Октоберфест отвъд тълпата

| от |

Най-известният празник на планетата, Октоберфест, който завършва утре, 6 октомври е един от любимите моменти не само на всеки жител на Мюнхен, но и на милиони туристи. Всяка година около 6 милиона посетители от цял свят се тълпят пред шатрите за да се отдадат на един безкраен празник.

За 180-тото издание френско-немският фотожурналист Alexander Roth-Grisard си е поставил за цел да се отклони от клишетата, с които Октоберфест е известен в медиите – големите халби бира, тълпата, атракциите, присъстващи на всеки панаир. Един репортаж достигащ до най-интимните моменти, да се консумира с мярка.

oktoberfestserveuses

Сутрин, сервитьорките наричани тук „Wiesn-Bedienung“ закусват спокойно, чакайки огромната тълпа, която ще бъде тук през целия ден, до много късно вечерта. Това сутрешно спокойствие позволява обмяна на съвети, най-вече от по-опитните към тези, които са тук за пръв път.

oktoberouverture

21 септември, ден първи. Около 1000 души чакат на входа да стане 10 часа. Вътре няколко приятели на собственика на шатрата се наслаждават на последни минути спокойствие.

oktoberarrivee

Цялата тълпа се отправя към Theresienwiese, където се провежда Октоберфест. Ако не сте се снабдили с традиционните облекла Lederhose и Dirdnl, можете да го направите на кварталната гара Hackerbrücke, през която задължително ще преминете. За разлика от центъра на града, тук цените са далеч по-поносими. А тук на гара „Wies’n“, както наричат Theresienwiese, е крайната спирка преди огромните халби с бира.

oktobersoleil

След обяд, многобройни са младежите, предпочитащи да излязат от шатрите, за да прекарат малко време на слънце.

oktoberenfants

Първата неделя на Октоберфест е за децата. Тогава се провежда дефилето, наречено Armbrustschützengilde и чакано от поне 120 000 души всяка година.

oktoberfestdiscussions

В края на деня, стоплени от празника и замаяни от алкохолните изпарения задръжките падат. Времето да кажеш на своите приятели, колко ценни са за теб.

oktoberfestcigarette

От 2010г. насам е забранено да се пуши. „По-скоро наздраве, отколкото цигара“ казват постерите разлепени навсякъде. Въпреки забраната, нарушители има, а някои се крият зад сцената, за да изпушат набързо по една.

oktoberfesttelephone

Ако ви се налага да се обадите по телефона, това е по-добрият вариант, отколкото да оставите мястото, което едва ли ще намерите свободно.

oktoberfestcouples

С падането на нощта идва време за любовни моменти и усамотяване.

flirtoktoberfest

А под действието на алкохола може да се отиде и по-далеч… 9 месеца след Октоберфест е времето с най-много новородени в Мюнхен, носи се легенда…

couplesoktoberfest

А някои са си намерили място, на което да се настанят още по-удобно.

oktoberfestbagarre

Е на връщане към гарата пътят е по-дълъг и леко вълнообразен, но никой не забелязва…

 
 

Професия „ловец на любовници“

| от chronicle.bg |

Когато предсказвачката на бъдещето Минг Ли казва на своя клиентка, че знае за аферата й с женен мъж, жената е смаяна.

Без да трепне, Минг убеждава клиентката да прекрати връзката, което тя прави и то бързо. Но откъде всъщност Минг Ли е знаела за тази афера? Нека не се преструваме, че наистина е имала силата да чете мисли, защото самата тя казва пред South China Morning Post, че в действителност не предсказва бъдещето.

Минг работи за Weiqing Network Technology в Шангхай. Звучи като технологична фирма, но всъщност е агенция за ловци на любовници.

Малко предистория: около един на всеки пет женени мъже (както и жени) в Китай се гмурва в извънбрачна афера, според проучване на сайта за запознанства Baihe.com. След тази статистика може би не е изненада, че официалната цифра на разводите в Китай се е повишила с 60% от 2007 до 2014 г.

Weiqing цели да предотврати тези разводи. Клиентите на агенцията най-често са омъжени жени, които подозират мъжете си във връзка. За китайските съпруги извънбрачната афера е въпрос не само на любовно разочарование, но и на загуба на семейни финанси. Обикновено, когато мъжете им имат любовница, те плащат наема на жилището й, месечни сметки и всякакви глезотии. Така семейният бюджет натежава.

Weiqing има 59 офиса на цялата територия на Китай. Служителите на агенцията са основно два типа – терапевти, които оценяват кризата вътре в един брак и търсят наични да го съживят, както и самите ловци на любовници. Това са най-вече млади хора, следващи психология, социология или право. Те използват психологически методи, за да убедят третата страна в брака да отстъпи и прекрати връзката.

“Ако любовницата отиде на разходка в парка, до супермаркета или на работа, аз случайно я срещам по пътя“, разказва Минг. В случай, че любовницата е домошар, Минг се представя за съседка, която има теч в апартамента си и има нужда от помощ. След това убеждава жената да прекрати аферата. „По-възрастна съм от повечето любовници, така че те ме слушат“, казва 47-годишната Минг.

Докато всичко звучи леко спорно, според китайските закони в ловуването на любовници няма нищо незаконно.

Освен това, бизнесът е много доходоносен. Weiqing е подала молба да бъде вписана в стоковата борса на Китай. Компанията вече има спечелени 2.6 милиона щатски долара за първите 10 месеца на 2016 г. Ловците на любовници вземат по 145 долара на час. Част от тези пари отиват за купуване на бижута и наемане на апартаменти, за да се осигурят фалшиви самоличности за ловците.

Основателят на агенцията, Шу Хин, разказва, че досега компанията му е успяла да раздели 8 552 любовници само за 2014 г.

Ако ловецът не успее да прекрати аферата, всички разходи на клиента се изплащат обратно от Weiqing. Ако пък агенцията се справи, в типичния случай това струва на клиента около 7 200 долара, доста по-малко от един развод.

В много от случаите не се и стига до развод. В крайна сметка името на агенцията – Weiqing, се превежда като „пазител на чувствата“ и „защитаващ любовта“. Основателят Шу казва, че компанията му спасява около 5 000 брака годишно, тоест 350 000 досега.

А какво да кажем за любовниците? Ловецът Минг е благосклонна към тях, ето защо търси решение. „Понякога се опитвам да им намеря гадже“, казва тя с искреното намерение да направи

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

 

 
 

Ето го първия трейлър на „Churchill“ с Брайън Кокс

| от chronicle.bg |

Новият Чърчил ще бъде Брайън Кокс във филма„Churchill” на Джонатан Теплицки.

Действието на филма се развива непосредствено преди D-Day през 1944 година, когато едно от най-големите предизвикателства пред силите на Съюзниците е самият Чърчил, който се страхува, че катастрофалните събития от Галиполи през 1915-та, когато загиват над 500 хил. войници, могат да се случат отново.

Лентата е по сценарий на британската историчка Алекс фон Тънзелман, която прави своя дебют в киното.

Премиерата е на 2 юни в Съединените щати и на 6 юни във Великобритания.

А ето го и трейлъра: