Лилия Маравиля и Владимир Пенев спечелиха „Икар – 2014″ за водещи роли

| от |

Лилия Маравиля спечели „Икар – 2014″ за главна женска роля за „Г-жа министершата“ от Бранислав Нушич на Недялко Делчев в Театър „София“.

„Да не допускаме хора като моята министерша да влизат в политиката – това зависи от нас“, пожела актрисата. Тя не скри, че е много щастлива от наградата и че много се вълнува, тъй като няколко пъти е „играла този мач“ – била е номинирана, но не е печелила. Всъщност в нашата прекрасна професия всяка вечер получаваме награда от публиката, отбеляза Лилия Маравиля.

403843_2966653362786_1157603135_n

Националните театрални награди „Икар“ на  Съюза на артистите в България /САБ/ бяха връчени  тази вечер в Народния театър „Иван Вазов“ на тържество по случай Международния ден на театъра 27 март.

Владимир Пенев посвети на Малък градски  театър „Зад канала“ и неговата директорка Бина Харалампиева наградата си за главна мъжка роля –  за „Скъперникът“ от Молиер на Лилия
Абаджиева. Актьорът благодари и на екипа на представлението, на всичките си колеги, на Джийн Хекман, Теди Москов и Мая Новоселска.

Александър Кадиев излезе тичешком на сцената, за да вземе „Икар“-а си за поддържаща мъжка роля за „Скъперникът“. Актьорът подскачаше радостно и позираше със статуетката. После заяви, че
за него няма абсолютно никакво значение, че печели наградата. Надълго и нашироко благодари на екипа и на директорката на „Зад канала“, че го е взела в трупата веднага след завършването, като я нарече „лельо Бина“. Полусериозни, полушеговити благодарности имаше и към майка му актрисата Катя Евро, приятелката му Таня и към столичния кмет Йорданка Фандъкова, че се грижи за артистите от общинските театри. Иначе заплатите в съсловието са много ниски, затова сме принудени да ставаме тв водещи, отбеляза Кадиев.

10013321_10152084079987725_1471175702_n

За поддържаща женска роля бе отличена Ина Добрева за „Презрението“ по филма на  Годар и романа на Алберто Моравия на Крис Шарков, продукция на Театралната  работилница „Сфумато“ и
„Екзодус арт“.

Иван Добчев предоставя наградата си за режисура за „Възвишение“ по романа на Милен Русков в Пловдивския театър за възстановяването на опожарената сграда на театъра, стана ясно от посланието му, прочетено от директора на театъра Кръстьо Кръстев. Той съобщи, че Добчев е във Франция.

„Професия лъжец“ на Теди Москов във Варненския куклен театър взе „Икар“ за най-доброто представление. Отличието му връчи Йорданка Фандъкова.

„Вече съм стар – станах на 54 години. Няма да се държа като млад режисьор. Уморен съм от всичко – от вас, от себе си, от театъра и ще си ходя. Благодаря ви“, заяви Теди Москов със
статуетка в ръка.
С бурни продължителни аплодисменти и възгласи „Браво!“ беше приветстван от всички присъстващи, станали на крака, актьорът Стефан Мавродиев – носител на „Икар – 2014″ за изключителен творчески принос.

„Това е чест за мен – не мога да използвам друга дума. Всъщност награждавате моето щастие, защото моето щастие е работата ми“, каза Мавродиев. „За мен е чест вниманието ви, вниманието на САБ, на публиката, на журито, чест е за мен, че съм част от българския театър.  Благодаря на всички, които са участвали заедно с мен през годините в този мой принос“, добави артистът.

Залата изправи на крака и актрисата Лина Бояджиева, позната на поколения деца и родители – освен с десетките си роли – с песничката „Аз съм Сънчо, ида от горица“. Тя беше удостоена с наградата за принос в кукленото изкуство от АКТ – УНИМА.

Със стихотворение – равносметка на изминатия път, благодари актьорът Михаил Хаджиилийков за наградата „Икар“ за чест и достойнство, определяна от  председателя на САБ Христо Мутафчиев, който връчи отличието на своя колега.

В стила на баща си режисьора Рангел Вълчанов актрисата Ани Вълчанова се опита да разведри с шеговити спомени атмосферата въпреки тъжния повод, по който излезе на сцената заедно със съпругата на актьора Чочо /Петър/ Попйорданов  Даниела. Двете получиха традиционните почетни награди за близките на отишли си през годината именити артисти, които връчва кметът на Каварна
Цонко Цонев. „Оно, ако е толкова лошо на оня свят, все някой щеше да се е върнал“, коментирал дядо ми според разказите на баща ми, каза Ани Вълчанова. „Ако някой се върне, спукана ни е работата. Значи ни остава само този живот, който толкова не харесваме“, пошегува се актрисата. „И баща ми, и Чочо много обичаха този живот, живееха го яростно, обичаха жените, боготворяха децата, умираха за работата си и най-важното – влюбваха хората в себе си“, каза още Ани Вълчанова.

„Чочо беше истински щастлив на две места – вкъщи и на тази сцена. Знам, че и сега е тук с нас, радва ни се и ни обича, както и ние го обичаме“, каза Даниела Попйорданова. Тя благодари за почетната награда и от името на малката им дъщеря Катя и на бащата на актьора Иван Попйорданов.

„Робин“ от Анна Топалджикова в Камерния театър „Възраждане“ донесе „Икар“ за дебют на режисьорката Тея Сугарева. „Хората от Оз“ на Яна Борисова спечели наградата за драматургия. Получи я актьорът Атанас Атанасов, който благодари на авторката за прекрасния текст и  за репликата: „Благодаря на театъра, който ми осигурява момент на амнезия за всичко, което ме съсипва в
живота“.

Камелия Николова бе отличена за критически текст за книгата си „Българският театър след 1989 и новата британска драма“.

„Парижката Света Богородица“ от Виктор Юго на Лилия Абаджиева в Театър „София“ взе „Икар“ за майсторско техническо осъществяване.  За музика бе отличен Петър Дундаков – за две
постановки на Стайко Мурджев – „Талантливият мистър Рипли“ от Филис Наги във Варненския театър и „Дисни трилър“ от Филип Ридли в Пловдивския театър, за сценография – житейският и творчески
тандем Венелин Шурелов и Елица Георгиева – за „Напразни усилия на любовта“ от Шекспир на Крис Шарков в Театър „София“ и „Канкун“ от Жорди Галсеран на Стилиян Петров във Варненския
театър. „Икар – 2014″ за съвременен танц и пърформанс спечели „Тълковен речник“ на Сдружението за съвременно алтернативно изкуство и култура „По действителен случай“.

Победители в кукления театър са „Бурята“ от Шекспир на Катя Петрова в Столичния куклен театър – за най-добър спектакъл, и Свила Величкова – за индивидуално постижение в кукленото изкуство –  за сценографските решения на „Басни“ от Лафонтен в Бургаския куклен театър и  „Джуджето Дългоноско“ от Вилхелм Хауф  в Сливенския куклен театър, и двете под режисурата на Бисерка Колевска.

Цирковите артисти присъдиха „Икар“ в своя жанр на тандема баща и син Сашо  и Алекс Койчеви за приноса им в цирковата клоунада и пантомима. За вариететно изкуство е награден Христо Каранджулов – Ирко, за 50-годишна творческа дейност и приноса му в илюзионното изкуство, а за съвременна българска музика – Shiny Dolls за дебютните им авторски песни „Искам да вярвам“ и
„Be my lover“.

Гилдията на актьорите, работещи в дублажа, отличи със „Златен глас“ Ани Василева  за „Новите съседи“. Двама студенти по актьорско майсторство в НАТФИЗ – на Иван Добчев и на Снежина Танковска, получават годишните стипендии на САБ, обяви заместник-председателят на съюза Валентин Танев. Той съобщи, че тази година Министерството на културата няма да връчи грамоти за най-успешен сезон на един куклен и един драматичен театър.

В основата на празничния спектакъл, озаглавен „Кой печели“ /с алюзия към политическото злободневие/, беше сблъсъкът между национално и космополитно в изкуството – със застъпничеството на водещия Герасим Георгиев – Геро и неговата опонентка Мила Люцканова, студентка в НАТФИЗ. Геро дори изтропа едно Дунавско хоро в акомпанимент на Берковската духова музика, която замалко
„кривна от пътя“ с джазово парче. Националната гордост подхранваха също хорът „Мистерията на българските гласове“, певицата Валя Балканска и гайдарят Петър Янев.

Сценографката Мира Каланова беше „населила“ сцената с крилати бронзови „хора“, а в пространството над нея се рееха уголемени до човешки ръст статуетки „Икар“. Стоян Радев беше режисьор и сценарист на галаспектакъла, който завърши с посланието за Световния ден на театъра, тази година от Брет Бейли – южноафрикански драматург, режисьор и директор на театрални фестивали, прочетено от актьора Мариус Донкин.

 
 

Да свалиш близо 20 килограма заради рокля

| от chronicle.bg |

Свалянето на килограми винаги е предизвикателство. Работата с кратки срокове често означава йо-йо ефект и връщане на загубеното тегло. Има обаче и друг вариант – да се получи наистина.

Блеър Хелуик е поканена за шаферка на сватбата на своя приятелка. Събитието е през ноември 2016 година, а роклите за шаферките вече са поръчани още през май. Блеър си взима размер 10 и размер 12, но остава недоволна от начина, по който й стоят. Осъзнава обаче, че до ноември има шест месеца, в които може да направи промяна в живота си. Решава, че това е достатъчно време, което да посвети на свалянето на килограми. Така започва приключението.

Блеър работи в телевизията и чува за треньорката Кайра Стокс покрай работата си. Прави проучване на цените и преценява, че може да си позволи да се пробва. Започва да ходи при нея на тренировка всеки четвъртък сутрин в продължение на месец, преди да събере смелост да пробва по-интензивни тренировки. Първоначално й е ужасно трудно – с темпото на тренировката, скачането на въже се възприема за почивка. Но постепенно Блеър свиква в ритъма и задобрява – всяка тренировка е насочена към различна мускулна група, всеки път е изтощително, но получава уверенията на Кайра, че колкото повече тренира, толкова по-добре ще се справя.

С тренировките тя трупа увереност и започва да тренира по-често. Агресивният й подход към тренировките води до това, че започва да тренира 5-6 пъти седмично.

блеър халуик

В началото не променя особено хранителните си навици, само въвежда дребни промени,з а да се храни по-разумно. Започва деня си с протеинов шейк или овесени ядки. Обядът й е салата и чисти протеини. Опитва се да вкара повече протеини в първите си две хранения за деня, за да има повече енергия. Вечер често хапва зеленчуци и сьомга. Опитва се да избягва въглехидратите вечер, защото я карат да се чувства подута на следващия ден.
Сред важните решения, които взима, е да не съхранява сладки храни и джънк в дома си. Тя осъзнава, че ако няма вредна храна наблизо, няма желание да я консумира.

В един момент от диетата, когато вече е свалила доста килограми, кантарът забива на 64 килограма и тя не може да разбере защо не може да продължи да отслабва. Тогава си дава сметка, че в този период често й се налага да работи през уикендите от офиса, където компанията осигурява кетъринг – когато срещу теб стои десертът и те „гледа“, не можеш да кажеш „не“. Разчитайки на подкрепа от семейството, колегите си и приятелите, успява да направи необходимите промени, за да следва режима си.

Днес, когато вече е постигнала идеалните килограми, не иска да отслабва, а да задържи теглото си. Затова понякога си позволява да хапне хляб или пица, но в умерени количества.

А наградата за усилията е ясна – в рамките на шест месеца е отслабнала толкова, че от размер 10 да стане размер 4 и 17 килограма по-малко. Предстои й да бяга на маратон и е готова за всякакви предизвикателства. В крайна сметка шаферската рокля се оказва само повод да постигне много по-голяма промяна в живота си.

блеър халуик

 

 
 

Кой е Алекс Клер и какви ги свърши в България

| от chronicle.bg |

Алекс Клер – това име говори на мнозина в България нещо, единствено ако към него добавим и „Too Close“. Извън хитовото си парче обаче рижият британец, приел юдаизма, има три албума, страхотен плътен глас и невероятно поведение на сцената. Всичко това могат да потвърдят онези, успели да го видят на живо в Sofia Live Club на 24 април.

Алекс Клер е  роден в лондонския район Саутуорк. Израства, слушайки джаз записите на баща си и отрано бива привлечен към блуса и соул музиката. Като дете взима уроци по тромпет и китара, но с времето поставя основен акцент върху свиренето на китара. Постепенно проявява интерес и към стилове като дръм-енд-бейс и дъпстеп.

Всичко това се усеща в музиката, която прави – на сцената застава с шапка и микрофон в ръка, а от двете му страни има барабанист и басист. Музиката, която се получава в комбинация с мощния му, плътен глас, е смес между всички стилове, които са го вдъхновявали.

В свое интервю казва, че е разбрал, че трябва да се занимава с музика, когато бил на 17 години. Тогава свирел на барабани в група, но гласът му като беквокал заглушавал всички. „Не че имам по-добър глас, а че е по-силен“, казва Алекс Клер.

Ако го слушате на живо, ще разберете, че е взел правилното решение за бъдещето си. Мощният му глас преминава като ударна вълна из цялата зала.

Изненадващо, на живо звучи дори по-добре, отколкото на запис. Ако на моменти вокалът оставя баса и барабаните да водят, то в следващите силният глас на Алекс Клер се откроява ярко. През цялото време, докато е на сцената, той общува с публиката. Алекс Клер е от онези изпълнители, които не просто гледат, но и виждат различните лица пред себе си и сякаш това ни най-малко не го притеснява, точно напротив. В края на концерта вече се чувстваш свързан с изпълнителя на сцената, сякаш преживяването заедно е било сближаващо – като начало на приятелство.

Преди да изпълни хита си Too Close, Алекс Клер моли всеки от публиката да остави телефона си и да изслуша парчето, без да снима. Всички без двама-трима се подчиняват. Изпълнението кара цялата публика да пее и да се движи като общ организъм.

След като басистът, барабанистът и Алекс напускат сцената, всичко утихва. След това на бис излиза само Алекс с китара и започва акустична игра с публиката, която се превръща в негов беквокал и му помага с припевите. Казва, че от години не е имал толкова шумен концерт и на няколко пъти повтаря, че би се върнал отново с концерт тук. Затова и след като сцената угасва зад гърба му, всички са спокойни, че тази среща не е била последна.

За съжаление, няма видео, което да улови онова, което се случи на сцената на Sofia Live Club – непрофесионалната техника не може да се справи с магията на това изпълнение. Вижте няколко снимки от концерта в галерията.

 
 

Рецепта за чипс от сладък картоф

| от chronicle.bg |

В днешната си рецепта Росица Гърджелийска предлага нещо здравословно като мезе за бирата.

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

 

Нужни продукти:

3 сладки картофа
6-7 с.л. олио
1 с.л. сол
1/2 ч.л. черен пипер
1/2 ч.л. червен пипер

чипс от сладък картоф роси

Начин на приготвяне:

Загрейте фурната на 150 градуса с вентилатор.

Разбъркайте олиото със солта, черния и червен пипер.

В няколко по-големи тави сложете фолио и го намажете с малко мазнина.

Нарежете картофите на тънки филии и ги подредете в тавите.

Намажете ги с олио и ги хвърлете във фурната за около час.

Внимавайте да не изгорят, ако трябва малко намалете фурната.

Имайте предвид, че ще станат хрупкави, когато изстинат.

Извадете ги, преместете ги върху решетка да изстинат и ги поднесете с ваш любим сос. Аз бих се спряла върху сос барбекю или крема сирене.

И не забравяйте да охладите бирата преди да поднесете мезето.

 

 
 

Амбър Хърд замени Джони Деп с Илън Мъск

| от chronicle.bg |

Бившата съпруга на Джони Деп вече е продължила напред след развода им. Поне така изглежда от снимка, публикувана в профила на Амбър Хърд в Инстаграм, на която тя седи до създателя на Tesla Илън Мъск.

 

Cheeky

Публикация, споделена от Amber Heard (@amberheard) на

Двамата бяха забелязани заедно в Австралия, където Хърд снима филма „Аквамен“. Слуховете, че двамата имат връзка, се появиха още около развода й с Джони Деп през 2016 година. Първоначално списание Е! съобщи, че двамата са засечени заедно в Маями.

В неделя и двамата качиха в Инстаграм общата си снимка, на която червилото на Хърд се вижда отбелязано върху бузата на Илън Мъск.

Коментарите в профила на Хърд обаче не са особено положителни. „Най-важното нещо в живота е любовта, не са парите“, пише потребител, възмутен от новата връзка на Хърд. „Златотърсачка“, гласи друг коментар. „Пари, пари, пари“, пише трети. Покрай скоростния им развод с Джони Деп след кратък и интензивен брак, актрисата беше обвинявана, че просто иска да вземе парите му. Хърд обвини Джони Деп в побой, като дори се появи с насинено лице. Бившата му съпруга Ванеса Паради и дъщеря му Лили-Роуз излязоха в защита на актьора, настоявайки, че той не би ударил жена.