10 български реклами, от които ви става лошо

| от |

Антония Антонова http://binar.bg/

За никого не е тайна, че България е център на копирайтинга, криейтива, визуалната комуникация и дизайна във вселенски мащаб. Ако у нас се създават невиждани по рода си телевизионни формати, шоу програми, музикални клипове и други аудиовизуални продукти, то телевизионните рекламни са еманацията на творческия потенциал в тази сфера на човешка дейност.

Набавете си носни кърпички, валерианче и небивало хладнокръвие, преди да изгледате тези шедьоври на рекламната мисъл, пред които можем само да замълчим.

1. Дамски парфюм „Евтерпа“

Силно феминизиран младеж с ланец-играчка от Зрънчо на врата демонстрира мачизъм пред полугола манекенка с деветдесетарски кичури в стил „при Ленчето хода“, която палаво обещава лудо еротично парти пред изумените погледи на хора с начално образование.

Встрани от разходите по криейтива – на видима стойност цената на опаковка обикновен локум, очевидно бюджетът по постпродукцията се изчерпва са наемането на човек с базисни познания в работата с Microsoft Paint.

2. Магазин „Бартолучи“, Враца

За всичко врачанско или добро, или нищо.

Семантичните стълбове, върху които стъпва концепцията на този аудиовизуален продукт, са сюжетно изразени с присъствието на: момиче-репортерка с лилав плюшен анцуг, СТОК цени, управителка на магазина и продавач-консултантка-моделка, която се преоблича в страхотни костюмчета само за 15 лева горното и долното. „Можете ли да повярвате?“

Анонимен господин ударно се включва в края на рекламното интервю, подканвайки врачани да си напазаруват не само дрехи на СТОК цени, но и фотьойли на СТОК цени, таракот на СТОК цени и пр.

3. Зрънчо „Зайо Байо“

Имам няколко познати и приятели аниматори, които могат само да мечтаят за подобен връх в кариерата. Гора ли е, горски живот ли е? Ефекти ли са, не един и два…

Всъщност тази реклама индиректно загатва за някои тъмни страни от българската народопсихология, обвързани с необходимостта от силов авторитет, пред когото всяко своеволие и прекалена свободия секват мигновено.

Партито на ливадката е само илюзия. Всички животинки са спонтанно, но справедиво изправени на страшен съд в лицето на лошия мецан, който иска народното „Зайо Байо“ за себе си.

На финала се откроява фигурата на гризача-конформист, който успява да запази и вълка сит, и агнето цяло, като предлага на всекиго по нещо. За кой повече, за кой – по-малко. Демокрация.

4. Продукт за удължаване на ерекцията „Камагра“

Най-силно застъпеният образ в света на българската визуална комуникация: циците.

Няма значение сирене ли рекламирате, медикаменти ли, пък може и памперси. Тук нищо не е в състояние да пребори върховенството на пищната женска гръд като най-успешно експлоатиран иконичен текст на родния рекламен пазар.

И все пак имам чувството, че всеки път, когато някой стигне до супер оригиналното творческо решение да обвърже смислово предназначението на продукта, който предлага, с употребата на сексуални апели по възможно най-буквален и пошъл начин, някъде в открития космос загива жълто патенце.

5. „Простабор Форте“ за простатата

Академична обстановка. Говорещ скелет. Преподавател в бяла престилка, притежаващ небивала визуална прилика с председателя на ДПС господин Лютви Местан. Амбицирана мома, навярно временно обитаваща общежитие в Студентски град с мрежещ чорапогащник и бутафорни очила издържа изпит. Въпросът за отличен е с повишена трудност и касае простатата. Тя е отличничка, а той – готин професор. Има игра. Краят на историята е отворен и увенчан с палаво интелектуално намигване…

6. Омекотител „Елви“

И ако си мислите, че горещата нишка в настоящия скромен подбор на рекламни шедьоври свършва дотук, в заблуда сте. Тя така и не свършва. Както ясно се вижда в рекламата на омекотител „Елви“ – върха в палавите шеги и закачки, до който с усилия успях да се добера в умерено задълбочения си рисърч по темата.

Плувен басейн в модерен почивен комплекс – мечтана дестинация за отдих за поколения българи. Младо гадже и изкушение, което броди наоколо. Омекотител – магически предмет, небрежно оставен до шезлонга, който решава всеки един потенциално възникнал житейски проблем за секунди…

7. Първият албум на Силвия

Чалгата не е това, което беше. И в тези 36 секунди този факт си проличава по-ясно от всякога. Колкото и да е напреднал в бизнеса българският поп-фолк монополист Митко Пайнера, този чар и непринуденост във видеата на компанията от средата на деветдесетте разцепва с автентизъм и естествени паласки, и е труден за догонване.

На човек му става някак мило за изгряващата нова шоу звезда, чийто талант любезен наратор споменава между другото, докато близки кадри фиксират сочно прищипано деколте на фона на звуци от дебютния албум.

8. „Джъмбо“ чипс

Драмата на самотния съвременен градски човек е хирургически извадена на показ в този рекламен спот, приканващ към пакетче чипс. С наличието на мобилни комуникации необходимостта от физически контакт намалява за сметка на други удоволствия и развлечения, които човек би бил способен да реализира така, както в крайна сметка идва и си отива от този свят – сам.

Едно от тях е консумацията на бързи и вредни храни, които запушват кръвоносните съдове и водят до употребата на редица медикаменти, някои от които – вече изброени в тази публикация.

9. Студио „Яко“

Имаме основание да смятаме, че не само настоящото видео, но и всички изброени дотук, са „изИработвани“ и подготвени от студио „Яко“. То самото наименование на услугата си сочи натам.

Всичко е толкова хай-тек и потапящо в света на илюзиите и свръхестественото, че пунктуацията е също мираж… и изобщо езикът навлиза в едни нови, необятни форми на писмена употреба, за които правила и норми няма. Като в мечтите и сънищата.

10. „Калорекс“ за потискане на апетита

Е, тук вече се свири наистина умело по най-фините струни на българската душа с лъскавия лък на мазна манджа. Мнозина сред нас могат да преборят успешно похотта и алчността, но не и изкушението от аромата на блажно и чеснова пърленка.

Но ето че на хоризонта се появява решение и за това терзание. Колко от нас обаче ще се лишат от рая на сумтенето, грухтенето, лютото и гастрономическия фетишизъм, е въпрос, чийто отговор се крие в статистиките от проучвания върху затлъстяването и мястото ни по дебелина като нация в световен мащаб.

 
 

Когато снимките ти попаднат в ръцете на Photoshop-шегаджия

| от chronicle.bg |

Вече сме ви разказвали за Photoshop-факира Джеймс Фридман. Това е онзи забавен човек, който приема молбите на хората буквално и им връща снимки с позиция и чувство за хумор. Е, те рядко отговарят на желанията на потребителите, но това няма значение. Социалните мрежи са луди по Фридман.

За това говори и фактът, че има 873 хил. последователи в Twitter, с които редовно комуникира. В снимки.

Предлагаме ви поредна порция Photoshop-хумор.

 

 

 
 

Toyota вече има над 10 милиона продажби на хибридни автомобили

| от chronicle.bg |

Автомобилният гигант Toyota официално съобщи, че към 31 януари е продала над 10 милиона хибридни автомобила.

„Когато представихме Prius, никой нямаше представа какво е това хибрид”, каза Такеши Учимада, председател на Съвета на директорите на Toyota.

„Тези, които го караха, бяха наричани гийкове и как ли не още. Днес, благодарение онези, които дадоха шанс на Prius, хибридните автомобили имат все по-нарастваща популярност, яхнали са вълната на успеха и вървят към установяването им като стандартна технология.”

Припомняме, че Toyota Prius е първата масово произвеждана хибридна електрическа кола, която се появи през 1997 година. Хибридът вече е на цели 20 години.

 
 

„Т2 Трейнспотинг“: 8 момента в качествени дози

| от |

„Т2 Трейнспотинг“ удря кината с хероиновия си юмрук и 20 годишна пауза, която е натрупала сладко-горчива носталгия и дори малко романтичен поглед към този чудесен наркотичен епос.

Рентън, Sick boy, Спъд и Франк Бегби се завръщат на голям екран, за да продължат историята там, където тя е спряла преди много време. Все едно си натиснал пауза и си превъртял времето. Усещането от „Т2 Трейнспотинг“ е именно такова.

Епичен, сюрреалистичен, дълбокомислен, унищожителен… „Трейнспотинг“ като цяло е филм, който е оформил самосъзнанието на безброй хора у нас и по света. Монолози, тоалетни, псувни, наркотици, фантазии и тотално обмисленото унищожаване на живота, като такъв, са онези неща, които придават своята уникална краска на този величествен филм и го държат високо горе вече толкова време.

20 години са дълъг период за появата на едно продължение, но както казват американците: but here we are! Точно както е планирано в главата на откачалника Ървин Уелш в романа продължение на „Трейнспотинг“ – „Порно“. 20 години по-късно четирима уникално прападнали младежи се събират отново в Единбург, за да разкажат своята простичка философия за живота.

Но „Т2 Трейнспотинг“ не е „Порно“, макар да има всички нужни опорни точки в себе си. Все пак той е изменил леко на Уелшовата идея за продължение и е направил своя версия на събитията с единбургската четворка. Тя не е по-лоша, просто е по-различна.

Истерията, наркотиците и абстракното виждане, са примесени с една лека нотка на носталгичност по отминалото време и отминалите грехове. Но не се безпокойте, Рентън, Sick Boy, Спъд и Бегби са ги заместили с нови.

„Т2 Трейнспотинг“ е достойно продължение на своята първа част.

Макар това да е филм, който да няма нужда от продължение, защото е казал достатъчно на онези, които са успели да го чуят, той получава такова. И ние го препоръчваме за гледане.

Междувременно ви предлагаме осем от най-добрите, надрусани, сантиментални и насищащи момента от втория филм. Без спойлери. Приятно гмуркане в най-добрата кинотоалента този месец. В галерията горе.   

 
 

Мат Дилън: Носталгия по 90-те

| от |

В средата на 90-те години седмото изкуство показва на света един от любимите си за онова време секс символи. Висок близо 2 метра, със специфично лице и плътен глас Мат Дилън е всичко онова, от което може да те е страх и същевременно да искаш да гледаш на голям екран. Той е харизматичен, талантлив и по един грубоват начин секси.

Най-големият си удар Дилън прави с тийн-класиката „Лудории“, която излиза през 1998 година. Той е на върха на славата в този момент. А там играе сексапилен учител, замесен в афера с млада, секси ученичка, която решава да го съди за изнасилване. Нищо в „Лудории“ не е такова, каквото изглежда. Филмът е чувствено лятно удоволствие, с привкус на мистерия, секс и топло време. А към Мат Дилън добавяме сексапилната компания на Денис Ричардс и Нев Кембъл. „Лудории“ също така може да се похвали и с една от най-приятните голи сцени, включващи гол мъжки член. И той принадлежи на Кевин Бейкън.

Година преди това излиза комедията „Няма скрито покрито“, в която Дилън има по-малка, но доста приятна роля. А година след това го гледаме в чудесната комедия „Ах, тази Мери“ на братята Фарели.

Чак през новото хилядолетие Мат Дилън прави и ролята, която се смята за най-добра в неговата кариера до момента – тази в „Сблъсъци“. Полицай Райън му носи номинация за „Оскар“, „Златен глобус“ и награда на БАФТА. Не пелечи нито една от тях, но нарежда името си до най-добрите за 2004 година.

Междувременно Дилън снима първия си режисьорски проект – Ghost Town, държи личния си живот настрана и леко се оттегля от киното. Мат се заравя в малки роли в сериали и по-треторазрядни продукции, докато брат му – Кевин Дилън започва да изпъква в ролята на Драма в продукцията на НВО „Антураж“.

Кевин замества Мат в светлината на прожекторите, но не може да го бие нито по осанка, нито по сексапил.

2015-а е годината, в която Дилън се завръща към комерсиалното и успешно седмо изкуство, но с телевизионен сериал. „Уейуърд Пайнс“ и неговият първи сезон бяха едно от добрите неща, които можеше да гледате на малък екран в тв сезона преди две години и Мат Дилън е една от причините това да е така.

Догодина този снажен мъж прави една от най-амбициозните си роли. Той ще е Джак Изкормвача. Но режисиран от датчанина Ларс фон Триер. Нищо, което Триер е направил не е оставило зрителите безразлични, а проектът The House That Jack Built е едно от заглавията, които е редно да очаквате през 2018-а. Дотогава, ви предлагаме приятна доза Мат Дилън, който вчера направи 53 години и е все така секси. В галерията горе.