Запомнете това име: Даниил Трифонов

| от | |

Чудото на 21 век. За любителите на класическата музика младият руски гений Даниил Трифонов вече уверено крачи в стъпките на великия Владимир Хоровиц. След последното му турне из Германия медиите не пестят суперлативи предава Дойче веле.

daniiltrifonov

Той шеметно изгрява като нова звезда на музикалния небосклон. „Вече е сигурно, че Даниил Трифонов ще влезе в историята като един от най-великите пианисти на всички времена,” категорично обявява германският „Берлинер цайтунг”. На такъв шеметен старт с подобен аванс отдавна не се е радвал нито един млад талант, включително и забележителните Ланг Ланг или Кит Армстронг. А Трифонов още няма 23 години…

Роден е в Нижни Новгород през 1991 година. На 9 годинки вече е студент в Москва, на 18 печели конкурса „Скрябин”, на 20 – авторитетния конкурс „Чайковски”, а през 2010 взима „едва” бронзов медал от най-прочутото съревнование между пианисти – конкурса „Шопен” във Варшава. През последните години гениалният руснак успя да обиколи всички прочути концертни зали по света, а сред оркестрите, които са го съпровождали, личат такива реномирани марки като Виенската филхармония, Лондонският симфоничен оркестър и Нюйоркската филхармония. След последните му концерти в Германия с Бременската камерна филхармония отзивите са почти френетични. Берлинер Моргенпост” пише:

„Пианистът-чудо Даниил Трифонов остава верен на себе си. Той плаче и кърви в музиката си, а под пръстите му роялът „Стейнуей” развълнувано стене и ликува, шепне и пее. Източеното му тяло непрекъснато се тресе от приливите на адреналин. 23-годишният руснак още от самото начало завладява и покорява публиката. Той я поставя на колене, омагьосва я, зашеметява я. Трифонов владее сензационни движения и резки смени. Само за секунди неговата музика се променя от нежно-поетична в убийствено-брутална. Това е музика, която балансира на ръба на нервната криза, музика на ексцесивните гримаси. Трифонов ту втренчва стоманен поглед в собствените си пръсти, които хвърчат по клавишите, ту като безумен се фиксира някъде в празното пространство. А лицето му е разкривено от някаква гротескова мирова скръб.”

„В такова кресчендо звучат рецензиите за Даниил Трифонов. И критиците не преувеличават. На последния си концерт в Кьолнската филхармония младият гений зашемети публиката точно по описания начин, а оркестрантите от Бремен и големият руски диригент Михаил Плетньов от сърце се включиха в овациите. „Гениален”, „Сензация”, „Безумно добър” – тези оценки звучат най-често по време на антракта в концертното фоайе. То с какви ли други думи да опишем онова, което Трифонов създава?” – обобщава рецензентът в „Берлинер моргенпост”, който вижда в лицето на руснака един нов Владимир Хоровиц.

„Съвсем малко неща не са по силите на Трифонов. И откъм техника, и откъм музикално преработване на произведенията възможностите на Трифонов изглеждат безгранични”, пише на свой ред „Берлинер цайтунг”. А мюнхенският „Абендцайтунг” добавя: „Трифонов свири с грандиозно самочувствие: без патос, виртуозно, ала без да слиза на нивото на някакво шоу. Неговата сериозна интерпретация дори възвисява самите произведения.”

Запомнете това име: Даниил Трифонов.

 
 

Изследване: Kои професии са най-склонни да изневеряват?

| от chronicle.bg, по БТА |

Много хора свързват професията на медицинската сестра с дълги работни часове и грижа за пациентите. В мъжките представи униформената дама е обект на сексуални фантазии. Резултатите от ново проучване, направено във Великобритания, показват, че жените с тази професия са сред най-големите кръшкачки сред трудещите се дами, пише в. „Дейли експрес“.

Допитването, обхванало над 5000 потребителки на сайта за извънбрачни запознанства Victoria Milan показва, че жените, упражняващи определени професии, са по-склонни да изневеряват. Най-често рога на съпрузите или приятелите си слагат дамите, заети във финансовата сфера – банкерки, брокерки, анализаторки. На второ място са дамите, изявяващи се в сферата на авиацията – жени пилоти и стюардеси. На трето място са медицинските сестри и останалите професионалистки, работещи в здравеопазването.

В Топ 10 на кръшкачките намират място също служителките в сферите на бизнеса (изпълнителни директорки, мениджърки, секретарки), спорта (атлетки, инструкторки, служебни лица), изкуствата (музикантки, модели, актриси, фотографки), нощния живот (жени диджеи, танцьорки, сервитьорки), правото (адвокатки, секретарки, прокурорки, съдийки), комуникациите (журналистки, пиарки) и в други сектори.

Анкетата показва също, че две трети от неверните дами се възползват от възможностите, които им се предоставят на работното място, за да слагат рога на партньорите си.

 
 

Новият ни любим сериал: „Големите малки лъжи“

| от |

Известният слоган, превърнал се в нарицателно и съответно лека форма на клише, на един от най-големите тв канали в момента, гласи, че „това не е телевизия, това е НВО“. Много самодоволно биха казали някои и може би щяха да са прави, ако не бяха гледали нищо от това, което каналът е произвел в последните години.

Да, това не е телевизия. Поне не в смисъла, в който повечето хора, включително и у нас, възприемат малката синя кутия, излъчваща съдържание 24/7. HBO правят нещо тотално различно и най-новото им амбициозно шоу, натъпкано до горе със звезди, красиви гледки и адаптиращо модерен криминален, но – О, ужас – женски роман, е поредното доказателство за това.

„Големите малки лъжи“ е онова, което ще ви държи влажно тази пролет. Едносезонният сериал е скъпа, красива и рискова продукция, която заради лъскавата пудра, която си е сложила, под формата на много звезди и комерсиално успешна книга, може да се провали с гръм и трясък.

Но не го прави, спокойно. Защото това не е телевизия, това е… сещате се.

„Големите малки лъжи“ е предпоследен роман в кариерата на австралийката Лиан Мориарти. Той излиза през 2014-а и става хит на родния й континент, а впоследствие и по света. Самата Мориарти специализира в писането на така наречените „женски кримки“. Основните й персонажи винаги са семейни двойки или хора с деца, като действието се върти предимно около жените, които често се забъркват в интриги, лъжи и строго пазени тайни. Защото всички имаме такива и в повече случаи те са доста срамни.

Лиан Мориарти е специалист във „ваденето на мръсно бельо“ ала модерна сапунена сага на хартия. Преди „Големите малки лъжи“ тя има още 5 романа, като най-известният сред тях е „Тайната на моя съпруг“.

„Лъжите“ обаче са онова, което я изстрелва към Холивуд и привлича вниманието на Рийз Уидърспуун.

Актрисата решава, че иска да адаптира книгата първо на филм, впоследствие на сериал и кани Никол Кидман да се присъедини. Двете стават продуценти на проекта, заедно със самата Мориарти, а Дейвид Е. Кели – сценаристът и създател на „Али Макбийл“ – се връща в редиците на телевизията, за да адаптира романа за екран.

Комбинацията между всички тези свръхсили дава желания резултат – „Големите малки лъжи“ е доза качествена телевизия, която всеки заслужава да си причини от време на време, за да си почине от плетките и уринотерапията сутрин, обед и вечер.

Към суперотбора на Кидман и Уидърспуун, които правят тв шоу за първи път в кариерата си, се присъединяват Александър Скарсгард, Шайлийн Удли, Лора Дърн и екзотичната, като екстравагантна русалка, Зоуи Кравиц. Към групата на тези толкова различни жени и един изключително здрав, сексапилен и разгонен през повечето време мъж, се присъединяват и още куп великолепни актьори, залези с цвят на мед и няколко деца, точно толкова уникални, колкото и техните родители.

Разбъркан, като приятна модерна гурме кухня, „Големите малки лъжи“ има всичко, което искате да чуете и видите от едно, на пръв поглед, мирно и красиво общество. Перфектните двойки се пребиват, децата се хапят, мирните жени са в покой с природата, но са жестоки с близките си, тихите брюнетки носят пистолети в чантата си, а добрите и верни мъже не могат да го вдигнат.

И в периферията на всичко това, като набъбващ балон, който ще се спука всеки момент, стои едно убийство. Кой е убит и защо, никой не казва, но всички малки катастрофи, които се разтилят пред очите на зрителя в рамките на 7 епизода, водят към финалното гръмване на пушката, след което връщане няма.

Сериалът скача назад и напред във времето – преди и след убийството – за да те кара да си гризеш ноктите в чудене на „какво, по дяволите, се случва“. А каймакът на Уидърспуун, Кидман, Удли, Скарскгард, Кравиц и Дърн само допринасят за по-добрия вкус на този телевизионен бонбон и води след себе си нуждата да искаш да поглъщаш епизод след епизод.

Маскировката от лъскаво женско шоу е само привидна. Животът е еднакво скапан за всички ни понякога, като и полът, и възрастта не променят отношението ни към фунтаменталните неща в живота. Напротив, само го обострят.

„Големите малки лъжи“ е телевизионен свят, в който може да се потопите с удоволствие, дори и само за да се уверите, че нито един от нас не е това, което показва на света. А е чудовището, което умело крие под пластове от хубави костюми, красиви снимки и добри дела.  

 
 

Продадени са 15 хиляди билета за „Евровизия – 2017″

| от chronicle.bg, по БТА |

Досега са продадени 15 хиляди от общо 70 хиляди билета за телевизионния конкурс „Евровизия – 2017″,, който ще се състои в Киев през месец май, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на вицепремиера на Украйна Вячеслав Кириленко. „На 14 февруари започна официалната продажба на билети, като първият беше закупен от победителката на „Евровизия 2004″, нашата Руслана“, заяви Кириленко. По неговите думи досега са били продадени около 15 хиляди пропуска от 52 страни в света.

Петдесет и два процента от билетите са били пласирани в Украйна, а останилите четиридесет и осем – в чужбина. Най-много продажби са били реализирани във Великобритания, Германия и Русия.

 
 

Анимираната симфония на живота

| от chronicle.bg |

Кратката форма в киното е обект на внимание от хиляди режисьори и аниматори по света.

Днес пък е петък – ден като никой друг. Затова ще ви покажем „Symphony no. 42″ – една късометражка, която ни представя 47 нерационални сцени за връзката между човек и природа.

 

Symphony no. 42 from Reka Bucsi on Vimeo.