10 български реклами, от които ви става лошо

| от |

Антония Антонова http://binar.bg/

За никого не е тайна, че България е център на копирайтинга, криейтива, визуалната комуникация и дизайна във вселенски мащаб. Ако у нас се създават невиждани по рода си телевизионни формати, шоу програми, музикални клипове и други аудиовизуални продукти, то телевизионните рекламни са еманацията на творческия потенциал в тази сфера на човешка дейност.

Набавете си носни кърпички, валерианче и небивало хладнокръвие, преди да изгледате тези шедьоври на рекламната мисъл, пред които можем само да замълчим.

1. Дамски парфюм „Евтерпа“

Силно феминизиран младеж с ланец-играчка от Зрънчо на врата демонстрира мачизъм пред полугола манекенка с деветдесетарски кичури в стил „при Ленчето хода“, която палаво обещава лудо еротично парти пред изумените погледи на хора с начално образование.

Встрани от разходите по криейтива – на видима стойност цената на опаковка обикновен локум, очевидно бюджетът по постпродукцията се изчерпва са наемането на човек с базисни познания в работата с Microsoft Paint.

2. Магазин „Бартолучи“, Враца

За всичко врачанско или добро, или нищо.

Семантичните стълбове, върху които стъпва концепцията на този аудиовизуален продукт, са сюжетно изразени с присъствието на: момиче-репортерка с лилав плюшен анцуг, СТОК цени, управителка на магазина и продавач-консултантка-моделка, която се преоблича в страхотни костюмчета само за 15 лева горното и долното. „Можете ли да повярвате?“

Анонимен господин ударно се включва в края на рекламното интервю, подканвайки врачани да си напазаруват не само дрехи на СТОК цени, но и фотьойли на СТОК цени, таракот на СТОК цени и пр.

3. Зрънчо „Зайо Байо“

Имам няколко познати и приятели аниматори, които могат само да мечтаят за подобен връх в кариерата. Гора ли е, горски живот ли е? Ефекти ли са, не един и два…

Всъщност тази реклама индиректно загатва за някои тъмни страни от българската народопсихология, обвързани с необходимостта от силов авторитет, пред когото всяко своеволие и прекалена свободия секват мигновено.

Партито на ливадката е само илюзия. Всички животинки са спонтанно, но справедиво изправени на страшен съд в лицето на лошия мецан, който иска народното „Зайо Байо“ за себе си.

На финала се откроява фигурата на гризача-конформист, който успява да запази и вълка сит, и агнето цяло, като предлага на всекиго по нещо. За кой повече, за кой – по-малко. Демокрация.

4. Продукт за удължаване на ерекцията „Камагра“

Най-силно застъпеният образ в света на българската визуална комуникация: циците.

Няма значение сирене ли рекламирате, медикаменти ли, пък може и памперси. Тук нищо не е в състояние да пребори върховенството на пищната женска гръд като най-успешно експлоатиран иконичен текст на родния рекламен пазар.

И все пак имам чувството, че всеки път, когато някой стигне до супер оригиналното творческо решение да обвърже смислово предназначението на продукта, който предлага, с употребата на сексуални апели по възможно най-буквален и пошъл начин, някъде в открития космос загива жълто патенце.

5. „Простабор Форте“ за простатата

Академична обстановка. Говорещ скелет. Преподавател в бяла престилка, притежаващ небивала визуална прилика с председателя на ДПС господин Лютви Местан. Амбицирана мома, навярно временно обитаваща общежитие в Студентски град с мрежещ чорапогащник и бутафорни очила издържа изпит. Въпросът за отличен е с повишена трудност и касае простатата. Тя е отличничка, а той – готин професор. Има игра. Краят на историята е отворен и увенчан с палаво интелектуално намигване…

6. Омекотител „Елви“

И ако си мислите, че горещата нишка в настоящия скромен подбор на рекламни шедьоври свършва дотук, в заблуда сте. Тя така и не свършва. Както ясно се вижда в рекламата на омекотител „Елви“ – върха в палавите шеги и закачки, до който с усилия успях да се добера в умерено задълбочения си рисърч по темата.

Плувен басейн в модерен почивен комплекс – мечтана дестинация за отдих за поколения българи. Младо гадже и изкушение, което броди наоколо. Омекотител – магически предмет, небрежно оставен до шезлонга, който решава всеки един потенциално възникнал житейски проблем за секунди…

7. Първият албум на Силвия

Чалгата не е това, което беше. И в тези 36 секунди този факт си проличава по-ясно от всякога. Колкото и да е напреднал в бизнеса българският поп-фолк монополист Митко Пайнера, този чар и непринуденост във видеата на компанията от средата на деветдесетте разцепва с автентизъм и естествени паласки, и е труден за догонване.

На човек му става някак мило за изгряващата нова шоу звезда, чийто талант любезен наратор споменава между другото, докато близки кадри фиксират сочно прищипано деколте на фона на звуци от дебютния албум.

8. „Джъмбо“ чипс

Драмата на самотния съвременен градски човек е хирургически извадена на показ в този рекламен спот, приканващ към пакетче чипс. С наличието на мобилни комуникации необходимостта от физически контакт намалява за сметка на други удоволствия и развлечения, които човек би бил способен да реализира така, както в крайна сметка идва и си отива от този свят – сам.

Едно от тях е консумацията на бързи и вредни храни, които запушват кръвоносните съдове и водят до употребата на редица медикаменти, някои от които – вече изброени в тази публикация.

9. Студио „Яко“

Имаме основание да смятаме, че не само настоящото видео, но и всички изброени дотук, са „изИработвани“ и подготвени от студио „Яко“. То самото наименование на услугата си сочи натам.

Всичко е толкова хай-тек и потапящо в света на илюзиите и свръхестественото, че пунктуацията е също мираж… и изобщо езикът навлиза в едни нови, необятни форми на писмена употреба, за които правила и норми няма. Като в мечтите и сънищата.

10. „Калорекс“ за потискане на апетита

Е, тук вече се свири наистина умело по най-фините струни на българската душа с лъскавия лък на мазна манджа. Мнозина сред нас могат да преборят успешно похотта и алчността, но не и изкушението от аромата на блажно и чеснова пърленка.

Но ето че на хоризонта се появява решение и за това терзание. Колко от нас обаче ще се лишат от рая на сумтенето, грухтенето, лютото и гастрономическия фетишизъм, е въпрос, чийто отговор се крие в статистиките от проучвания върху затлъстяването и мястото ни по дебелина като нация в световен мащаб.

 
 

Ема Стоун е супер яка

| от |

Ема Стоун е новото любимо момиче на Холивуд. И на Америка. И на киното. И има защо.

Талантлива, чаровна, специфично красива, някак порцеланова и с чувство за хумор, Стоун обединява в себе си качества, които дават осанката на звезда.

Тази година списание Time постави Ема, заедно с още няколко звезди, в своята класация за най-влиятелни хора на планетата. Това е годината, в която тя става едва 27-ата актриса, която печели „Оскар“ за изпълнението си в мюзикъл и е първата от 1972 година насам, която го прави за „главна женска роля“. Преди това е Лайза Минели, а мюзикълът е „Кабаре“.

Ема Стоун започва кариерата си още като тийнейджър, но някъде след 15 годишна възраст решава, че ще преследва именно тази амбиция. Съответно започва да играе в малки и нискобюджетни телевизионни продукции и да взима незначителни роли в сериали.

Първият й успех идва през 2007-а, когато играе една от основните роли в сериала Drive. Макар да е номиниран за „Еми“ и да има прилична публика, сериалът не успява да бъде подновен за втори сезон, нито има някакъв особен комерсиален успех. Благодарение на него обаче Ема стъпва в киното. Появява се първата й роля – в „Суперяки“. Сет Роугън харесва комедийния й заряд и я кани в продукцията след дълъг кастинг. Може би именно хуморът дава начален шут на кариерата на Стоун, защото от тогава чак до 2010-а, когато получава първата си номинация за „Златен глобус“, тя прави малки роли в различни комедии. Къде по-добри, къде по-лоши.

„Лесна, А?“ е онова, което я изстрелва в стратосферата на успеха. Гимназиална комедия, която се опитва да разчупи клишетата и стереотипите на жанра има чувство за хумор, а Стоун стои в центъра й като перфектната червенокоса откачалка, която може да понесе шегите и да ги износи на гърба си.

Трябва да мине година след „Лесна, А?“, за да може Ема да заслужи първата си роля в така наречената сериозна продукция или драма. Драмата пък е адаптация по чудесния роман на Катрин Стокет „Слугинята“ и е преведен у нас като „Южнячки“. Иначе The Help е трогателен и чудесен филм и книга. Ема Стоун, Виола Дейвис, Октавия Спенсър, Джесика Частейн и Брайс Далас Хауърд съставляват основното звено жени в малък град, които се опитват по свой си начин, да запазят стереотипите на добрата домакиня, да победят расизма, да останат женствени и някак да имат хулигански изцепки. „Южнячки“ е чудесен филм, прави всичките си актриси звезди, но така и не носи на Стоун номинация за „Оскар“ за разлика от останалата част от каста.

Трябва да минат още няколко години до смазващия „Бърдмен“ на Иняриту, за да може Академията да я забележи най-после. Междувременно тя работи отново със Сет Роугън в The Interview, прави един “Спайдърмен“ заедно с гаджето си по онова време Андрю Гарфилд, снима два пъти с Райън Гослинг (филмите са „Оглупели от любов“ и „Гангстерски отдел“), работи с Уди Алън за първи път в подценения, но вълшебен „Магия в полунощ“ и изпълнява една своя мечта – да води SNL.

В момента Стоун е на върха на славата си и е супер яка. Може да пее, да танцува, да прави фокуси (за справка може да видите интервюто й за Vogue и рубриката 73 questions). Тя има „Оскар“ и независимо какво казват хората за La la land, Ема е чудесна в тази продукция и вярваме, никой друг не би се справил така добре в нея.

Междувременно в момента актрисата завърши снимките по филма Battle of the Sexes, където играе тенис шампиона Били Джийн Кинг в нейния известен мач от 1973 година с друго тенис величие Боби Ригс. Също така Ема ще бъде новата Круела де Вил, което някак й стои по-добре и от далматинско палто, и снима сериал с Джона Хил – Maniac. И към всичко това, като черешката на тортата, добавяме факта, че наскоро беше обявено, че актрисата ще участва в новия филм на гръка Йоргос Лантимос.

Може би, защото тя може всичко. Но както гласи заглавието – да, Ема Стоун е супер яка.

 
 

2CELLOS с ново видео към песен от „Властелинът на пръстените“

| от chronicle.bg |

2CELLOS изненадаха феновете си с ново видео към песента „May It Be”. Парчето е кавър от саундтрака на „Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена“ и част от последния им албум SCORE. Целият албум, посветен на филмова музика, ще чуем на живо на 4 декември в зала „Арена Армеец“.

За по-малко от месец видеото към “May It Be” събира 1 милион гледания в YouTube.

Това не е първото видео от албума “Score”, заснет в Хърватия. Миналата година, в Дубровник е заснет и клипът към нашумелия кавър на “Game of Thrones”, а през февруари тази година там снимат видеото към “Moon River” – саундтракът на класиката „Закуска в Тифани“. Месец по-късно, видеото към „Now We Are Free” от „Гладиатор“, което е частично снимано в Хърватия, беше представено в Pula Arena – единственият римски амфитеатър, който все още е непокътнат. Във всички видеа от новия албум двамата челисти са придружени от Лондонския симфоничен оркестър.

Чрез новия си албум „Score”, продуциран от Sony Music Masterworks, 2CELLOS представят нов стил, като включват най-обичаните хитове, както в класическата, така и в съвременната музика. Траклистът включва песни от саундтраци като този на „Титаник“, „Властелинът на пръстените“, Закуска в Тифани“, „Кръстникът“, Гладиатор“, „Списъкът на Шиндлер“ и много други.

Билети за концерта, част от световното турне на талантивите музканти, може да закупите в касите на EASYPAY, EPAYGO.BG, OMV, THE MALL и EVENTIM.BG на цена от 50 до 110 лв.

 
 

Джони Деп се извини за шегата, че е време Тръмп да бъде убит

| от chronicle.bg по БТА |

Актьорът Джони Деп се извини за шегата, че може би е време да бъде убит Доналд Тръмп.

В изявление, разпространено чрез списание „Пийпъл“ Деп каза, че думите са били проява на „лош вкус“, че се е опитал да се пошегува, но не му се е получило, искал е само да разсмее публиката и не е имал лоши намерения.

По време на своя проява на музикалния фестивал в Гластънбъри, Великобритания, звездата от „Карибски пирати“, споменавайки Тръмп, попита откога актьор не е убивал американски президент, имайки предвид убийството на президента Ейбрахам Линкълм, застрелян през 1865 г. от актьора Джон Уилкс Бут.

След това Деп каза, че наистина това отдавна не се е случвало и „може би вече е време“.

Думите му предизвикаха остра критика от страна на привържениците на Тръмп.

Миналия месец актрисата Кaти Грифин също бе разкритикувана, след като се появи нейна снимка, на която тя държи маска, приличаща на окървавената глава на американския президент. Заради това Си Ен Ен уволни Грифин от новогодишното си предаване.

кати грифин, доналд тръмп, глава

 
 

„Гластънбъри“ завърши с концерт на Ед Шийрън

| от chronicle.bg |

Фестивалът Гластънбъри приключи с концерт на Ед Шийран пред хиляди фенове, съобщи БТА.

Изпълнението му – както обичайно сам на сцената само с лууп педал, раздвои почитателите му.

Ед Шийран изпя хитовете си, като „Castle on the Hill“, „The A-Team“, „Shape of You“. Той направи също снимка на публиката и заяви, че не е и мечтал да успее да стане хедлайнер на фестивала. За финал обаче реши да демонстрира майсторството си на китарата. То не се оказа чак на такава висота и някои го определиха като посредствено, особено след изпълненията на Найл Роджърс и „Шик“ на същата сцена няколко часа по-рано.

В последния ден на фестивала Гластънбъри концерт в програмата „Легенди“ изнесе и Бари Гиб. Той вдигна цялата публика на крака с хита „Stayin’Alive“, а песента „Words“ посвети на пострадалите от терористичните атаки в Манчестър и Лондон.