10 от най-лудите прякори във футбола

| от |

Ивайло Пампулов http://binar.bg/

Много футболни отбори по света и у нас са популярни сред фенове с интересни прякори. Традицията е много силно застъпена във Великобритания, където всеки клуб е превърнал прозвището си в талисман и символ, който често е преплетен в герба. Прякори обаче има и в страните от континента, като България не прави изключение. Нека разгледаме някои от по-интересните случаи.

1. Белият балет от Мадрид всъщност са.. Сладкишчетата

Прякорът, с който мнозина наричат испанския футболен гранд Реал (Мадрид) в България, всъщност не е много точен, даже направо си е грешен. На испански отборът се радва на прозвището Los Merengues. И именно оттук се получава разминаването, защото Merengue има две значения. Това е вид латино танц от доминиканската култура (който е далеч от определението за балет!).

Другото значение на думата е вид яйчен сладкиш, който след като се приготви е бял. В испанската преса използвали тази дума през далечната 1913-а заради това, че екипите на Реал са бели. По този начин Los Merengues (което може да се преведе като „Сладкишчетата“, а не като „Белия балет“) се е формирал като прякор на отбора и до днес.

2. Свински крачета или Вълшебници?

Един от най-старите английски футболни клубове – Болтън, е наричан често Свинските крачета. Една от причините за този любопитен прякор е, че местен специалитет в региона е именно порция свински крачета. Докато тимът играе домакинските си мачове на стадион „Бърнден Парк“, много често футболистите похапвали от това ястие в близка месарница. Тази практика се преустановила с преместването на отбора на „Рийбок Стейдиъм“, но прозвището си останало и до днес.

Основният прякор на Болтън, който се изписва в името на отбора, обаче е Вълшебниците.

3. Червените дяволи

За прякора Червените дяволи „спорят“ два отбора: английският клубен Манчестър Юнайтед и националният отбор на Белгия. Основната причина е цвета на екипите, с които двата тима играят, но дяволът е и основна част от емблемата на Манчестър Юнайтед.

4. Грънчарите

Английският Стоук Сити е наричан с прозвището Грънчарите, тъй като в града Стоук-Он-Трент това някога е бил най-разпространеният занаят. Дори имат грънчарско дерби срещу местния си съперник Порт Вейл.

5. Чуковете

Както за Червените дяволи, и тук спорят два отбора. Единият е английския Уест Хам (име, което в буквален превод може да е „Западна шунка“, но Ham е съкращение от думата hammer, която означава чук). Другият е българският Миньор (Перник).За Уест Хам този прякор показва произхода на клуба, който е създаден от занаятчии в производството на железни артикули през далечната 1895-а.

6. Канарчета vs Смърфове

Дербито на Пловдив без съмнение е между Ботев и Локомотив. Ботев се радва на прякора си Канарчетата заради жълтите си екипи. Локомотив пък е наричан Смърфовете, но каква е причината не става ясно.

С името Канарчетата обаче не се нарича само пловдивският отбор. Това е прякор и на английския Норич, както и на френския Нант. Основната причина е пак жълтия цвят на екипите им.

7. Зоопарк или футболни отбори?

В Англия изобилстват отборите с прякори на птици. Дроздовете от Уест Бромич, Лебедите от Суонзи (там има езеро и прякорът е разбираем), Свраките от Нюкасъл, споменатите вече Канарчета от Норич…

Във Висшата лига на Острова съвсем не са изчерпали „животинските“ прякори, защото играчите на Хъл са Тигри, тези на Лестър – Лисици, а в Съндърланд са Черните котки.

8. Биоразнообразие и в Италия

В Италия също има интересни прякори, като например отборът на Рома е наричан с името Вълците, тъй като в емблемата на клуба е изобразена вълчицата, която се е грижила за създателите на Рим Ромул и Рем.

Сицилианският Катания пък е известен като Слоновете, тъй като това животно е символ на града и в центъра му има статуя на въпросното едро създание.

9. Лъвове в България

Представителните ни национални тимове в какъвто и да е спорт са наричани Лъвове/Лъвици/Лъвчета заради присъствието на лъва в герба ни. Той пък е там не защото някога е бил най-често срещаното животно по тези земи, а по-скоро като символ на смелост и сила.

Прякорът Несломимите Лъвове носи и отборът на Камерун – държава, в която е доста по-вероятно да попаднеш в компанията на истински лъв.

Лъвове са наричани и футболистите на португалския Спортинг (Лисабон).

10. Битката за орела

Чудили ли сте се какво обединява италианския Лацио, португалския Бенфика и българския Лудогорец? Орелът – е правилният отговор. Хищната птица освен прякор на тези отбори е и техен талисман, като преди официален мач специално дресиран и отгледан орел прави обиколка на стадиона, което се превръща в истинска атракция за зрителите.

След мачовете на Лудогорец с италианския Лацио в турнира Лига Европа от италианския клуб подариха един орел на българския тим в знак на приятелство.

 
 

На късмет от София до фестивала в Кан

| от Спонсорирано съдържание |

Вие сте на фестивала в Кан.

Разхождате се из хотела си и а! – пред Вас изскача режисьорът Педро Алмодовар. Тъкмо да му кажете „здрасти“ и усещате парфюма на номинираната за „Оскар“ Изабел Юпер, която Ви подминава с царствена усмивка. Селфи тук, селфи там. Преди да се събудите, оказва се, че това е истина. Вие реално се разхождате из хотела си в Кан, докато трае международният кинофестивал – едно от най-престижните филмови събития в света.

За втора поредна година Mastercard предоставя на двама души от България възможност да бъдат не пред компютъра си, а в Кан, докато тече фестивалът. Избраните ще отседнат в един от хотелите, в които са настанени хора от киноиндустрията. Това дава шанс да срещнете на живо любим режисьор или актьор. Освен това за вас ще се погрижат професионални гримьор, фризьор, стилист.

Предложението включва победителите да бъдат придружени от любим човек.

За да участвате в надпреварата за безценното преживяване, трябва да сте направили безконтактни плащания с карта Mastercard в магазини dm на минимална стойност от 35 лв. в промоционалния период от 9 март до 9 април 2017 г. и да регистрирате бележките от ПОС трансакциите на страницата на Mastercard. Така, от една страна, с безконтактната трансакция сте заплатили бързо, удобно и сигурно, а от друга – се включвате в играта за награда.

Освен двете големи награди, които предвиждат пътуване до Кан, има и още 100 награди. Те са ваучери за два билета за прожекция по избор в салоните на Кино „Арена“ в цялата страна.

кан фестивала в кан, mastercard

 
 

„Красавицата и Звяра“ е с рекорден резултат в бокс-офиса на Щатите

| от chronicle.bg |

Филмовата продукция на „Дисни“ „Красавицата и Звяра“ постигна забележителен резултат в бокс-офиса на Северна Америка.

Приходите от продажба на билети възлизащи на 170 милиона долара – рекордно постижение за семеен филм, съобщава БТА.

Лентата бие миналогодишния рекорд на кинотворбата от същата категория „Търсенето на Дори“, която дебютира в бокс-офиса със 135 милиона долара приходи.

Производствените разходи на „Красавицата и Звяра“ възлязоха на около 160 милиона долара.

 
 

Професия „ловец на любовници“

| от chronicle.bg |

Когато предсказвачката на бъдещето Минг Ли казва на своя клиентка, че знае за аферата й с женен мъж, жената е смаяна.

Без да трепне, Минг убеждава клиентката да прекрати връзката, което тя прави и то бързо. Но откъде всъщност Минг Ли е знаела за тази афера? Нека не се преструваме, че наистина е имала силата да чете мисли, защото самата тя казва пред South China Morning Post, че в действителност не предсказва бъдещето.

Минг работи за Weiqing Network Technology в Шангхай. Звучи като технологична фирма, но всъщност е агенция за ловци на любовници.

Малко предистория: около един на всеки пет женени мъже (както и жени) в Китай се гмурва в извънбрачна афера, според проучване на сайта за запознанства Baihe.com. След тази статистика може би не е изненада, че официалната цифра на разводите в Китай се е повишила с 60% от 2007 до 2014 г.

Weiqing цели да предотврати тези разводи. Клиентите на агенцията най-често са омъжени жени, които подозират мъжете си във връзка. За китайските съпруги извънбрачната афера е въпрос не само на любовно разочарование, но и на загуба на семейни финанси. Обикновено, когато мъжете им имат любовница, те плащат наема на жилището й, месечни сметки и всякакви глезотии. Така семейният бюджет натежава.

Weiqing има 59 офиса на цялата територия на Китай. Служителите на агенцията са основно два типа – терапевти, които оценяват кризата вътре в един брак и търсят наични да го съживят, както и самите ловци на любовници. Това са най-вече млади хора, следващи психология, социология или право. Те използват психологически методи, за да убедят третата страна в брака да отстъпи и прекрати връзката.

“Ако любовницата отиде на разходка в парка, до супермаркета или на работа, аз случайно я срещам по пътя“, разказва Минг. В случай, че любовницата е домошар, Минг се представя за съседка, която има теч в апартамента си и има нужда от помощ. След това убеждава жената да прекрати аферата. „По-възрастна съм от повечето любовници, така че те ме слушат“, казва 47-годишната Минг.

Докато всичко звучи леко спорно, според китайските закони в ловуването на любовници няма нищо незаконно.

Освен това, бизнесът е много доходоносен. Weiqing е подала молба да бъде вписана в стоковата борса на Китай. Компанията вече има спечелени 2.6 милиона щатски долара за първите 10 месеца на 2016 г. Ловците на любовници вземат по 145 долара на час. Част от тези пари отиват за купуване на бижута и наемане на апартаменти, за да се осигурят фалшиви самоличности за ловците.

Основателят на агенцията, Шу Хин, разказва, че досега компанията му е успяла да раздели 8 552 любовници само за 2014 г.

Ако ловецът не успее да прекрати аферата, всички разходи на клиента се изплащат обратно от Weiqing. Ако пък агенцията се справи, в типичния случай това струва на клиента около 7 200 долара, доста по-малко от един развод.

В много от случаите не се и стига до развод. В крайна сметка името на агенцията – Weiqing, се превежда като „пазител на чувствата“ и „защитаващ любовта“. Основателят Шу казва, че компанията му спасява около 5 000 брака годишно, тоест 350 000 досега.

А какво да кажем за любовниците? Ловецът Минг е благосклонна към тях, ето защо търси решение. „Понякога се опитвам да им намеря гадже“, казва тя с искреното намерение да направи

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“