Осем филма, които ще гледаме преди Коледа

| от |

Понеже сме истински фенове на киното и понеже лятото свърши, а забавленията през есенния сезон не са много, не ни остава нищо друго освен да споделим с вас кои са осемте филма, които очакваме до края на година.

Captain Phillips
Историята на кораб MAERSK ALABAMA, който беше нападнат от пирати Том Ханкс се превъплъщава в капитан Ричард Филипс. Филмът е базиран на книгата на “истинския” капитан Филипс, която разказва за случилото се и за живота в плен. MAERSK ALABAMA стана първият кораб плаващ под флага на САЩ, отвлечен от пирати от 200 години насам. Том Ханкс е един от любимите ни актьори, а и в семейството има българска жилка. Тъстът му е български емигрант.
Премиерата на филма в България е на 15 ноември.

Thor: The Dark World
Като непораснало дете истински се радвам на филми в които има супергерои и доброто от чиста жажда за справедливост се бори срещу лошото. В „Thor: The Dark World” Тор ще се изправи срещу древната раса Dark Elves, предвождана от Малекит (в ролята Кристофър Екълстън), които се завръщат, за да потопят вселената в постоянен мрак. За да се справи с врага, пред който дори и Один и Асгард се огъват, Тор ще пътува до земята и ще се срещне с Джейн Фостър, и ще го принуди да жертва всичко, за да ни спаси.

Режисьор е Алън Тейлър, а в ролите са Крис Хемсуърт, Кристофър Екълстън, Том Хидълстън, Натали Портман, Стелан Скарсгард, Антъни Хопкинс.
Премиерата е 8 ноември 2013.

The Hunger Games: Catching Fire
Родители, трябва да внимавате, че този филм може да направи още по напрегната обстановката вкъщи, защото историята е доста мрачна Дженифър Лорънс, Лиъм Хемсуърт, Джош Хътчърсън, Джефри Райт и Уилоу Шилдс, както и режисьорът Франсис Лорънс.

В един отрейлърите на филма е включена малка част от сцена на мъчения, в която героят на Хемсуърт Гал Хауторн бива публично пребит. „Игрите на глада: Възпламеняване“ е продължение на миналогодишния филм, който бе адаптация на първия роман от трилогията на Сюзън Колинс. Тя разказва за постапокалиптично общество, в което тоталитарно правителство провежда всяка година „Игри на глада“ – телевизионна игра за оцеляване, в която 24 младежи се състезават до смърт и докато остане само един. Очаква се новата лента да е по кината и IMAX в България от 22 ноември

Oldboy
Обикновено не съм много въодушевен от правене на нови филми по класики. Не смятам за необходимо да се гледа един филм само заради това, че сте харесали първия. Още по-горчив е вкусът от това, че във филма няма да видите нищо по-различно от оригинала! Oldboy’ е римейк на корейският шедьовър от 2003, аз лично бях шъстисан, след като видях надписите. Филмът е режисиран от Спайк Ли, а в главните роли ще видим Джош Броли и Елизабет Олсен.

47 Ronin
Киано Рийвс изпълнява главната роля във филм, в който бъдещето и настоящето се преплитат. След като коварен феодал убива господаря им и завладява земите им, 47 самураи без водач поемат по пътя на отмъщението и се заклеват да върнат честта на народа си. Митични чудовища, магьосници и объркана реалност ще се изпречат на пътя им. От трейлъра може да се объркате какъв ще бъде филмът, защото той прилича на „Последния самурай“, „Матрицата“, „The Man With the Iron Fists“, „Константин“, „Седемте самурая“ и „Константин“.

The Hobbit: The Desolation of Smaug
Питър Джаксан показа, че от една книжка, която е три пъти по-малка от „Властелинът на пръстените“ може да направи филм, който да е толкова продължителен, колкото е Властелинът. За това се искат умения.
„Хобит“ проследява пътешествието на Билбо Бегинс, който е въвлечен в епичен поход за освобождаване на Еребор – изгубеното царство на джуджетата, което отдавна е завладяно от дракона Смoг. В Ролитетново ще видим Мартин Фрийман в ролята на Билбо Бегинс и Ричард Армитидж като Торин Дъбощит, както и останалите 13 джуджета от групата.

Riddick 3
Вин Дизел отново е опасния търсен от ловците на глави. Това, което те не знаят, а ние много харесваме е, че Ридик винаги мисли няколко хода напред. В Ролите ще видим още Карл Урбан, Нолан Фънк, Джорди Мола и Мат Набъл.
Ридик е оставен да умре на обгорена от слънцето планета, която изглежда необитаема. Ридик се бори с извънземни чудовища за да оцелее. Ридик 3 повече ни напомня на пълен мрак отколкото на Хрониките на ридик.

Ender’s game
Една от най-популярните научно-фантастични книги на всички времена на Орсън Скот Кард „Играта на Ендър“най-накрая беше екранизирана! Филмът е режисиран от Гавин Хууд, който е режисьор и на Tsotsi и X-Men Origins: Wolverine. Харисън Форд, сър Бен Кингсли и много деца, които се обучват в космоса да отблъснат евентуалната космическа атака на Бъгерите, цивилизация с която земята се е срещала при първото нашествие. С „Играта на Ендър“ и продължението му „Говорителят на мъртвите“, авторът печели престижните литературни награди за научна фантастика „Хюго“ и „Небюла“ в две поредни години. Тук условието е, че трябва да сте чели книгата, за да сте истински фен на Сагата за Ендър и „Говорителят на мъртвите“

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.

 
 

Wizz air започва полети от Варна до Тел Авив

| от CHR Aero |

Нискотарифната авиокомпания Wizz air обяви нова линия между Варна и Тел Авив, Израел.

Полетите ще стартират на 21 юли и ще се изпълняват 3 пъти седмично.

Airbus A320 на компанията ще излита от Варна в 12:50 ч. и ще каца в Тел Авив в 15:10 ч. Обратният полет е в 16:00 ч и каца във Варна в 18:30 ч. Цените на билетите започват от 49,99 лв. в едната посока.

С този полет дестинациите на Wizz от Варна стават общо 8.

Преди месец компанията обяви 5 нови дестинации, до които ще започне да лети от 21 юли – Дортмунд, Мюнхен, Ларнака, Милано и Айднховен. Те допълват съществуващите полети от Варна до София и Лондон.

 
 

Bookclub: Откъс от новата книга на Фредерик Бакман

| от chronicle.bg |

Нова книга от шведския писател Фредерик Бакман излиза на българския пазар. Бакман е познат в България с „Човек на име Уве“, „Баба праща поздрави и се извинява“ и „Брит-Мари беше тук“. Броени дни след Коледа на български излезе и новелата „Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг”.

Смъртта е единственото нещо, което е сигурно в нашия живот. Въпреки това обикновено за нас е трудно, често дори изглежда невъзможно, да си представим живота след като близък човек си отиде. Загубата на роднина или приятел може да бъде непосилно тежка, особено ако той си отиде внезапно. А колко по-тежка може да бъде, ако знаем, че времето на човека  изтича и обратното броене вече е започнало? Колко воля е нужна, за да запазиш самообладание, когато виждаш как близък човек чезне пред очите ти? Колко сила изисква да сдържаш сълзите си пред този, за когото знаеш, че си отива бавно, но сигурно?

В търсене на отговорите на тези въпроси добре познатият Фредрик Бакман, който се радва на нечуван читателски интерес по целия свят, написва новелата „Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг”.

vsqka_sutrin_putqt_kum_doma_cover

Предлагаме ви откъс от новелата:

В края на един живот има болница, в която някой е опънал зелена палатка насред стаята.

В нея се събужда човек. Задъхан и изплашен е, не знае къде се намира. До него седи млад мъж, който прошепва:

– Не се страхувай.

И това ако не е най-хубавата възраст, мисли си стар мъж, щом поглежда внука си. Тогава, когато едно момче е достатъчно голямо, че да разбира как работи светът, но и достатъчно младо, че да отказва да го приеме. Стъпалата на Ноа не докосват земята, когато провесва крака от ръба на пейката, но главата му достига космоса, защото още не е живял толкова дълго, че да позволи на хората да закотвят мислите му за земята. До него седи дядо му, който е нечувано, нечувано стар, разбира се. Толкова стар, че хората вече са се отказали да му натякват да се държи като възрастен. Толкова стар, че вече е твърде късно да порасне.

Тази възраст също не е толкова лоша.

Ноа примигва тежко и сънено към изгрева отвъд площада, където се намира пейката. Не иска да признае пред дядо, че не знае къде са, защото това е тяхната игра: Ноа затваря очи, а дядо го отвежда някъде, където никога не са ходили. Понякога момчето трябва здраво, здраво да стиска очи, докато с дядо сменят четири автобуса в града. Друг път пък дядо го отвежда право в гората зад къщата до езерото. Понякога излизат с лодката и често плават толкова дълго, че Ноа заспива, а когато се отдалечат достатъчно, дядо прошепва „отвори очи“ и Ноа получава карта, компас и задачата да изчисли как да се върнат обратно. Дядо винаги е сигурен, че той ще се справи, защото има две неща, в които вярва непоклатимо: математиката и Ноа.

Когато дядо бил млад, група учени измислили как да пратят трима души на Луната. Именно математиката ги отвела дотам и обратно. Цифрите винаги помагат на човек да намери обратния път.

Но това място няма координати. Не е отбелязано на картата и оттук не минават пътища.

Ноа помни, че днес дядо го помоли да затвори очи. Помни, че се измъкнаха от дядовата къща, и знае, че отидоха до езерото, защото познава всички шумове и песни на водата, независимо дали е с отворени очи, или не. Спомня си мокрите дъски под краката им, когато влязоха в лодката, но нищо повече. Не знае как двамата с дядо са се озовали тук, на пейка до кръгъл площад. Мястото е ново за него, но всичко тук му е познато. Сякаш някой е откраднал всички вещи, с които е израснал, и ги е наредил в нечий чужд дом. Малко по-нататък има бюро, точно като това в кабинета на дядо, с калкулатор и карирана хартия отгоре. Дядо свири някаква тъжна мелодия с уста. Спира за малко, за да прошепне:

– Площадът пак се е смалил през нощта.

После продължава да свири. Момчето го поглежда въпросително и дядо се изненадва, едва сега осъзнавайки, че е казал думите на глас.

– Извинявай, Ноаноа, забравих, че тук мислите се чуват.

Дядо винаги го нарича Ноаноа, защото харесва името на внука си два пъти повече от всички останали имена. Допира ръка до косата на момчето. Не я разрошва, просто отпуска пръстите си върху нея.

– Няма от какво да се страхуваш, Ноаноа.

Под пейката цъфтят зюмбюли. Милион мънички ръце се протягат над стеблата, за да прегърнат слънцето. Момчето ги разпознава – това се цветята на баба и миришат на Коледа. Други деца може би свързват празника с джинджифилови сладки и гльог, но ако някога си имал баба, която обича растения, то твоята Коледа винаги мирише на зюмбюли. Между цветята проблясват парченца стъкло и ключове, сякаш ги е носил в буркан, но се е спънал и го е изпуснал.

– Закъде са всички ключове? – пита момчето.

– Какви ключове? – пита дядо.

Погледът на стария мъж изглежда странно стъклен. Той почуква объркано слепоочията си. Момчето отваря уста, за да каже нещо, но щом го вижда, се спира. Мълчи и прави това, което дядо му го е научил да прави, когато се изгуби: оглежда околностите и търси следи и ориентири. Пейката е обградена от дървета – дядо ги обича, защото на тях не им пука какво мислят хората. Птичи силуети литват от клоните, разпръскват се по небосвода и се отпускат уверено, носени от ветровете. Дракон, зелен и сънен, прекосява площада. В един ъгъл пък спи пингвин, върху чийто корем има малки отпечатъци от длани с цвят на шоколад. До него седи пухкав бухал само с едно око. Ноа си ги спомня, едно време бяха негови. Дядо му подари дракона, когато Ноа беше още бебе, защото баба каза, че не било уместно да се дават плюшени дракони на новородени, а дядо отвърна, че не искал да има уместен внук.

По площада вървят хора, но фигурите им са размазани. Щом момчето опитва да се съсредоточи върху чертите им, те се изплъзват от погледа му като слънчеви лъчи между щори. Един от тях спира и махва на дядо. Дядо отвръща на поздрава и опитва да изглежда уверено.

– Кой е това? – пита момчето.

– Това е…  аз…  не си спомням, Ноаноа. Беше отдавна… струва ми се…

Той млъква, поколебава се, търси нещо в джобовете си.

– Днес не ми даде карта и компас, нищо, на което да разчитам. Не знам как да открия пътя към вкъщи – прошепва Ноа.

– Боя се, че тези неща няма да са ни от полза тук, Ноаноа.

– Къде сме, дядо?

Дядо заплаква, тихо и без сълзи, така че внукът му да не разбере.

– Трудно е да се обясни, Ноаноа. Много, много трудно е да се обясни.

 
 

Дженифър Лорънс си има ново гадже – интернет не одобрява

| от chronicle.bg |

Дженифър Лорънс си има ново гадже и хората не пропуснаха да го нагрубят за външният му вид и най-вече заради годините му. 26-годишната актриса излиза с режисьора Дарън Аронофски („Реквием за една мечта“, „Черният лебед“, „Пи“). Той е на 47 години.

Носеха се слухове, че двамата са заедно, което накара публиката да се разбунтува, но сега когато връзката им се потвърди, интернет направо полудя.

Съмнения за отношенията им са започнали на сета на „Майка“, където работят заедно. Подозренията се циментират след като били забелязани в Ню Йорк да споделят една и съща близалка.

 

 

 

Хейтът по адрес на двойката е непростим и отвратителен. В Туитър бяха публикувани техни снимки с коментари, които критикуват Дженифър за избора й.

Явно хората често забравят, че не е тяхна работа кой с кого излиза.

 

„Ию! Дженифър Лорънс и Дарън Аронофски. Июююююю, какво по дяволите е това, Джен“    

 

„Знам, че не трябва да съдим за книгата по корицата, но Дженифър Лорънс излизаше с това, а сега излиза с онова.“

 

„Медиите: Дженифър Лорънс и Дарън Ароновски излизат!

Аз: ХАХА, не.

Медиите: Ето снимки в ресторант

Аз: …

Дженифър и Дарън споделят близалка

Аз (Текст от снимката): Майната му. Приключих. Приключих тотално.“