Кремират Габриел Гарсия Маркес в Мексико, панихидата ще се състои на 21 април в Колумбия

| от |

Тялото на прочутия колубмийски писател Габриел Гарсия Маркес ще бъде кремирано в мексиканската столица. Това съобщи директорката на Националния институт по изящни изкуства Мария Сепеда, която разпространи изявление от името на членовете на семейството на известния писател, предадоха световните агенции.

10277448_702865053085396_6812257390915247311_n

Сепеда отбеляза, че преди кремацията не се предвижда траурна церемония с присъствието на граждани, а след това на 21 април в Двореца на изящните изкуства в Колумбия ще се състои панихидата по повод кончината на писателя.

Президентът на Колумбия Хуан Мануел Сантос Калдерон обяви тридневен траур по повод смъртта на Габриел Гарсия Маркес.

87-годишният колумбийски писател почина в четвъртък в дома си, разположен в един от районите на Южно Мексико. Роднините и медиците все още не са съобщили какви са били причините за кончината на носителя на Нобелова награда за литература от 1982 година.

10171292_702865249752043_7811975979947561915_n

Хора от близкото обкръжение на семейството на Маркес са разказали, че медицинското заключение ще бъде представено по-късно, съобщи ИТАР-ТАСС.

Габриел Гарсия Маркес бе хоспитализиран на 30 март в мексиканската столица с подозрения за пневмония. На 8 април той бе изписан и през последните дни от живота си се лекуваше в дома
си, където по два пъти на ден го посещаваше лекар. Медиците и членовете на семейството уверяваха, че състоянието му е „стабилно, но той е много слаб след проведения курс на лечение“.

След кончината на Маркес държавници и представители на различни организации от всички краища на света изразяват съболезнованията си.

„Със смъртта на Габриел Гарсия Маркес светът загуби един от най-големите си писатели мечтатели и един от моите любимци от времето, когато бях млад“, заяви американският президент Барак Обама.

„От името на Мексико изразявам своята скръб за смъртта на един от най-великите писатели на нашето време – Габриел Гарсия Маркес“, каза мексиканският президент Енрике Пеня Нието.

1175462_702864569752111_2646060501302342545_n

Габриел Гарсия Маркес е най-популярният испаноезичен писател след автора на „Дон Кихот“ от 17-и век Мигел де Сервантес. Литературната му известност е сравнима с тази на Марк Твен и Чарлс Дикенс.

Неговите произведения надминаха по продажби всички книги на испански език освен Библията. От романа му „Сто години самота“ бяха продадени над 50 милиона екземпляра на повече от 25 езика,
отбелязва Асошиейтед прес. Сред известните творби на Маркес са също „Хроника на една предизвестена смърт“, „Любов по време на холера“, „Есента на патриарха“ и „Генералът в неговия лабиринт“. Получава Нобеловата награда за литература през 1982 г.

Габриел Гарсия Маркес е роден на 6 март 1927 в Аракатака, Колумбия. Установява се в Мексико в края на 50-те години заедно със съпругата си Мерседес Барча и сина си Родриго, а три години
по-късно се ражда другият му син Гонсало.

 
 

Топ ролите на Кевин Костнър

| от chronicle.bg |

Знаете много добре кой е Кевин Костнър. Носител на „Сезар“, „Еми“, „Оскар“ и „Златен глобус“, номиниран е за по две награди „Сатурн“ и „Сателит“ и три награди на „БАФТА“.

Едно от най-големите имена в Холивуд, Костнър е познат по целия свят с участията си в легедарни филми като „Танцуващият с вълци“, „Недосегаемите“, „Воден свят“ и още.

Днес Костнър навършва 62 години (една чудесна актьорска възраст) и по случай този светъл холивудски празник, ви черпим в галерия с най-добрите му роли. Според нас. Чувствайте се свободни да ни нахулите, ако сме забравили някоя или да допълните в коментари вашите любими роли на този кино гигант.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Една ябълка на ден…

| от |

Едно време на софийските психоаналитични семинари идваха големи имена от лаканианската школа във Франция. Неистово умни хора изнасяха лекции от трибуната, докато една шепа жадни за знания студенти и формиращи се аналитици стояха и ги слушаха. На всеки семинар обаче неизбежно се случваше нещо интересно. Горе-долу по средата пристигаше една жена с раница и по пет торби във всяка ръка, сядаше най-отзад и започваше да шушка с пликовете, вадейки от тях пластмасови бутилки с жълта течност, различни по големина чаши и кило ябълки, които започваше да реже с джобно ножче и да похапва с шумно дъвчене.

Оттогава ябълките винаги са ми били червена лампичка за опасност, а откакто журналистката Илиана Беновска превърна ябълката в символ на българската журналистика, положението не се подобри.

По време на последната пресконференция на Росен Плевнелиев като президент на България, тя опита да приложи любимия си журналистически прийом – да замери политика с ябълка. Вместо всичко да мине с ахване и шеги, както при изпращането на френския посланик Ксавие дьо Кабан или при победната пресконференция на Румен Радев, този път НСО се намеси веднага. Беновска бе изведена от залата за пресконференции под съпровода на развеселените погледи на другите журналисти и мрачната физиономия на президента Плевнелиев.

Не е фатално, че си имаме персонаж, който смесва цирк и журналистика, вдигайки посещенията в родните онлайн медии и рейтинга на телевизионни емисии. Всеки има изконното право да се направи за посмешище. Но никой няма право да сгромолясва и без това не особено високото ниво на българската журналистика, превръщайки сериозни събития в нелепа смесица между лош театър и епизод на „Съдби на кръстопът“.

Довечера малцина ще са разбрали какво е казал Плевнелиев по време не прощалната си реч, но всички ще са разбрали, че Беновска отново е вилняла и много хора ще кажат, че това е „истинската“ журналистика – да задаваш „неудобни“ въпроси, да наричаш нещата „с истинските им имена“ и да караш политиците „да се чувстват неудобно“.

В социалните мрежи вече се заговори за цензура, а някои дори поставиха въпрос дали е трябвало от НСО да извеждат Беновска.

Да, естествено, че е трябвало. И именно това щеше да се случи във всяка държава, която наричате нормална.

В задаването на смислени, неудобни въпроси има достойнство и смисъл. Но в опитите за унижаване на президентската институция и клоунизирането на едно събитие от сериозно политическо естество няма нищо достойно.

Беновска се държеше като Мел Гибсън в „Смело сърце“, когато героят му крещи „СВОБОДА“, докато го бесят, и така угаждаше на нарцистичната си потребност да вижда в себе си лицето на българската журналистика. Лошото е, че има опасност някой погрешка да привиди в нея „истински журналист“, „отдаден професионалист“ или „смел човек“.

Секс закачките, които си разменяше Беновска с ген. Радев и Слави Трифонов през ноември, бяха смешни. Помните – отново ябълки, полюции, кой е мъж и кой не е.  Само че една шега, повторена повече от веднъж, спира да бъде смешна и става в най-добрия случай досадна.

Една от мерите за успешна кариера е да знаеш кога да се оттеглиш. Беновска, време е. Политическата сцена и без това си има достатъчно клоунади.