Една уникална находка

| от |

В едно занемарено жилище в Мюнхен най-неочаквано бяха открити 1 500 картини на велики художници. Всички тези произведения на изкуството са били иззети навремето от нацистите. Една наистина уникална находка.

Откритието на баварските митнически служители е уникално – става дума за 1 500 творби на художници като Пикасо, Матис, Шагал, Клее и Дюрер, които дълго време са били смятани за изчезнали. Произведенията са били конфискувани по времето на Третия райх. Националсоциалистите са ги иззели, тъй като според разбиранията им ставало дума за „упадъчни“ произведения на изкуството. Много от тях са били направо заграбени от колекционери-евреи. Акцията на баварските митнически служители се е състояла още през пролетта на 2011 година, но до момента е била държана в тайна от обществеността. Причината – евентуалните спорове за собствеността на творбите, които биха могли да доведат до сериозни юридически и дипломатически усложнения.

muc

Сред буркани и планини от боклуци

Произведенията на изкуството са били „изкупени“ през 30-те и 40-те години от баварския търговец на картини Хилдебранд Гурлит, чийто син Корнелиус ги е съхранявал в жилището си над половин век – в мрачни, пълни с отпадъци помещения, в собственоръчно сковани шкафове. Насред планините от развалени хранителни продукти, празни опаковки от сокове и трупани с години буркани следователите откриват невъобразимо количество гравюри и картини.

Корнелиус Гурлит привлича вниманието на органите на реда през септември 2010-та по време на проверка на пътниците във влак, пътуващ от Швейцария към Мюнхен. В рамките на проверката било установено, че Гурлит пренася огромна сума пари в брой. Митничарите продължават да го разследват, а през пролетта на 2011-та правят и обиск в жилището му. След няколкодневни усилия успяват да опразнят жилището му и да изнесат картините, без никаква съпротива от страна на собственика. Твърди се, че бил казал: „Можехте да си спестите усилията, така и така скоро ще умра“.

muc2

Т.нар. „упадъчно изкуство“

Картините, чиято стойност се изчислява на 1 милиард евро, се съхраняват междувременно на сигурно място в баварската митница край Мюнхен. Берлинската изкуствоведка Майке Хофман проучва в момента произхода на творбите и тяхната стойност. Предположенията ѝ са, че най-малко 300 от откритите картини са сред смятаните за изгубени експонати на т.нар. „упадъчно изкуство“. 200 от творбите се издирват официално.

Прокуратурата от своя страна разследва Корнелиус Гурлит по подозрения за укриване на данъци. По сведения на списание „Фокус“ 80-годишният наследник бил продал в течение на времето някои от шедьоврите, като очевидно е преживявал с припечелените по този начин пари.

Сред намерените шедьоври има и една картина от Матис, принадлежала някога на еврейския колекционер Пол Розенберг, който при бягството си в Париж е трябвало да изостави колекцията си. Неговата внучка Ан Синклер, бивша съпруга на банкера Доминик Строс-Кан, от десетилетия се опитва да си върне отнетите от нацистите картини. До този момент Ан Синклер не е подозирала за съществуването на появилия се сега женски портрет от Матис.

 
 

Изповедта на един грешен барман

| от |

Да си барман е като да излезеш първи от класно по математика. Около теб веднага се скупчват 100 човека и всеки иска нещо. Ние, барманите, сме направо власт в България. Седмата или осмата, вече не знам коя се пада. Ние сме съвременните попове. Може би затова много от нас имат бради. По това време на годината обикновено носим блаженство на морето. Има обаче неща, които трябва да изповядаме, за да сме чисти. Споделеният грях е половин грях. 50 милилитра грях.

Простете ми, защото съгреших!

Изчаквах хората да се напият и после им предлагах шотове все едно ще ги черпя, но им исках по 6 лева на шот. Съжалявам и за обратното – когато продавам алкохол на безценица и хората не се усещат, че е зло менте. Грешен съм.

Разкайвам се и за грешните дозировки. Когато наръсвам с черен пипер блъди мерито все едно е печено прасенце. Когато не използвам мярка, а сипвам на око и количеството видимо е грешно. Ако бях лекар, хората щяха да ходят или надрусани, или умрели.

И моля ви, не ме поставяйте в изкушение. Наглеждайте си гаджетата, защото иначе ще ги налазя. Не съм Ален Делон, но хората масово си оставят приятелките без надзор, а от толкова много все някоя хваща дикиш. Наричам това „принципът на Тери Пратчет“ – ако имаш 300 книги, все някоя ще е хубава.

Имам и много дребни грехове. Когато наливам от бутилка и пластмасовото кръгче от капачката падне в чашата. Когато слагам лед с ръката, с която съм пипал пари. Когато нямам дребни и ви назнача пазител на бара, докато отида да разваля. Когато имам само дребни и банските ви паднат от тежестта на метални левчета.
Знам, че не трябва да надупча музиката и да изляза отпред да пуша. Тези дни на блаженство трябва да приключат за мен. Няма да надувам музиката безмилостно и когато съм в заведението. Също така ще я разнообразявам и няма да въртя 1 диск в продължение на години. Аз имам сърце.

Осъзнавам грешките си и ги имам предвид, за да изживеем едно по-приятно море заедно. А по-приятното море започва с поздрав. Ако аз мога да си призная, че ви сипвам по-малко, и ви можете да ми кажете едно „Здрасти“. Защото знам, че не различавате българския алкохол от вносния – не ме вкарвайте в грях.

 
 

Трейлърът на „Pitch Perfect 3″ е супер смешен

| от chronicle.bg |

С „The Mummy“ май нещата не се получиха, но поне Universal все още имат „Pitch Perfect 3″!

Във втория филм женската група завърши университета и се подготви за скок в работническата класа. Както видеото по-долу ще ни покаже – това не протича особено добре. Това е първият трейлър на новия филм можем да заключим, че певиците ги чака голям екшън, пътуване зад граница и много смешни моменти, жертви на които са предимно те.

Цялата „Pitch Perfect“ поредица никога не е била силна откъм сюжет и драматургия, но този път изглежда, че и там е заложено. Всред шегите има и много екшън моменти – Дебелата Ейми върти нунджако (от наденица, но все пак), скача от избухваща яхта, помага на някой да падне от самолет.

Враговете им са супер секси! И могат да свирят на истински инструменти – нещо, с което ще им е трудно да се сблъскат.

Режисьор е Триш Си, а сценарист – Кей Канън. Филмът излиза по кината на 22 декември, точно седмица след „Star Wars: The Last Jedi“.

 

 
 

Най-доброто от киното на 2017 досега

| от chronicle.bg |

Първата половина на 2017-та мина и е време да направим равносметка какво хубаво ни поднесе киноиндустрията за този период.

Преди време ви показахме най-добрите сериали за първото полугодие на 2017-та, а сега ще направим подбор на най-доброто от широкия екран. Немалко от хитовете досега изненадаха аудиторията. Някои от тях са създадени от млади екип, а сюжетите им впечатляват със своята  зрялост.

Сред оглавяващите  класацията заглавия има както традиционните блокбъстъри, които са гарант за  възвращаемост на бюджета,  така и елитарни продукции,  засягащи типичните за европейското кино теми.

Най-добре сами вижте (в галерията горе) най-успешните филми на 2017-та досега.

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.