100 Years UK in BG: Изборът България

| от |

Автор: Тим Буисере за секцията посветена на 100 Years UK in BG в блога на британското посолство в София.

Тим Буисере казва, че животът му предлага няколко срещи с България – като дете, студент и възрастен. През 2000 г., заедно със съпругата си – българката Мира  се установяват в София. Днес четиринадесет години по-късно попитан какво е за него България, Тим отговаря: „дом”.

100-Years-blog-Profile-Photo_

Тим е директор на Търговския отдел в британско посолство София и наш колега. Преди това е заемал мениджърски позиции в няколко български и международни компании; бил е и изпълнителен директор на „Мобиком”.

Тази история е за това, което те отвежда и задържа в България години наред; за увереността, че България може да е избор, а не случайност и за усещането, че принадлежиш и се вписваш, и си тук за дълго.

 

„Обичаме природата и културата, и въпреки типичния български песимизъм, малките пречки и ужасните политици, тук има усещане за промяна и развитие, в повече случаи към по-добро.” – Тим Буисере 

 

Първият ми контакт с България беше чрез пощенски марки. Точно така бях млад филателист. Разноцветни народни носии, героични работници във фабрики и „Народна Република България”. Колко странни букви! За щастие имах малка книжка, която ми помогна да наглася текста с латински букви, макар смисълът така и да ми убягваше.

Втората ми среща с България (с изключение може би на няколко бутилки качествено нескъпо вино) бе през октомври 1991 г., когато бях студент в Университета в Манчестър. Българската ми колежка Мария ме покани на рождения си ден, където усетих царствено присъствие в ъгъла – тъмни сияещи очи и горд поглед. Представих се на бъдещата си съпруга Мира и научих, че тя е във Великобритания само от няколко седмици – невинна и беззащитна, щеше да е лесно да я спечеля. Или може би не? За късмет през следващата седмица българските фолклорни певици сестри Бисерови щяха да участват в легендарния музикален фестивал Band on the Wall. Щеше ли Мира да ме запознае с музиката на своя народ? Да, и Мария щеше да дойде с нас. Изпълнението не приличаше на нищо, което бях чувал до този момент. След концерта първо се разделихме с Мария, така че не всичко бе изгубено.

Едно нещо води към друго и така бях поканен в София за Нова Година. Първото, което ми направи впечатление, докато излизах от летището, бе колко мрачно е наоколо. Единственото, което виждах бяха малките кръгли фарове на ладите, пробиващи си път през преспите сняг. Но апартаментът на Мира бе топъл и удобен, и в него имаше много храна. Митовете за хората, редящи се на опашка в снега за хляб, се оказаха неверни, поне за това време и място.

След като прекарах 90-те години между Манчестър и Лондон, а летата  в България, през 2000 г. се появи възможност да работя в София – ново хилядолетие, ново начало! Беше нещо, което бяхме обсъждали и искахме да изпробваме. Разбира се, имах предимство – със съпруга българка и чести пътувания в страната, можах да проговоря приличен български език. Все пак, първите две години не бяха лесни. Ремонтирахме основно семейната вила на Мира, за да я превърнем в семеен дом, живеехме на строителна площадка, ядосани на властите и безотговорните майстори. В крайна сметка се научих да съм по-търпелив и придобих едно почти дзен отношение към бюрокрацията. Но работата ми бе глътка свеж въздух – след няколко години в голям корпоративен офис, сега усещах свобода и възможности. Можех да върша неща! И то бързо! А българските ми колеги бяха умни, мотивирани, гъвкави и винаги готови да учат нови неща – качества, които винаги са ме впечатлявали.

Днес България е нашият дом и не мога да си представя да живея другаде в близко бъдеще. Обичаме природата и културата, и въпреки типичния български песимизъм, малките пречки и ужасните политици, тук има усещане за промяна и развитие, в повече случаи към по-добро.

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.

 
 

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си

| от chronicle.bg, по БТА |

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си, като двамата уточняват как актьорът да изплати останалите 6,8 милиона от договорената сума.

Джони Деп се съгласи да даде на Амбър Хърд общо 7 милиона долара. Според източник на „И!Нюз“ той ще превежда неизплатените 6,8 милиона през следващите 15 месеца.

Амбър Хърд заяви, че ще дари цялата сума за благотворителност – на организации, борещи се с насилието над жените и на Детската болница в Лос Анджелис, където е работила като доброволка.

През лятото Джони Деп преведе 200 000 долара на две благотворителни организации от името на Амбър Хърд.
Актрисата подаде молба за развод през май след продължил 15 месеца брак и броени дни след това си издейства ограничителна заповед срещу Джони Деп.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.