлението на едно друго място в Европа, наречено Флоренция.
Зер, в Европа сме най-старото население, а не се гордеем.
Искрено вярвам, че ще направите необходимото, за да се предпазите от относително независимите граждани и ще ги лишите от изкушението да Ви спретнат заговор от типа Паци.
Затова Ви съветвам незабавно да вдигнете цените на интернет, да обложите книгоиздаването най-малко със 100 %, също така да наложите акциз за разпространението на чужди телевизионни канали. Редно е да закриете и библиотеките, поради възможността да разпространяват знания и идеи гражданите да са независими.
Няма да е излишно и учебните занятия да бъдат подчинени единствено и само на традиционното родолюбие. Можете да разчитате вероятно и на членовете на поверената Ви комисия. Мнозина вече са внесли законопроекти за образованието, данъчното облагани и други области, от които зависят доходите и досега до еретични мисли, отвъд традиционното българско гордеене.
Задължително е изучаването на историята на Борджиите в училищата. Обаче българските нащи си Борджии, не чуждите.
Вечер е редно да бъде застъпена документалистиката и научно популярните формати, посветени на съвпадението с едно от най-характерните и разпространени транскрипции на наименованието „Българи”.
Още е жив споменът за сериала „Борджиите”, изумително просто е да бъде финансиран един римейк. Идеята е достойна за национална гордост- по-известни от Папата.., нашите Борджиите ще управляват с чалга, родолюбие и гордеене.
Сигурна съм, че бихте имали ценни идеи за промяната на “Лукреция Борджия“ от , 1833 г. на Виктор Юго, писана за театралната сцена. Тя безспорно трябва да стане патрон на дейността Ви, като покровител на изкуството и науката. Като особено чаровна покровителка Лукреция би могла на театралната сцена да се развърти в източни бойни изкуства и така да победи враговете Ви за назидание на обществото.
Редно това да се случва на фона на партитурата написана от Донцети. Защото сте чели и други книги, освен Винету се сещате, че Лукреция ще Ви съдейства да се разправите с някои душмани като Александър Морфов.
Като ревностен читател, едва ли сте пропуснали, че миналата година излезе на български език документалния роман на Арександър Дюма – „Знамените престъпления”.
Един конкурс за документалистика със сигурност би отвлякъл авторите от позорните мисли и злодеяния да пишат декларации срещу Вас.
Към по-инатливи граждани можете да приложите месечно списание с комикси, познати от Ходорковски. Нищо не пречи списанието да е безплатно.
РЕП стана Lafka.
Сигурна съм, не сбъркахте Михаил с Александър, не Ви подценявам
Комиксите повече се харчат, а и отговарят за медийната среда, създала положителния рефлекс на заглавията. Няма значение какво пише под тях.
Защото и в Дескрим и в БИАД сте бил жертвата, а обществото е дълбоко объркано по темата.

Звездите ми го казват, ерата на Биневите със сигурност ще превърне България в един от световните чалга центрове в новото хилядолетие.
Изобщо не се налага да се изказвате трябва или не трябва да има закон за вестниците, с дадените Ви правомощия ще стоите зад всяка редакционна политика и ще громите враговете си с хаос и липса на правила.

„Всеки трябва да знае своето място”?!
В това сте единствено прав.
Изключвам се с омерзение, да можете да „освободите свободата на словото”, чрез чалга.
Обезсилена съм напълно от аргументите и амбициите Ви да се „осветляват” недъзите в обърканото ни общество, което не проумява, че чалгата се харчи повече.
Трябват меценати, които са истинските критици на твърдящите поради фалшиви познания, че на обществото трябва да се показва само това, което иска.
А Оруел е глупак.
Освен това не е българин!
Българите ги бият или убиват като Алеко…
Отивам да се уча.

 
 

Хайде да идва новият „Шерлок“!

| от |

След няма и година и един месец, минали в тегаво чакане, на малкия екран ще се появи новият, четвърти поред сезон на, нека си признаем честно, един от най-добрите сериали за последните години – „Шерлок“.

Шоуто, което направи Бенедикт Къмбърбач мега звезда, при това за няма и месец, се завръща за четвърти и засега, последен път на екран.

„Кометата на ВВС“, както феновете иронично наричат най-смелия проект на канала, стартира през 2010 година. По онова време модерна версия на най-известния книжен детектив, създаван някога, звучи като лоша научна-фантастика. Та какво може да прави Шерлок Холмс в XXI век и да е все така уникален, като мъжа създаден преди близо два века от сър Артър Конан Дойл? Хората са скептични и по-скоро негативно настроени към проекта, но накрая се оказва, че не са прави.

„Шерлок“ е шоу, в което или се влюбваш веднага или започваш да не понасяш още от първия му епизод. „Study in Pink“, базиран на един от кратките разкази на Дойл, излиза официално на 25 юли 2010 година. Месец по-рано ВВС пускат първата версия на същия епизод онлайн. Гледанията и свалянията са в хиляди. Епизодът по-късно е леко редактиран, променен и премонтиран и излиза официално на екран.

Взависимост от това коя версия сте гледали, може и да не сте харесали сериала още от първите му минути. Неофициалната версия, каквато се води неизлъчения епизод, е по-дълга, по-бавна и да, една идея по-различна.

Ще се учудите, но има хора, които рязко намразват сериала именно заради този епизод и така и не му дават повече шанс. Тяхна грешка. „Шерлок“ е поп-културно явление за телевизионния бизнес и е новаторство във времето, в което зрителят трудно успява да бъде изненадан.

Модерният „Шерлок“ няма време за губене. Сериалът базира първите си два сезона, излезли в рамките на шест месеца един от друг, на най-известните произведения на Конан Дойл и набързо вкарва вътре най-известните персонажи от света на детектива – Айрийн Адлър, професор Мориарти, инспектор Лестрейд, Майкрофт Холмс и разбира се, доктор Уотсън. Ще се учудите, но дори и второстепенните персонажи в сериала са базирани на такива, измислени от британеца и присъстващи в оригиналните му истории.

„Шерлок“ е феномен. На пръв поглед в него няма нищо уникално – та той адаптира произведия написани през 1800 година, не измисля нито един нов случай или персонаж за своя герой – и същевременно е най-новаторското хрумване на модерния развлекателен бизнес. Пълен е със случки и неща, които телевизията сякаш открива чак сега. И най-важното, успява да запали искрата по известния детектив отново.

Всеки век има свой Шерлок, казват различни експерти. Толкова уникално е творението на Артър Конан Дойл. За XXI век този Шерлок се нарича Бенедикт Къмбърбач. Независимо доколко това се харесва на някои или не. Независимо колко пълнометражни филма се направят за този детектив. Независимо колко нови книги излязат, се напишат, адаптират и прочие.

„Шерлок“ изстрелва Къмбърбач и Фрийман в стратосферата на мега-звездите. До момента, близо 40-годишните британци, са играли в телевизията, киното, при това във висококласни продукции, театъра и грандиозният успех все някак им се изплъзва. „Шерлок“ е game changer за тях. Той дава ударен ход на кариерите им и влива свежа кръв в леко скучния пейзаж на новите имена и еднотипни актьори, които се появяват ежегодно в Холивуд.

След грандиозния успех на първите си два сезона „Шерлок“ си взима почивка от цели 2 години. В днешно време, пък и в което и да е време, няма телевизионна продукция, която може да си позволи такава пауза. Това е лукс. Но ето, че „Шерлок“ го прави и това по никакъв начин не намалява фен-базата му. На 24 декември 2013 година, когато Шерлок Холмс трябва да се завърне от мъртвите, Twitter прегрява от тагове, хаштагове и прочие модерни версии на онлайн ентусиазма, заради старта на шоуто. Страницата на ВВС блокира от фенове, решени да гледат новия епизод онлайн.

Сезон 3 минава точно като комета – веднъж на 100 години – и отново отива в почивка, за да се завърне на 1 януари 2015-а (времевите паузи в „Шерлок“ са толкова огромни и различни, че могат да се мерят само с начина, по който Градска мобилност отчита времето между отделните трамваи – тоест, то граничи от сега до плюс безкрайност).

Стивън Мофат и Марк Гатис – сценарист и актьор по професия и създатели на сериала, в едно свое интервю казват, че когато им хрумнала идеята за модерен Шерлок, просто се молели ВВС да кажат „да“ на проекта. Защото телевизията се дърпа в продължение на няколко години. А какво и как ще правят те, за да го осъществят, си е тяхна работа.

В момента екипът на „Шерлок“ – от актьорите през режисьорите и сценаристите – е толкова зает с ангажименти по други проекти, че нямат време да направят нови епизоди за продукта, който ги направи толкова известни и желани. И това е жалко. Защото „Шерлок“ заслужава много сезони.

Сезон 4 обаче е на път. Той вече е изсниман, под строги мерки за сигурност и зоркия поглед на телевизията, в студения Кардиф. „Шерлок“ отдавна не се снима в Лондон. Всъщност от първия си епизод насам, защото вероятността там нещо да остане в тайна и някой да не види някоя сцена, е абсолютно невъзможно.

Ето ви един любопитен факт: първи епизод е сниман на реалната „Бейкър Стрийт“ 221В. Това не се е случвало никога след това. По онова време улицата е затворена и снимките текат, начело с Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман на сета, и никой не забелязва или дори и да го прави, не го вълнува какво се случва. Днес този вариант е мираж.

Сезон 4 на „Шерлок“, след един тотално страничен епизод, тръгва на 1 януари 2017 година. След него, в три поредни седмици, следват още 3 епизода. The Six Thatchers, The Lying Detective и The Final Problem, чиято първа снимка показва завръщането на Мориарти, ще бъдат излъчени съответно на 1-ви, 8-ми и 15-ти януари. И оттам-нататък не се знае накъде.

Sherlock Шерлок

Засега „Шерлок“ е в пауза. Но пък е като оргазъм или комета… зависи от гледната точка. Случва се рядко, но пък как!        

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

Първият старт на ракетата Falcon 9 след аварията е предвиден за 16 декември

| от chronicle.bg |

Първият старт на тежката ракета-носител „Фалкон-9″ на американската компания SpaceX след септемврийската авария, е предвиден за 16 декември, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на телекомуникационната компания „Иридиум комюникейшънс“, която възнамерява да изведе с ракетата десет съобщителни спътници от ново поколение.

Ракетата ще бъде изстреляна от базата на ВВС Вандерберг в щата Калифорния в 12:36 часа по времето на Западното крайбрежие на САЩ /22:36 ч. българско време/.

„Фалкон-9″ трябва да достави спътниците на ниска околоземна орбита.

 
 

Книга на седмицата: „Другият сън” от Владимир Полеганов

| от chronicle.bg |

Ученият Стивън Хокинг предупреди преди дни, че живеем в най-опасното време за планетата. Какво обаче ще се случи след това? В близкото бъдеще, когато технологиите са заели още по-голяма част от живота ни, работата се върши единствено на екрани, малки роботчета почистват домовете ни, а природата се е оттеглила от света наоколо?

Действието в „Другият сън” на Владимир Полеганов се развива именно в близкото бъдеще, когато все повече разчитаме на технологиите за всичко в живота си. След странен телефонен разговор млад мъж се озовава в непознат свят, в който постепенно се появяват странни предмети и хора. Непознатият свят не е приказен, той е чужд и различен. Героят се опитва да вкара в познатите форми всичко, което вижда, въпреки че то не напомня на някоя от тях.

Разказът се води така, сякаш четящият е наясно с начина, по който се развива всекидневието в този нов свят и всичко се подрежда като пъзел – парче по парче, което читателят трябва да прецени къде да сложи.

Специфична характеристика на романа на Владимир Полеганов е липсата на абзаци – читателят потъва в потока от мислите на героя, като постепенно навлиза в неговия странен свят, проследява лутанията на паметта му и опитите да конструира от хаоса реалност.

„Другият сън” е определян като психологически роман, маскиран като фантастичен. Той предлага невероятно пътешествие навътре във въображението и си играе със способността на читателя да отговаря на въпроси, които никога не си е задавал.

Владимир Полеганов е завършил клинична психология и творческо писане в СУ „Св. Климент Охридски”. Носител е на наградата за къс разказ „Рашко Сугарев”. През 2015 година разказът му „Птиците” е включен в антологията Best European Fiction на издеателство Dalkey Archive Press. Негови творби са публикувани в престижни български и чуждестранни издания. Автор е на сборника с разкази „”Деконструкцията на Томас С.”