”Имението Даунтън” дебютира без рекламни паузи

| от |

За първи път в родния ефир телевизионна продукция ще направи своята премиера без прекъсвания за реклами

На 17-и декември, вторник от 20:00 ч. по Нова ТВ, най-успешната съвременна британска драма „Имението Даунтън“ („Downton Abbey“) ще дебютира без рекламна пауза.
downton-abbey1
Наскоро носителят на 2 „Златни глобуса” и 9 награди „ЕМИ” се сдоби с още 3 номинации – номинация за най-добра телевизионна драма на 71-те награди Златен глобус, церемонията по връчването на които ще се съпроведе през януари 2014 година, и още 2 номинации на 20-те награди на Гилдията на актьорите в САЩ.
Отличени са двукратната носителка на „Оскар“ Маги Смит (с номинация за „най-добра женска роля в драматичен сериал“ за ролята си на Вайълет Кроули), както и целият актьорски състав (номиниран в категорията „най-добър актьорски състав“, отново в драматичен сериал).
Първата среща на българските тв зрители със света на аристократичната фамилия Кроули ще бъде като истинско кино изживяване – без прекъсване за рекламни паузи.
Този прецедент в родния ефир се случва благодарение на спонсорството на Diners Club International (от FIbank).
По този начин, рекордьорът на Гинес – „Имението Даунтън”, ще дебютира в ефира на Нова ТВ и като истински новатор.
Премиерата на сериала е не с един, а с два поредни епизода.

В продължение на два часа (от 20:00 до 22:00 ч.) поредицата ще въведе зрителите в света на Едуардската епоха и начина на живот на аристократичната фамилия Даунтън.
Историята ще ни срещне с пълния блясък на имението и ще ни запознае с основните персонажи: графа на Грантъм, Робърт Кроули (Хю Боневил), съпругата му Кора (Елизабет Макгавърн), трите им дъщери, графинята на Грантъм и майка на Робърт – Вайълет (Маги Смит), многобройната прислуга и човека, който ще провокира дългогодишните традиции и порядки, новият наследник на фамилията – Матю Кроули (Дан Стивънс).

Още в първия епизод ще се очертаят и основните сюжетни линии – потъването на Титаник ще остави една фамилия без наследник, ще срещне два коренно различни свята с техните навици и противоречия, ще бъде поставено началото на една любовна история…

Интересното около „Имението Даунтън” е, че докато екип от над 100 души се грижи за организацията на всеки един детайл в сериала, зад историята стоят само… двама души – авторът и носител на Оскар Джулиан Фелоус и изпълнителният продуцент Гарет Нийм.
Julian Fellowes and Gareth Neame„Тайната на успеха се крие в броя на играчите зад сцената, или по-скоро в тяхната липса”, споделя Нийм. „Двамата измисляме нещо, а след това Фелоус пише всеки епизод сам. Като създател и автор на поредицата, той е свободен да прави, каквото поиска“, допълва той.

„Големите продуцентски екипи създават затруднения, защото в кухнята им има твърде много готвачи. Подобно нещо липсва в „Имението Даунтън“. Това е най-малкият продуцентски екип на телевизионна продукция и за нас е правилната рецепта“, коментира Нийм.

 
 

British Airways планира днес да възобнови обслужването на полетите

| от chronicle.bg |

Британският авиопревозвач British Airways се готви днес да обслужва „почти нормално“ полетите си на летище „Гетуик“ и „повечето“ полети от „Хийтроу“ след тежкия компютърен срив, който предизвика хаос в трафика през уикенда.

Ще има някои нарушения в разписанието ни за неделя, тъй като самолетите и екипажите ни по света не са на място, съобщи компанията в ранните часове на днешния ден в Twitter, извинявайки се сериозните нарушения вчера. British Airways призовава пътниците да не се отправят към летищата, освен ако полетът им не е потвърден.

 
 

Как да си направим самолет?

| от |

Един Boeing 737-800 тежи 41,145 килограма. При това празен. Как нещо, тежащо 41 тона, успява да излети във въздуха и то по 6 пъти на ден?А нашите хартиени самолетчета падат почти веднага. Авиационната техника е изключително комплексно съчетание от математика, физика, химия, механика и куп други науки. Затова се срещаме с Ейлийн. Тя ще ни открехне по темата как човекът успя да полети в небето.

 

Ейлийн Бакалова е на 21 години, родом от град Неделино. Завършва езикова гимназия СОУ „Отец Паисий“ в град Мадан. В момента е трети курс в Техническия университет със специалност „Авиационна техника и технилогии“.  Мечтата й е един ден да стане пилот. В свободното си време обича да прекарва с приятелите си и да чете книги.

 

 

Мартин: Разкажи ни за специалността си – „Авиационна техника и технологии“?

Ейлийн: Целият курс е от 45 човека и сме разпределени в две специализации – „Експлоатация и ремонт на въздухоплавателни средства“ и „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Разделението по специализации става в трети курс. Аз специализирам в „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Основните предмети, които изучаваме са – „Аеродинамика на летателни апарати“; „Навигация“; „Динамика на полета“; „Летателни апарати и авиационни двигатели“; „Обслужване на въздушното движение“.

Как да си направим самолет?

По принцип става много лесно. Нужни са около 430 млн. щатски долара, няколко ролки изолирбан и много свински опашки. Шегата настрана. Необходими са специализирани екипи, които отговарят за всеки един компонент от конструкцията, двигателните системи, електронно-приборната техника. Процесът е сложен и преминава през множество проверки, преди самолетът да бъде готов за експлоатация.

Как, за бога, самолетите успяват летят?!

За да може един самолет да полети е необходимо постоянно да има съперничество между подемната сила и силата на тежеста, както и между тягата и силата на челното съпротивление.  Подемната сила трява да е достатъчно голяма, за да се противопостави на теглото, а тягата е необходимо да бъде достатъчно силна, за да се противопостави на челното съпротивление.

Знаеш ли нещо за авиокомпаниите, което ние не знам?

Може би не знаете защо например нискотарифните компании са толкова евтини? Основното правило на нискотарифните компании е да правят максимален брой полети на ден. Това обикновено означава по 6 излитания и кацания на ден. Ето защо нискотарифните компании по прицнип не извършват дълги полети. Друго нещо, което намалява цената на билетите ни, е правилото „не повече от 30 минути на земя“. От престоя на земя не се печели и за да може да се осъществят 6-7 излитания и кацания на ден, след всеки полет самолетът е максимално бързо разтоварван и натоварван отново. Друго важно нещо е самолетите да са само от един тип, за да може да са взаимнозаменяеми. Ryanair например използват само Boeing 737-800.

Можеш ли да ни обясниш как да направим най-доброто хартиено самолетче?

Когато бях малка много обичах да правя хартиени самолети, но след това се увлякох по истинските. Колкото и техники да ви кажа, хартиените ви самолети няма да полетят по-бързо от Airbus А380.

Какво трябва да знаят хората за самолетите? И има ли нещо, което масово разбираме по грешен начин?

Всеобща заблуда е, че летенето със самолет е опасно. Всъщност това е най-сигурният транспорт. В днешно време на пътя умират в пъти повече хора. Проблемът при самолетите е само, че хората на борда при всеки полет са от 100 – 300 човека и при злощастен случай загубата е наистина голяма. Но, съвременните самолети са изключително добре проектирани и оборудвани, за да може броят на катастрофите да намалава с всяка изминала година. Екипажите вече са достатъчно добре обучени, за да приземят самолет дори когато двигателят откаже.

 
 

Видео показва новия Samsung Galaxy J7

| от chronicle.bg |

Серията Galaxy J на Samsung – това са J5 (2017) и J7 (2017) вече премина през няколко сертификации в национални регулатори, като наскоро това стана и в Южна Корея.

През това време в YouTube е качено ново руско видео, което дава доста информация за все още необявения официално Galaxy J7 (2017).

Новият модел изглежда различен от настоящата J серия: това, което се вижда на видеото са стандартен 3.5-милиметров аудио жак и microUSB порт, физически бутон с вграден сензор за оптечатъци. Дисплеят трябва да е 5.5-инчов Super AMOLED в 1080р, а чипсетът е Exynos 7870. Очакват се и голяма 3600 mAh батерия и 3GB RAM памет, допълвани от задна 13MP, f/1.9 камера.

 
 

AlphaGo победи най-добрия играч на Го и спира да се състезава

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни AlphaGO, изкуственият интелект на DeepMind, за първи път победи Ке Жи, най-добрия играч на древната китайска бордова игра Го.

Сега хората от екипа на AlphaGO започват да работят по други проекти.

През изминалата година Хасабис и екипът му значително подобриха изкуствения интелект. Това доведе и до безапелационната победа на AlphaGo във Вужен, Китай – три успеха срещу Ке Жи за изкуствения интелект. Когато DeepMind представи AlphaGo, сериозните Го играчи попитаха дали е достатъчно умен, за да предизвикат най-добрите от тях. Когато той победи южнокорееца Лий Седол, мнозина се оплакваха, че изкуственият интелект по някакъв начин имитира интуицията, която се изисква, за да се играе тази изключително сложна игра. Но тъй като екипът на DeepMind продължи да подобрява тази изненадващо мощна система, топ играчите на Го не можеха да развият достатъчно уникален и понякога превъзхождащ стил на игра.

AlphaGo може би ще бъде използвана в областа на роботиката и автомобилите, обявиха от DeepMind, подразделението за изкуствен интелект на Google. Важното е, че изкуственият интелект надви най-добрите в сфера, за която се твърдеше, че е невъзможно. Или поне не би трябвало да е възможно днес. AlphaGo повече няма да се състезава, а ние ще следим с огромен интерес към следващия проект на екипа зад него.